T K V: Recon alu er ikke de beste du kan kjøre med. Skall man gire till lettere gir får man være lit snill så fungerar det helt okej. Men ikke og rekommendere til de som vill ha en grei kassett som er enkel og gire med som en Dura-Ace/Red
Og plutselig kom godraceren tilbake og er klar for ny sesong. Forhåpentligvis er de store uhellenes tid en tilbakelagt epoke og fra nå av er det bare unnavindseilas resten av året.
KMC "for display purposes only". Monterte Record-kjede idag da det kom en dag senere enn bakgiret...
Slangen på forhjulet er original og kommer med en finurlig Mavic-ventilforlenger som er beregnet på å skru opp ventilen, montere på og pumpe i dakk før man tar den av og lukker ventilen. Slangen på bakhjulet er byttet da Mavic-dekka ikke har allverdens punkteringsbeskyttelse. Punkterte på nytt i dag så nå blir det Vittoria Open Tech isteden.
Hvordan har du greid den vekten da, hva slags utstyr har du på sykkelen ?
Byggliste som følger; Canyon Ultimate AL s. 58 - karbon setepinne og gaffel fra Canyon, Selle Italia SLR karbon, Arundel Mandible flaskeholdere, Ritchey 4axis 130mm stem, 42cm 3T Ergosum LTD, Flow styretape, Jagwire strømper og wire, DA7900 girhendler og bremser, Ultegra SL bakgir, DA7900 fremgir, DA7800 krank, Shimano 105 kjede, pedaler Speedplay Zero i rustfritt stål. Hjul Mavic CCU med Yksion Griplink/Powerlink parisere, Zipp hurtigkoblinger i rustfritt stål, kassett 12-25 DA7900. Swissstop Yellow Flash King klosser.
Som Anders sier er det ikke fryktelig vanskelig å bygge en lett sykkel. Gaffel og setepinne er nok forholdsvis lette også, styret er også lett mens hjulene er latterlig lette. Med treningshjul er denne sykkelen omtrent 7,2 kg. 6,8 kg er kanskje ikke så fryktelig lett lenger heller, og jeg mistenker at det er mange både i NC og turritt som har sykler godt under denne grensen ;-)
Takk for svar :-) vi har nok litt forskjellig oppfatning av hva et budsjett bygg er. Min nye sykkel aluramme det også med ultegra pakke, veier 8,3 enn så lenge, 1 kg skal jeg fint kunne ta av uten at det koster så alt for mye.
Jeg havnet i et sammenstøt med en bil hvor sykkelen min ble ødelagt, og bileiers ansvarsforsikring måtte dekke pris for ny ramme og noen deler. Det slo gunstig ut sammenlignet med å selge sykkelen brukt, samtidig hadde jeg enda en reklamasjon på en sykkelramme (grusomt lei av reklamasjon på rammer..) og enden på visa ble at jeg satt igjen med noen snes deler og en ny ramme, og valgte å bruke de letteste delene på et nybygg mens jeg solgte erstatningsrammen. Med nytt rammesett til ca. 5000 kr slapp jeg å bruke altfor mange kroner, men brukte litt på et kostbart styre som dukket opp her på forumet.
De fleste mindre vitale delene på sykkelen har jo noen km på baken også..