Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Norge på langs 2012

Norge på langs 2012 #1271413 29/09/2011 13:01
heijoh Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Hei,

Jeg skal som tittel sier sykle Norge på langs fra Lindesnes til Nordkapp i perioden 19 mai - 19 juni 2012.

Dette skal jeg ikke gjøre alene, jeg er så heldig at jeg får være med Stine Sofies stiftelse og flere andre frivillige, som sykler for å sette fokus på stiftelsens visjon - En barndom uten vold.

Det er litt av et puslespill å få til en sånn tur med tanke på familie og jobb, men dette ser jeg på som en unik sjanse og håper jeg klarer å få opp kabalen.

I fjor gikk noen av deltagerne over Grønlandsisen sammen med Cecilie Skog.

Etter hva jeg har hørt skal Cecilie være med på sykkelturen også.

Noen av deltakerne blir sponset, så langt har ikke jeg kommet, men det er ikke det denne tråden skal handle om...

Jeg trenger gode tips til utstyr på turen.

32 dager er lenge og jeg trenger tips til alt fra sykkel til bekledning til reservedeler til vesker på sykkelen osv...

Det skal være med følgebiler, men jeg vil tro det er begrenset hva man kan ha i disse.

Selv har jeg 3 sykler, men ser ikke på noen av disse som egnet til dette formålet:

Commencal supernormal (hardtail, som er en smule liten)
Jamis Dakar (fulldemper)
Giant racer (billig)

Med vesker så er kanskje en Hybrid tingen?

Vi skal for øvrig sykle kystveien

Redigert av heijoh; 29/09/2011 13:06.

Heidi Johansen
Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1271847 30/09/2011 08:42
heijoh Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Jeg innser at spørsmålene mine er for flyvende, så hvis jeg modererer meg litt, så kan kanskje tråden vokse etterhvert...

Hvis vi begynner med sykkel?

Er det noen her inne som har gode erfaringer med sykler til denne type tur?

hvilken type:
Ramme (alu, karbon?)
Hjul (slitesterke, men regner jo med å punktere på en så pass voksen strekning)
Girsystem

Sport1 har sponset 5 av deltagerne med sykkel, en Gekko hybrid, uten at jeg vet mer om den.
Her er et bilde: http://www.sport1.no/om-oss/sponsorater/stine-sofies-stiftelse-sykler-norge-pa-langs/

Heidi Johansen
Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1271896 30/09/2011 10:10
S
Subs Offline
Besatt
Besatt
S
Har du vurdert andre typer sykler til dette formålet?

Både liggesykler og trikes kan være bedre egnet til formålet ditt.

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1271898 30/09/2011 10:13
S
Subs Offline
Besatt
Besatt
S
Edit: Dobbelpost, sorry.

Redigert av Subs; 30/09/2011 10:13.

Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1271911 30/09/2011 10:34
heijoh Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Jeg har egentlig ikke vurdert noen sykler, fordi jeg er usikker på hva jeg bør ta med i vurderingen

Har først og fremst tenkt at jeg må ha noe slitesterkt, men ikke for tungt

Heidi Johansen
Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1272003 30/09/2011 12:29
Raindog Offline
Ringrev
Ringrev
Det viktigste på en slik tur er at sykkelen passer.
Du vil ganske sikkert oppleve stivhet/sårhet i armene, skuldrene, ryggen, nakken og rumpa på en så lang tid.
Jo bedre sykkelen passer, desto mindre av dette vil du oppleve.

Hvis dere skal ha bagasje på sykkelen, mener jeg at en terrengsykkel er best. Jeg har aldri hatt bagasje på en hybrid eller racer, men innbiller meg at det kan bli ganske vinglete.
Den hardtailen din virker jo som en ypperlig sykkel til dette, men om du ikke får den til å passe, velger du ikke den.
Men det kan sikkert gjøres endel for at den skal passe bedre.

Utstyret på sykkelen synes jeg ikke du skal legge vekt på. Sålenge du holder deg unna de aller billigste syklene, så er det bra nok til en slik tur.

Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1272014 30/09/2011 12:41
heijoh Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Jeg syns Commencalen er i litt minste laget for meg, str S, jeg er 169.

Syns også den har veldig kort avstand mellom hjulene, uten at jeg vet om det kan være en ulempe.

I tillegg er den fryktelig lett foran, en gang festet jeg et barnesete på den, og det ble litt problematisk å komme av og på sykkelen hvis jeg ikke passet på å holde godt i styret...

Jeg får også litt vondt rett under kneskåla når jeg bruker den, uten at jeg vet med sikkerhet relaterer jeg det til at sykkelen er for kort for meg...

Redigert av heijoh; 30/09/2011 12:47.

Heidi Johansen
Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1272030 30/09/2011 13:01
Raindog Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: heijoh
Det skal være med følgebiler, men jeg vil tro det er begrenset hva man kan ha i disse.

Det vil være lurt å finne ut av dette først.
Dersom du kan klare deg uten bagasje på sykkelen vil du stå friere ved valg av sykkel.
For å kunne vurdere hvor mye bagasje du trenger totalt er det greit å vite hvordan det blir med mulighet for klesvask underveis.
Det er ikke så farlig om man må bruke litt svette klær, men en rein sykkelbukse hver dag vil jeg sterkt anbefale.

Redigert av Raindog; 30/09/2011 13:01.
Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1272039 30/09/2011 13:23
S
Subs Offline
Besatt
Besatt
S
En sykkelhenger kan også være vel verdt pengene. Ettersom jeg har forstått er det bedre å ha vekten på en slik, enn å laste ned sykkelen. Særlig er lagring rundt fremhjulet noe som krever endel av rytteren da sykkelen blir tung å manøvrere.

Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1272041 30/09/2011 13:25
gare Offline
More than words
More than words
Turen kan vel gjøres på nesten hvilken som helst sykkel avhengig av hvor mye bagasje du må ha med selv, og hvor mye som går i følgebilen.

Jeg ville vurdert en sykkelhenger ganske seriøst og hatt en liten styrebag for ting som skal være svært lett tilgjengelig. Så får du vurdere hva du trenger av bagsjeplass utover det.

Siden du er i tvil om du har rett sykkel for opgaven er det kanskje en åpning for en ny sykkel som passer bedre til oppgaven? Problemet er kanskje det at om man går får langt i retning dedikert touring-sykkel, så får man noe som ikke nødvendigvis egner seg så veeeldig godt til andre ting. Det er ting som du bør ta med i vurderingen. Her spiller budsjett også selvsagt inn. Det samme gjør vekt, selv om jeg heller mot at om du skal laste på 16-18 kilo med bagasje på sykkelen spiller det liten rolle om denne veier 8, 10 eller 12 kilo(ok, kverulanter og flisespikkere vil selvsagt hevde(med en viss rett)at en lettere sykkel vi gi en lettere reise). Det er komfort som er alfa og omega her.

Til slutt, det finnes veldig, veldig mye bra muligheter. Jeg tror du vil komme best fra det med en så dedikert sykkel som mulig, men du må selvsagt ta hensyn til slike ting som budsjett, og etterbruk. Et alternativ er å kjøpe noe fiks ferdig, og engelskmennene har flere firma som lager fiks ferdige sykler. Jeg ville nok tittet hardt på bukkestyre, som gir deg mange flere muligheter til å skifte grep på turen, men er du ikke vant med det, eller ikke vil ha det vil det neppe være det som ødelegger turen.
Dawes lager mange modeller i mange prisklasser.
Thorn er et annet
alternativ.

Salsa Fargo er kanskje en av de som jeg hadde tenkt aller, aller hardest på i en sånn setting.

Jada, det er selvsagt mange flere muligheter, men det er mine tanker i første omgang.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1272201 30/09/2011 18:27
G
Gaga Offline
Veteran
Veteran
G
hva med en cyclocross - litt mer oppreist sittestilling, litt mer comfy dekk men fortsatt muligheten til å innimellom ligge i bukken om motvinden blir ille. Kanskje med en henger ala extrawheel. ellers har du jo også langtur-rammene til Surly (longhaul)

Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1272563 01/10/2011 15:17
Maybelline Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg har ikke syklet så langt i ett strekk i Norge, men jeg har syklet nokså langt i Afrika. Var på tur i 5 måneder, alt av bagasje og utstyr var på sykkelen. Det vil si telt, sovepose, stormkjøkken, mat, klær, sko... ja, alt.
Vi var to stykker, og hadde hver vår nokså lite fancy terrengsykkel. Stiv bak, demper foran, solide bagasjebrett og styreveske var det vi mente var lurt. Og det var det.
Ingen uhell eller svikt av noe slag underveis. Alt av utstyr på syklene holdt gjennom hele turen. Før avreise plukket vi vekk alt av som hadde snev av bling, og gikk for solide deler som bare funker. Det var vel LX den gangen. Skivebremser hadde vi ikke, litt av ideen var at alt skulle kunne fikses underveis. Spesielt siden vi var avhengige av å bære på alt utstyr selv.
Om ikke jeg husker helt feil, hadde vi begge barends for å kunne skifte litt på posisjonen på hendene. Disse var av typen veldig lang med grov bøy. Husker at de var vinklet altfor langt forover. Men tenke seg til; de gjorde jobben utmerket!
Før vi dro hadde vi en god del lange turer i Norge med tralle, den ble igjen hjemme... Jeg syns tralle var tungt og vanskelig. Fint på flatmark, men det er ikke mest av det i Norge.

Man kommer alltids ned
Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1272627 01/10/2011 18:14
DavidS Offline
Ivrig
Ivrig
Kjør med stil (?) og komfort: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=30534977

Har ikke testa liggesykkel selv, men hadde seriøst vurdert en slik, Roholoff, plass til flasker og to bager, ok pris.

Med vanlig sykkel hadde jeg gått for vogn, helst en bob yak. Har selv syklet mange lange turer, både med og uten vogn.

Har du råd kan du jo sjekke ut dedikerte langtursykler fra feks: Blacksheep, Moots, eller Independent Fabrication. Oki, de er dyre, og sikkert helt uaktuelle, men sant de er fine?

Rust? Fordi det rimer på dust.
Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1272649 01/10/2011 19:00
MoEl Offline
Avhengig
Avhengig
Hva med en tandemsykkel? Så kan vi bytte på å trå?Leste noe om at Gekko var inne i bildet med hybridsykler i prosjektet. Jeg vurderer å sykle med lett fulldemper, specialized Era med fine lette dekk. Spennende prosjekt, for min del får jeg nok bare til å være med på en del av turen....

Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1272768 02/10/2011 07:57
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Syklet Bergen-Oslo i sommer over 4 etapper. Det var med en cyclocross med bagasjebrett, skjermer og skivebrems. Fungerte veldig fint.

Lykke til!

Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1273333 03/10/2011 10:29
stigeso Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg syklet denne turen for mange herrens år siden (før det ble kommerst lizzom ;-) ). Jeg brukte en helt vanlig terrengsykkel med helt vanlig utstyr og det gikk helt greit. På en sånn tur er det nok viktigst at sykkelen passer og at den er i god stand når du legger av sted.
Vi var nok litt urutinerte for vi tok ikke med oss noe batteri av ekstrautstyr og sånn, men vi kom fram likevel. Det er mulig å handle litt underveis, for selv om Norge er grisgrendt, er finnes det ett og annet tettsted hist og her. Hvis jeg skulle gjort det igjen, ville jeg nok hatt med meg et girøre, kanskje noen bremseklosser (særlig hvis du har en mistanke om at de ikke nødvendigvis fås over disk på landsens samvirkelag)og en kjedelås, i tillegg til det vanlige (slange, pumpe, miniverktøy, kjedekutter). Skal du være på den sikre siden, kan et luftesett til bremsene være aktuelt. Hvis dere har følgebil, er det kanskje mulig å ha med en reservesykkel i tilfelle en av dere har et større havari.
Hvis du må frakte bagasjen selv, er det greit å ha noen gode, vanntette bagger, f.eks Ortlieb sine, evt en tilhenger, som nevnt over. Slik været har vært de siste sommerne vil sykkelregntøy og skoovertrekk være en fornuftig investering.Et par skift sykkeltøy så du kan vaske og tørke er nødvendig.
Det kan oppstå slitasje eller brekkasje på mange ulike deler underveis. Jeg ødela et bakhjul og en pedal på turen, men det var ikke så vanskelig å få handlet nytt. For øvrig må du huske penger, fotoapparat og hjelm :-)

Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity
Re: Norge på langs 2012 [Re: MoEl] #1273835 04/10/2011 07:12
Raindog Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: MoEl
Jeg vurderer å sykle med lett fulldemper, specialized Era med fine lette dekk. Spennende prosjekt, for min del får jeg nok bare til å være med på en del av turen....

Vil en lasta fulldemper "oppføre seg"?
Jeg ville i hvert fall testa det først.

Jeg tok årets sykkelferie med en Extrawheel-henger.
Jeg synes den er langt å foretrekke framfor å laste på sykkelen. Men det er viktig å ikke laste den for mye.

Redigert av Raindog; 04/10/2011 07:21.
Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1274644 05/10/2011 10:22
heijoh Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Takk for mange gode tilbakemeldinger, den Extrawheel-hengeren ser litt spennende ut, den skal jeg seriøst vurdere.

Ellers fikk jeg litt lyst på Salsa Fargo, finnes det forhandlere i Norge som fører de syklene?
Jeg føler at jeg er avhengiga av å ta og føle litt på sykkelen før jeg bestemmer meg

Heidi Johansen
Re: Norge på langs 2012 [Re: Raindog] #1274850 05/10/2011 15:35
MoEl Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Raindog
Sitat: MoEl
Jeg vurderer å sykle med lett fulldemper, specialized Era med fine lette dekk. Spennende prosjekt, for min del får jeg nok bare til å være med på en del av turen....

Vil en lasta fulldemper "oppføre seg"?
Jeg ville i hvert fall testa det først.

Jeg tok årets sykkelferie med en Extrawheel-henger.
Jeg synes den er langt å foretrekke framfor å laste på sykkelen. Men det er viktig å ikke laste den for mye.

Må teste fulldemperen med låste/harde dempere men vurdere også hardtail eller hybrid sykkel. Venter på mer info ang baggasje.

Redigert av MoEl; 05/10/2011 22:22.
Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1275031 05/10/2011 20:56
progres Offline
Besatt
Besatt
en annen sak som jeg ville fokusert vel så mye på er valg av klær og fottøy. 19 juni er sommeren knapt kommet i gang her i nord og det kan være temmelig kaldt. Husk, du skal over sennalandet + hatter + strekninga fra kåfjord til honningsvåg som slett ikke er å spøke med. Og ikke minst strekninga fra honningsvåg til nordkapp. Det er lange , tunge og vindeksponerte strekk og sludd / sne behøver slett ikke bare være en teori. Lue, votter + godt vind-/ regntøy er et must ( ..i følgebilen)
det finnes forresten en RLV som setter deg i stand til virtuelt å sykle strekninga fra honningsvåg til nordkapp slik at du får en følelse på forhand av hvilke utfordringer du vil møte.
Lykke til. Og forresten - jeg ville helt klart valgt en hardtail

Redigert av progres; 05/10/2011 20:58.
Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1275052 05/10/2011 21:56
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Jeg kjenner jeg er litt irritert på "Norge på langs" konseptet, da jeg som Øst-Finnmarking føler at man da lurer seg unna en viktig del av landet. Hvorfor er "På langs" kun definert som sørligst til nordligste punkt? I og med at Norge svinger seg østover, så mener jeg at Øst-Finnmark også bør inngå i en "på langs" definisjon.
Skal du ha et litt annerledes opplegg enn den vanlige "på langs" affæren så kan du fortsette turen østover, og ende opp i Vardø eller Kirkenes.
Man returnerer fra Nordkapp noe av samme veien, før man tar av mot Lakselv, videre rv 98 over Ifjord til Tana, så E6 til Kirkenes/Pasvik/Russergrensa (eventuelt E75 fra Tana til Vardø, som faktisk er lengre øst enn russergrensa. Nå vil jo dette innebære lange strekninger på noen av norges mest øde og kjedelige veier, men det er da vel bare en utfordring ICON_WINK

- Stefan
Re: Norge på langs 2012 [Re: Stefan77] #1275121 06/10/2011 07:10
jonnykast Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Cmon77
Jeg kjenner jeg er litt irritert på "Norge på langs" konseptet, da jeg som Øst-Finnmarking føler at man da lurer seg unna en viktig del av landet. Hvorfor er "På langs" kun definert som sørligst til nordligste punkt? I og med at Norge svinger seg østover, så mener jeg at Øst-Finnmark også bør inngå i en "på langs" definisjon.
Skal du ha et litt annerledes opplegg enn den vanlige "på langs" affæren så kan du fortsette turen østover, og ende opp i Vardø eller Kirkenes.
Man returnerer fra Nordkapp noe av samme veien, før man tar av mot Lakselv, videre rv 98 over Ifjord til Tana, så E6 til Kirkenes/Pasvik/Russergrensa (eventuelt E75 fra Tana til Vardø, som faktisk er lengre øst enn russergrensa. Nå vil jo dette innebære lange strekninger på noen av norges mest øde og kjedelige veier, men det er da vel bare en utfordring ICON_WINK

+1 yes

Massevis med smileys i 2012 ICON_SMILE
Nyckelbens-Jonny
Jonny Kåstad
Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1284274 22/10/2011 03:33
S
smy Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
S

Hei Heidi!

Jeg har mange gode tips til en slik tur. Ta kontakt
om det trengs! ICON_SMILE

Hilsen Stian

http://norge-paa-langs.blogspot.com

Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1341959 27/02/2012 14:18
M
Malla2 Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
M
Hei!
Jeg er en enda sprøere dame. Jeg er over 50 og har null erfaring, men vil tøye mine grenser og teste meg selv. Jeg skal gjøre turen i juni tenkte jeg.
Klart det hadde vært fint å vært sammen med noen, men det har jeg ikke. Og ingen så uerfaren som jeg vil sikkert være med Kan ikke sykkle i lag med noen som er proff på området sikkert. Blir vel bare nedpsyket over sine egne fredigheterda av det.
Blir veldig usikker på alt jo mere jeg leser på nettet.
Du er heldig som har flere i sammen med deg og følgebil.Syns det var litt tidlig på året. Vil tro det blir kaldt. Men dere skal kanskje ikkke ligge ute.

Vet ikke noe om noe utstyr:
Jeg har en ny Head Nitrat sykkel. Det er jo ikke hybridsykkel. Så den er nok i tregeste laget, men kan en sette lettere dekk på den uten at en lettere punkterer.
Prøver også febrilsk å finne ut om tillhenger. Tenkte å gå for en Bob Yak om jeg får tak i.
Sko klær og utstyr er også en nøtt å knekke.

Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1342003 27/02/2012 15:40
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M
Hei Malla2,

Head Nitrat er ikke sykkelen jeg ville brukt for en slik tur, men det funker vel. Du kan trygt sette på lettere dekk med minst mulig spor. Sørg for å få stilt inn sykkelen riktig. Siden du ikke har erfaring vet du sannsynligvis ikke hvilken sittestilling som funker over tid, uten at du får vondt i rygg etc. Anbefaler noen laaange treningsturer hvor du prøver litt forskjellig oppsett.

Du bør også lære deg grunnleggende mekkeferdigheter.

Om det er gjennomførbart kommer jo bare an på hvor lang tid du setter av. Lykke til!

Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1342034 27/02/2012 17:11
svine Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg har noen langturer i Øst-Europa på samvittigheten. Alle er gjort på en middels dyr terrengsykkel fra 1997. Det viktigste med sykkelen er at sittestillingen passer deg. Når det er løst, er det selvsagt en fordel at den er rimelig lett og at utstyret tåler påkjenningen.

Hvis du ikke er helt sikker på sittestillingen, kan du f.eks sette på et styrefremspring som er regulerbart i høyden, da kan du justere dette etter hvert. Klatrehorn/bar-ends er nyttig for å kunne variere stillingen underveis.
Det er lurt å investere i gode bagasjebrett, hvis du får over 20 kg bagasje, bør du ha ca 1/3 av vekta i vesker foran. Utedepot.no har de beste brettene, og veldig god service.

Siden du skal slepe med deg alt utstyr, bør du selvsagt spare vekt innenfor rimelighetens grenser (lav vekt koster jo...). Hvor mye bagasje og hva slags utstyr du trenger avhenger av hvordan du overnatter underveis. Litt "siviltøy", sykkeltøy for varierende vær (i farger som synes i trafikken), litt verktøy og evt. telt/stormkjøkken etc. Bl.a Shimano lager sykkelsko som ligner på fjellstøvler (MT90/MT91), disse er gull verdt.

Dekk: velg noen som har lite mønster og ruller lett, men en eller annen punkteringssikring i kevlar eller lignende. Her finnes det mye bra å velge mellom, men styr unna de aller letteste (under 400 g pr. dekk).

Ellers har Mathias rett, gjennomfør noen prøveturer slik at du ikke får de største overraskelsene på en fjellovergang i Nord-Norge.

It doesn't get any harder - you just go slower
Re: Norge på langs 2012 [Re: Mmar] #1389266 04/05/2012 13:33
M
Malla2 Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
M
Hei! Ja nå nærmer det seg start for min del.
Jeg sliter ennå med pakklisten. Hadde en bare visst hvordan været blir.
Jeg har bestillt ny sykkel og det er en hybrid.
G sport hjelper meg. Har kjøpt meg en 1-hjuls henger.
Gleder og gruer meg fælt på samme tid.
Jeg har ikke fått trent og formen er dårligere enn på lenge. Like så mitt vonde kne.
Men flybilletten er i boks og da får jeg se hvor mye jeg får pakket i den lille bagen.
Skulle gjerne hatt mere tips til turen ....

Redigert av Malla2; 04/05/2012 15:56.
Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1389297 04/05/2012 14:06
svine Offline
Entusiast
Entusiast
Hva med å gå ut fra denne og legge til et lite utvalg sykkelverktøy? Og selvsagt erstatte fjelltøy med mer egnet arbeidsantrekk for sykling?

http://ut.no/artikkel/1.6685135

Hvis kneet uroer deg, kan en slik neoprenvarmer som du får på enten apotek eller sportsbutikk være lurt - kalde knær er mer utsatt. Mulig du må skjære bort litt på baksiden for at den ikke skal gnage.

Og regn med å sykle deg i form underveis - ikke begynn med for lange dager!

Opplevelsen blir nok fin, den!

It doesn't get any harder - you just go slower
Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1389298 04/05/2012 14:08
asap Offline
Avhengig
Avhengig
God tur, lykke til!

Re: Norge på langs 2012 [Re: heijoh] #1389738 04/05/2012 23:28
P
Photon Offline
Entusiast
Entusiast
P
her sykla vinstra-nordkapp med terengsykel ikkje noe spesilet med den. og syklar oslo-amsterdam med reser brukte 4 vesker på begge turene. du bør ha en del erfaring med reser for og kjøre langt med det. men funka utmeket nedover der.
i norge ville eg brukt terengsykel med Schwalb maraton dekk eller noe i den duren. og kjøpt et bra bakhjul (solid) bak hjulet for mye stress vist en bruker vesker.

broren min sin web siden her ligger turen min og mange av hans
http://www.reisesakte.info/nordkapp04/index.php

og bra regn tøy

god tur det er en veldi fin tur.

Redigert av Photon; 04/05/2012 23:30.
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå