Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 10 av 14 1 2 8 9 10 11 12 13 14

"bare være venner"

Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)] #1375736 18/04/2012 18:42
B
brandonman:) Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
B
kansje vi ikke er akkurat like gamle, men vi har en felles interesse : terrengsykling! ICON_LAUGH

Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)] #1376021 19/04/2012 00:16
Alexr80 Offline
Ringrev
Ringrev
Å spørre på et forum som dette kan fort ende med at du får mye rare tanker og ideer. Tipper flertallet her er en del eldre en deg og har vært igjennom tilsvarende selv, alle velger forskjellig ved samme korsvei.

Kjenn på følelsene dine, hør på de, så vei opp positive og negative sider med å ta skrittet videre.

I din alder så er det aldri feil å ta en sjanse, eneste måten man lærer på og får erfaring.

Når man blir eldre og har erfaring, så er det enklere å forstå seg på kvinnfolk og hva de egentlig vil. Når man er ung, så er de et mysterium.

Et generellt tips er å stole på magefølelsen...

Redigert av Alexr80; 19/04/2012 00:17.
Re: "bare være venner" [Re: Alexr80] #1376023 19/04/2012 01:17
FHanserud Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Alexr80

Når man blir eldre og har erfaring, så er det enklere å forstå seg på kvinnfolk og hva de egentlig vil.

Jeg er nok også en del under gjennomsnittsalderen på forumet her, men dette her kan da umulig stemme?

Re: "bare være venner" [Re: Alexr80] #1376024 19/04/2012 01:41
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

I din alder så er det aldri feil å ta en sjanse, eneste måten man lærer på og får erfaring.

Man kan også lære av andre, mer erfarne.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: "bare være venner" [Re: supernalle] #1376151 19/04/2012 07:37
Kjesk Offline
Ringrev
Ringrev
Kjærligheten/jenter er en rar ting som en ikke skal tulle for mye med, men noen ganger må det være lov!

http://www.humoristen.no/humorbilder/enkeltbilde/322

Re: "bare være venner" [Re: FHanserud] #1376217 19/04/2012 08:27
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: FHanserud

Når man blir eldre og har erfaring, så er det enklere å forstå seg på kvinnfolk og hva de egentlig vil.

Jeg er nok også en del under gjennomsnittsalderen på forumet her, men dette her kan da umulig stemme?

Det har du helt rett i. Det eneste som forsvinner er noe av det "fule" jenter drar med seg oppover. Dette flater ut etterhvert. Men tro meg gamle jenter kan være utrulig vanskelige å komme under skinnet på.

Redigert av StigB; 19/04/2012 09:16.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: "bare være venner" [Re: nilswithskills] #1376320 19/04/2012 09:45
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: nilswithskills
Fortell henne hvor du står. Du har kjempelyst til å ta steget videre til kjæresteri, men har ikke lyst til å presse henne. Si at hun må få den tiden hun trenger, og at i mellomtiden vil du være der for henne som venn og støtte.

Har dette noen gang fungert for deg? Hva er suksessraten din på en slik tilnærming?

- Voltaire
Re: "bare være venner" [Re: StigB] #1376323 19/04/2012 09:48
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: StigB
Dette flater ut etterhvert. Men tro meg gamle jenter kan være utrulig vanskelige å komme under skinnet på.

Min erfaring igjennom livet er at jeg har veldig lite igjen for å ligge etter jenter, men ganske mye igjen for at de ligger etter meg.

- Voltaire
Re: "bare være venner" [Re: supernalle] #1376354 19/04/2012 10:10
nilswithskills Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: supernalle
Fortell henne hvor du står. Du har kjempelyst til å ta steget videre til kjæresteri, men har ikke lyst til å presse henne. Si at hun må få den tiden hun trenger, og at i mellomtiden vil du være der for henne som venn og støtte.

Har dette noen gang fungert for deg? Hva er suksessraten din på en slik tilnærming?

Tja, vi har nå to barn. Suksessrate på 100%, men der faller vel denne i grus også da. For at statistikken skal ha noen form for tyngde burdte jeg hatt et større utvalg. Har du hatt suksess med det motsatte?

mvh
Nils
Re: "bare være venner" [Re: supernalle] #1376359 19/04/2012 10:13
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Min erfaring igjennom livet er at jeg har veldig lite igjen for å ligge etter jenter, men ganske mye igjen for at de ligger etter meg.

99 av 100 i snitt, var det ikke så? ;-)

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)] #1376370 19/04/2012 10:19
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: brandonman:)
kansje vi ikke er akkurat like gamle, men vi har en felles interesse : terrengsykling! ICON_LAUGH

Bare undra hvorfor du hele tiden svarer deg selv, er trykket så stort nå at du går litt i ørska.

I min verden, i min ungdom hadde ikke dette vært et tema. Ruge på en sånn sak hadde vært helt uaktuelt. Gå rett på sak og be om en avklaring, verden er full av damer som venter på deg, det er bare det at du ikke vet det. Får du nei er det bare å vippe inn på et annet spor.

Stisykling.no

< TOC >

Re: "bare være venner" [Re: Stein] #1376372 19/04/2012 10:20
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Stein
Anbefaler du sønnen din også å satse på "pulevenner" fremfor kjærester? Evt. om 2-3 år?

Nei, det tar man på pappahatten og forteller at slikt kan han godt vente med, gooood tid. "Slik gjorde ikke jeg" blablabla.

At jeg og hans mor hekket sammen i 15års alderen inngår IKKE i forklaringen.

Sitat: Tex
Jeg tror ikke det er vanlig at 13 år gamle gutter i Norge har et aktivt seksualliv (med andre enn seg selv).
Enig i det, men fra 13-16 skjer det ting. Når snittet er 16,7år så sier det seg jo at det er noen som drar ned.

Min kompis var skremmende 9år! Bekreftet av både jenta (som var 11) og han. Jeg NEKTER å tro det den dag i dag for at det er mulig. 9år var jeg ikke i stand til slikt.

Re: "bare være venner" [Re: silverwrx] #1376384 19/04/2012 10:27
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: silverwrx
Sitat: Stein
Anbefaler du sønnen din også å satse på "pulevenner" fremfor kjærester? Evt. om 2-3 år?

Nei, det tar man på pappahatten og forteller at slikt kan han godt vente med, gooood tid. "Slik gjorde ikke jeg" blablabla.

At jeg og hans mor hekket sammen i 15års alderen inngår IKKE i forklaringen.

He he, før eller senere kommer spørsmålet rett fra levera og det må besvares rett fra levera.

En annen sak, mulig jeg er blitt utdatert men en knuller da ikke vennene sine. Er det noe jeg har gått glipp av eller.

Stisykling.no

< TOC >

Re: "bare være venner" [Re: GeirK] #1376390 19/04/2012 10:28
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: GeirK

99 av 100 i snitt, var det ikke så? ;-)

Du er så fiffig altså.... jeg skrev aldri at det var en personlig erfaring.... dette og "99 av 100-opplysningen" er forøvrig ikke det samme.

Har du noe innsikt å komme med, bygd på en helhetsforståelse av temaet og tråden?

- Voltaire
Re: "bare være venner" [Re: StigB] #1376391 19/04/2012 10:29
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

En annen sak, mulig jeg er blitt utdatert men en knuller da ikke vennene sine. Er det noe jeg har gått glipp av eller.

Ja

- Voltaire
Re: "bare være venner" [Re: supernalle] #1376396 19/04/2012 10:30
StigB Offline
Señor
Señor

Ja

Kan noen skru tiden tilbake for meg. ICON_SMILE

Stisykling.no

< TOC >

Re: "bare være venner" [Re: nilswithskills] #1376401 19/04/2012 10:33
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Tja, vi har nå to barn. Suksessrate på 100%, men der faller vel denne i grus også da. For at statistikken skal ha noen form for tyngde burdte jeg hatt et større utvalg. Har du hatt suksess med det motsatte?

Det er bra det.

Jeg vil bare poengtere at det å komme tilbake til damer man har rotet med før er det ikke noe galt i. Hvordan hun tror du tenker i mellomtiden har mye å si for hvordan det øker eller minker din attraksjonsverdi.

- Voltaire
Re: "bare være venner" [Re: supernalle] #1376468 19/04/2012 11:15
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Du er så fiffig altså.... jeg skrev aldri at det var en personlig erfaring.... dette og "99 av 100-opplysningen" er forøvrig ikke det samme.

Har du noe innsikt å komme med, bygd på en helhetsforståelse av temaet og tråden?

Nei - jeg bare tester din ladder of inference. Her la jeg til og med på en smiley for å illustrere at det var bare spøk!

Jeg skal være litt mer eksplisitt neste gang

- Robert Green Ingersoll
Re: "bare være venner" [Re: nilswithskills] #1376537 19/04/2012 12:09
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Her er vi inne på noe vesentlig. Suksessrate er vanskelig å diskutere hvis en har forskjellig suksesskriterier og suksesskriterier er avhengig av hva en ønsker å oppnå.

Hva er dine suksesskriterier, supernalle? Jeg tror det blir lettere for leserene å ta til de helt sikkert virkningsfulle rådene dine hvis du gir dem et hint om hva du konkret oppnår når du ser deg selv som suksessfull.

Nei - jeg prøver ikke å lure deg inn i en felle eller pirke på deg eller sette deg fast. Jeg prøver å gjøre diskusjonen mer verdifull for dem som ønsker å lære av den.

- Robert Green Ingersoll
Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)] #1376664 19/04/2012 13:51
B
Ringrev
OP Offline
Ringrev
B
liten oppdatering til det som er blitt en sex-blogg nå ICON_LAUGH blikk kommer og går og det samme med smilene, spenningen er der men ingenting skjer, jeg tror hun faktisk vil bli sammen med meg men kanskje venter på at jeg skal spørre. Skal gjøre mitt beste imorgen for å få litt alene tid med henne ICON_SMILE

Redigert av brandonman:); 19/04/2012 17:29.
Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)] #1376683 19/04/2012 14:16
fjøråsyklist Offline
Veteran
Veteran
Heia Brandonman!!!!!!!!!!!

Re: "bare være venner" [Re: fjøråsyklist] #1376789 19/04/2012 17:30
B
Ringrev
OP Offline
Ringrev
B
Sitat: fjøråsyklist

hehe, takk! ICON_SMILE

mvh. brandon

Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)] #1376814 19/04/2012 18:17
okl Offline
Avhengig
Avhengig
Ahh, sweet sixteen *mimre*

Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)] #1377373 20/04/2012 10:31
P
pbk Offline
Ivrig
Ivrig
P
Du (evt. en kompis som "fant den") kunne sende henne en link til denne diskusjonen. Tror du skulle slite med å forkare følelsene dine mer overbevisende enn dette. Tror de fleste jenter ville bli ganske sjarmert av sånn oppmerksomhet.

Re: "bare være venner" [Re: fjøråsyklist] #1377434 20/04/2012 11:21
simenberg Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: fjøråsyklist

+1

Det er heldigvis ingen fasitsvar ute og går. Selv ikke på dette forumet.

Jeg tror at utfordringen er å få henne til å føle seg utvalgt og spesiell, uten at hun blir stressa av at det blir for mye.

Min erfaring fra andre gym, kort fortalt (min første kjæreste):
- Jeg spurte om sjans på drømmedama som endelig hadde begynt på samme skole. Litt etter en ganske så vellykka og hyggelig date på byens beste pizzarestaurant.
- Jeg fikk nei.
- Det var jo ingenting å gjøre med det i første omgang, så jeg fortsatte å være meg sjøl. Vi hadde noen felles fag, men få felles venner.
- Tre-fire måneder senere ble vi kjærester.

Mulig det hører med til historien at vi hadde samme skolevei og at moder'n støtt hadde bakverk klart da vi var på vei hjem, i tillegg til at hagen hadde alt fra fersken til mindre eksotisk frukt moden utover høsten.

Lykke til!

Selger Spesh Turbo Levo i XLarge
2022 Specialized Levo | 2012 RM Flatline WC | 2016 Trek Powerfly 7+
facebook.com/SimenBergPhotography
Re: "bare være venner" [Re: simenberg] #1377499 20/04/2012 12:07
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: simenberg

Jeg tror at utfordringen er å få henne til å føle seg utvalgt og spesiell

Jeg er uenig. Utfordringen er at hun skal føle at du er utvalgt og spesiell.

Jeg leser om flere episoder her om at dere tok kontakt og at dere ble sammen (langt) senere. Det som kan ha skjedd er at, selv dere kanskje ikke liker å høre det, så fant hun ikke noen bedre i mellomtiden. Det er nok den harde sannhet. Samtidig, så ga dere henne tid..... men når dere tar en pause fra hverandre, så vil hun på en måte oppleve dette som en "ignorering". Jenter liker oppmerksomhet og det er ganske "grusomt" for dem å miste den. Den initielle møtet/sjekkingen ga henne jo mye oppmerksomhet og det å miste den, oppleves følelsmessig ikke bra for dem. Har du tatt kontakt med henne og du til og med har hatt en del fysisk kontakt med henne, så har du gitt henne opplevelsen av oppmerksomhet.... en annen ting er at fysisk kontakt gjør direkte at hun blir attrahert av deg mer og mer, etter hvor mye fysisk kontakt dere har.... hva du sier "ord for ord" har mindre å si. Derfor, når dere er "venner" så får hun jo denne oppmerksomheten likevel, det hun er ute etter. Har du sagt hva du ønsker og hun gir en avvisning, og du deretter "gir henne tid" til å tenke over avgjørelsen (uten at du tar for mye kontakt) vil hun innse at den eneste måten hun kan få den oppmerksomheten tilbake er å bli kjæresten din (hvis du ikke gir etter på andre måter). Hun vil derfor bli attrahert av deg..... noe hun opplever som en forelskelse. Er du det beste bet'et around som hun tror hun har mulighet på, så får du henne. Så enkelt er det.

- Voltaire
Re: "bare være venner" [Re: supernalle] #1377537 20/04/2012 12:43
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
... noe hun opplever som en forelskelse ...

Og alt er egentlig kjemi. Strengt tatt hadde det vært det enkleste å gi henne en sprøyte med de riktige hormonene for siden å hekke i vei. Men er det sånn du vil leve da?

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: "bare være venner" [Re: supernalle] #1377552 20/04/2012 12:56
B
Ringrev
OP Offline
Ringrev
B
Sitat: simenberg

Jeg tror at utfordringen er å få henne til å føle seg utvalgt og spesiell

Jeg er uenig. Utfordringen er at hun skal føle at du er utvalgt og spesiell.

Jeg leser om flere episoder her om at dere tok kontakt og at dere ble sammen (langt) senere. Det som kan ha skjedd er at, selv dere kanskje ikke liker å høre det, så fant hun ikke noen bedre i mellomtiden. Det er nok den harde sannhet. Samtidig, så ga dere henne tid..... men når dere tar en pause fra hverandre, så vil hun på en måte oppleve dette som en "ignorering". Jenter liker oppmerksomhet og det er ganske "grusomt" for dem å miste den. Den initielle møtet/sjekkingen ga henne jo mye oppmerksomhet og det å miste den, oppleves følelsmessig ikke bra for dem. Har du tatt kontakt med henne og du til og med har hatt en del fysisk kontakt med henne, så har du gitt henne opplevelsen av oppmerksomhet.... en annen ting er at fysisk kontakt gjør direkte at hun blir attrahert av deg mer og mer, etter hvor mye mer fysisk kontakt dere har.... hva du sier "ord for ord" har mindre å si. Derfor, når dere er "venner" så får hun jo denne oppmerksomheten likevel, det hun er ute etter. Har du sagt hva du ønsker og hun gir en avvisning, og du deretter "gir henne tid" til å tenke over avgjørelsen (uten at du tar for mye kontakt) vil hun innse at den eneste måten hun kan få den oppmerksomheten tilbake er å bli kjæresten din (hvis du ikke gir etter på andre måter). Hun vil derfor bli attrahert av deg..... noe hun opplever som en forelskelse. Er du det beste bet'et around som hun tror hun har mulighet på, så får du henne. Så enkelt er det.

bra oppsumert, vi har hatt litt avstand de to siste dagene... har gjort det for å gi henne tid, kanskje hun finner ut at jeg passer med henne etter hvert, hvem vet...

Re: "bare være venner" [Re: Garpen] #1377566 20/04/2012 13:12
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Garpen
... noe hun opplever som en forelskelse ...

Og alt er egentlig kjemi. Strengt tatt hadde det vært det enkleste å gi henne en sprøyte med de riktige hormonene for siden å hekke i vei. Men er det sånn du vil leve da?

Poenget er at det er rasjonelle grunner til forelskelse. Attraksjon er forelskelse og det kan forklares hvorfor det skjer... jo, det er andre ting også, som fermoner, men i hovedsak er det mulig å peke på hva som har skjedd som gjør at man er blitt attrahert av hverandre.

Selv om mange jenter hevder at de ikke er attrahert av badboys, så er det lurt å skjønne hva som skjer når andre jenter er det. Når man har forstått det så har man en ganske god innsikt i hva som skjer i det feminine sinn. Jeg tror jeg har forstått det, men hvem vet?

- Voltaire
Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)] #1377567 20/04/2012 13:13
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: brandonman:)

bra oppsumert, vi har hatt litt avstand de to siste dagene... har gjort det for å gi henne tid, kanskje hun finner ut at jeg passer med henne etter hvert, hvem vet...

Bare husk at det for noen her tok det 10 år. Har du tida?

- Voltaire
Side 10 av 14 1 2 8 9 10 11 12 13 14

Moderator  support