Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 20 av 94 1 2 18 19 20 21 22 93 94

Hvem bruker Strava?

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1354443 19/03/2012 16:13
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Har ikke fått fram kart ogslikt på androidmobilen min til nå. Dette er når jeg gjal inn å se på økter via dashboard i nettleseren. Funket med opera mini ser jeg nå. Kan jo være et tips til andre.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1355648 21/03/2012 07:07
F
Frank,M Offline
Medlem
Medlem
F
Noen som bruker Strava til å føre opp inne-trening som feks sykkel, løping og lignende? Hvordan logges/føres dette?
Greit å kunne ha oversikt på fysisk aktivitet utenom sykling også

Re: Hvem bruker Strava? [Re: Frank,M] #1355653 21/03/2012 07:11
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
ved rulle/spinning har du avkrysnigen "stationary" når du er inne på økten. ellers kan du registrere nye økter selv manuelt ved f.eks styrke osv. Velg workout og skriv inn aktuell informasjon. Det meste kan legges inn

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1355865 21/03/2012 10:47
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Nå har jeg lest alle innleggene i tråden flere ganger, men ikke funnet nor svar derfor denne posten.

Er det noen måte jeg kan merke en økt som ritt, og ikke bare ride? det ville være så mye lettere å finne igjen fjorårets mange triumfer på?

LarsB

Re: Hvem bruker Strava? [Re: larsb] #1355878 21/03/2012 11:01
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Sitat: larsb
Nå har jeg lest alle innleggene i tråden flere ganger, men ikke funnet nor svar derfor denne posten.

Er det noen måte jeg kan merke en økt som ritt, og ikke bare ride? det ville være så mye lettere å finne igjen fjorårets mange triumfer på?
LarsB

Skriv Ritt i tittelen på turen/rittet.
Gå til Explore -> My Activity og søk etter ritt.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1356488 21/03/2012 21:16
pez d spencer Offline
Veteran
Veteran
Har akkurat lastet ned Strava for sykkelturen i morgen. Har aldri logget turer med GPS før. Holder det å ha mobilen i sekken, eller må den monteres på styret for å få tilstrekkelige signaler?

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1356501 21/03/2012 21:28
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Holder med sekken.

RoyE

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1356593 22/03/2012 06:26
EirikO Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg prøver prøver fortsatt å få Strava til å legge inn mulighet for å velge HR-soner selv.
Bli med å "stem" her.: https://strava.zendesk.com/entries/21073608-customizable-heart-rate-zones-in-suffer-score-analysis
"Our new voting system" som de som fint omtalte det i en mail til meg..

Hadde også vært fint å se sonene i grafen..

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1356608 22/03/2012 07:22
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Jeg er litt i tvil om jeg synes Strava er noe poeng. Sammendrag og data på puls under trening osv er jo helt fraværende og segmentene er jo helt verdiløse når det bare er start og stopp som definerer segmentet. Men en såpas enkel løsning burde i hvert fall manuell opprydning vært kraftigere.
Een av de funksjonene jeg synes det er en lettelse at Strava har, er mulighetene til å beskjære gps sporet når du har glemt å slå av gps'en ol.

Er det noen som har gjort en sammenstilling av connect.garmin vs endomondo vs strava ?? Synes liksom ingen av dem er optimale.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1356645 22/03/2012 08:11
pez d spencer Offline
Veteran
Veteran
Takker og bukker :-)

Da er det bare å forlate kontoret og komme seg ut i marka :-)

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1356647 22/03/2012 08:14
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Når jeg har lastet opp inn en aktivitet fra 2010 kan jeg gå til "My New Activity Log" siden og save den. Mitt problem er at jeg har rundt 270 aktivteter jeg ikke har kategorisert, eller 27 sider med slike. Den jeg har lastet opp nå er aller eldst.

Det er en fane med masse opplysninger som tilsynelatende ikke kan brukes til noe som helst. Eller tar jeg feil her:

Er det noe triks for å sortere galskapen, eller velge noe annet enn neste side, det tar jo evigheter å skulle bla seg gjennom alle sidene. Jeg bruker IE8.

Det er forresten persen til Grefsenåsen jeg vil legge ut, så dette er viktig.

LarsB

Redigert av larsb; 22/03/2012 08:17.
Re: Hvem bruker Strava? [Re: Sykkelbob] #1356654 22/03/2012 08:18
tron Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Sykkelbob

Er det noen som har gjort en sammenstilling av connect.garmin vs endomondo vs strava ?? Synes liksom ingen av dem er optimale.

Enig. Jeg laster opp til alle tre.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: Sykkelbob] #1356723 22/03/2012 09:19
Dan Offline
More than words
More than words
Jeg er litt i tvil om jeg synes Strava er noe poeng.

Selv er jeg ikke i tvil om at det funker helt ypperlig for meg, så her er det nok forskjell i behov mellom dere som trener bevisst etter et regime og sånne som meg som bare liker å kunne gå tilbake og se hvor man har syklet og om man slo rekorden opp en gitt bakke.

For meg er det to store poenger med Strava. Det ene er at Strava har et ganske ryddig grensesnitt, etter at man har skjønt dette med innlesing, lagring og hvor ting ender opp. Det andre er at det er moro med segmenter og med muligheten til å sammenligne seg med venner og ukjente eller bare se hva vennene driver med.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: larsb] #1356774 22/03/2012 10:38
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Mitt problem er at jeg har rundt 270 aktivteter jeg ikke har kategorisert, eller 27 sider med slike.

Har du tenkt å gjøre noe med dem? Hvis de ikke kategoriseres er det jo ikke noe stort poeng å laste dem opp i første omgang.

Det er en fane med masse opplysninger som tilsynelatende ikke kan brukes til noe som helst.

Her skjønner jeg ikke helt hva du mener. Hvilken fane og hvilke opplysninger?

Er det noe triks for å sortere galskapen, eller velge noe annet enn neste side, det tar jo evigheter å skulle bla seg gjennom alle sidene. Jeg bruker IE8.

Mulig det er en parameter i selve URL-en du kan endre, i stedet for å bla gjennom alle sidene? http://app.strava.com/athlete/training/new/2 (hvor du kan endre 2 til 27) eller noe liknende? Det er en stund siden jeg lastet opp (og foretok den nødvendige kategoriseringen av) alle aktivitetene mine, så jeg husker ikke.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: jaknudsen] #1356778 22/03/2012 10:49
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: jaknudsen
Mitt problem er at jeg har rundt 270 aktivteter jeg ikke har kategorisert, eller 27 sider med slike.

Har du tenkt å gjøre noe med dem? Hvis de ikke kategoriseres er det jo ikke noe stort poeng å laste dem opp i første omgang.

Masse aktiviteter som lå i edgen når jeg tok strava i bruk.
Lite trolig at jeg gidder å katalogisere til jobb og fra jobb for ett halvt år.

Det er en fane med masse opplysninger som tilsynelatende ikke kan brukes til noe som helst.

Her skjønner jeg ikke helt hva du mener. Hvilken fane og hvilke opplysninger?.

Se på bildet, der står det Type, Date, Time, Title osv. Det ser ut til å være bare pynt?

Mulig det er en parameter i selve URL-en du kan endre, i stedet for å bla gjennom alle sidene? http://app.strava.com/athlete/training/new/2 (hvor du kan endre 2 til 27) eller noe liknende? Det er en stund siden jeg lastet opp (og foretok den nødvendige kategoriseringen av) alle aktivitetene mine, så jeg husker ikke.

Det var det ikke.

LarsB

Redigert av larsb; 22/03/2012 10:53.
Re: Hvem bruker Strava? [Re: thomasengen] #1356779 22/03/2012 10:50
F
Frank,M Offline
Medlem
Medlem
F
Sitat: thomasengen
ved rulle/spinning har du avkrysnigen "stationary" når du er inne på økten. ellers kan du registrere nye økter selv manuelt ved f.eks styrke osv. Velg workout og skriv inn aktuell informasjon. Det meste kan legges inn

Sånn var det ja ICON_SMILE.
Fant ikke "stationary" så jeg satt workout, styrke det er snakk om nu. Dumt man MÅ legge inn "Distance (km)". Blir jo ikke mye km på styrketrening....

Re: Hvem bruker Strava? [Re: larsb] #1356790 22/03/2012 11:01
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Masse aktiviteter som lå i edgen når jeg tok strava i bruk.
Lite trolig at jeg gidder å katalogisere til jobb og fra jobb for ett halvt år.

Aha, det er jo forståelig. Jeg vil tippe du kan få hjelp med å slette alle disse hvis du spør support.

Se på bildet, der står det Type, Date, Time, Title osv. Det ser ut til å være bare pynt?

Jaggu. Den har vel blitt inkludert fra My Activity uten at funksjonaliteten har blitt med. Ville dog heller ha kalt det en rad ICON_SMILE

Det var det ikke.

Bummer. Men de er stort sett raske med å svare på support, altså.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: Dan] #1356828 22/03/2012 11:56
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Sitat: Dan

For meg er det to store poenger med Strava. Det ene er at Strava har et ganske ryddig grensesnitt, etter at man har skjønt dette med innlesing, lagring og hvor ting ender opp.

Enig. Sistnevnte synes jeg i tillegg at Strava har fordeler overfor Garmin Connect (Endomorfo kjenner jeg ikke til).

Quote:
Det andre er at det er moro med segmenter og med muligheten til å sammenligne seg med venner og ukjente eller bare se hva vennene driver med.

Stravabook, altså. Det er vel neppe noe overraskelse at Strava seiler i kjølvannet av Facebook. Strava er kastrert Garmin Connect pluss Facebook.

Jeg bruker begge (også for å dobbelsikre mine data på en lettvint måte). Jeg er ikke ut etter å logge hvert Watt eller hver meter, men vil holde oversikt over turene mine (og er således også påpasselig med å gi de samme titlene på de samme turene, når disse skal sammenlignes) samt få en grov statistisk oversikt over sesongen (omtrentlige 10-kilometerturer på asfalt hopper jeg som regel glatt over å registrere). Ønsker jeg å sjekke statistikk for turer eller perioder går jeg til Garmin Connect som er bedre og mer intuitivt tilgjengelig på dette.

Ønsker jeg å skryte over egne bragder eller utvikle misunnelse overfor andre syklister bruker jeg Strava. I stor grad på samme måte altså som Facebook. Segmentene har jeg aldri klart å utvikle et intensivt forhold til og glemmer disse stort sett når jeg sitter på sykkelen (hvilket antageligvis trygger min egen deltakelse i trafikken) ...

Martin

Re: Hvem bruker Strava? [Re: Dan] #1357135 22/03/2012 20:58
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Dan
Jeg er litt i tvil om jeg synes Strava er noe poeng.

Selv er jeg ikke i tvil om at det funker helt ypperlig for meg, så her er det nok forskjell i behov mellom dere som trener bevisst etter et regime og sånne som meg som bare liker å kunne gå tilbake og se hvor man har syklet og om man slo rekorden opp en gitt bakke.

For meg er det to store poenger med Strava. Det ene er at Strava har et ganske ryddig grensesnitt, etter at man har skjønt dette med innlesing, lagring og hvor ting ender opp. Det andre er at det er moro med segmenter og med muligheten til å sammenligne seg med venner og ukjente eller bare se hva vennene driver med.

Ditto - tid i soner osv interesserer meg fryktelig lite. Jeg vil se hvor fort jeg sykler opp bakker, ned bakker og rundt runder, gjerne i forhold til kompiser og resten av sykkelverdenen.
I tillegg er det moro med summering av høydemeter, kilometer osv.
Liker man det ikke så la vær.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Hvem bruker Strava? [Re: thomasengen] #1358806 26/03/2012 06:41
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: nebukanezer
For de som ønsker å få mails når det er endringer på topplisten på et segment så kom jeg over en tjeneste som gjør nettopp dette.

Innlegg om KOM notifer

genialt. denne har jeg etterlyst yes

Denne fungerte ikke? hadde et par KOM jeg mistet forrige uke, men har ikke fått noen varsel (innlegg med fare for å ikke lest godt på bloggen.. ICON_WINK )

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1359531 26/03/2012 21:12
kitbay Offline
Ivrig
Ivrig
Ny bruker av strava her. Er den "power" (watt) beregning å stole på ? Skjønner den ikke kan ta hensyn til vind og slikt.

Mulig det står i tråden, men for lang til å trave gjennom.

Redigert av kitbay; 26/03/2012 21:12.
Re: Hvem bruker Strava? [Re: thomasengen] #1359723 27/03/2012 08:40
M
marvin Offline
Entusiast
Entusiast
M
For de som ønsker å få mails når det er endringer på topplisten på et segment så kom jeg over en tjeneste som gjør nettopp dette.

Innlegg om KOM notifer

Denne fungerte ikke? hadde et par KOM jeg mistet forrige uke, men har ikke fått noen varsel (innlegg med fare for å ikke lest godt på bloggen.. ICON_WINK )

Det kan jo være at den bare virker av og til. Jeg prøvde å legge inn varsling på kongsveien, og da fikk jeg i hvert fall mail når jeg ble dyttet ned en plass. :-(

Re: Hvem bruker Strava? [Re: thomasengen] #1360403 28/03/2012 06:29
nebukanezer Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Innlegg om KOM notifer

Jeg har prøvd den i et par uker og den har iallefall fungert på de "notifications" jeg la inn som har blitt endret - so far so good. Jeg fikk faktisk en mail fra han som har programmert den (han så jeg hadde omtalt den på bloggen...) hvor han påpekte at han var litt usikker på om den fungerte optimalt på segmenter som inneholder norske bokstaver (e.g. Kolsåstoppen e.l.) - men, så langt jeg kan se så har den fungert her også.

Ellers har han også gjort en masse programmering for å se ytterligere detaljer på et spesifikt segment - se e.g. Grefsenkollen på linken her. Da kan man se KOM-history, fulle resultatlister (inkl alle de individuelle tidene sine), årlig historikk, og oversiktsstatistikk. Ganske imponerende programeringsjobb han har gjort her!

Re: Hvem bruker Strava? [Re: nebukanezer] #1360404 28/03/2012 06:31
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
man må legge inn hvert segment man ønsker varsel på? jeg har kun registrert meg og ikke gjort det for antok at jeg da ville få varsel. (som sagt ikke hatt tid til å lese litt mer om programmet ennå - ligger på lista ICON_WINK )

Men blir jo litt å registrere alle segmenter man ønsker varsel på

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Hvem bruker Strava? [Re: kitbay] #1360409 28/03/2012 06:36
nebukanezer Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: kitbay
Ny bruker av strava her. Er den "power" (watt) beregning å stole på ? Skjønner den ikke kan ta hensyn til vind og slikt.

Mulig det står i tråden, men for lang til å trave gjennom.

Den tar bare hensyn til din egengenererte vindmotstand - e.g. om du sykler i 20kmt opp en bakke så legges det på en vind-friksjonskoffisient tilsvarende 20kmt-motvind. Med andre ord så blir den unøyaktig om det blåser mye. Husker ikke hvor jeg leste det - men wattberegningene er visstnok veldig nøyaktig beregning (testet ifht watt-måler) i oppoverbakker over 1min (såfremt man har lagt inn totalvekt på sykkel og seg selv inkl utstyr), men er ganske unøyaktig på flate partier (og nedover naturligvis helt ubruklig).

Nå blir jo beregningene mest til informasjon (etter turen..), men kan jo være en grei tilleggs opplysning om man feks tester formen i en bakke utover året så kan man notere seg snittwatt opp bakken i tillegg til tiden sin.

Redigert av nebukanezer; 28/03/2012 06:43.
Re: Hvem bruker Strava? [Re: thomasengen] #1360411 28/03/2012 06:37
nebukanezer Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
man må legge inn hvert segment man ønsker varsel på? jeg har kun registrert meg og ikke gjort det for antok at jeg da ville få varsel. (som sagt ikke hatt tid til å lese litt mer om programmet ennå - ligger på lista ICON_WINK )

Men blir jo litt å registrere alle segmenter man ønsker varsel på

Ja, man må legge inn hvert enkelt segment OG klikke på den respektive plasseringen man ønsker "notification" på! Selv la jeg vel inn ca 7-8 stykker som jeg anser som topp-pri! ;-)

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1360423 28/03/2012 06:51
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
tok forresten en test med logging av økt via strava app på android og garmin 910 xt og lastet inn begge. Da var det 9 sekunder forskjell på et segment på 14 minutters lengde

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Hvem bruker Strava? [Re: thomasengen] #1360436 28/03/2012 07:04
nebukanezer Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
tok forresten en test med logging av økt via strava app på android og garmin 910 xt og lastet inn begge. Da var det 9 sekunder forskjell på et segment på 14 minutters lengde

ja det er ikke supernøyaktig når man sammenligner enheter. har gjort samme forsøk selv (måtte forresten først legge inn den ene, så slette den før jeg fikk lagt inn den andre). såvidt jeg kan forstå så er hovedforskjellen at ulike enheter registrerer data med forskjellig tidsintervaller. Noen logger f.eks. data hvert 3-sekund, mens andre logger data med mye lengre intervaller mellom hvert datapunkt. Strava forsøker da å finne et snittpunkt mellom datapunktene på start og slutt punktet. Men, blir jo ikke helt nøyaktig.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: ] #1361538 29/03/2012 14:50
G
geirsk Offline
Fersking
Fersking
G
Sitat: pedaIglipp

Du har ikke gjort en test på kortere segmenter eller? Jeg har et inntrykk av at etterhvert som tiden går, så vil et kort segment helt sikkert ha en KOM basert på skranglete iPhone logging.

Kjører man garmin med ett sekunda logging, er det jo garantert at man før eller siden blir slått av kompisen som sykler ved siden av, men som har dårlig GPS og logging hvert 5sekund.

Problemet er kjent og tatt opp her:
https://strava.zendesk.com/entries/21144571-interpolate-between-gps-points-at-segment-start-and-end
Så, kryss av.

Geir S

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1363600 02/04/2012 08:08
K
Krank1 Offline
Entusiast
Entusiast
K
Må man ha premium abbonement for å opprette segmenter?

Redigert av Krank1; 02/04/2012 08:08.
Side 20 av 94 1 2 18 19 20 21 22 93 94

Moderator  support