Litt overrasket over at jeg i det hele tatt har noe å melde i denne tråden, da landeveissykkel ikke stod på prioriteringslista foran denne sesongen. Men så kom behovet brått og momentant, og jeg begynte å lete etter sykkel. Hadde et stramt budsjett, og var litt redd for at jeg skulle ende opp med en 14 girs Magnum Sport fra finn.no, men så ble det en sånn i stedet:
Jeg føler forresten at din definisjon av "litt stramt budsjett" ikke er helt på bølgelengde med min definisjon.
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
Er det bare meg, eller peker det setet veeel mye oppover?
Ja jeg er feilbygd. når det står slikt så føles det som om det står i vater når jeg sitter på det. Setter jeg det i vater føles det som om jeg må skyve meg bkover hele tiden. Blir sliten i skuldra av det.
Sikker noe gærnt med meg men vi har jo ikke så stor genpool her oppe..
"If you are going to die! make sure its in the front of the peloton!" Raphael Geminiani to Jacques Anquetil
If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Kan det være at du har for stor høydeforskjell og/eller avstand til styret som bidrar til at du "sklir" fremover?
Det kan nok være en løsning ja! Ville tatt det på alvor, da jeg vet om folk som har svært dyrkjøpte erfaringer med å sykle med setet i en slik posisjon
Kan det være at du har for stor høydeforskjell og/eller avstand til styret som bidrar til at du "sklir" fremover?
ja det er vel det. men høydeavstanden føles fin, jeg er myk og kan legge albua ned på styret for å hvile av og til. Jeg har heller ikke noen bortdovningsproblemer e.l. Eneste problemet er at det blir høydeforskjell på pedal-sete når jeg flytter meg fram og tilbake på setet.
"If you are going to die! make sure its in the front of the peloton!" Raphael Geminiani to Jacques Anquetil
If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Da var sykkelen klar for ritt! 6,76 kg slik den står nå. Med en litt tung ekstra flaskeholder blir det perfekt! Så gjelder det bare å få kroppen i toppslag også!
Det var da aldeldes voldsomt med FFWD hjul på denne siden hvor kjøpte dere dem, og hva synes dere?
Jeg hadde FFWD F5R med DT Swiss 240s nav i fjor, det var helt ok hjul, men jeg hadde forventet bedre. Ente opp med å for det meste bruke Shimano Dura-Ace C24, da de var minst like bra. Tror heller jeg ville kjøpt noen billige kinacarbonhjul enn FFWD, da de vel kommer rett fra en slik fabrikk, kun med ekstra logoer (for et ganske fett mellomlegg).
Det var da aldeldes voldsomt med FFWD hjul på denne siden hvor kjøpte dere dem, og hva synes dere?
Jeg hadde FFWD F5R med DT Swiss 240s nav i fjor, det var helt ok hjul, men jeg hadde forventet bedre. Ente opp med å for det meste bruke Shimano Dura-Ace C24, da de var minst like bra. Tror heller jeg ville kjøpt noen billige kinacarbonhjul enn FFWD, da de vel kommer rett fra en slik fabrikk, kun med ekstra logoer (for et ganske fett mellomlegg).
Logoene er lakkert inn og hjula er bombproof og lette. stive og fine. Tror ikke det er så lett at de får de inn og klistrer på logoer. pluss de har utmerket service og hyggelige folk.