1. Du må løsne innfestningen (til gaffelen) på kalipperen (begge boltene), så holder du inne bremsen mens du skrur til kalipperboltene.
Nå har du sentrert dem røfflig. Hvis ikke dette funker så:
2. løsner du forsiktig begge/en om gangen boltene slik at du kan dunke (forsiktig) frem og tilbake til du blir kvitt subbing. Dette må du ta på øye og øre mål.
Det skal sies at dette problemet er veldig vanlig på Formula siden klaringen er så minimal. På Shimano har man større klaring og dermed mindre subbing. Har selv formula og subbing nesten hele tiden. Du skal ikke ha mye kast i skiven før du får en permanent subbing.
3. Det funker av og til å ta av hjulet, presse kalipperene helt tilbake (med en myk gjenstand), ta på hjulet for å så bremse/pumpe ut kalipperene helt til de treffer skiven igjen.
4. Har også hørt at folk prøver å smøre opp sideveggene på kalipper stemplene. De kan sette seg litt slik at eventuelt kun den ene jobber 100%. Dette er noe gris. Personlig anbefaler jeg det ikke. Fort gjort å ikke få det helt reint. neste gang du skal ta av hjulet så treffer du plutselig med bremseskiven et sted du har litt fett (rundt kalipper omr) og så har du det gåendes med dårlige bremse effekt.
Jeg prøver å kjøre så hardt og fort at jeg ikke hører subbing:)
Lykke til