Priser på ritt og etteranmeldingsgebyrer!
|
Re: Priser på ritt og etteranmeldingsgebyrer!
[Re: JonahHex]
19/04/2012 12:34
|
jodajoda
Ringrev
|
Ringrev
Möjligt att det är jag som är spesiel men jag har droppat både ritt och renn på grund av att jag tyckt de var för dyra. +1 Er det for dyrt lar man bare være. Når rekrutering detter i klassen 40+ så tar jeg ikke med poden heller, og da begynner ikke han i klasse 10+ og på sikt så står man igjen med noen få som lurer på hva som skjedde...
|
|
|
[Re: Tjuvtrener]
19/04/2012 12:35
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Hvorfor ikke? Man lar være og deltar på billigere alternativer, lar stormønstringene for supermosjonister bookes fulle på 90 sekunder og bidrar heller til at simplere ritt får større deltakelse. Så lenge rittene er fulltegnet og etteranmeldere betaler hva det enn måtte koste er arrangøren happy.
|
|
|
[Re: jodajoda]
19/04/2012 12:43
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Når rekrutering detter i klassen 40+ så tar jeg ikke med poden heller, og da begynner ikke han i klasse 10+ og på sikt så står man igjen med noen få som lurer på hva som skjedde... Da vet man hva som har skjedd og tar grep i forhold til det 
|
|
|
19/04/2012 12:47
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg mener disse rittene faktisk er med til å øke rekruteringen i Norge. Man kan se på det ene rittet og tenke at det er så dyrt. Men disse rittene driver klubber og foreninger slik at det ikke er så dyrt for folk å sykle. Tenker da på unge utøvere.
En klubb er avhengig av inntekter. Pr dags dato blir mange klubber mer eller mindre drevet av at man har ritt. På grunn av at man driver turritt for den eldre garde kan man ha billig klubbkontigent, ha treninger med trener, felles transport til ritt osv. Noen må betale for dette. Hadde man da ikke kunne tjent på ritt måtte man hatt mye høyere klubbkontigent som i mange andre idretter.
Var innom feks Svelvik sin side hvor det står program fremover:
Hva skjer framover?
Onsdag 18/4 : Vi arrangerer sykkelritt for allidretten. Oppmøte for både 1. og 2. klassinger på Ebbestad grusbane kl 17:30 Ordinær trening for klubben starter ca 18:30
Torsdag 19/4 : Temporitt på Grunnane. Oppmøte 18:00. Rittet er åpent for alle. Utøvere utenfor klubben bes ta kontakt med Sindre Rønning på forhånd.
Lørdag 21/4: Vi drar til Darbu for å sykle ritt i Scott Cup. Starttider fra kl 12. Ta kontakt med Espen Johansen for info om reise osv.
Onsdag 25/4: Vi arrangerer sykkelritt for allidretten. Oppmøte for både 1. og 2. klassinger på Ebbestad grusbane kl 17:30
Onsdag 25/4: Vi arrangerer Giant Cup ritt! Starttider fra 18:30. Vi ber foreldre i kubben stille seg disponible til hjelp.
Syntes man da at det er så galt at de evnt skulle tjene penger på et stort ritt?
Selvsagt kunne man hatt 0 i ritt kontigent men tatt alt igjen på klubbkontigent, dyre klubb drakter, betale for trener selv osv.
Rekruteringen i Norge har gått til himmels pga de store rittene. Dette har gjort at flere og flere unge er på vei inn. Egentlig burde man tjent enda mer på rittene sine slik at man kunne ansatt folk som gjorde oppgaver i klubbene.
Hvis noen av dere som klager over rittpriser vil kan dere sikkert bli med å gjøre en innsats i et ritt eller klubb. Så ser dere hvor mye som er igjen kontra jobben. Og hvor mange idrettslag og foreninger som faktisk er avhengig av de store rittene på inntektskilden.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: Sykkelbob]
19/04/2012 12:51
|
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
+1
Jeg har irriterert meg over prisene på norske ritt på forumet før, og jeg kan se at prisene går ikke nedover. Dette hindrer både deltagelse og rekrutteringen til terrengsyklingen. Punktum. Hva årsaken til de høye prisene er i denne sammenhengen meg revnende likegyldig.
Men å delta i lavterskel-ritt er jo et bra alternativ. Dette er hele inlegget. Overhodet ikke meningen å være ufin. Det er påstanden din om at "..prisene går ikke nedover. Dette hindrer både deltagelse og rekrutteringen til terrengsyklingen. Punktum!" jeg mener er feil, ettersom deltagelsen faktisk går oppover i både barn, ungdom, junior,senior, veteran OG mosjonsklassne.... Jeg la merke til at du mener lavterskelritt er et bra alternativ. Der er vi enige. Bare at jeg mener at GiantCup, ScottCup og UB cup er det helt riktige stedet å være for en ungdsom som satser. - Ikke på turrittene! Du hadde bare latt være å ta med siste linjen som pekte på de billigere alternativene :-) Når jeg sier at prisene hindrer rekrutteringen så har dette med potensialet å gjøre. At tallene peker oppover er fint, men når jeg vet om flere som ikke vil delta fordi de synes det er for dyrt - og det er vel et hinder for rekrutteringen, eller i alle fall deltagelsen? Generelt har dette vært når jeg spør venner og kolleger som vanligvis ikke sykler ritt om å være med for å ha et mål med treningen, men de synes det blir for dyrt. Å dra disse med på Scott-Cup blir som regel ikke helt riktig sted å starte.
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
[Re: olechr]
19/04/2012 12:52
|
jodajoda
Ringrev
|
Ringrev
Hvor mange ritt er Svelvik CK med å arrangerer med en startkontigent over 600,- ?
|
|
|
19/04/2012 12:57
|
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Egentlig burde man tjent enda mer på rittene sine slik at man kunne ansatt folk som gjorde oppgaver i klubbene Ingen sier at klubbene ikke har rett til å tjene penger. Alle er enige om at det er positivt at rittarrangementer finansierer klubbarbeidet. Men spørsmålet her går på pris per deltager. Det hadde vært fint om klubbene kunne tjent mer på rittene, men da gjennom flere deltagere, ikke gjennom høyere priser.
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
19/04/2012 12:59
|
olechr
More than words
|
More than words
Hvor mange ritt er Svelvik CK med å arrangerer med en startkontigent over 600,- ? Nå arrangerer ikke de mange store ritt. Men det er det mange klubber som gjør og som er avhengig av. Og jeg syntes ikke det er feil. Man kan selvsagt være uenig i det. Men alle vil aldri bli fornøyd. Da syntes jeg det er fint slik det funker nå. Men om de er med å arrangerer noe annet som de ikke nødvendigvis er hovedarrangøren for vet ikke jeg. Hvis prisen er så viktig hvorfor var ikke flere med på kongerittet ifjor? Går i August, var billig, grus. Alt lå til rette for å sykle det.
|
|
|
[Re: simenf]
19/04/2012 13:00
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
+1
Jeg har irriterert meg over prisene på norske ritt på forumet før, og jeg kan se at prisene går ikke nedover. Dette hindrer både deltagelse og rekrutteringen til terrengsyklingen. Punktum. Hva årsaken til de høye prisene er i denne sammenhengen meg revnende likegyldig.
Men å delta i lavterskel-ritt er jo et bra alternativ. Det finnes masse turritt på grus som koster fra 150-400 kroner. Se på terminlisten. Hvis det er Birken eller Grenserittet man vil debutere i, så må man forvente å betale for sirkus også. Rundeskogen rundt 200 Fosen Terreng 150 Østerhusrittet 400 Terningenrittet 300 osv.osv...jeg skal ikke liste alle. Dette er hele inlegget. Overhodet ikke meningen å være ufin. Det er påstanden din om at "..prisene går ikke nedover. Dette hindrer både deltagelse og rekrutteringen til terrengsyklingen. Punktum!" jeg mener er feil, ettersom deltagelsen faktisk går oppover i både barn, ungdom, junior,senior, veteran OG mosjonsklassne.... Jeg la merke til at du mener lavterskelritt er et bra alternativ. Der er vi enige. Bare at jeg mener at GiantCup, ScottCup og UB cup er det helt riktige stedet å være for en ungdsom som satser. - Ikke på turrittene! Du hadde bare latt være å ta med siste linjen som pekte på de billigere alternativene :-) Når jeg sier at prisene hindrer rekrutteringen så har dette med potensialet å gjøre. At tallene peker oppover er fint, men når jeg vet om flere som ikke vil delta fordi de synes det er for dyrt - og det er vel et hinder for rekrutteringen, eller i alle fall deltagelsen? Generelt har dette vært når jeg spør venner og kolleger som vanligvis ikke sykler ritt om å være med for å ha et mål med treningen, men de synes det blir for dyrt. Å dra disse med på Scott-Cup blir som regel ikke helt riktig sted å starte. Det finnes masse turritt på grus som koster fra 150-400 kroner. Se på terminlisten. Hvis det er Birken eller Grenserittet man vil debutere i, så må man forvente å betale for sirkus også. Rundeskogen rundt 200 Fosen Terreng 150 Østerhusrittet 400 Terningenrittet 300 osv.osv...jeg skal ikke liste alle.
|
|
|
19/04/2012 13:05
|
olechr
More than words
|
More than words
Egentlig burde man tjent enda mer på rittene sine slik at man kunne ansatt folk som gjorde oppgaver i klubbene Ingen sier at klubbene ikke har rett til å tjene penger. Alle er enige om at det er positivt at rittarrangementer finansierer klubbarbeidet. Men spørsmålet her går på pris per deltager. Det hadde vært fint om klubbene kunne tjent mer på rittene, men da gjennom flere deltagere, ikke gjennom høyere priser. Problemet er at det viser seg at det hjelper ikke å senke prisene nødvendigvis for da kommer det flere folk. De billige rittene er ikke "kule" nok for folk og da blir hordene av folk hjemme. I norge har vi allerede vilt mange store ritt. Jeg trur ikke at det funker slik at hadde rittene kostet 200 så hadde alle vært på størrelsen med Birken. Flere ritt er allerede fulle pga av løypene. Man får rett og slett ikke igjennom flere folk. Da vil det i hvertfall gå utover at man må være mest i kø. Hvis et ritt som har påmeldingsavgift på 700 skal halvere denne må man mer enn doble deltager antallet. Så har man feks på grenserittet 7000 må man da ha fort 15000. Det er det rett og slett ikke plass til. Her er det faktisk noe som gir noe tilbake til unge syklister og andre foreninger. Idag gjør svært få noen gratis.
|
|
|
19/04/2012 13:17
|
jodajoda
Ringrev
|
Ringrev
Hvor mange ritt er Svelvik CK med å arrangerer med en startkontigent over 600,- ? Nå arrangerer ikke de mange store ritt. Men det er det mange klubber som gjør og som er avhengig av. Og jeg syntes ikke det er feil. Man kan selvsagt være uenig i det. Men alle vil aldri bli fornøyd. Da syntes jeg det er fint slik det funker nå. Men om de er med å arrangerer noe annet som de ikke nødvendigvis er hovedarrangøren for vet ikke jeg. Hvis prisen er så viktig hvorfor var ikke flere med på kongerittet ifjor? Går i August, var billig, grus. Alt lå til rette for å sykle det. Kongerittet startet vel med en prislapp fullt på høyde med Birken, og ble vel derfor straffet for det. Skulle vært spennende med en spørreundersøkelse på hva som er akseptabelt prisnivå på et ritt.  Jeg har trua på at mange ville tjent mer på en startkontigent på 500,- enn 1000,- for de fleste stopper ikke å bruke penger ved startkontigenten. Flere startende gir mer omsettning i kiosk ol og mer sponsorpenger som etter min erfaring er det som gir mest i klubbkassa.
|
|
|
19/04/2012 13:31
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
...mer sponsorpenger som etter min erfaring er det som gir mest i klubbkassa. Der har vi vilt forskjellig erfaringer! Vi må ha en prat 
Redigert av JonahHex; 19/04/2012 13:33. Rediger grunn: fiksa quoten
|
|
|
[Re: Sykkelbob]
19/04/2012 13:33
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Hva med å sjekke realitetene her?
Det stilles spørsmål ved de høye prisene på enkelte typer turritt, og dette besvares med å komme med eksempler på hva som koster penger i Norge, samt at Norge er et høykonjunkturland, samt at man henviser til at Birken sitt regnskap kun viser et moderat overskudd, noe som tyder på at de har valgt å ikke utnytte markedspotensialet siden de fulltegnes på 90 sekunder. Selv om mange er enig i at Birken setter en vis standard så er det egentlig ikke Birken-budsjettet som er så spennende. Hvis jeg har skjønt det riktig så er det folk som lever at det. Noe som ikke er tilfelle for mange andre ritt hverken her eller i utlandet. Men at de Men så henvises det til at l'Eroica er billigere ???? Ting er dyrt i Norge uavhengig av hva ting koster i Italia. Det er noe nordmenn bare på leve med. You are muddying the waters. Du vet veldig godt at jeg ikke kun viser til L'Eroica og hvis du vil så kan jeg sikkert lage en liste over 100 ritt i hele Europa som vil vise det samme mønstret. Og å vise til Norge som høykonjunktur land; hva er Sveits, Belgia, Luxemburg, Frankrike, Nederland, Tyskland, lavkostland? Siden det forklares her at prisene på disse rittene går til kostandsindekning og et moderat overskudd til arrangørkluben, og blant andre Tange fortsetter å henvise til billige turritt i utlandet, og forlange regnskap fremlagt, fremstår dette for meg som at man sitter og spekulerer i at noen blir lurt, rett ut av løse lufta, og krever at andre skal motbevise det. Du er ikke villig til å komme med andre argumenter enn at alt er så dyrt i Norge i forhold til andre land, selv om du sannsynligvis sitter på helt konkrete tall for noen norske ritt . Kan hende du ikke har lov, men det blir litt dumt å klage over at jeg krever motbevis. Har du noe substansielt å komme med som tyder på at det er fanteri på gang, så kom med det. Ikke bare kast ut løse spekulasjoner og krev motbevis. Jeg har ikke kastet ut noen spekulasjoner annet enn at jeg kommenterer hva andre har skrevet. Men jeg har alt funnet en bachelor-oppgave fra utlandet som handler om organisering av syykelritt. Så det kan hende jeg klarer å finne ut av mye selv.
|
|
|
[Re: Tange]
19/04/2012 13:36
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Så det kan hende jeg klarer å finne ut av mye selv.
Setter du det ut i praksis ved å arrangere ritt med lav startkontingent snakker vi /win! 
|
|
|
19/04/2012 13:59
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Nei, sannsynligvis ikke. Selv om jeg i grunn har mye ferdig på papir.
Har alt funnet ut at det kan være snakk om momsplikt for sykkelritt (sportsarragement) i utlandet. Sjekker hvilke land dette gjelder, men det er i hvertfall snakk om ca. 20 % av 'omsetningen'. Jeg vet at det har vært snakk om dette i Norge, men så vidt jeg vet så er det ikke momsplikt på sykkelritt i Norge. Correct me if I'm wrong.
20% er en stor kostnadspost og dette går tydeligvis i Norges favør.
|
|
|
[Re: JonahHex]
19/04/2012 14:39
|
jodajoda
Ringrev
|
Ringrev
...mer sponsorpenger som etter min erfaring er det som gir mest i klubbkassa. Der har vi vilt forskjellig erfaringer! Vi må ha en prat Det gjør jeg mer enn gjerne. Spanderer gjerne en kald en og jeg 
|
|
|
19/04/2012 14:42
|
jodajoda
Ringrev
|
Ringrev
Har alt funnet ut at det kan være snakk om momsplikt for sykkelritt (sportsarragement) i utlandet. Sjekker hvilke land dette gjelder, men det er i hvertfall snakk om ca. 20 % av 'omsetningen'. Jeg vet at det har vært snakk om dette i Norge, men så vidt jeg vet så er det ikke momsplikt på sykkelritt i Norge. Correct me if I'm wrong.
20% er en stor kostnadspost og dette går tydeligvis i Norges favør. Mulig jeg husker feil her, men det er EU som har bestemt at det skal være slik (momsplikt). Sverige la ned veto på den PGA det ville ta livet av inntektene til idrettsklubbene der. Ikke momsplikt for idrettslag i Norge. Vel ikke den delen vi snakker om i allefall. Vet ikke helt hvordan det er for Birken som er et AS, men de blir vel på samme måte som for toppfotballen og er derfor momspliktig.
Redigert av jodajoda; 19/04/2012 14:45. Rediger grunn: Glemte Norge
|
|
|
19/04/2012 14:59
|
Hjelmers
Medlem
|
Medlem
Endelig kom dette temaet opp! Et ritt kommer fort på en tusenlapp hvis en regner med både reise, mat og startavgift. så kommer reparasjonene på toppen, for det er jo ofte slik at en ikke gir seg med det første når adrenalinet koker! I løpet av et år blir det, hvis en er litt forsiktig,en 4-5 ritt + noen skirenn på vinteren. Da kan dette sansynligvis ganges med 1000, så får en fram årskostnaden. Penger til alt dette må jo hentes et sted og 99% av oss er uten sponsorer, så da er det å grave i lønnskontoen. Så langt så godt. Det er bare det at de fleste av oss har både kjerring og unger, og her er vi ved kjernen. Når minstejenta spør: Pappa kan ikke vi dra et par dager til London nå ,alle sammen, for nå er det billige flybilletter. Hvem svarer: Nei det går nok ikke det ,jenta mi. For pappa har svidd av alle penga på "egotripping" i år han!! Dette er hverdagen for de fleste av oss. Service,premiering og annet er av høyst varierende kvalitet også hos de som tar seg mest betalt så det er et argument jeg ikke kjøper. Det beste er , tror jeg at vi lar "jungeltelegrafen" gå, slik at den som leverer gode ritt til vettuge priser får den kred de fortjener.
|
|
|
19/04/2012 15:51
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
20% er en stor kostnadspost og dette går tydeligvis i Norges favør. Mulig jeg husker feil her, men det er EU som har bestemt at det skal være slik (momsplikt). Sverige la ned veto på den PGA det ville ta livet av inntektene til idrettsklubbene der. Ikke momsplikt for idrettslag i Norge. Vel ikke den delen vi snakker om i allefall. Vet ikke helt hvordan det er for Birken som er et AS, men de blir vel på samme måte som for toppfotballen og er derfor momspliktig. Idrett Det blir 8 % merverdiavgift på omsetning av inngangspenger av inngangsbilletter til idrettsarrangement. Plikten rammer den mer forretningsbetonte delen idretten der det er store billettinntekter. Disse omfattes av avgiftsplikten: De to øverste divisjonene i ballspill for menn, de øverste divisjon i ishockey for menn, og alle andre aktører som har minst 3 million kroner i billettinntekter i løpet av en 12 måneders periode.Blir innslagspunktet ca. 3000 deltakere ved en tusenlapp i startkontigent? Blir det momsplikt for f.eks. Grenserittet og raumerittet eller klarer de holde seg akkurat under grensen? Selv jeg kommer til å holde Birken i bakhuet (for den kan ha en betydelig psykologisk effekt, som f.eks Sykkelvaasan kan ha også) så skal jeg prøve å konsentrere meg på 'mindre' ritt for det finnes ikke nok sammenligningsgrunnlag i Europa ellers i forhold til Birken. Innslagspunkt som jeg har funnet frem til nå gjelder drøye 200 deltakere som betaler €20,-. Er vi enige i at dette enn så lenge gir en betydelig fordel for norske arrangører?
|
|
|
19/04/2012 16:00
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Åssen er det med engangslisenser? Disse utgør (trur jeg) et betydelig beløp i regnskapet. Noen som vet ca. hvordan fordelingen helårslisens/engangslisens er i ritt og hvordan blir fordelingen av inntektene? Hvor mye går til arrangøren, hvor mye til forbundet og hvor mye til forsikringsselskapet?
|
|
|
19/04/2012 16:06
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Ah, filler'n. Beklager hvis mine innlegg er rotete og full av små skrivefeil. Men pga. en eller annen bug på jobbPC-en så ser jeg ikke hva jeg skriver når jeg er på TS. Den spretter hele tiden tilbake til toppen av innlegget. Skjønner at systemansvarlig ikke gidder å bruke tid på å finne årsaken.
|
|
|
19/04/2012 16:30
|
paalbn
Ivrig
|
Ivrig
Skulle vært spennende med en spørreundersøkelse på hva som er akseptabelt prisnivå på et ritt.  Jeg har trua på at mange ville tjent mer på en startkontigent på 500,- enn 1000,- for de fleste stopper ikke å bruke penger ved startkontigenten. La oss si at ritt har 1500 deltakere og man tar kr 1000,- pr startende, altså inntekter på kr 1.500.000. Utgiftene er la oss si kr 400 pr deltaker (aner ikke hva det koster, så det er fra løse luften).Totalt kr 600.000. "Overskudd" = 900.000. Setter man ned startkontigenten til kr 500 blir omsetningen kr 750.000 som gir et overskudd på 150.000 kroner. Samtidige øker utgiftene til kr 450 pr deltakelse pga økt bemanning og mer mat osv. Kan du da fortelle meg hvordan man vil tjene mer (= større overskudd) ved å redusere startkontigenten. Du kan jo prøve deg på resten av regnestykket og se potensialet for økt vekst. Nå tror jeg ikke alle som arrangerer ritt gjør dette for den økonomiske gevinsten...
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
|
|
|
19/04/2012 17:43
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Jeg ser i noen budsjetter til utenlandske ritt at arrangør betaler en slags kontigent til sykkelforbundet. Litt av hengig av hvilken (alders)klasser som deltar så er det snakk om fra ca. 4000,- til 13.000 kroner. Finnes det en lignende ordning i Norge og hvilke beløp snakker vi om i såfall?
|
|
|
19/04/2012 17:55
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
- Det er ingen rittavgift til NCF (den var moderat, men ble avviklet for et par år siden). - Av engangslisensen (150,- på billige ritt, 200,- på dyre ritt) tilfaller 25,- arrangøren, resten går til NCF for å finansiere morgendagens stjerner.
|
|
|
[Re: Oystein L]
19/04/2012 18:38
|
jodajoda
Ringrev
|
Ringrev
Av engangslisensen (150,- på billige ritt, 200,- på dyre ritt) Er det mulig å forklare hvorfor det er 150 kontra 200 ut ifra hva prisen på rittet er ?
|
|
|
19/04/2012 19:07
|
Tjuvtrener
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
- Det er ingen rittavgift til NCF (den var moderat, men ble avviklet for et par år siden). - Av engangslisensen (150,- på billige ritt, 200,- på dyre ritt) tilfaller 25,- arrangøren, resten går til NCF for å finansiere morgendagens stjerner. Har du noe omtrentlig tall på hva NCF drar inn av lisenspenger på et år?
|
|
|
19/04/2012 19:12
|
Rønnern
Skrotnisse
|
Skrotnisse
Å trekke frem eksempler som at "jeg bruker like mye på ritt som på utstyr, inkl ny rittsykkel" har svært lite å gjøre med de som synes ritt er for dyrt. Tanken bak kommentaren er at jeg ser på utstyrsparken til de som jeg sykler sammen med at det er ikke ritt som er den store kostnaden for deres satsing. For min del har jeg syklet på billige sykler, men deltatt på mange ritt for å få økonomien til å gå opp. Var kanskje ikke det beste argumentet, men en tanke i alle fall... Jeg mener også at det er mulig å få teste seg på ritt som ikke koster skjorta om man ikke absolutt skal sykle de mest populære, som også er de dyreste.
|
|
|
19/04/2012 19:13
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
I ritt med ordinær startkontingent på 400,- eller mer er engangslisensen 200,-
Den lave satsen på 150,- for rimelige ritt er med tanke på alle de lokale turrittene med startkontingent på et par hundrelapper.
|
|
|
19/04/2012 19:18
|
jodajoda
Ringrev
|
Ringrev
I ritt med ordinær startkontingent på 400,- eller mer er engangslisensen 200,-
Den lave satsen på 150,- for rimelige ritt er med tanke på alle de lokale turrittene med startkontingent på et par hundrelapper. Altså ingen god forklaring..
|
|
|
19/04/2012 21:01
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hva er det du vil ha forklart?
For å finne/forstå bakgrunnen til engangslisensens to satser må vi tilbake til økningen som ble vedtatt etter konkursen i Sponsorservice. Opprinnelig var økningen vedtatt (fra 125,-)til 200,- flatt, men etter argumenter om urimelighet fra en rekke arrangører av lokale småritt med lav startkontingent ble dette kompromisset vedtatt.
|
|
|
|
|