|
|
Herbalifebrukere mindre inteligente enn andre?
|
Re: Herbalifebrukere mindre inteligente enn andre?
[Re: Knirkekne]
14/05/2012 11:33
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Matvarer som gir deg 10g protein pr servering:
1 1/2 skive hvitost
Akkurat det har jeg vanskelig for å tro, eller jeg skjærer veldig tynne skiver sammenlignet med Jorunn Sundgot-Borgen...
Anonym5
|
|
|
[Re: Espen J]
14/05/2012 11:46
|
perbl
More than words
|
More than words
Relevant:  I de fleste diskusjoner omkring kosttilskudd er det bare å gi opp, mengden "DET VIRKER FOR MEG"-retorikk er vanskelig å komme rundt.
Redigert av perbl; 14/05/2012 11:48.
Per B.
|
|
|
14/05/2012 12:07
|
DavidS
Ivrig
|
Ivrig
Kaffe før, øl og tørrfisk etterpå. Det virker for meg.
Rust? Fordi det rimer på dust.
|
|
|
[Re: Pink floyd]
14/05/2012 12:18
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Jeg syns at Herbalife smaker veldig mye bedre enn alle andre jeg har smakt. Har blant annet sånn som du linker til fra Proteinfabrikken stående i skapet, men den smaker så forferdelig at den kommer neppe til å bli brukt opp noen gang. Kjøper man Herbalife fra utlandet får man en boks under 200-kronersgrensa (ca 250 kr med frakt). Jeg syns det er verdt å betale litt mer for noe som er spiselig. I følge en av artiklene så kan det skyldes at det inneholder mer sukker enn noen av de andre måltidserstatterne (og dermed er mindre sunn?). Og det å betale "litt mer"? Herbalife koster da mer enn "litt mer" enn konkurentene. Og til slutt: frakt regnes inn når du importerer, altså er 200 + 50 kroner frakt noe som skal bli tollbehandla. Det er mulig at du har rett angående Herbalife, og det er mulig at Robert Eilertsen vet en hel del om dette - men å peke på Eilertsens kredibilitet i disse spørsmålene synes jeg er bortimot usmakelig. Han har ikke vært innblandet i en dopingsak. Han er tidligere dømt i en dopingsak, og er pr. nå siktet og antatt hovedmann i den største dopingsaken i Norge noen gang. Hvordan er det usmakelig å si at han har kredibilitet? At han veit mye om doping gjør at han ikke kan ha peiling på lovlig ernæring og vanlig trening? Koster varen 199,- + frakt 50,- betaler du null i moms. Koster varen 201,- + 50,- i frakt betaler blir momsgrunnlaget 251,-. Jeg betaler ca dobbelt så mye for Herbalife som for den PF-shaken jeg har. Forskjellen er at PF kommer aldri til å bli spist fordi den smaker dårlig. Jeg kjøper sjelden cola, men når jeg først gjør det kjøper jeg Coca Cola og ikke First Price-cola, selv om denne sikkert har omtrent samme innholdet og koster en brøkdel av prisen. Så ut fra det du skriver så er Pf mye drøyere en HL i bruk. Uansett så skal jeg ikke han noen av delene Jepp, uendelig mye drøyere. Det skal de ha! For å forsvare mitt Herbalife-bruk så "spiser" jeg Herbalife til frokost hver dag. Jeg er litt matlei om morgenen og har ofte dårlig tid. En shake og en kopp kaffe tar 2 minutter og smaker ok. Hadde jeg ikke hatt Herbalife en hadde det blitt kun en kopp kaffe. Det hjelper ikke om noe er sunnere hvis det kun står i skapet. Med shaken holder jeg meg fint til lunsj kl 11. Jeg spiser ikke brød, og tviler på om jeg hadde holdt "mett" like lenge på et knekkebrød, som nok hadde vært alternativet for meg som sagt er litt matlei om morgenen.
|
|
|
14/05/2012 12:36
|
blj
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Da må vi være enige i at vi er uenige om hvorvidt Robert Eilertsen er troverdig i disse spørsmålene:) Sorry, men hvorfor det? 90% av det han gjør i disse artiklene er enkel mattematikk. Han sammenligner næringsinnholdet i HL mot konkurentene, og påpeker f.eks at HL ser ut til å bestå av mer sukker, noe vi alle veit at ikke er det du vil ha mye av i et sunnt måltid. Han tar også for seg prisen, og påpeker at 500 gram HL ser ut til å koste det samme som 2-3 kg av konkurentenes produkter. Du kan misslike doping så mye du vil (det samme gjør jeg) men regneferdighetene hans kan jeg som ingeniør (har hatt masse mattefag) bekrefte at er rette. Når det gjelder hva som er sunnt og ikke sunt så støtter han seg på hva ernæringsfysiologer sier, det er ikke Robert selv som har stått på et laboratorium å forska! For ordens skyld: jeg har ikke noe forhold til fyren utover at jeg har lest litt på den bloggen. Du latterliggjør altså de som har troen på Herbalife og som underbygger dette synet ved å vise til egne erfaringer og det du kaller leger som er kjøpt og betalt - samtidig som du argumenterer for at Herbalife er ren svindel ved å henvise til en dopet aerobicinstruktør, som du refererer til som giganten innen fitness i Norge, og utregninger han har gjort. Sorry, men for meg fremstår ikke dette som vesentlig annerledes argumentasjon enn den du går til angrep på.
|
|
|
[Re: Pink floyd]
14/05/2012 13:18
|
Jacobsen
Ringrev
|
Ringrev
Mener å ha lest ett eller annet sted at leger i Olympiatoppen hevder selv topp idretts utøvere ikke har behov for ekstra protein pulver om de spiser vanlig sunn mat.
Men hver får gjøre som de selv føler for.
Det stemmer det. Når man trener aktivt, så trenger man jo x antall gram protein per kg kroppsvekt i døgnet. Dersom du får tilfredsstilt dette behovet via maten du spiser, så er det ingen grunn til å dytte på med ekstra proteiner via shake. Da ender du bare opp med at kroppen ikke får utnyttet alt. Personlig er jeg student, med ganske ymse kosthold, så jeg tar en proteinshake etter trening, for å sørge for at kroppen får den mengden protein den trenger.
|
|
|
14/05/2012 13:47
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
Jeg skal ikke ta stilling til hvilket kosttilskudd som er best, men husker fra gamle dager når jeg var hektet på å løfte skrot og bøttet inn på med proteiner hver dag så var det til slutt en ting som gjaldt og det var smak. Skal du bruke noe over tid så finner du en som har så god smak at du 'gleder' deg til neste shake.
For tiden bruker jeg kun rent proteinpulver med jordbærsmak som jeg blander ut med melk, frossen blåbær og frossen bringebær. Kjøres i mixeren og smaker fortreffelig. Etter trening klemmer jeg en dæsj akasi honning oppi i tillegg for litt raskere karbs.
Til slutt kan vi vel si at overskriften er litt nedlatende. Da kunne vi heller si at syklister er mindre intelligente en andre i den forstand at de fleste kjøper vel sykler og utstyr som er så langt fra rasjonelt som overhode mulig.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
[Re: blj]
14/05/2012 14:10
|
Espen J
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Da må vi være enige i at vi er uenige om hvorvidt Robert Eilertsen er troverdig i disse spørsmålene:) Sorry, men hvorfor det? 90% av det han gjør i disse artiklene er enkel mattematikk. Han sammenligner næringsinnholdet i HL mot konkurentene, og påpeker f.eks at HL ser ut til å bestå av mer sukker, noe vi alle veit at ikke er det du vil ha mye av i et sunnt måltid. Han tar også for seg prisen, og påpeker at 500 gram HL ser ut til å koste det samme som 2-3 kg av konkurentenes produkter. Du kan misslike doping så mye du vil (det samme gjør jeg) men regneferdighetene hans kan jeg som ingeniør (har hatt masse mattefag) bekrefte at er rette. Når det gjelder hva som er sunnt og ikke sunt så støtter han seg på hva ernæringsfysiologer sier, det er ikke Robert selv som har stått på et laboratorium å forska! For ordens skyld: jeg har ikke noe forhold til fyren utover at jeg har lest litt på den bloggen. Du latterliggjør altså de som har troen på Herbalife og som underbygger dette synet ved å vise til egne erfaringer og det du kaller leger som er kjøpt og betalt - samtidig som du argumenterer for at Herbalife er ren svindel ved å henvise til en dopet aerobicinstruktør, som du refererer til som giganten innen fitness i Norge, og utregninger han har gjort. Sorry, men for meg fremstår ikke dette som vesentlig annerledes argumentasjon enn den du går til angrep på. Nå snakker du enten om noe helt annet enn meg eller så er din kunnskap om ernæring og mattematikk veldig lav. Du kan få det av meg da: Herbalife's forumla 1 koster 387 kr for 550 gram, eller 703,6 kr pr. kg. Proteinfabrikkens tilsvarende produkt koster 399 for 1200 gram, eller 332,5 kr/kg. Kan du forklare meg hvordan dette mattestykket er mindre rett om en doper regner det ut??? Om du ser på tabellen Sam har lagt ut oppi her, ser du at HL's Formula 1 scorer dårligst på det meste!! Du vil finne veldig få ernæringsfysiologer som vil påstå at det at HL har mest salt, sukker og mettet fett er en bra ting!!! Så igjen: hvordan forandrer dette seg om det er en innenfor dopingmiljøet som sier det framfor noen andre???
Redigert av Espen J; 14/05/2012 14:45.
Trønder osv
|
|
|
14/05/2012 15:43
|
blj
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Da må vi være enige i at vi er uenige om hvorvidt Robert Eilertsen er troverdig i disse spørsmålene:) Sorry, men hvorfor det? 90% av det han gjør i disse artiklene er enkel mattematikk. Han sammenligner næringsinnholdet i HL mot konkurentene, og påpeker f.eks at HL ser ut til å bestå av mer sukker, noe vi alle veit at ikke er det du vil ha mye av i et sunnt måltid. Han tar også for seg prisen, og påpeker at 500 gram HL ser ut til å koste det samme som 2-3 kg av konkurentenes produkter. Du kan misslike doping så mye du vil (det samme gjør jeg) men regneferdighetene hans kan jeg som ingeniør (har hatt masse mattefag) bekrefte at er rette. Når det gjelder hva som er sunnt og ikke sunt så støtter han seg på hva ernæringsfysiologer sier, det er ikke Robert selv som har stått på et laboratorium å forska! For ordens skyld: jeg har ikke noe forhold til fyren utover at jeg har lest litt på den bloggen. Du latterliggjør altså de som har troen på Herbalife og som underbygger dette synet ved å vise til egne erfaringer og det du kaller leger som er kjøpt og betalt - samtidig som du argumenterer for at Herbalife er ren svindel ved å henvise til en dopet aerobicinstruktør, som du refererer til som giganten innen fitness i Norge, og utregninger han har gjort. Sorry, men for meg fremstår ikke dette som vesentlig annerledes argumentasjon enn den du går til angrep på. Nå snakker du enten om noe helt annet enn meg eller så er din kunnskap om ernæring og mattematikk veldig lav. Du kan få det av meg da: Herbalife's forumla 1 koster 387 kr for 550 gram, eller 703,6 kr pr. kg. Proteinfabrikkens tilsvarende produkt koster 399 for 1200 gram, eller 332,5 kr/kg. Kan du forklare meg hvordan dette mattestykket er mindre rett om en doper regner det ut??? Om du ser på tabellen Sam har lagt ut oppi her, ser du at HL's Formula 1 scorer dårligst på det meste!! Du vil finne veldig få ernæringsfysiologer som vil påstå at det at HL har mest salt, sukker og mettet fett er en bra ting!!! Så igjen: hvordan forandrer dette seg om det er en innenfor dopingmiljøet som sier det framfor noen andre??? Mine kunnskaper i mattematikk er sikker ikke på nivå med dine. Antagelig ikke kunnskapen om ernæringsfysiologi heller. Imidlertid følger jeg disse utregningene greit. Jeg vet også sånn nogenlunde hva som er innholdet i de vangligste kosttilskuddene, og som jeg vel skriver en eller to steder er det godt mulig at du har rett når det gjelder at kvaliteten på Herbalife. Det jeg imidlertid, fra mitt første innlegg - og det er mulig at det fremstår litt uklart for deg ennå - har forsøkt å påpeke er at du ved å bruke eksakt de samme grepene som de du kritiserer, skjærer alle over en kam og stiller spørsmålet om Herbalifebrukere er uintelligente. Men det er jo flott at du, sammen med Robert Eilertsen, forvalter sannheten om hvilke kosttilskudd intelligente personer burde kjøpe.
|
|
|
14/05/2012 15:51
|
Playboy75
Entusiast
|
Entusiast
Tror ikke Marit Bjørgen eller Petter Northug kaster i seg Herbalife etter hver trening, så hvorfor i all verden skal jeg trenge det da??  .
|
|
|
14/05/2012 15:58
|
marvin
Entusiast
|
Entusiast
Nå skal ikke jeg heie på hverken den ene eller andre her, men er det ikke litt urettferdig å regne pr 100g, når HL bruker 26g pr porsjon, PF bruker 60g pr porsjon og MT bruker 80g pr porsjon?
Er det ikke mest rettferdig å regne pris og innehold pr porsjon? Hvis man skal ned i vekt, vil det ikke da lønne seg med HL som har 92,6 kal mot 205,8 og 328 ?
PS! Dette var som sagt ment som ett spørsmål og ikke et argument for det ene eller det andre
|
|
|
[Re: Playboy75]
14/05/2012 16:08
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Tror ikke Marit Bjørgen eller Petter Northug kaster i seg Herbalife etter hver trening, så hvorfor i all verden skal jeg trenge det da??  . Siden alt annet dere gjør i hverdagen er helt likt, mener du?
|
|
|
14/05/2012 16:20
|
Espen J
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Bakgrunnen for at jeg lagde denne forumtråden var mye med utgangspunkt i kommentarfeltene, og selvfølgelig sakligheten i artikkelen (noe jeg nevnte i første post). Jeg er imponert over hvor lettlurte den jevne HL-bruker er om kommentarfeltene er representative. Vinneren må være han som mente at 500 gram HL-proteinpulver tilsvarte 4-5 kg proteinpulver fra konkurentene og at det dermed var ganske billig, men det florerer videre også av kommentarer som "Artikkelforfatteren har ikke peiling, HL er kjempebra!" og argumentering hvor man setter sunnheten i HL opp mot rosinboller framfor både sunne matvarer og ikke minst andre måltidserstattere. Eller argumentet "Herbalife har eksistert i over 30 år altså MÅ det være bra". Og et som er relevant her på huset: "Herbalife sponser noen av verdens beste idettsstjerner, derfor fungerer det!" (at idrettsstjernene reklamerer for produktet pga penger er selvfølgelig glemt, Michael Schumacher røyka nok ikke marlboro selv om logoen sto på bilen) Ut i fra slike kommentarer, noen også underskrevet fra folk som gir inntrykk av å sitte høyt i sekten her i norge, gjør at jeg lurer veldig på hvor lettlurte/dumme brukerne av produktet er. Men at overskriften er litt tabloid kan jeg være med på (skrev midt på natta med lavt blodsukker). Og det er også et forbehold om at det er langt fra alle brukerne er så fanatiske at de sluker alt HL påstår i samme grad som de som kommenterer på den bloggen der.
Så...igjen: hvor er det artikkelforfatteren i disse artiklene mister kredibilitet på grunn av hans forhold til doping??
Trønder osv
|
|
|
[Re: sam]
14/05/2012 16:22
|
oyvin
Ivrig
|
Ivrig
Den sammenligningstabellen er da ganske uinteressant?
Det er hva jeg ender opp med i en utblandet prosjon som gjelder, ikke tørt pulver. Eller egentlig hva jeg vil ende opp med totalt i kostholdet, for å være mer presis.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
|
|
|
[Re: oyvin]
14/05/2012 16:35
|
Espen J
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Den sammenligningstabellen er da ganske uinteressant?
Det er hva jeg ender opp med i en utblandet prosjon som gjelder, ikke tørt pulver. Eller egentlig hva jeg vil ende opp med totalt i kostholdet, for å være mer presis.
Denne har ikke jeg nok kunskap om selv men refererer til bloggen: Bruksområdet til en måltidserstatter er innlysende – den skal erstatte et måltid (...)På nettsiden DinHerbaShop kan du laste ned et produktark om Formula1. Der står det blant annet at det anbefales å bruke 26 gram Formula1 per servering, og at denne blandes med lettmelk. Dette gir et næringsinnhold på fattige 217 kcal og av dette er 21 gram sukker. (...) Et produkt som gir 217 kcal per servering og 21 gram sukker bør ikke anbefales til noen, aller minst idrettsungdom. De kan fort få forståelsen for at dette er en passe energimengde å innta.
Og det konkluderes vel i kommentarfeltet at man må spise +- 8 shaker om dagen for å få i seg de kalloriene kroppen trenger, om man er på slanking eller ikke, og da er det fortsatt ikke billig.
Redigert av Espen J; 14/05/2012 16:36.
Trønder osv
|
|
|
14/05/2012 17:42
|
Dagsven
Avhengig
|
Avhengig
Syntes argumentasjonen til trådstarter er ganske god jeg. Jeg bruker HL sine produkter. Betaler ikke den prisen som blir nevnt her pr. boks. De fleste distributører gjør ikke det. Men en viktig sak som trådstarter glemmer er SMAK. Jeg har prøvd det meste og HL er det eneste jeg har klart å spise over tid. Vi mennesker er ikke alltid like fornuftige og for meg bruker jeg det jeg liker og føler fungerer. Om det ikke er billigst er ikke så viktig i en hektisk hverdag. Til trådstarter så ser jeg poenget ditt. På tester er HL både dyrt og ikke på topp rent ernæringsmessig, men hvis alternativet er at det ikke blir spist grunnet vond smak må jo dette bli enda dyrere.:)
Santa Cruz Highball Carbon 29er Merida FLX Carbon Lapierre Sensium 100
|
|
|
[Re: hrukin]
14/05/2012 18:06
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
.... så var det til slutt en ting som gjaldt og det var smak. Skal du bruke noe over tid så finner du en som har så god smak at du 'gleder' deg til neste shake.
Det enkleste er ofte det beste. Der har du min filosofi når det gjelder enhver form for kosttilskudd.... - Velg den sportsdrikken du synes smaker best pisslunka, når pulsen er høy og du ikke er tørst - Velg den energibaren som du synes er OK når det er glovarmt i trøyelomma og pulsen er på 90% av maks - Velg den recoverydrikken du kan tømme/bælme rett ned selv om den er pisslunka Følger du disse kriteriene er sjansen større for at du får drukket nok og får i deg nok energi. Det hjelper lite om innhildsdeklarasjonen er fin hvis energien ikke kommer til nytte, men blir liggende urørt...
|
|
|
[Re: marvin]
14/05/2012 18:20
|
Hekta-MTB
Ivrig
|
Ivrig
Nå skal ikke jeg heie på hverken den ene eller andre her, men er det ikke litt urettferdig å regne pr 100g, når HL bruker 26g pr porsjon, PF bruker 60g pr porsjon og MT bruker 80g pr porsjon?
Er det ikke mest rettferdig å regne pris og innehold pr porsjon? Hvis man skal ned i vekt, vil det ikke da lønne seg med HL som har 92,6 kal mot 205,8 og 328 ?
PS! Dette var som sagt ment som ett spørsmål og ikke et argument for det ene eller det andre Prosentvis kommer HL dårligst ut uansett, hvis tabellen er riktig.
|
|
|
14/05/2012 18:24
|
Hekta-MTB
Ivrig
|
Ivrig
|
|
|
[Re: Hekta-MTB]
14/05/2012 18:37
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Er bare en vesentlig forskjell; heltidsutøvere har styggaktig god tid til å spise og trene riktig. De har ikke jobb å gå til hele dagen, som gjør at de kan disponere dagen helt fritt, noe mannen i gata ikke kan. Jeg har ikke helt sansen for å sammenligne med hva heltidsutøvere gjør hele tiden. Så lenge HL smaker bedre enn alle andre produkter gjør må vel folk få lov til å bruke det. Personlig har jeg 2 måltider med HL hver dag, og synes jeg har bedre overskudd enn tidligere, når jeg hadde et kosthold som OLT anbefaler.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
[Re: stosu]
14/05/2012 18:52
|
Dagsven
Avhengig
|
Avhengig
Er bare en vesentlig forskjell; heltidsutøvere har styggaktig god tid til å spise og trene riktig. De har ikke jobb å gå til hele dagen, som gjør at de kan disponere dagen helt fritt, noe mannen i gata ikke kan. Jeg har ikke helt sansen for å sammenligne med hva heltidsutøvere gjør hele tiden. Så lenge HL smaker bedre enn alle andre produkter gjør må vel folk få lov til å bruke det. Personlig har jeg 2 måltider med HL hver dag, og synes jeg har bedre overskudd enn tidligere, når jeg hadde et kosthold som OLT anbefaler. +1
Santa Cruz Highball Carbon 29er Merida FLX Carbon Lapierre Sensium 100
|
|
|
14/05/2012 19:31
|
blj
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Så...igjen: hvor er det artikkelforfatteren i disse artiklene mister kredibilitet på grunn av hans forhold til doping?? [/quote]
Artikkelen du linker til har tittelen "Herbalife har ingenting i idretten å gjøre". Artikkelforfatter er Robert Eilertsen, altså er det nærliggende å tro at dette er hans holdning til produktet. Denne holdningen begrunner han blant annet med at Herbalife sine produkter er usunne. I kommentarfeltet under artikkelen påpeker han også at idretten må være sitt ansvar bevisst i forhold til å introdusere ungdom for denne typen produkter. Han bruker også begreper som alvorlig, horribelt og skummelt i sakens anledning. Dette er holdninger Eilertsen tilkjennegir utad.
Så er det slik at Eilertsen er domfelt for salg av anabole steroider. Dette "produktet" finner han altså plass til i idretten - et produkt som utvilsomt er mye mer usunt enn kosttilskudd med høyt sukkerinnhold. Her snakker man vel mildest talt om dobbeltmoral? Dette er i hvertfall hvor jeg mener artikkelforfatteren mister sin kredibilitet - han doserer en moral gjennom å være kritisk til bruken av en spesiell type kosttilskudd, mens han praktiserer en annen moral gjennom å selge anabole steroider.
Du må gjerne være uenig i mitt resonnement, det lever jeg godt med:)
|
|
|
[Re: blj]
14/05/2012 19:35
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Artikkelen du linker til har tittelen "Herbalife har ingenting i idretten å gjøre". Artikkelforfatter er Robert Eilertsen, altså er det nærliggende å tro at dette er hans holdning til produktet. Denne holdningen begrunner han blant annet med at Herbalife sine produkter er usunne. I kommentarfeltet under artikkelen påpeker han også at idretten må være sitt ansvar bevisst i forhold til å introdusere ungdom for denne typen produkter. Han bruker også begreper som alvorlig, horribelt og skummelt i sakens anledning. Dette er holdninger Eilertsen tilkjennegir utad.
Så er det slik at Eilertsen er domfelt for salg av anabole steroider. Dette "produktet" finner han altså plass til i idretten - et produkt som utvilsomt er mye mer usunt enn kosttilskudd med høyt sukkerinnhold. Her snakker man vel mildest talt om dobbeltmoral? Dette er i hvertfall hvor jeg mener artikkelforfatteren mister sin kredibilitet - han doserer en moral gjennom å være kritisk til bruken av en spesiell type kosttilskudd, mens han praktiserer en annen moral gjennom å selge anabole steroider.
Du må gjerne være uenig i mitt resonnement, det lever jeg godt med:)
+1
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
|
|
|
[Re: bullet]
14/05/2012 19:49
|
Moose
Entusiast
|
Entusiast
+2 Er ikke kjent med forfatteren :-) ... Litt kontroversielt i så fall at han tar på seg å advare om dårlig/ dyrt kosttilskudd.
Redigert av Moose; 14/05/2012 19:50.
|
|
|
[Re: stosu]
14/05/2012 20:04
|
Hekta-MTB
Ivrig
|
Ivrig
Er bare en vesentlig forskjell; heltidsutøvere har styggaktig god tid til å spise og trene riktig. De har ikke jobb å gå til hele dagen, som gjør at de kan disponere dagen helt fritt, noe mannen i gata ikke kan. Jeg har ikke helt sansen for å sammenligne med hva heltidsutøvere gjør hele tiden. Så lenge HL smaker bedre enn alle andre produkter gjør må vel folk få lov til å bruke det. Personlig har jeg 2 måltider med HL hver dag, og synes jeg har bedre overskudd enn tidligere, når jeg hadde et kosthold som OLT anbefaler. Men man har veldig god tid til å trene riktig, lese på nettet om kosthold osv osv men man har ikke tid til å lage seg skikkelig mat? Og det har ingenting med om du er topputøver å gjøre eller ikke. Dette handler om generelt godt kosthold og i såfall blir jo HL nesten som å slurve med noe så viktig som maten.
|
|
|
[Re: Moose]
14/05/2012 21:17
|
Espen J
OP
Besatt
|
OP
Besatt
+2 Er ikke kjent med forfatteren :-) ... Litt kontroversielt i så fall at han tar på seg å advare om dårlig/ dyrt kosttilskudd. -1! Det går ann å ha to tanker i hodet samtidig. Igjen, hva han har drevet med i det skjulte gjør ikke det han har drevet med i åpenlyst mindre sant. Sånn som jeg forstår situasjonen så er det ikke en konkuransesituasjon her, har han på ingen tidspunkt i den artiklen hintet til at man burde bytte ut HL med steroider. Artiklen står på egne ben! Og det er da ikke kontroversiellt å advare om dyrt og dårlig kosthold når det dokumenteres så godt som det gjør, uansett hvem som står bak??
Trønder osv
|
|
|
14/05/2012 21:59
|
ledfly
Entusiast
|
Entusiast
Redusere mat til et pulver for og selge det dyrere er jo en grei måte og tjene penger på. Har ingen vitenskapelig grunnlag for og si det her men regner med det skal være vanskelig og slå naturen på mat, og det virker ikke som Marit Bjørgen trenger noe pulver for og knuse alle andre.. Det handler vel mest om og tjene penger, det er vel veldig mye penger og tjene på slikt, hva tror du omsetninga til f.eks protenfabrikken er i dag? Latterlig pris og betale 100 kroner for Cuatro gel fra pf f.eks, og andre selskaper selger jo lignende produkter til samme pris, 5x 25 g med sukker som sikkert ikke er noe bedre en en banan.. Og finnes det virkelig noe vitenskapelig dokumentasjon som kan bevise at kosttilskudd er noe bedre en the real deal?
|
|
|
[Re: ledfly]
15/05/2012 04:48
|
Hekta-MTB
Ivrig
|
Ivrig
Det handler desverre ikke om effekten men om trua på noe. Det er noe som heter at vi vil bedras.
|
|
|
[Re: ledfly]
15/05/2012 05:26
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Redusere mat til et pulver for og selge det dyrere er jo en grei måte og tjene penger på. Har ingen vitenskapelig grunnlag for og si det her men regner med det skal være vanskelig og slå naturen på mat, og det virker ikke som Marit Bjørgen trenger noe pulver for og knuse alle andre.. Det handler vel mest om og tjene penger, det er vel veldig mye penger og tjene på slikt, hva tror du omsetninga til f.eks protenfabrikken er i dag? Latterlig pris og betale 100 kroner for Cuatro gel fra pf f.eks, og andre selskaper selger jo lignende produkter til samme pris, 5x 25 g med sukker som sikkert ikke er noe bedre en en banan.. Og finnes det virkelig noe vitenskapelig dokumentasjon som kan bevise at kosttilskudd er noe bedre en the real deal? Jeg er ganske sikker på at Bjørgen også får i seg noe pulver etter målgang. Langrennsløperne er jo også svært glad i både Nutridrink og YT, som også er overpriset så det holder. Men det er klart, her er det sponsing i bildet. For min egen del tar jeg heller med tre gel enn en banan på lomma under ritt. De koster meg ca 15-20 kr og tar mindre plass. Og jeg synes det smaker bedre med en shake enn to skiver med flykræsj etterpå. Det betaler jeg gjerne litt ekstra for.
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
|
|
|
15/05/2012 05:43
|
eiha
Medlem
|
Medlem
Finner det ganske oppsikstvekkende at en del her faktisk hører på/bruker et "dophodes" sine meninger. Dophuer skulle vært tiet i hel og "stuet" vekk. Kan kanskje være at han har rett, har aldri prøvd Herbalife produkter. Men at de er mindre intelligente enn trådstarter og de andre som faktisk hører på et dophue tror ikke jeg ihvertfall.
|
|
|
|
|