På tide å vise min snart 5 år gamle Niner EMD. Er vel bare gaffel, setepinne, stem og ramme som ikke er slitt ut minst en gang (selv om gaffelen er på overtid).
Rammen har vært helt super tross hard behandling. Sliten lakk og chainstuck merker selvsagt, men funksjonen er det ingenting å si på.
Har akkuratt oppgradert til 1x10 etter en stund med 1X9. Skal bli spennende å se om jeg merker forskjell. Satser på at den holder en stund til.
Garborgriket/Nordsjørittet-sykkelen. Fikk tid til en kjapp fotosession i dag. Vil bytte til flatbar og snu stem for å få en mer aggressiv stilling, samt montere barends. Grunnet feil ventiler på lager så er den ikke satt opp slangeløst enda, det står også på programmet.
Takk for det. Gaffelen er .. den som fulgte med. Aner ikke mer om den dessverre. Kommer fra samme fabrikken i Kina/Taiwan som rammene deres kommer fra regner jeg med.
Da har jeg endelig satt sammen sykkelen etter å ha gjort en grundig service. Har byttet ut stem, setepinne, nytt styre, pedaler, hjullagre, kranklagre og styrerør i forhold til 2011 utgaven.
[quote=Christen]Da har jeg endelig satt sammen sykkelen etter å ha gjort en grundig service. Har byttet ut stem, setepinne, nytt styre, pedaler, hjullagre, kranklagre og styrerør i forhold til 2011 utgaven.
Nå kom bilde opp, flott sykkel, Christen! Hva slags stem er det? og hvor har du kjøpt det? Hvor bredt styre har du nå? Mvh trond
Nå kom bilde opp, flott sykkel, Christen! Hva slags stem er det? og hvor har du kjøpt det? Hvor bredt styre har du nå? Mvh trond
Det er et Ritchey stem, kjøpt på R2 Bike. Måtte få styret lavere, siden Lefty'n bygde litt mye. Styret er 62cm. Sykkelen veier 7,8kg med hjulsett på 1070g, så det blir vel greit nok....
Startet som en Flash`29 3, så ble det litt oppgraderinger både her og der. Vekta stoppet på 8,64kg,(med pedaler, holdere og garminfestet). Fått ett par turer på den og må si det føles kvikt.
ett par litt uskarpe bilder følger.
mvh
Redigert av Pedalsyre; 01/05/201216:41.
det er i motbakke du når toppen i livet... Tidligere nick: Helium team carbonium.
Flash 29" er en fantastisk sykkel! Men hvordan har du fått den så lett? Jeg ser at du har det originale hjulsettet på. Jeg har oppgradert alt bortsett fra krank, stem, gaffel, setepinne og kassett på min, og den veier rundt 9,6 kg.
Didn't anybody tell you how to gracefully disappear in a room?
Jeg tenker muligens å kjøpe en slik 29 expert . Geometrien ser ved første øyekast veldig lik din ut... Hvordan er den å kjøre på? Kjører du mye sti? Har den noen åpenbare svakheter?
Hvis gud hadde ment at vi skulle vært vegeterianere, hadde grønnsakene vært lagd av kjøtt.
Vekten er med Tune kong/cannonball ,Sapim, crest og bontrager 29-0. Hjulsettet veier ca 1370gram og xx kassetten er jo nesten en kilo ift orginal oppsett. pluss en del på kranken.
Save-pinnen var forøvrig en åpenbaring!!!
det er i motbakke du når toppen i livet... Tidligere nick: Helium team carbonium.
Jeg tenker muligens å kjøpe en slik 29 expert . Geometrien ser ved første øyekast veldig lik din ut... Hvordan er den å kjøre på? Kjører du mye sti? Har den noen åpenbare svakheter?
Nå er jeg først og fremst grussyklist, men sykler noe sti. Erfaringen min er fra Scale 26 og Spark 26. Scale 29 føles rask og responsiv, får nesten litt 26 følelse. Syklet UB på Scale 29 og Lørdagsbiken på Scale 26. Er ikke noe problem å veksle mellom dem. Nå har jeg et veldig lett hjulsett og det kan jo innvirke positivt mht respons og akselerasjon. Bakenden demper bra og har flere ganger pga dempningen trodd at jeg har punktert.
Takk for godt svar. Jeg liker meg best på sti, men trenger en sykkel som også er rask på grusen og "det andre"... Jeg har tenkt å kanskje kjøpe et lettere hjulsett da jeg vet dette betyr mer på 29". Gleder meg til sommeren nå.
Hvis gud hadde ment at vi skulle vært vegeterianere, hadde grønnsakene vært lagd av kjøtt.
hvilket ritchey stem er det og hvor mange grader er det?
Sitat: Christen
Sitat: lille gutt
Det er et Ritchey stem, kjøpt på R2 Bike. Måtte få styret lavere, siden Lefty'n bygde litt mye. Styret er 62cm. Sykkelen veier 7,8kg med hjulsett på 1070g, så det blir vel greit nok....