|
Er Ios så brukervennlig som folk skal ha det til?
|
Er Ios så brukervennlig som folk skal ha det til?
23/04/2012 18:10
|
SgtPepper
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Canfield Brothers Balance Ragley Bluepig X
|
|
|
Re: Er Ios så brukervennlig som folk skal ha det til?
[Re: SgtPepper]
23/04/2012 18:33
|
Ketle
Ivrig
|
Ivrig
Gadd ikke å se videoene, men har en sterk mistanke om at du blander funksjonalitet med brukervennlighet. Det er to forskjellige ting. En dings kan ha masse funksjonalitet uten å være brukervennlig og omvendt. En dings kan ha svært lite funksjonalitet, men være svært brukervennlig.
|
|
|
23/04/2012 19:05
|
fjøråsyklist
Veteran
|
Veteran
Nokk en apple hater! Unnskyld, skal ikke dømme, men herregud, hvem sier at de er objektive testere.. Apple hates eller elskes...
|
|
|
[Re: fjøråsyklist]
23/04/2012 20:33
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Nokk en apple hater! Unnskyld, skal ikke dømme, men herregud, hvem sier at de er objektive testere.. Apple hates eller elskes... Nok en idiot som i beste fall så 30 sekunder av den første videoen. Grunnen til at videoene er såpass lange er ikke for å få plass til lange tirader om hvor idiotisk apple er, de er såpass lange fordi han faktisk beviser det. Hvis det er noen som ikke er objektive så er det strengt talt fanboy-gjengen til apple.
Trønder osv
|
|
|
[Re: Espen J]
23/04/2012 20:44
|
EiW
Ringrev
|
Ringrev
Hvis det er noen som ikke er objektive så er det strengt talt fanboy-gjengen til apple.
Det ligger på en måte i definisjonen av fanboy-gjeng. At man ikke er objektiv.
|
|
|
[Re: EiW]
23/04/2012 21:11
|
Ketle
Ivrig
|
Ivrig
Hvis det er noen som ikke er objektive så er det strengt talt fanboy-gjengen til apple.
Det ligger på en måte i definisjonen av fanboy-gjeng. At man ikke er objektiv. Tatt på kornet. Det er en eller annen merkelig greie med noen Android fanboys som bruker vanvittig mye tid og krefter på nettet for å overbevise seg selv og andre om at Android er et bra OS.
|
|
|
23/04/2012 21:50
|
Cervin
Veteran
|
Veteran
Ordlista kan du lett skru av. Den er ikke veldig god på iOS. Jeg er forsåvidt enig i mye av det han i videoen sier, men det han viser krever at du har en del forståelse. Og noe så enkelt som å velge bort at meldinger over x antall tegn ikke skal sendes som mms (som ikke støttes av mange tlf) går faktisk ikke ann. Da må du laste ned ett nytt program, som du må bruke til å sende alle dine meldinger med.
Ingen av dem er perfekte. Jeg syntes iOS er lettere, og med mengden av apps finner jeg det jeg trenger, og mye jeg ikke trenger.
Always looking for the next trail.
Kristiansand Sykkelpark
|
|
|
24/04/2012 05:01
|
fjøråsyklist
Veteran
|
Veteran
Poenget er at hvis en synes noe er dumt på apple, gå på innstillinger! Innstillinger er bare så inni granskauen mer praktisk på apple en på noe annet!
|
|
|
24/04/2012 05:20
|
fjøråsyklist
Veteran
|
Veteran
Nå har jeg sett videoen og myyye av det han sier er bullshit. Klart han ikke er objektiv når han kun sier fordelene med Android og ulempene med Apple. Den Youtube greia har aldri vært et problem for meg, aldri. Det meste her er bullshit og og teoretiske problem. Men folk kan vel ha den telefonen de vil ha, jeg ønsker meg Iphone...
|
|
|
[Re: Ketle]
24/04/2012 05:30
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Det ligger på en måte i definisjonen av fanboy-gjeng. At man ikke er objektiv. Tatt på kornet. Det er en eller annen merkelig greie med noen Android fanboys som bruker vanvittig mye tid og krefter på nettet for å overbevise seg selv og andre om at Android er et bra OS. Har android fanboys? At man syns apple er søppel betyr ikke at man forguder android. På samme måte som at jeg klarer å være anti-FRP'er uten å være kommunist. Jeg er skeptisk til firmaer som har klart å skape et gude-forhold til sjefen, og når produktene heller ikke duger bedre enn alternativene, så syns jeg det hele er en dæsj creepy. Selv kommer jeg til å prøve noe annet enn dem begge neste gang, eller gå tilbake til en dum telefon som ikke er "smart". Man vil jo ikke være paranoid, men android har en tendens til å skru på gps, kart og all mulig annen drit bare man sender en enkel sms, uten at jeg ser at det er gjort for MIN del.
Trønder osv
|
|
|
24/04/2012 05:51
|
SgtPepper
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Jeg har selv Android, men anser meg ikke som en fanboy. Den dagen noe annet gir meg samme funksjonalitet og brukervennlighet hopper jeg av Googlekjerra. Jeg er ikke vanskelig sånn.
Jeg har heller ikke brukt mye tid og krefter på å lage posten.
Grunnen til at jeg synes videoene er interessante er at man kan bruke annenpartsprogrammer, men man kan ikke sette dem som standardprogram.
|
|
|
24/04/2012 08:22
|
perbl
More than words
|
More than words
Sikkerhetsmessig er det hvertfall tallmessig sett endel som taler for iOS per i dag, i tillegg er det enkelte kategorier med Apps som ikke finnes på Android per i dag, som f.eks instrumentapper som er avhengige av lav latency på sanntidslyd, som rett og slett ikke funker med Androids arkitektur.
Per B.
|
|
|
24/04/2012 11:56
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
|
|
|
24/04/2012 12:14
|
Trillebår
Ivrig
|
Ivrig
har galaxy S2 og iphone 4, og kunne iphone hattskjerm strl og hardware speccen til S2 og beholdt batterikapasitet og OS, da hadde jeg vært en happy camper:p
man får håpe iphone 5 får noe av det:)
iphone 5 og runkeeper eller lignende, montert på styret er jo gull om man ikke gidder kjøpe en dyr computer i tillegg.
|
|
|
24/04/2012 14:40
|
FHanserud
Avhengig
|
Avhengig
Nå har jeg sett videoen og myyye av det han sier er bullshit. Klart han ikke er objektiv når han kun sier fordelene med Android og ulempene med Apple. Den Youtube greia har aldri vært et problem for meg, aldri. Det meste her er bullshit og og teoretiske problem. Men folk kan vel ha den telefonen de vil ha, jeg ønsker meg Iphone... Kan du komme med eksempler på løgner han kommer med i videoene? At Youtube-eksempelet hans ikke har vært et problem for deg betyr da ikke at det ikke kan finne på å irritere noen andre?
|
|
|
[Re: FHanserud]
24/04/2012 15:30
|
fjøråsyklist
Veteran
|
Veteran
Nå har jeg sett videoen og myyye av det han sier er bullshit. Klart han ikke er objektiv når han kun sier fordelene med Android og ulempene med Apple. Den Youtube greia har aldri vært et problem for meg, aldri. Det meste her er bullshit og og teoretiske problem. Men folk kan vel ha den telefonen de vil ha, jeg ønsker meg Iphone... Kan du komme med eksempler på løgner han kommer med i videoene? At Youtube-eksempelet hans ikke har vært et problem for deg betyr da ikke at det ikke kan finne på å irritere noen andre? At man ikke kan sette opp iPhone slik men selv vil er bare tull.
|
|
|
24/04/2012 15:42
|
FHanserud
Avhengig
|
Avhengig
Nå har jeg sett videoen og myyye av det han sier er bullshit. Klart han ikke er objektiv når han kun sier fordelene med Android og ulempene med Apple. Den Youtube greia har aldri vært et problem for meg, aldri. Det meste her er bullshit og og teoretiske problem. Men folk kan vel ha den telefonen de vil ha, jeg ønsker meg Iphone... Kan du komme med eksempler på løgner han kommer med i videoene? At Youtube-eksempelet hans ikke har vært et problem for deg betyr da ikke at det ikke kan finne på å irritere noen andre? At man ikke kan sette opp iPhone slik men selv vil er bare tull. Så, eksemplene på "customization" som han nevner som ikke mulig på iPhone er egentlig mulig?
|
|
|
[Re: perbl]
24/04/2012 18:55
|
SgtPepper
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Nja, jeg vet ikke helt, jeg. Syn er et eksempel. Kontrollen er ikke helt topp. På android får du uansett vite hva en app får tilgang til.
|
|
|
24/04/2012 19:19
|
perbl
More than words
|
More than words
Det er en (dette er forøvrig mer en spamme-app). Og så nevner du noen flere som endrer inntrykket mitt fra artikler som dette: http://www.juniper.net/us/en/local/pdf/additional-resources/jnpr-2011-mobile-threats-report.pdfPoenget mitt er ikke at jeg vil alle skal bruke iOS, men fra et sikkerhetsmessig perspektiv er det et par grunner som taler for at mange vil kunne si dette er et bedre valg for brukerne sine.
Redigert av perbl; 24/04/2012 19:20.
Per B.
|
|
|
25/04/2012 06:06
|
SgtPepper
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Junos Pulse Mobile Security Suite delivers comprehensive mobile security and device management, securing most mobile devices, mobile operating system platforms, and the apps and data on mobile devices from malware, viruses, unwanted intrusion, and spam, while protecting against threats associated with device loss or theft. Junos Pulse Mobile Security Suite also manages and controls mobile devices and their apps, enabling or disabling certain features, allowing or disallowing specific applications, and remotely enforcing security policies on a user’s mobile device, regardless if it is a personal or business-issued mobile device. When deployed in concert with Juniper’s award-winning, market-leading SSL VPN gateways, Junos Pulse and the Junos Pulse Mobile Security Suite deliver secure, role-based mobile remote network and application access, providing the strongest security for data-in-transit available. Junos Pulse and the Junos Pulse Mobile Security Suite connect, protect, and manage mobile users, devices, their applications and data. For more information on the Junos Pulse Mobile Security Suite, visit http://www.juniper.net/us/en/products-services/software/junos-platform/junos-pulse/mobile-security/.Jepp, jeg er klar over det. Mener det var flere eksempler, men klarte ikke finne det i farta. Og jeg blir litt skeptisk når studien du lenker til selger sin egen sikkerhetspakke på slutten. Poenget mitt er at man ikke har oversikten over hva appen krever tilgang til og må stole blindt på Apple. Når folk ikke klarer å lese anmeldelser får å finne ut av hva appen gjør, men installerer den fordi den er populær, er det ikke bra nok. Jeg vil heller ikke at alle skal bruke Android, men videoene synes jeg viser at Ios er en smule tungrodd og utdatert på brukervennlighet. Det ser jo ut som et os fra 2007 enda og man kan ikke velge andre apps som standard. Her må man ta til takke med standardprogrammene. Jeg overhørte samtalen mellom butikkselger og en eldre dame som skulle handle nettbrett. Hun synes Ipad var uoversiktlig å bruke og vanskelig å bla i alle appene. På et Galaxy nettbrett kunne hun ha snarveier til de funksjonene hun ønsket å bruke på hjem-skjermen. Hun valgte Android nettbrettet fordi det var enklere å bruke.
|
|
|
25/04/2012 06:50
|
olechr
More than words
|
More than words
Sikkert mulig at mye av det som er i filmen. Men for en vanlig mann/vanlig mobilbruker så mener jeg Iphone er en bedre tlf. Feks eksempelet med at han må åpne safari, ta å kopiere koden for å få den inn i en annen leser. Flesteparten bruker bare den nettleseren som bilde kommer opp i.
Men for folk som er veldig opptatt av data og kan mye om det er nok android bedre nettopp fordi den er mer åpen. Men for meg som bruker tlf til å ringe, sende medlinger, gå på nett og laste ned noen apps. Da er Iphone bedre.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
25/04/2012 07:11
|
Ketle
Ivrig
|
Ivrig
Olechr har et veldig godt poeng. Folk flest (99%) har et helt hjernedødt forhold til sikkerhet på mobilen og på apps. Min største kritikk mot Android har vært to ting. Brukervennlighet og at det ikke har vært noen form for sikkerhetskontroll/teknisk kontroll av apps før de har blitt lagt ut på Android Market. Greit at Google ikke sensurer Apps slik som Apple gjør, men for brukerens skyld burde de sørge for at Apps som spiser batteri og som inneholder spionasje ikke kommer ut på Android Market i det hele tatt.
|
|
|
25/04/2012 07:17
|
perbl
More than words
|
More than words
Jepp, jeg er klar over det. Mener det var flere eksempler, men klarte ikke finne det i farta. Og jeg blir litt skeptisk når studien du lenker til selger sin egen sikkerhetspakke på slutten. Som sagt, artikler SOM det der. Har fått lagt fram like kategoriske tall fra aktører som NorSIS. Fri distribusjon og mange stores gjør at det er ikke akkurat rakettvitenskap som skal til for å se at det lettere vil snike seg inn uønskede elementer. Hvorvidt dette gjør plattformen kategorisk usikker skal jeg ikke konkludere om, for meg handler det mer om at jeg har mye apps på iOS, og er litt for glad i å leke med ting som Garageband til at jeg vurderer å bytte helt vekk, men mulig jeg handler meg en Android-telefon etterhvert for å teste ut litt ting ifm et par småapps jeg leker med.
Per B.
|
|
|
[Re: olechr]
25/04/2012 07:24
|
SgtPepper
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Jeg ser den, men det finnes bedre og raskere nettlesere med bedre funksjonalitet og da er det for dumt at man ikke kan velge en annen som standard.
Det er en grunn til at folk bruker standardprogrammene og det er at noe annet blir for komplisert og tilnærmet umulig.
|
|
|
25/04/2012 11:58
|
sverreb
Besatt
|
Besatt
Jeg synes det man tenker på som sikkerhetsproblemer er for snevert. Man fokuserer nesten utelukkende på virus' og SMS parasitter, men ingen av disse er spesiellt store problemer.
Sammenlign med applikasjoner som stjeler kontaktdataene dine og overvåker kommunikasjonen din (Foursquare, Facebook, Path, Instagram) eller applikasjoner som forsøker å lure deg til å bruke masse penger i applikasjonen (Smurfs Village, jeg ser på deg ja. At det er rettet mot barn gjør ikke ting bedre)
Disse finnes på både iOS og Android, (men på android er du garantert en advarsel mot de som stjeler opplysninger)
Poenget er imidlertid ikke at det er litt forskjell, men at de reellt sett store truslene finnes uansett platform og uansett om applikasjonsdistribusjon, fordi man kan operere innenfor lover og regler men fortsatt være en stor trussel.
BTW. Er det noen som tror at ikke hackere etter hvert vil begynne å rette angrep mot svakheter i de ulike platformene. Applikasjoner er bare en vektor for angrep, på PC/MAC er dette også tilfelle (Og der er det absolutt ingen kontroll), likevel er den store trusselen der angrep som retter seg mot svakheter i det som alt finnes installert. iOS og Android vil begge bli mål for denne typen angrep.
|
|
|
[Re: sverreb]
25/04/2012 12:13
|
perbl
More than words
|
More than words
BTW. Er det noen som tror at ikke hackere etter hvert vil begynne å rette angrep mot svakheter i de ulike platformene. Applikasjoner er bare en vektor for angrep, på PC/MAC er dette også tilfelle (Og der er det absolutt ingen kontroll), likevel er den store trusselen der angrep som retter seg mot svakheter i det som alt finnes installert. iOS og Android vil begge bli mål for denne typen angrep. Det som er den store trenden er vel at de i stadig større grad begynner å rette fokuset på mer "sosial hacking", der de lurer deg til å tro du bruker noe annet enn det du gjør, lurer fra deg passord, får deg til å installere ondsinnet software etc. Dvs viktigheten av at brukeren er bevisst sine egne valg er stadig viktigere, framfor å trykke ukritisk ok på alt som spretter opp.
Per B.
|
|
|
25/04/2012 12:37
|
sverreb
Besatt
|
Besatt
Det som er den store trenden er vel at de i stadig større grad begynner å rette fokuset på mer "sosial hacking", der de lurer deg til å tro du bruker noe annet enn det du gjør, lurer fra deg passord, får deg til å installere ondsinnet software etc. Dvs viktigheten av at brukeren er bevisst sine egne valg er stadig viktigere, framfor å trykke ukritisk ok på alt som spretter opp.
Jeg har inntrykk (Men jeg kan ta feil), at dette var større for noen år siden og at brukere er blitt mer bevist phishing angrep nå. Mitt inntrykk er at de store infeksjonene nå kommer fra interaksjonsløse angrep rettet mot svakheter i utbredt programvare.
|
|
|
[Re: sverreb]
25/04/2012 12:47
|
perbl
More than words
|
More than words
Jeg er på ingen måte noen ekspert, men har bare dannet meg et inntrykk fra presentasjoner jeg har blitt forevist samt endel av de senere truslene på plattformene jeg bruker (som iOS og OS X).
Per B.
|
|
|
|
|