Enig, men jeg har lagt lokk på de sterke meningene her, da jeg aldri har syklet fast på vestkanten i Oslo, annet en ved transportetapper sydover, så jeg er litt spent på en grundig beskrivelse av hvor det er så fint å sykle på vestkanten. Enten er det mye trafikk, eller så er det mye bakker.
Problemet med vestsiden er selvfølgelig at det er noen flaskehalser man må forbi for å komme ut på de sjarmerende veiene. Men det finnes en mulighet som mange glemmer, nemlig det å sykle opp gjennom Lommedalen og Krokskogen for å komme ned ved Åsa, sykle rundt Steinsfjorden og så ta Sollihøgda tilbake. Joda, det er grus opp gjennom Lommedalen, men siden det er oppover og dermed litt lavere fart så har det lite å si. Og Sollihøgda som er et pes sørfra er ganske grei nordfra, hvis man sykler gamleveien til Skaret og så tar noen hundre meter i 80-sonen før gangveien begynner. Å sykle ned fra Sollihøgda mot sør går greit, fordi man relativt lett holder 60 km/h i 60-sonen og det går fint å slippe forbi folk i 80-sonen lengre ned, som i tillegg har midtdeler.