Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening?

Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? #1369689 11/04/2012 20:56
Pjaatmar Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Jeg veier for tiden 92 kg og er 173 cm høy, med andre ord god og rund. Er 30 år gammel, sluttet å røyke for fire år siden og har siden det gått opp 20 kg. Da jeg sluttet å røyke sluttet jeg også å trene regelmessig ( idiotisk, I know), men sånn er nå realiteten og jeg er nødt til å komme i form/miste vekt. Målet er å komme under 80 kg i første omgang og jeg må trene en individuell sport/aktivitet. Synes sykling er morsomt både sti og landevei, men ikke syklet mye fra før...

Hva er den beste måten og miste vekt på gjennomsyklingen? Kosthold er seff viktig, men rent treningsmessig hvordan burde man sykle og hvor ofte? Er det noen av dere som har et treningsprogam som vil dele dette?

Setter stor pris på tilbakemeldinger, skal oppdatere vektreduksjonen jevnlig når jeg komme i gang :-)

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1369695 11/04/2012 21:01
Rene Offline
Besatt
Besatt
Hvor ofte har du tid til å sykle? Hvis du kan sykle hver dag så er langturer i sone 1 veien å gå, der forbrenner du en del men er allikevel klar til ny økt dagen etterpå. Hvis du f.eks. bare har en time her og der kan du kjøre på med tunge intervaller, som egentlig forbrenner mest men det spørs på hvor raskt kroppen din er klar til ny runde.

Kosthold er kilo, trening er gram.

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1369701 11/04/2012 21:05
Pjaatmar Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Jeg kan sykle til/fra jobb hver dag 20 min hver vei, pluss to til tre treningsøkter i uken (spiller ballspill en gang i uken). Sorry for min uvitenhet, men hva mener du med sone 1?

Tkk for svar!

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1369703 11/04/2012 21:08
Rene Offline
Besatt
Besatt
Sone 1 er basert på puls regnet ut fra din makspuls. Hvis din makspuls er 200, er sone 1 (55%-72%) fra 110 til 144. Dette forutsetter da at du har en pulsklokke.

20 min hver vei holder såvidt til å bli varm, jeg ville tatt en lang omvei hjem fra jobb f.eks. for å få inn en god økt der. Evt brukt to til tre treningsøkter til å kjøre harde intervaller rundt terskel. Det finnes maaaange tråder om intervalltrening, og siden husfruen melder at det er leggetid så tar jeg meg ikke tid til å skrive det som står fra før.

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1369713 11/04/2012 21:14
Pjaatmar Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Tusen takk for tilbakemeld Rene, skal inn å lese litt om intervalltrening før jeg hopper i bingen!

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1369717 11/04/2012 21:20
Dan Offline
More than words
More than words
Sykling til jobben er genialt fordi du da får to treningsøkter. Siden en treningsøkt gir en ekstra effekt med etterforbrenning i flere timer etter endt økt så får du denne bonusforbrenningen to ganger per døgn når du sykler til og fra jobben.

20 minutter hørtes kanskje litt lite ut, så en liten omvei kan være bra. Ellers er mitt tips å bare prøve å ha det gøy. Et stressende treningsregime hvor du får dårlig samvittighet for at du ikke klarte å sykle akkurat på riktig puls i riktig antall minutter tror jeg ikke noe på. For deg høres det ut som at det viktige, i hvert fall til å begynne med, er å bare komme deg ut, ofte.

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Dan] #1369822 12/04/2012 06:49
B
BjKj Offline
Ringrev
Ringrev
B
Enig med Dan! Jobbsykling er prima ballerina. Har kommet godt i gang med slikt i år. Nærmer meg 60 mil så langt i sessongen og av de er 35 jobbsykling. Har fem-seks ruter som jeg veksler på etter hvor god tid jeg har og hvordan jeg har tenkt å kjøre. Prøver å ballansere så jeg restitueres godt, men det er faktisk ikke så lett. Har gått ned 2,5 kilo nå siden jeg begynte å sykle i april. Har nesten ikke tenkt kost.

Mvh

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1369834 12/04/2012 06:56
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Jeg har syklet bort en aldri så liten "drittsekk" fra mine skuldre de siste fem årene. Hørte hjemme i klassen ekstremt overvektig. Punkt 1 er å tenke livsstil.
Altså. Legg opp til et sunt og godt kosthold som gir deg nok energi til å trene, men ikke mer enn dagsbehovet ditt.

Syklet en runde på ca 4 mil de første tre årene kombinert med normalt kosthold. Økning av form kom raskt, vekta går sakte men sikkert nedover. Syklet fire dager pr uke - uansett vær :-) har alltid likt å ta meg ut litt når jeg først har vært aktiv så jeg ga full gass i hvertfall på tre av turene. Hele turen gjennom!

Resultatet er at jeg som sagt har kvittet meg med over 75 kilo. I dag trener jeg 5-6 ganger i uken. Vekta går fortsatt sakte men sikkert nedover, formen er fortsatt stigende. Tror de som sliter med overvekt bør ha veldig fokus på å endre livsstil og se på trening som en lystig aktivitet som gir energi overskudd og glede i hverdagen. Det å gå på vekta gjør jeg en gang pr kvartal. Nettop for å unngå fokus på selve vektnåla. Endring av livsstil MÅ til om man ønsker varig endring fra overvekt. Jeg kjemper fortsatt, men er glad og stolt over egen fremgang og ikke minst økt O2 opptak og styrke. Sykler hele våren, sommeren, høsten ispedd litt løping. Løper / går på Ski om vinteren.

Mitt råd er derfor, sykle til og fra jobb som du gjør i dag, spe på med ekstra km hjem om du har tid, eller finn en runde å sykle som ren trening. Fremgangen kommer - garantert.

Som et par andre sier, reduksjon av vekt har mest å gjøre med inntak. Mitt poeng er at varig endring nås best ved små endringer, langt perspektiv ispedd trening som gir ekstremt mange goder som humør, kondis og styrke

Jeg har hatt jojo opplevelser i bøtter og spann før jeg tok meg tid til å endre livsstilen til å bli sunn - og droppe fokus på selve vektnåla :-)

Lykke til :-)

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1369852 12/04/2012 07:09
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Er 172. Starta på 98 kg. Er nå i området 75-78.
Det er gode velfungerende råd du har fått her, men jeg vil bare minne på følgende:
*Livsstilsendring, ikke slankekur!
*Ikke stress. Gjør du ting riktig kommer vekta ned, og blir der.
*Vær obs på at når du trener mer, så går appetitten opp. Skaffe deg en formening om hvor mye mat som er nødvendig. hint: Et egg (eller annen proteinkilde) i tillegg til frokost og lunsj gjør at du holder lengre. En MANN blir ikke mett på salat.

- Stefan
Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1369863 12/04/2012 07:19
H
hrukin Offline
Besatt
Besatt
H
Hvis du er godt overvektig og utrent er det ikke alltid lett å holde seg i Sone 1 hvis det ikke er paddeflatt. Ved den minste kneik er du fort oppe i Sone 5 (andre enden av skalaen, dvs mot makspuls). Mao er drit litt i sonene i begynnelsen og bare vær i aktivitet.

Pulsklokke er derimot et fint hjelpemiddel uansett, hvor du kan følge utviklingen din og lære å kjenne hvordan kroppen kjennes ut i de forskjellige sonene.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1369894 12/04/2012 07:43
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Veldig enig i at man skal tenke lite på soner når man går fra å være utrent / overvektig til aktiv. Skal minimalt til før pulsen blir høy, så sone trening er lite inspirerende når man "smeller" i gang. Tre treninger i uken tåler alle fint med fullt trøkk når man er utrent - overvektig. Vi snakker IKKE om fare for overtrening i slike tilfeller.

Garmin ble min beste venn siden jeg har trent MYE alene. Nå er det ikke alle som er like opptatt av slike "dingser" men jeg fant - og finner fortsatt mye glede i å se fremgang på "computer'n"

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Lurifax] #1369919 12/04/2012 08:06
Rene Offline
Besatt
Besatt
Jeg synes det kan være lurt å kikke litt på sonene nettopp for å unngå at man kjører for hardt. I bakker går det an å ta det litt roligere, og i motvind trenger man ikke kjempe for å holde samme fart som man ville gjort hvis man bare så på speedometeret.

Jeg bruker det litt til selvbeherskelse, egentlig. Kjører hardt ofte nok.

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1369928 12/04/2012 08:13
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Tror man må huske på hvor folk er / kommer fra når man snakker om sone trening. Kommer man fra sofa og mange år med Pizza, øl eller annet snack, så gjelder det først og fremst å komme seg ut - og i gang med å trene. Pulsen flyr i taket uten at man egentlig trener spesielt hardt. (opplevd dette selv) derfor ville jeg trent godt, hatt god samvittighet og kjent godt på den gode følelsen det å trene gir, mer enn å se på en pulssone.
Det sagt så skal man ikke løpe / sykle og "hive" etter pusten i 90 minutter heller.

Er du helt råtten og blir uvel når du trener så MÅ du rådføre deg med lege. Dette er VIKTIG :-)

For mosjonister som ønsker å forbedre seg fra ok, til bedre så gjelder så klart mange andre regler. Forumet er fullt av innlegg om hvordan trene for å sykle Birken på alt fra 3 timer til 4:30 så er du i denne kategorien så anbefaler jeg å bruke søke funksjonen :-)

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Lurifax] #1370079 12/04/2012 10:59
Rene Offline
Besatt
Besatt
Det kan godt være det er meg du svarer her, så min respons er følgende:

Jeg har de siste 10 årene trent veldig sporadisk. Litt jogging avogtil (periodevis), litt sykling (også veldig periodisk) ellers lite.

I fjor sommer ble jeg påmeldt Nordsjørittet 3 uker før start, og måtte få ræva i gir. Jeg veide på tidspunktet 115,9 kg.

Sonetrening/puls/gadgets (Edge 800 primært) sammen med Garmin Connect og Strava er kjempemotivator i tillegg til det tekniske innsynet det gir i treningen. Å se at pulsen går nedover ift hva den var i høst opp en bakke på samme tid er kjempemotiverende, men da må jeg ha data fra i høst å sammenligne med. Sonetrening er ikke nødvendigvis det riktige for alle, men for meg var det motivasjonen som skulle til.
Jeg mistet f.eks. motivasjonen til å gå på spinning grunnet gamlepulsklokka (Polar) ikke logget dataen så jeg kunne se på den i ettertid. Samtidig som den begynte å slite litt og var 5-6 år gammel så droppa jeg spinning i to måneder før jeg fikk meg Garmin 910XT, og da var jeg i full gang igjen. Rart hva som skal til.

I dag viste dommeren 96,5 kg så jeg mener å vite litt om å gå ned i vekt med sykling som eneste treningsaktivitet (utenom litt tur i fjellet på fjellsko). Jeg regner med å passere 90 i løpet av sommeren.

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1370101 12/04/2012 11:17
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Rene: Vi er i bunn og grunn enige. Vi veier til og med det samme :-) Når jeg sier at man ikke skal henge seg opp i sonetrening for sånne som "oss" når de skal i gang, så går det mer på at jeg selv mener at når jeg startet og trente 3-4 dager pr uke, så trente jeg nok rimelig hardt i hvertfall 3 av dagene. Jeg fikk god fremgang på form ved å gjøre dette. Tror jeg hadde mistet motivasjonen hvis jeg skulle dultet rundt i to timer i sone 1 puls når jeg begynte.
Det hadde betydd ekstremt lav fart, minst 2 timer på setet og utrolig liten glede ved å sykle. Jeg hadde nok måttet GÅ av og trille sykkelen opp bakkene for å være i sone 1.

Derfor jeg sier det ER en stor forskjell på hvor man ER når man starter opp med trening.

Gratulerer med godt resultat for din del. Du har vært veldig flink :-)

Redigert av Lurifax; 12/04/2012 11:18.

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Lurifax] #1370128 12/04/2012 11:43
Rene Offline
Besatt
Besatt
Tror også vi er enige. Det er vel også ganske bred enighet om at langturer i sone 1 betyr at bakkene vanligvis tas i sone 2. Så lenge størstedelen av turen er i sone 1 er en vanligvis klar til ny runde igjen dagen "derpå".

Takker for gratulasjon. Tredje mål (under 100 kg) er nådd, neste nå er under 96, som gir meg en BMI på under 30. Så er det å komme under 90, da blir det nye hjul ICON_LAUGH

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1370139 12/04/2012 11:55
Thomasx75 Offline
Entusiast
Entusiast
Drikk vann, ikke druesukkerholdige sportsdrikker

Det skal svi litt.
Man blir god på det man trener på.
Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1370209 12/04/2012 13:06
D
dOLe! Offline
Entusiast
Entusiast
D
Ikke for å kuppe tråden men har også et par spm som gjelder dette med å gå ned i vekt ved å sykle, som kanskje andre også lurer på. Når man sykler en langtur på 3-5 timer sone 1-2 og 2 intervaller i uken forbrenner man jo en hel del kalorier i løpet av en uke. Da går man jo i kaloriunderskudd, og ofte kan dette bli ganske stort om langturen blir nærmere 5 timer og kanskje iblandt litt over også. Har som regel vann eller svakt blandet saft på flaskene, og matpakke med grovt i lomme, og frukt, og iblandt blir det vaffel på turene, men alikevel blir det alltid et stort underskudd.

Vil ikke kroppen da gå i "sparemodus" og man risikerer at vekten ikke beveger seg nedover heller?

Når man har pulsklokke får man jo vite hvor mange kalorier man har forbrent i løpet av treningen, og det er da ofte vanskelig å fylle på med flere tusen kalorier etter treningen, med mindre man hiver ned et par plater med sjokolade. Hvordan løser andre dette ? Målet er og gå ned 2-3 kilo, veier idag 78kg, trener ca 7-10 timer i uken, 1-2 styrkeøkt, 1 langtur og 2 intervalløkter.

Redigert av dOLe!; 12/04/2012 13:08.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1370216 12/04/2012 13:10
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Tren mye, ikke spis det du vet du ikke trenger.. Simsalabim.

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1370254 12/04/2012 13:43
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Litt usikker på det du spør om mtp sparemodus. Du er ikke førstemann som nevner dette, og det kan faktisk være du er inne på noe. Selv ligger jeg på rundt 1750 - 1900 kcal inntak ila en dag. Jeg trener 6 dager i uken. Det hender faktisk jeg har to økter på en dag. F.eks. løping 9 km ute, litt hvile også 1 times økt inne med styrke. Jeg har som sagt gått ned mange kilo fra å være en koloss. Blir hardere og hardere å gå nedover i vekt, men jeg holder nå på. Føler meg egentlig hel grei i kroppen. Men klart noen dager føler man kanskje man kunne trengt mer overskudd, eller kanskje mer søvn.

Tror slikt som dette er VELDIG individuelt.

Etter mitt syn burde jeg selv gått ned mer enn jeg gjør mtp mengde, intensitet og antall timer. Men som sagt, jeg føler meg i god form, er ved god helse og har lagt om livsstilen. Vekta har jeg sluttet å stresse med. JEg forsøker å trene og bli bedre hele tiden. Så lenge man blir bedre så gjør man i hvertfall ting riktig - inntil en viss grad i det minste :-)

Derfor er Garmin 610 og 800 enhetene mine høyt verdsatte treningskompiser. Samme er min testrunde på grus/lysløype som gir brutalt erlige svar på om formen er bedre.

Enn så lenge så går det raskere og raskere for hvert år :-)

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Lurifax] #1370275 12/04/2012 14:06
D
dOLe! Offline
Entusiast
Entusiast
D
Ja tenker i forhold til sparemodus. Merker formen bare blir bedre og bedre, så treningsdelen av det føler jeg at jeg gjør noe riktig. Men unødvendig fett på kroppen føler jeg behov for å kvitte meg med for å kunne komme enda raskere frem. Har økt treningsmengden men fettet er der forsatt, formen har blitt bedre så da er det kosholdet det står på. Spiser sunt, kylling eller laks og ørrett i uka og grønnsaker, men mistenker da at det blir for lite mat i forhold til at man trener mye. Går aldri og sulter meg i hjel heller, men har bra trøkk på treninger. Vanskelig å vite hva man skal gjøre. Trene mer vil bare føre til mer kaloriunderskudd. thinking

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1370403 12/04/2012 16:35
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Føler fettet renner mer av kroppen ved å løpe 7-9 km enn å sykle hardt i 1:30, så i sommer kommer jeg til å holde på to løps økter i uka - hvis tiden strekker til.

Knærne har blitt kompis igjen, så jeg har løpt mye ute i vinter.

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1370489 12/04/2012 18:19
Pjaatmar Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Wow, fantastisk respons på tråden her, kom akkurat hjem fra jobb og logget på for å se om noen andre hadde svart.. Og om det hadde vært aktivitet!

Jeg var litt usikker på omdet var andre som var i en liknende situasjon som meg her, eller om bare det var super-fit'e karer inne på forumet! Men fantastisk at så mange har kommet med råd og erfaringer.

Jeg er selv en liten gadget freak, så jeg tror jeg skal se nærmere på Garmin enhetene Rene anbefaler!

Igjen TUSEN takk for alle råd, tips og delte erfaringer. Dette gir motivasjon til å gi gass!

Nå er det ut på en kort kveldstur ICON_SMILE

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Lurifax] #1370532 12/04/2012 19:08
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Lurifax
Litt usikker på det du spør om mtp sparemodus. Du er ikke førstemann som nevner dette, og det kan faktisk være du er inne på noe. Selv ligger jeg på rundt 1750 - 1900 kcal inntak ila en dag. Jeg trener 6 dager i uken. Det hender faktisk jeg har to økter på en dag. F.eks. løping 9 km ute, litt hvile også 1 times økt inne med styrke. Jeg har som sagt gått ned mange kilo fra å være en koloss. Blir hardere og hardere å gå nedover i vekt, men jeg holder nå på. Føler meg egentlig hel grei i kroppen. Men klart noen dager føler man kanskje man kunne trengt mer overskudd, eller kanskje mer søvn.

Tror slikt som dette er VELDIG individuelt.

Etter mitt syn burde jeg selv gått ned mer enn jeg gjør mtp mengde, intensitet og antall timer. Men som sagt, jeg føler meg i god form, er ved god helse og har lagt om livsstilen. Vekta har jeg sluttet å stresse med. JEg forsøker å trene og bli bedre hele tiden. Så lenge man blir bedre så gjør man i hvertfall ting riktig - inntil en viss grad i det minste :-)

Derfor er Garmin 610 og 800 enhetene mine høyt verdsatte treningskompiser. Samme er min testrunde på grus/lysløype som gir brutalt erlige svar på om formen er bedre.

Enn så lenge så går det raskere og raskere for hvert år :-)

1750 - 1900 kcal. de dagene du trener tror jeg er for lite. På en slik dag forbrenner du trolig et sted mellom 3500 - 5000 kcal (1-3 timers trening). Et så stort underskudd av kcal. tror jeg verken er bra for vektnedgang eller for forbedring av formen. Ideeltsett tror jeg underskuddet bør være 500 -1000 kcal. per dag.

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1370636 12/04/2012 20:37
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Tror nok du kan ha rett Erling. Har tenkt å rådføre meg litt siden jeg frem til nå bare har fulgt egne tanker. Selv om jeg isolert sett har lykkes med nedgang og stabilisering av vekt kan det godt være man gjør ting feil.
Er langt fra noen ekspert i emnet, men har tilpasset og endret gradvis for å finne noe som fungerer i hverdagene.
Er skeptisk til kurer osv siden de ofte medfører sprekk.
Man vil i det minste aldri tilbake til der man var.

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1371383 13/04/2012 14:59
esb Offline
Fersking
Fersking
hvis man kombinerer utholdenhetstrening med litt styrketrening så vil man raskere se resultater. Dessuten så er det et poeng med hvor ofte man trener, og hvor hardt man trener. jo mer næring man tilfører kroppen etter trening, jo raskere vil man bli restituert. Men dersom man bare har lange rolige turer er ikke behovet for restitusjon like stort som ved harde og hyppige intervalløkter, og det er derfor dummere å ha kaloriunderskudd på dager med hard trening eller, i hvertfall i mellom harde treningsøkter.

Den harde sannheten er at det tar så lang tid å merke store forskjeller at det kan være like greit å ikke telle kalorier, hverken de man spiser eller de man trener bort. Det vil nok være viktigere å finne lystbetonte måter å legge om kostholdet og å ha treninger.

Som svar til trådstarter kan man med enkelhet svare at den beste måten å miste vekt gjennom sykling er å sykle mer. Selv de dagene det regner og blåser, og da tror jeg at man må synes det er litt gøy også. Om det er gøy å sette fartsrekorder rundt en løype, eller å bli så sliten at man spyr, det får være opp til hver enkelt. Det er dumt om det er så "kjipt" å trene at man må belønne seg selv med snop når man har vært "flink" og trent...

Kudos til dere som jobber hardt og går ned i vekt. Jeg heier på dere.

--
esben
Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1371465 13/04/2012 16:24
Pjaatmar Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
esb: Takk for bra tilbakemelding, godt poeng du har mtp at man må like den treningen man holder på med så man kommer seg ut de grå regnfulle dagene...

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1459109 07/08/2012 21:42
Pjaatmar Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Sånn, da var ny sykkel kjøpt inn. Det ble en Diamant Pinnacle R2. Gleder meg sykt til jeg får den i morgen! Da bærer det ut på første turen asap...

Så er det bare å gønne på med syklingen og kvitte seg med kiloene.

Skal oppdatere her mer med hvordan det går med velttapet.

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1459335 08/08/2012 08:13
G
Gravert Offline
Medlem
Medlem
G
Vil bare dele min erfaring ang vekttap i sesongen 2012. Jeg startet på 111 kg i april og er nå nede i 97. Dette er kun ved å sykle 3-5 ganger i uken, blanding av tøffe terrengturer og langturer. Men har hatt fokus på kosthold i hele perioden, underveis i treningen har jeg brukt både barer og sportsdrikke. Sliter med kraftig hodepine hvis jeg drikker bare vann. Logget all mat på VG's vektklubb og dermed hatt en oversikt over inntaket av kalorier. De dagene jeg trener spiser jeg mer enn vanlig med ved å logge treningen også i Vektklubben så har jeg full kontroll. Målet er å komme under 90 kg før snøen legger seg. Jeg har tidligere forsøkt å trene meg ned i vekt uten suksess - det må en endring i kosthold til for at dette skal fungere.

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1459371 08/08/2012 08:52
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Gratulerer Gravert, du har gjort en flott jobb.
Var dette fra total inaktivitet til 3-5 dager?
Man får en boost når man legger om kosthold og starter med trening.
Viktigste etter mitt syn er å klare å gjør dette til gode vaner og hode seg der. Jojo kropp er ikke sunt, ei heller er det spesielt artig å oppleve.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå