Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Noe under?

Re: Noe under? [Re: eracing] #1366416 06/04/2012 19:38
bullet Offline
Besatt
Besatt
Agrysan pattesalve funker best synes jeg. Og mye billigere enn den overprisede Assoskremen.

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Noe under? [Re: AllanHov] #1366529 07/04/2012 05:51
E
Erlend L Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: AllanHov
Et spm til dere som bruker undertøy under biben, hvorfor gjør dere det?
Tja, si det - gammel vane som er innarbeidet før man visste bedre? Jeg har jo også undertøy på meg når jeg løper, selv om kortbuksa mi definitivt har en nettingtruseliknende sak innvendig og kompresjonsbuksa mi er så stram at ingenting kan komme ut av stilling; sikkert også en gammel uvane.

Tursyklist og hobbytriatlet.
Re: Noe under? [Re: eracing] #1366532 07/04/2012 06:07
E
Erlend L Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: eracing
Hva med putekrem, benytter dere det og evt hva er best...
Nei, bruker det ikke, har aldri hatt behov, selv på turer over 10t. Hvis du ikke har plager, trenger du det da? Jeg ville jo tro at hvis buksa passet deg perfekt, så skulle det ikke være behov for krem. Kan man ikke se på krem på samme måte som gnagsårplaster eller smertestillende - det døyver symptomene, men årsaken til problemet er et annet sted?

Re: Noe under? [Re: eracing] #1366745 07/04/2012 16:25
E
Erlend L Offline
Veteran
Veteran
E
Sykkelshorts er undertøy. Er det riktig, eller kan man med fordel benytte sportsundertøy i en eller annen form under?
Det er jo mange meninger om dette, men noen produsenter mener at det finnes et marked for undertøy under sykkelbuksa - sjekk feks dette: http://www.bobshop.de/en/Men-s/Cycling-Underwear/Briefs/

Det betyr kanskje at det er bruk for denslags eller at noen forsøker å lure dumme syklister til å kjøpe produkter de ikke trenger.

Jeg hørte forresten en artig historie (på Cycling360 podkasten ) om en kar som kjøpte hvit sykkelunderbukse med pute i den tro at det var en fullverdig sykkelshorts. Han stilte til start iført denne underbuksa uten noen skikkelig sykkelbukse over - det så kult ut med en gang, men etter litt hard sykling ble han svett her og der slik at stoffet ble helt gjennomsiktig. Ingen hadde ettervhert lyst til å ligge på hjulet hans.

Re: Noe under? [Re: Erlend L] #1366756 07/04/2012 16:45
Livestrong Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Erlend L
Sykkelshorts er undertøy. Er det riktig, eller kan man med fordel benytte sportsundertøy i en eller annen form under?
Det er jo mange meninger om dette, men noen produsenter mener at det finnes et marked for undertøy under sykkelbuksa - sjekk feks dette: http://www.bobshop.de/en/Men-s/Cycling-Underwear/Briefs/

Det betyr kanskje at det er bruk for denslags eller at noen forsøker å lure dumme syklister til å kjøpe produkter de ikke trenger.

Jeg hørte forresten en artig historie (på Cycling360 podkasten ) om en kar som kjøpte hvit sykkelunderbukse med pute i den tro at det var en fullverdig sykkelshorts. Han stilte til start iført denne underbuksa uten noen skikkelig sykkelbukse over - det så kult ut med en gang, men etter litt hard sykling ble han svett her og der slik at stoffet ble helt gjennomsiktig. Ingen hadde ettervhert lyst til å ligge på hjulet hans.

en grunn for at det ikke finnes så veldig mange hvite sykkelbukser. det finnes selvsagt noen men ikke så veldig mange.. men det er jo forskjell på bibene også. noen er jo tykkere i stofet enn andre og noen er nesten gjennomsiktig når de henger i butikken.. ICON_SMILE glad at klubben har blå og svar jeg.. ICON_SMILE

If you worried about falling off the bike,
YOU`D NEVER GET ON.

- Lance Armstrong
Re: Noe under? [Re: Erlend L] #1366776 07/04/2012 17:23
Jaro Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Erlend L

Slikt sykkelundertøy brukes under når en har tights eller annen bukse uten padding - nettopp fordi sykkelundertøyet da vanligvis har padding.

Og (heldigvis) så er det en grunn til at de fleste sykkelbukser er sorte......

Re: Noe under? [Re: eracing] #1367430 08/04/2012 21:20
E
Espen E.V Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Jeg brukte ikke noe under de første årene, fordi det skulle være slik. Nå bruker jeg tight bokser som hverken er noe problem stilmessig eller ved at det bretter seg, gnager osv. Jeg har prøvd det i 540km uten antydning til gnagsår. Men hvorfor? because I can - og fordi det holder utstyret bedre på plass.
Et tips er å bruke bokser i elastan/polyesterliknende stoff.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå