Så det du prøve å formilde er at du har oppgradert til Campa 11-delt?
Det er helt riktig. Jeg innser nå at kameraet på mobiltelefonen min er så dårlig at det kanskje ikke var mulig å se det på bildet, men det er altså en 2008-modell Cannondale Synapse med en (hovedsaklig) Super Record-gruppe. Kranken er Chorus, for planen var å gå for Chorus inntil jeg snublet over en pent brukt SR-gruppe uten krank.
Som forventet har det ikke vært noen revolusjon å gå til 11 gir, men jeg merker klart at den tettere spacingen gjør det lettere for meg å få riktig kadens i oppoverbakker. Giringen og hendlene er jo superdupre på Campa, og det var egentlig hovedmotivasjonen for å bytte ut.
Da har jeg fått på nye brukte Mavic Ksyrium SL og byttet til setepinne med setback og byttet stem fra C4 120mm til Deda ettellerannet 100mm. Dagens testtur ble ca 70km og det var HELT noe annet enn Alexrims DA22 som sto på fra butikk..:) Bær over meg med salveska, survivalkit må være med! Fortsatt ikke den feteste sykkelen i gata, men jeg er fornøyd og nå begynner den å få litt personlig preg også..:)
Da har jeg fått på nye brukte Mavic Ksyrium SL og byttet til setepinne med setback og byttet stem fra C4 120mm til Deda ettellerannet 100mm. Dagens testtur ble ca 70km og det var HELT noe annet enn Alexrims DA22 som sto på fra butikk..:) Bær over meg med salveska, survivalkit må være med! Fortsatt ikke den feteste sykkelen i gata, men jeg er fornøyd og nå begynner den å få litt personlig preg også..:)
Ble veldig fin med de hjulene! (Og salveske er noe alle egentlig burde ha)
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
Salveske på langtur er nesten et must, mat og ekstra klær må med, og verktøy og slange tar plass. Men det betyr ikke at den trenger å være der for avfotografering .
Dette skulle være min 2012-racer (som i 2010 og 2011):
Dessverre røk det #€%&/ KMC-kjedet rett av 100m ut på gårsdagens tur og tok med seg bakgir, bakhjul og girøret. KMC går dermed inn i historien som det dyreste kjedet jeg har brukt og følgelig blir det utelukkende Campa-kjeder fra nå av.
Ramma må uheldigvis tilbake til moderskipet i Portland for reparasjon og bakhjulet må bygges på nytt med nye spiler så det ser ut til at det blir Cannondale SystemSix i år...
Heldivis kom Quarq'en til Hollowgram i postkassen i går så det er ikke kjempetrist selv om jeg blir uten Speedvagen i vår. Spørsmålet nå er EPS eller ikke...
Litt surt, men nå blir jo Vagen`en fullstendig fin igjen. Angåene spørsmålet om EPS eller ikke ... har du på mange sett og vis ikke allerede besvart det i og med at spørsmålet er stilt?
Utover det er Supersixen superfin, og/men det er vel nesten sånn at man er henvist til M3`en siden Ferarrien er på verksted i ditt tilfelle
Jotakk, Gare. "Problemet" ang EPS er at jeg har allerede lagt depositum på en ramme for dette formålet siden jeg ikke ville sende tilbake min ramme for modifisering. Men siden ramma nå må tilbake alikevel og bakgiret er mos, så... Håpet var jo også at EPS ville bli noe mindre dyrt til ny-ramma kommer til vinteren en gang, men det er vel å tro på Nissen.
Jotakk, Gare. "Problemet" ang EPS er at jeg har allerede lagt depositum på en ramme for dette formålet siden jeg ikke ville sende tilbake min ramme for modifisering. Men siden ramma nå må tilbake alikevel og bakgiret er mos, så... Håpet var jo også at EPS ville bli noe mindre dyrt til ny-ramma kommer til vinteren en gang, men det er vel å tro på Nissen.
Aha, sånn ja, men du kan jo bare konvertere til EPS på den du sender så kan jo deposititumet brukes på en CX, du vet jo at du trenger en Speedvagen-CX. Eller hvorfor ikke være helt gæern å gå for en banesykkel?? Det kommer sikkert en velodrom til Bergen snart allikevel, da er det godt å være forberedt.
du vet jo at du trenger en Speedvagen-CX. Eller hvorfor ikke være helt gæern å gå for en banesykkel?? Det kommer sikkert en velodrom til Bergen snart allikevel, da er det godt å være forberedt.
CX-suget har jeg ikke greidd å opparbeide igjen etter Cross-Check'en min men på sikt er det plass for en slik i stallen vil jeg tro. Og Trackvagen-prosjektet til Vanilla er strandet på ubestemt tid da Sacha og Dario ikke greier å finne tid til å lage sykler sammen. Så det blir nok en Roadvagen igjen da det har kommet og kommer flere nye temmelig innovative opsjoner på de siden min ble sveist sammen. Alt i alt er det luksusvalg man tar og av og til er det deilig å bare gli avgårde på den gamle Rossin'en og glemme hele nymotens teknikk-sulamitten
Litt overrasket over at jeg i det hele tatt har noe å melde i denne tråden, da landeveissykkel ikke stod på prioriteringslista foran denne sesongen. Men så kom behovet brått og momentant, og jeg begynte å lete etter sykkel. Hadde et stramt budsjett, og var litt redd for at jeg skulle ende opp med en 14 girs Magnum Sport fra finn.no, men så ble det en sånn i stedet:
(Må beklage at det legges ut katalogbilde, men jeg klarer ikke vente til jeg får sykkelen i hus og tatt eget bilde...)