Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Terningenrittet 2012

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1397927 14/05/2012 10:35
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ser og begge sider her, men på de aller fleste ritt kunne vel dette vært fiksa med en egen elitestart før resten... Iallfall en egen bås for de som er påmeldt eliten.. Denne båsen bør da være fremst, og resten havner da bak eliten... Starten går så er det en naturlig spredning. Hvem skal så få lov til å stille i eliten? Farrisrunden løser dette på en god måte syns jeg, man kan velge elite selv hvis man ønsker-så får man selv vurdere om man er god nok her... Så lenge startskuddet går likt for alle så kan man jo fortsatt skille dem i aldersklasser, evnt så burde kanskje de som er påmeldt eliteklassen få sitt resultat i eliteklassen istedet-... hmmm..

CK ELVERUM

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1397932 14/05/2012 10:37
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Helt enig med Elgvenn2.

Dette er med å skape skiller som går på at jeg er god- da trenger jeg ikke stille meg opp et kvarter før for å få god startposisjon.

Skulle likt å sett at det hadde skjedd på Birkebeinerrennet f.eks...

Kan jeg med god samvittighet gå bort og si til de jeg vet er dårligere enn meg at jeg går inn her jeg....

Lag en egen bås for de beste om det er ønskelig å lage et skille..som f.eks Pilegrimsrittet.

Eller gjøre som Ryanair...alle må stille seg i kø når de vil før avreise..men man kan kjøpe VIP, eller priority boarding for å gå foran køa...
Hadde blitt bra populær på å gå rett foran den ordinære køa der gitt..da hadde nordmenne sagt ifra, men på sykkelritt, når de stor gutta kommer og som er myyye bedre enn oss andre gjelder det selvasgt andre regler....

Det går ganske mye på hva slags signaler de ønsker å sende ut til omverden mener jeg.

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1398097 14/05/2012 12:56
Thomasx75 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Skjønner at noen kan irritere seg over dette som kjører for å få god posisjon inn på stien( som stoppet opp litt i år også,men mye bedre enn i fjor). ESK kan løse dette på en god måte neste år ved egen bås for elite. Så kan de evt ha ett sperrebånd som fjernes 10 minutter før start. 10 minutter bør vel elite klare å stå rolig også?

På den annen side: Det blir jo litt flisespikkeri

Det skal svi litt.
Man blir god på det man trener på.
Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1398349 14/05/2012 18:40
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Uansett, et knall bra ritt folkens.. La oss heller gjøre som Odd Erik å snakke om den steinen eller den rota som var bak den steinen etter ca 8 km, der det lå noen steiner bak ei rot med noen trær rundt... Der var det kult:)

CK ELVERUM

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Otoen] #1398478 14/05/2012 20:24
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Otoen
Uansett, et knall bra ritt folkens.. La oss heller gjøre som Odd Erik å snakke om den steinen eller den rota som var bak den steinen etter ca 8 km, der det lå noen steiner bak ei rot med noen trær rundt... Der var det kult:)

Den rota suger! Foresten drev du å hoppa av sykkelen på kruxa eller ? mente jeg hørte av pedalenbevegelser og banning bak meg, er ikke den 29ern så jævla bra i terrenget da he he!

Klarer ikke å irritere meg over at folk som sykler 10 min raskere en meg stiller seg foran meg rett før start. Klarer ikke å irriterer meg over så mye over dette rittet! Bortsett fra at det gikk så sakte i høyspenten, arghhh, og at jeg måtte av sykkelen 2 ganger i gjørma nord for grusveien pga kløning og dårlig gjørmesykling! Er egentlig jekla dårlig på å sykle gjørme he he.

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Oddefa] #1398501 14/05/2012 20:45
M
MrAdHd Offline
Entusiast
Entusiast
M
Sitat: oddefa

Den rota suger! Foresten drev du å hoppa av sykkelen på kruxa eller ? mente jeg hørte av pedalenbevegelser og banning bak meg, er ikke den 29ern så jævla bra i terrenget da he he!

Klarer ikke å irritere meg over at folk som sykler 10 min raskere en meg stiller seg foran meg rett før start. Klarer ikke å irriterer meg over så mye over dette rittet! Bortsett fra at det gikk så sakte i høyspenten, arghhh, og at jeg måtte av sykkelen 2 ganger i gjørma nord for grusveien pga kløning og dårlig gjørmesykling! Er egentlig jekla dårlig på å sykle gjørme he he.

+1 yes

Blogg: http://roarsollie.net
Instagram: @roarsollie
Gutua29@http://rojanrundfahrt.no
Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1398504 14/05/2012 20:47
U
Unparalleled Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
U
Kjempearrangement! Koste meg fra start til mål. Utrolig bra jobb med å merke løypa, alle svingene tatt i betraktning (det er veldig viktig når det sprekker opp å man plutselig befinner seg klin aleine på en sti langt inne i en skog man aldri har vært før). Veldig inspirerende heiing i mange av kryssa også. Og iskald cola rett på andre siden av målstreken toppa hele driten! Bra jobba.

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Oddefa] #1398605 15/05/2012 05:13
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Ja, men det var planlagt å hoppe av der, så feiga ut før jeg prøvde... Men da var jeg jo forran deg.. Måtte gi deg noen sjans på å ta meg at:). Men, i det gjørmepartiet du nevner så sykla jeg mye mer enn deg:) Høyspenten var håpløs da vi ble sperret.. HAU!Tror vi kunne sykla rimelig fort her:)

Redigert av Otoen; 15/05/2012 05:17.

CK ELVERUM

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1398625 15/05/2012 06:02
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Men da fikk jeg rett angående høyspenten da:-) Sa vel fra at den burde vært sløyfet til fordel for noen av de andre fine stiene i området..Godt å høre dere slet med flyten der ja:-)

Jeg irriterer meg ikke over bagateller i verden jeg heller men velger bort det jeg ikke syns gir meg det helt store:-)

Valget denne søndagen ble 100 km jaktstart/lagtempo med Ottestad. Slapp å irritere meg over røtter, myr og steiner.-)

(PS: Men er jo såpass interessert at jeg ser på resultatene og finner ut at jeg absolutt burde kjørt ut fra forrige JH-cup))

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1398633 15/05/2012 06:25
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
All ros til ESK som arrangerte et alldeles herlig terrengritt! Løypa er så fartsfylt og passe utfordrende, og det er morsomt å se så mange som kommer i mål med et digert glis om munnen fordi de har kost seg på sykkelen - inklusive meg. For oss som liker skikkelig terrengritt, er dette ganske lett teknisk, og jeg ser fram til enda større utfordringer i b.l.a. TS-rittet og Bukkerittet.
Jeg hadde ikke den helt store spruten i beina på søndag, ble litt stiv etter startrunden og måtte dessverre la resten av Hedmarksmafian fare fra meg da vi var ferdig med Terningen-sløyfa. Men ut fra tidene å dømme holdt jeg avstanden til Otoen, Oddefa og elgvennen ganske bra utover i løpet, uten å dabbe for mye av på slutten.
At eliten stiller seg i front, synes jeg er helt greit. De hindrer ingen, og dette gir ingen utslag på resultatene uansett. Det er verre med folk som overvurderer seg selv, stiller seg i første rekke og skaper farlige situasjoner de første minuttene ved å virre og kjøre ujevnt.
Gleder meg allerede til neste års Terningenritt, og håper det blir MANGE turer på Elverumsstiene før den tid! ICON_SMILE

Re: Terningenrittet 2012 [Re: kaiost] #1398658 15/05/2012 07:02
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: kaiost
Men da fikk jeg rett angående høyspenten da:-) Sa vel fra at den burde vært sløyfet til fordel for noen av de andre fine stiene i området..Godt å høre dere slet med flyten der ja:-)

Jeg synes jeg hadde brukbar flyt der jeg ;-) At jeg ble hindret litt er så sin sak, men jeg ble mer hindret andre steder hvor det var mindre teknisk, men bare smalt. Du skulle nok kjørt, Kai, hadde sikkert syklet fra meg uansett ;-)

Re: Terningenrittet 2012 [Re: ØyNe] #1398675 15/05/2012 07:18
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Glimrende oppsummering, ØyNe, kunne ikke ha skrevet det bedre selv ;-) Du syklet da bra, syklet fra meg i hvert fall ;-) Var brukbart fornøyd selv jeg, og synes jeg hadde framgang og en bedre følelse enn på Helgøya. Men det er rart med det, noen ritt passer nok bedre enn andre i forhold til konkurrentene, for i følge Merida rittranking var Terningen mye dårligere.

Men ser fram til mer sykling i Elverum jeg også, og så skal det gjøres en seriøs jobb med hardøktene framover, så blir det forhåpentligvis bra form til de første to av årets høydepunkter, Terrengsykkelrittet og Vestmarkrittet.

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Otoen] #1398678 15/05/2012 07:19
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Ja, men det var planlagt å hoppe av der, så feiga ut før jeg prøvde... Men da var jeg jo forran deg.. Måtte gi deg noen sjans på å ta meg at:). Men, i det gjørmepartiet du nevner så sykla jeg mye mer enn deg:) Høyspenten var håpløs da vi ble sperret.. HAU!Tror vi kunne sykla rimelig fort her:)

Ahh, mente ikke der, klarte selv å kjøre inn i det ene treet sa der var jeg nedi med beinet selv, tenker den "gode gamle bratt kneika (steiner) før den virkelige bratte sandbakken", den vi har sykla 1000 ganger og alltid drømt å ha med i ritt he he! Da var du rett bak, mente du hoppet av! I gjørme er du bedre en meg, det har du alltid vært he he. Men seriøst, så tror jeg at jeg har for mye tyngde framover og når en skal balansere på 10 cm gjørme så sklir framdekket! Så jeg hoppet ikke av men mister balansen!

Re: Terningenrittet 2012 [Re: kaiost] #1398693 15/05/2012 07:27
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: kaiost

Jeg irriterer meg ikke over bagateller i verden jeg heller men velger bort det jeg ikke syns gir meg det helt store:-)

Valget denne søndagen ble 100 km jaktstart/lagtempo med Ottestad. Slapp å irritere meg over røtter, myr og steiner.-)

(PS: Men er jo såpass interessert at jeg ser på resultatene og finner ut at jeg absolutt burde kjørt ut fra forrige JH-cup))

Ikke enig Kai, den sløyfa er etter min mening et høydepunkt, at jeg og Øistein kom i en rekke med flere andre som ikke er like kjent som oss handler jo også om at vi ikke var god nok i forkant til å komme oss foran de. Prøvde jo å komme forbi den ene men klarte ikke det heller, så får skylde på meg selv for defensiv (eller ikke sterk nok er det vel) sykling i forkant. Og at vi tok igjen ungjentene der var vel også tilfeldig, tror nok de som kom 1 minutt tidligere og 1 minutt senere hadde mer flyt der. Så evt irritasjon er vel mest over en selv he he.

Du skulle ha sykla Kai, du hadde hengt med veldig bra her.

Redigert av oddefa; 15/05/2012 07:28.
Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1398698 15/05/2012 07:30
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Øyvind, Kjell Arne og resten av hedmarksmafafian: Vi får finne en dato for en skikkelig lang stitur i Elvrum snart! Ta det i Hedmarks tråden.

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1398747 15/05/2012 08:07
N
nesteby Offline
Entusiast
Entusiast
N
Enig med folket over her som fokuserer på at dette var artig, og ikke bære seg over at "eliten" fikk starte først. Tror det hadde blitt flere utforkjøringer og skader av at de raskeste, og de som da kanskje varmer opp tettest inntil start, hadde måttet starte i bakre rekker.
Selv om jeg er med blant de fremste på terrengsykkelritt, hadde jeg ikke turt å stille meg i første rekke på et NC ritt i landevei for eksempel. Da hadde jeg blitt nedkjørt. Vet det er folk som er mye raskere enn meg der. Så mye selvinnsikt har jeg...
Uansett, kul trasè og morsomt ritt:)

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Oddefa] #1398757 15/05/2012 08:18
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Ahh, mente ikke der, klarte selv å kjøre inn i det ene treet sa der var jeg nedi med beinet selv, tenker den "gode gamle bratt kneika (steiner) før den virkelige bratte sandbakken", den vi har sykla 1000 ganger og alltid drømt å ha med i ritt he he! Da var du rett bak, mente du hoppet av! I gjørme er du bedre en meg, det har du alltid vært he he. Men seriøst, så tror jeg at jeg har for mye tyngde framover og når en skal balansere på 10 cm gjørme så sklir framdekket! Så jeg hoppet ikke av men mister balansen!

Ahhh, den ja... Der gav jeg deg mye ros også, for det var bra jobba:). Jeg syns det så håpløst ut pga gjørme og diverse før bratta, så tenkte at her kunne jeg like så gjerne flyge opp med mine laaange bein:) Var i rygg på deg på toppen lell:)

Syns høyspenten var veldig bra, at man kan ende opp bak noen som sykler tregere i slike partier sier seg selv... Og slik er det jo flere steder i rittet.. Da må man bare ha krutt nok til å komme forbi der det er mulig:)

Var digg å knuse deg med noen meter Odd:)

CK ELVERUM

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1398761 15/05/2012 08:20
tbh Offline
Dekktester
Dekktester
Helt enig at dette var et veldig bra ritt.

Må innrømme at jeg heller ikke stilte meg bakerst. Hadde vært en runde med min sønn på 13 år i løypa, og da vi kom tilbake var hele feltet fullt. Jeg var så frimodig at jeg gikk over sperringen og stilte meg opp omtrent som nr 50. Kjørte deretter fra noen i starten, hadde en god dag og plukket noen få nå og da under veis. I mål hadde jeg avansert 20-30 plasser. Litt frekt kanskje, men hadde jeg ikke vært det, ville det vært vanskelig å kombinere oppfølging av barn med å sykle selv.

Jeg synes arrangørene kunne laget 3-5 sluser på slike ritt og hvor man stilte seg opp etter rankingen fra http://rittranking.merida.no/. Hver sluse kunne favnet et poengspenn fra rankingen så fikk vi stole på at rytterne stilte seg opp etter den.

Alternativt kan arrangøren lage startliste basert på rankingen. Det tror jeg kan automatiseres.

--
Tord Bern Hansen

Sjekk bernhansen.com for turer, sykkeltips og tester
Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1398835 15/05/2012 09:28
Thomasx75 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Det er ett artig ritt. Det jeg slet med var formen, rett og slett skikkelig mye dårligere enn i fjor og fikk en stor vekker!! Derfor ble siste timen ett slit og såpass sliten så jeg torde ikke kjøre alle de, for meg, vanskelige partiene. Gikk en del ja... Vurderte å bryte flere ganger, men så ryggen på noen innimellom og det ga litt energi. Med denne formen neste år blir det kortere løype ( turist). Ble jo tross alt ikke sist da mange brøt på grunn av en stakkars punktering... hau ICON_SMILE

Kan også si at merkingen var super og arr heiet og ropte.. bra jobba ESK ICON_SMILE

Det skal svi litt.
Re: Terningenrittet 2012 [Re: nesteby] #1399041 15/05/2012 13:22
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: nesteby
Enig med folket over her som fokuserer på at dette var artig, og ikke bære seg over at "eliten" fikk starte først. Tror det hadde blitt flere utforkjøringer og skader av at de raskeste, og de som da kanskje varmer opp tettest inntil start, hadde måttet starte i bakre rekker.
Selv om jeg er med blant de fremste på terrengsykkelritt, hadde jeg ikke turt å stille meg i første rekke på et NC ritt i landevei for eksempel. Da hadde jeg blitt nedkjørt. Vet det er folk som er mye raskere enn meg der. Så mye selvinnsikt har jeg...
Uansett, kul trasè og morsomt ritt:)

Gratulerer med nok en seier! Knallbrakjørt av dere 3 dette! Omtrent samme tid som i fjor ? Synes løype virket litt lenger i år, i tid pga høyspentsløyfa, men det er vel kanskje minimalt!

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Otoen] #1399052 15/05/2012 13:35
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
[quote=Otoen
Var digg å knuse deg med noen meter Odd:) [/quote]

Her maner jeg til samarbeid og motiverer deg til å stå på, bare for at du skal knuse meg i spurten! Bad Karma Øistein he he! Å ikke sykle opp det kruxet var ikke noe alternativ! Hoppe av der da gitt hvor du har sykla så mye, ikkje bra, at du løp like fort er ikke noe god unnskylding! Men jaggu sykla du fort der en periode!

Redigert av oddefa; 15/05/2012 13:42.
Re: Terningenrittet 2012 [Re: Oddefa] #1399099 15/05/2012 14:24
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
[quote=Otoen
Var digg å knuse deg med noen meter Odd:)

Her maner jeg til samarbeid og motiverer deg til å stå på, bare for at du skal knuse meg i spurten! Bad Karma Øistein he he! Å ikke sykle opp det kruxet var ikke noe alternativ! Hoppe av der da gitt hvor du har sykla så mye, ikkje bra, at du løp like fort er ikke noe god unnskylding! Men jaggu sykla du fort der en periode! [/quote]

Var en periode jeg tenkte på nyeste albumet til Tenacious D, Rize of the Fenix.... Ikke rart det gikk unna:). Eneste som irriterer meg nå er at jeg ikke kom meg lenger frem før start, da formen jaggu var bra:/,.. Hadde vært gøy å sett hvordan det hadde gått resultatmessig hvis jeg kunne bruke alle kreftene på å henge på noen istedet for bare å kjøre i rykk og napp halve rittet for å komme meg frem.... Men men, var jo knall god trening da, og ikke minst en meget god test av ny sykkel..

CK ELVERUM

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1399105 15/05/2012 14:32
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

CK ELVERUM

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1400065 16/05/2012 17:14
kitbay Offline
Ivrig
Ivrig
Filmet hele rittet, desverre er jeg i dårlig form så ingen av dere er nok med her.

https://vimeo.com/42279043

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1400172 16/05/2012 19:26
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Kul video, bra tryn! Ser ut som en løype som kunne passet meg mine manglende tekniske ferdigheter perfekt. Lite knot, mye flyt.

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Terningenrittet 2012 [Re: Rønnern] #1400202 16/05/2012 19:54
kitbay Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Rønnern
Kul video, bra tryn! Ser ut som en løype som kunne passet meg mine manglende tekniske ferdigheter perfekt. Lite knot, mye flyt.

Gikk over styret gitt, tilskuerene ropte at det var et stort hull i gjørma og jammen hadde de rett.

Knall fine stier. Løypa har også noen krux for den som liker det.
Relativt flatt, men de jeg pratet med som hang på eliten sa det var en av de hardeste rittene de har kjørt.
For min del ble det en fin tur, mista feltet raskt og ble hengende bak. Så bestemte meg for å stoppe å prøve å hjelpe med litt punkteringer hos folk.

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1400240 16/05/2012 20:26
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bra video:)

CK ELVERUM

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1400583 17/05/2012 14:50
Andrehua Offline
Besatt
Besatt
Samme hull som jeg planta forhjulet i det ICON_TONGUE Kjente igjen "sakte-film" forover der.. hehe!

Re: Terningenrittet 2012 [Re: Rønnern] #1400847 17/05/2012 20:39
Thomasx75 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Gjør nok det. Men god form og trøkk i beina er en fordel for å få maks glede, er få partier som er direkte vanskelig. Og det er en fordel med gjennomkjøring for å finne riktig spor og vite om evt dype hull f.eks ICON_WINK. Bra video ja! ICON_SMILE

Det skal svi litt.
Re: Terningenrittet 2012 [Re: Thomasx75] #1400878 17/05/2012 21:18
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Thomasx75

Gjør nok det. Men god form og trøkk i beina er en fordel for å få maks glede, er få partier som er direkte vanskelig. Og det er en fordel med gjennomkjøring for å finne riktig spor og vite om evt dype hull f.eks ICON_WINK. Bra video ja! ICON_SMILE

Du hadde nok gjort det bra her, Rønnern! Jeg skal øve meg på å bli litt mindre pinglete med sånne smale planker, så behøver jeg ikke tenke på det dype hølet ;-) Det var ikke så dypt på gjennomkjøringene på forhånd...

Side 6 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support