Jeg har hatt en forferdelig slapp vinter, og både syklet og trent mindre enn normalt. En ting, derimot, lever jeg lenge på :-) (gikk klassisk, og det på en markapakke til 1300,-)
(helt til Erik$ snart kommer inn her og skriver at han gikk den runden på fjellski.. eller bare var på kosetur med dama.. eller noe sånt)
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Oversikten over KOMs på "My segments" har nå blitt endret til å sorteres etter dato + KOMs fra løping er lagt inn i samme oversikt. Usikker på om jeg synes rangeringen etter dato var bedre enn etter "times ridden", men synes det er synd at "times ridden" ikke lenger synes på oversikten. Aktivitetsform burde også vært vist i oversikten.
Hva betyr dette "This segment has been marked as hazardous by someone who has ridden it on Strava."? Dette gjelder Frognerbakken som er en av de mest sykla bakkene på Romerike. Kan enkeltpersoner bare utslette et segment, som har eksistert i over 1 år?
Som sagt, hvis du passerer startpunktet til et segment og deretter sluttpunktet, så blir din tid registrert, uansett om du har syklet tjue mil omvei i forhold til løypa.
Det er helt fjernt at de ikke fikser opp det greiene der. Du kan jo sykle et segment motsatt vei om du vil, om start og stopp er på samme sted.
Og lager du et segment som er f.eks 3 runder i en løype, så dukker det opp en eller annen slenger med 80 km/t i snitt og grusing av alle rekorder. Som bare har kjørt én runde.
Om folk slutter å lage segmenter som er runder eller frem og tilbake så slipper vi dette problemet. Et segment må være fra A-Å, ikke A- Å-A eller A-A.
Brekke-Skar-Brekke ( http://app.strava.com/segments/685494 ) er et eksempel på dette. Her kan du snu lenge før du kommer til Skar, men fortsatt bli registrert. Hadde gps data som ble registrert alltid vært 100% hadde de sikkert kunne laget en bedre motor for å regne ut at man faktisk har vært innom hele segmentet, men enn så lenge så tror jeg vi må nøye oss med å lage A til Å segmenter som Brekke-Skar ( http://app.strava.com/segments/1074709 ) og Skar-Brekke ( http://app.strava.com/segments/1076399 ).
Har endelig tatt steget til å prøve strava, bare synd det er ingen som har startet å bruke det enda på karmøy. Men blir vel litt lettere å sammenligne mot meg selv enn hos garmin connect.
Nå har jeg skummet litt i denne tråden, men blir litt mye å lese 20 sider. Så spør her istedenfor.
La først inn en segment på 1 runde og så la jeg alle mine aktiviter inn da fikk jeg opp at dette segmentet hadde blitt utført 4 ganger. Har tullet litt rundt og slettet segmentet å laget på ny, nå får jeg kun utført 1 gang dvs fra den jeg laget segmentet av. Noen måte å refreshe alle aktivitene mine for å få de inn på segments?
Har endelig tatt steget til å prøve strava, bare synd det er ingen som har startet å bruke det enda på karmøy. Men blir vel litt lettere å sammenligne mot meg selv enn hos garmin connect.
Nå har jeg skummet litt i denne tråden, men blir litt mye å lese 20 sider. Så spør her istedenfor.
La først inn en segment på 1 runde og så la jeg alle mine aktiviter inn da fikk jeg opp at dette segmentet hadde blitt utført 4 ganger. Har tullet litt rundt og slettet segmentet å laget på ny, nå får jeg kun utført 1 gang dvs fra den jeg laget segmentet av. Noen måte å refreshe alle aktivitene mine for å få de inn på segments?
Hadde du lest det som stod på skjermen når du lagde segmentet så hadde du sett at det stod noe slikt som. Det kan ta tid før alle brukere kommer opp i topplisten fordi Strava først må scanne gjennom alle turer som er syket i nærheten. Etter ett døgn pleier det å være fikset.
Det er heller ikke smart å lage runder eller frem og tilbake segmenter.
Hovedgrunnen til at jeg sa opp premium, var at betaltfunksjonen med wattberegninger ble dustete når parameterene for rullemotstand og luftmotstand ble plukket fra sykkeltype alene. Da fikk man jo ville verdier hvis man hadde bruke en mtb til å kjøre asfaltstrekker. Før kunne man si hva slags underlag turen hadde blitt kjørt på.
Det finnes jo en enkel workaround for dette og det er å definere flere sykler i stallen: "Terrengsykkelen på grus", "Terrengsykkelen på asfalt" osv.
Re: Hvem bruker Strava?
[Re: ]
#135088013/03/201218:44
Strava er nede i skrivende stund pga noe oppgraderinger eller noe... siste halvtimen godt og vel, har det stått at siden er tilgjengelig igjen om ca 5 minutter..... hadde minuttene mine vært så lange hadde jeg jaggu fått gjort mye på jobb, men jeg tror ikke jeg hadde hatt mange minutter igjen til sykling og annet....
Tenkte jeg skulle gi Strava et forsøk til. Er det noen som vet om en fungerende kampanjekode for å få en testperiode med premium? Fant ingen som fungerte via google.
Tenkte jeg skulle gi Strava et forsøk til. Er det noen som vet om en fungerende kampanjekode for å få en testperiode med premium? Fant ingen som fungerte via google.
Og i dag, på utfordringens første dag, har en australier logget 4102 høydemeter. Trodde først at det var juks, men neida, han har syklet en 16 mils drepertur og brukt 9 timer på det. Verdig førsteplass.
Og i dag, på utfordringens første dag, har en australier logget 4102 høydemeter. Trodde først at det var juks, men neida, han har syklet en 16 mils drepertur og brukt 9 timer på det. Verdig førsteplass.
Tatt i bruk Strava på Android nå. Tok en tur med den gamle sykkelen (greier ikke holde seg i ro selv om det viste seg at man burde holde seg inne med bihulebetennelse og antibiotika-kur). Ble iallefall en 2.plass i bakken utenfor døra her. Fikk ny sykkel av meg selv på 40års dagen i går, og forhåpentlig snart frisk så da blir jakt på KOMer den nye sporten.
Men, må man ha på Strava til skjermsparer går på for at den fortsatt skal logge? Pleier bare å putte den øverst i sekken, tar inn GPS'en bra der. Når jeg trykker "hjem" knappen blir GPS ikonet borte. På Endomondo var ikonet fortsatt på telefonen når jeg trykket hjem-knappen. Bruker HTC Desire