Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Offroadfinnmark - erfaringer å dele?

Re: Offroadfinnmark - erfaringer å dele? [Re: ] #1360564 28/03/2012 09:17
C
CaR Offline
Fersking
Fersking
C
Sykkel: er du god nok kan du vinne med 26" hardtail, det har Bjørnstad, Svaland og Aasen Ouren vist. Men kan ikke annet enn å anbefale 29" fs! I Alta vil du finne en voldsom dominans av slike sykler.

Sjekk ellers faq på hjemmesida til of. Mye bra der. Hvis jeg skal komme med noe tilleggsråd, så vil jeg nevne følgende: ergogrip for å forebygge dovne fingre, barends et alternativ, men sjøl er jeg forsiktig med det pga noe halvtrang skogssykling. Komfortabelt sete, du sitter mange flere timer enn vanlig.... Væske og ernæring: foretrekker vann/ farris/ svak juiceblanding på ryggen og noe flytende ernæring på to flasker på sykkelen. Fyll opp på sjekkpunkt. Spis brød på sjekkpunkt og varmt måltid på obligatorisk hvile. Noe barer og gel i sekken i tillegg.

Trening: dette handler om å kunne sykle så fort og lenge som mulig i sone2. Treninga bør rettes mot dette.

Lykke til!

Re: Offroadfinnmark - erfaringer å dele? [Re: Natier] #1361154 29/03/2012 06:20
front biker Offline
Besatt
Besatt
Man bør tenke igjennom hva slags verktøy man skal ha med, og selvfølgelig samkjøre dette med makker.

På Terrengstyrkeprøven (Oslo-Trondheim 6 dagers) ble jeg stående i Snertingdal et sted med løs kasett. Det var ikke morsomt, for uten kransavtaker-nøkkel greier du ikke å feste den. Og det var ingen servicestasjon på den 15 mil lange etappen Hafjell-Brandbu. Det ble en lang dag...

Etter den erfaringen har jeg alltid med en reiseutgave av den nøkkelen som du får hos Biltema
http://www.biltema.no/no/Fritid/Sykler/Verktoy/Tannkransavtaker-54019/ - dette er en utgave med et hull tvers igjennom slik at du kan stramme ved hjelp av en unbrakonøkkel eller tilsvarende. Nøkkelen brukes også til å feste bremseskiver på en del typer nav. Veier under 100 gr og er en billig "livsforsikring" (55 kr).

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå