Det tok sin tid, men jeg har nå klart å få rydda vekk nesten alt jeg ikke trenger selv. Som mange sikkert har fått med seg, importerte jeg Azonic for mange mange år siden. Siden jeg er ræva til å prakke på folk ting har jeg i årene som fulgte blitt sittende med enorme mengder ulike deler, både høykurante, og ikke like aktuelle komponenter. Og de har tatt plass hos meg alt for lenge nå. Nå skal det vekk!
Samtlige av delene som pakkes i esken i den viste videoen er inkludert. Til og med hylla kan jeg vurdere å selge mot et tillegg dersom det er ønske om det, men i første omgang tror jeg vi skal konsentrere oss om delene som har havnet i esken.
Auksjonen slutter fredag 20. april kl 20. Det er ingen minstepris. Hold bud på hele kroner, og sørg for at budet ditt slutter på en null. Pakka deles ikke opp.
Denne pakka sendes naturlig nok ikke. Kassa veier ca 37 kilo og holder på å revne på grunn av alt stæsjet. Så ikke tenk på det engang. Jeg kan sikkert kjøre et lite stykke om det er nødvendig, men jeg ser helt klart fordelen av at du kommer og henter godsakene her hos meg i Oslo.
Anti-sniperbidding-tiltak: Dersom det kommer inn bud i løpet av de siste ti minuttene av auksjonstiden, blir tidspunktet for auksjonslutt forskjøvet med ti minutter. Slik fortsetter det til det ikke kommer inn flere bud de siste ti minuttene før avslutningen.
Altså, om det kommer inn et bud kl 1951, så blir auksjonsslutt satt til 2010, om det kommer enda et bud kl 2008 blir ny avslutning satt til 2020. Men dersom det kommer et bud til kl 2009, endrer dette ikke avslutningstidspunktet, siden det allerede er satt til 2020.
Om dette ble komplisert; legg inn budet ditt tidlig for å være på den sikre siden.
Melding til næringsdrivende: Siden jeg er momspliktig (jeg driver fremdeles med importen av Turner, selv om det er mange år siden jeg ga opp Azonic), vil alle salg jeg utfører, privat eller ikke, alltid inkludere moms. Dere får med andre ord faktura med momsspesifikasjon, og kan trekke fra dette i på regnskapet deres som ved andre mer normale varekjøp.
Presentasjonsvideo med smurfestemme og lite nøyaktige varebetegnelser kommer her:
Bud og spørsmål postes her i tråden. Ikke på jutjub.
Anders
Re: Den siste auksjonen: Hele delelageret selges!
[Re: Anders]
#137497217/04/201222:18
Ser nå at jeg har lagt inn en aldri så liten trykkfeil på rulleteksten som kan være ganske kritisk.
De to RP23-demperne er oppført som 7,850x2,125. Dette er jo selvsagt bare tull. Det korrekte må være 7,875x2,125. Så vidt jeg vet finnes det vel ikke engang noe som heter 7,850
Disse kom opprinnelig montert på siste generasjon Turner RFX, men ble skiftet ut med andre dempere (Cane Creek) før de ble sendt ut til sine respektive eiere. Dermed har de altså vært montert, men aldri blitt brukt.
Anders
#137661019/04/201213:01
Stemmer det. Demperne, ramma, karbonstyret og en hel del av komponentene som er med i denne kassa burde nok helt klart blitt solgt separat. De alene er jo verdt ganske mange tusen tilsammen.
Men jeg er rett og slett for lat. Jeg har hatt disse delene liggende alt for lenge i påvente av at jeg skal få tiltakslyst nok til å legge ut hvert enkelt komponent og få inn masse penger for de, men det har ikke skjedd. Derfor velger jeg å heller overlate det til de som har litt tiltak til å gjøre sånt (det er vel noen kremmere her, eller noen som jobber i butikk som kunne trenge litt billig påfyll av deler?), og åpner derfor for muligheten til at noen her inne kan tjene en del pesos på en veldig enkel måte. Jeg må bare få rydda.
Så kjøp hele kassa, selg det du ikke trenger selv, og sitt igjen med masse gratis deler pluss en del penger.
Kan det bli bedre?
[Edit: Ivar har jeg ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre med ennå. Jeg har gitt bort noen av de, men det kan faktisk se ut som at jeg skal beholde denne her en stund til.]
Redigert av Anders; 19/04/201217:15. Rediger grunn: Glemte Ivar stakkars!
Anders
#137682619/04/201218:33