Som en stolt eier av en Ultimate CF stiller jeg også det spørsmålet
Må nok legge ut bilde av min også snart. Må bare få ny sadel først, ser ikke så bra ut med en kræsjlandet Selle Italia SLR. Angrer også litt på størrelsen jeg valgte. Canyon sin egen kalkulator foreslo størrelse 58, og jeg valgte til slutt 56. Men det viser seg at jeg egentlig kunne hatt størrelse 54.
Hva skjedde med Aeroaden din? Er den i tillegg eller i stedenfor? Nice sykkel forøvrig
Takk for det :-) Denne er i tillegg til Aeroaden.
Som andre lurer jeg på hvorfor du sendte tilbake din Ultimate CF..?
Argon18'en ser i alle fall knall ut!
Sendte tilbake Canyon'en da jeg følte dette ble en bedre løsning for meg, mtp. service, reservedeler osv. spesielt siden jeg ikke har noen dedikert "rittreservesykkel" er jeg lite lysten på å gå uten sykkel en stund. I tillegg er jo Unaas-gutta veldig greie å ha med å gjøre. Når jeg gjerne ville ha Di2 så var det også bedre med denne en Canyonen, da det var litt mer komplisert med set-upen der (men selvsagt mulig).
Dessverre er sykkelformen heller laber om dagen, da jeg har hatt en kneskade siden oktober/november.
Du er ikke alene om dårlig form om dagen. Mageproblemene mine i vinter har gjort at det ikke går i nærheten så fort som jeg skulle ønske, men vi har heldigvis en måned igjen til rittsesongen begynner. Mye kan skje innen den tid
Samme som i fjor Bros Ultimate scandium med noen oppgraderinger. Nytt sete: Selle san marco composite a nye pedaler: Dura ace 7900 Senket Styret Hjulsett: Kinakarbon 50mm tubular
Edit:7,35 med pedaler , flaskeholder OG feste til gps Fjerner jeg disse + spacere og styrepinne er sykkelen nede på 6 tallet og er slanket med over 1/2 kg siden jeg fikk den
Vedlegg b viser at her er det like fargekomboer for alle penga (Bikkja)
Du har ikke vurdert å fylle luft i bakdekket og kutte styrerøret litt?
Hehe, visste jeg glømte å skrive noe . Bakhjulet som du kanskje ser mangler ventil da den ble ødlagt, er sånn løse vittoria ventiler så får ny i posten fra bikebuster i mårå. Styrerøret ser bad ut, er første sykkel så fikk super komfortabel stilling ut fra butikk, har senket styre litt etter litt og når jeg får ny cup på 10mm som er under styre så skal jeg få forhørt meg med bikebrothers hva de tar for å kutte det.
Er vel heller lite handy med slikt, vi skal ha en klubbkveld oppe hos bikebrothers etter stengetid neste mandag, så da passer det bra å spørre hva det vil koste iværtfall
Er du noenlunde handy kutter du lett selv med rørkutter
Om man ikke er så handy og knapt har sett en rørkutter før, setter man bare på rørkutteren, strammer til og snurrer rundt til det lille hjulet har kuttet røret? (Beklager stort bilde, det er lånt fra sykkelhjulet.com)
Fortsetter OT litt da det var min sykkel som klarte å få igang denne styrerørskuttings snakket.
Hvor mye lengde over stem bør man ha max for at det skal se bra ut? Tenker å kutte ned å bruke enten 1x10mm spacer / 1x15mm spacer / 1x 20mm spacer over stem (Dette er i første omgang slik at jeg får testet at høyden på styret ikke blir for lavt), og senere kutte helt ned slik at jeg slipper spacere i det hele tatt.
Ok altså ikke lavere enn 5mm for best looks? Nå har jeg jo sånn 50-55mm over, så jeg lurer på i første omgang å gå ned til feks 20mm vil det se greit ut?
"RULE #45 // SLAM YOUR STEM. A maximum stack height of 2cm is allowed below the stem and a single 5mm spacer must always always be stacked above. A slammed down stack height is preferable; meaning that the stem is positioned directly on the top race of the headset."
"RULE #45 // SLAM YOUR STEM. A maximum stack height of 2cm is allowed below the stem and a single 5mm spacer must always always be stacked above. A slammed down stack height is preferable; meaning that the stem is positioned directly on the top race of the headset."
Takker :), da blir det å kappe slik at jeg har totalt 25mm spacere i første omgang. Så har jeg litt å gå opp viss det skulle vise seg at lavt styre begynner å ta knekk på rygg ell.