Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening?

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Lurifax] #1460232 09/08/2012 07:54
G
Gravert Offline
Medlem
Medlem
G
Totalt inaktiv var jeg ikke - har en hund som krever litt og har som sagt syklet en god del de siste årene. Men det var først nå i år at jeg fikk en merkbar nedgang i vekt og det kom i hovedsak pga en mer planmessig trening og store endringer i kosten. Håper å klare å holde meg der og har innsett at man kan ikke unne seg alt alltid selv om man trener. Jojokropp er ikke bare usunt, men også dyrt ;-) har litt utgifter på klær akkurat nå. Det meste må byttes ut.

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1461127 10/08/2012 08:59
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Et viktig poeng som ble nevnt av esb tilbake i april er å mestre været.

Lag deg en plan for når du skal trene en uke i forveien, og følg den! Går det litt tungt motivasjonsmessig er det lett å begynne å lete etter unnskyldninger for å ikke trene. Regnvær er en av de enkleste å ty til.

Slå deg selv hardt i skuldern om du begynner å tenke den veien. Med riktig klær er det helt greit å sykle i regnvær. I starten føles det sikkert vått og kaldt og du lurer på hvorfor du gidder. Etter et par turer begynner du å bli jæ* stolt av deg selv: "Jeg trener selv om det regner!", samtidig som du har oppdaget at det egentlig ikke er noe problem og at du har begynt å ta kontroll over deg selv. Faktisk en fordel, for dusjen etter en regnøkt føles så sinnsykt bra :-)

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1461447 10/08/2012 16:14
Ketle Offline
Ivrig
Ivrig
Kosthold er viktigst. Det betyr minst 80%. Du kan trene som en gal og ikke gå ned ett gram om du spiser feil. (sjekk hvor mye du må trene for å trene vekk antall kalorier i en sjokolade og en halvliter cola så skjønner du poenget mitt).

Det beste for å gå ned i vekt er trening med vekter og intervalltrening.

Re: Hvordan miste mest mulig vekt med sykkeltrening? [Re: Pjaatmar] #1461487 10/08/2012 17:47
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q
Kosthold er sikkert viktig, men det varierer sikkert like mye mellom hver person som det finnes syklister. Jeg begynte å sykle i fjor sommer etter fem års opphold. I løpet av de fem årene hadde vekten klart å bli 113-115 kilo. Jeg har gjennom året gått ned til 97 hittil, og det er vil jeg påstå uten å endre vesentlig på kostholdet. Jeg spiser mer nå enn før, men har mye mindre lyst på sjokolade og øl enn før, så noe reduksjon på det har det nok blitt. Sykler 5-6 timer i uka, stort sett ganske harde økter.

Blir imidlertid spennende å se om nedgangen fortsetter, skulle gjerne ned 6-7 til, da det blir så mye lettere å sykle bakker.

Lars Olav
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support