Når kommer startliste fordelt på klasser? Den oppramsinga av deltakere som ligger ute nå er jo "värdelös" som svenskene ville sagt. Det er jo greitt å se at man er påmeldt, men vi vil jo gjerne vite hvem vi skal konkurrere mot. Ingen hastesak, men men.
Det er lenge til start! Vi kommer til å publisere mer oppdaterte liste etter hvert, da også med klasseinndeling.
Jeg meldte meg på tidlig, men i mellomtiden har jeg fått invitasjon til bryllup i nær familie, så da blir det å prioritere.
Hvordan er prosedyren for å melde seg av? Eller må jeg eventuelt selge plassen min selv?
Regner med du har prioritert riktig og da er prosedyren for å melde seg av bryllupet ganske enkel. Med mindre du er bruden/brudgommen. Det er bare å melde fra til den nære familie at du dessverre ikke kan komme pga andre prioriteringer. Å selge plassen sin i et bryllup har jeg aldri hørt om så der må andre hjelpe.
Så drastisk trenger man ikke være. Mosjonsklassen, ofte referert til som "Kaffe og Cognac"-pulja, bruker å ha sent oppmøte i bryllup. Meld deg på der, så rekker du begge deler.
Er nok dessverre en del is igjen i området. Var inne på Mariholtet på søndag, og de veipartiene som har hatt skiløype (retning østmarksetra fra Mariholtet og mot demningen/gardfangåsen) har fortsatt tilnærmet piggdekkføre.
Hvordan det er på stipartiene inni der vet jeg ikke, men skyggefulle partier kan nok ha noe is igjen inne i marka også.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Var inne på Mariholtet på søndag, og de veipartiene som har hatt skiløype (retning østmarksetra fra Mariholtet og mot demningen/gardfangåsen) har fortsatt tilnærmet piggdekkføre.
Så du hvordan grusveien langs Nøklevann fra for eksempel Rustadsaga til Mariholtet så ut? Er den bar?
Var inne på Mariholtet på søndag, og de veipartiene som har hatt skiløype (retning østmarksetra fra Mariholtet og mot demningen/gardfangåsen) har fortsatt tilnærmet piggdekkføre.
Så du hvordan grusveien langs Nøklevann fra for eksempel Rustadsaga til Mariholtet så ut? Er den bar?
Martin
Niks, jeg kom meg aldri over dit, siden det var is i mer eller mindre full bredde allerede fra krysset ved Haukåsen, retning Nøklevann.
Nøklevann-siden av åsen har mer sol rett på enn skyggesiden ved Mariholtet, så det er kanskje bedre odds der, men jeg vet ikke.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
er nok ikke seeding. Du starter med aldersklassen. Er du god står du lenger foran
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Hopla! Da kan du sjekke ut oppdatert påmeldingsliste per 28.03, nå også med klasseinndeling. Evnt. feil i din påmelding rapporteres til undertegnede. Dersom du kjenner en treg trønder eller gjerrig sunnmøring, så kan det være greit å tipse vedkommende om at prisen øker med 100 kroner fra 01.04.
ett sted som må gjøres noe med er treet som har falt ned rett før droppet i utforprisløypa. har nok dessverre ikke med sag når jeg er ute på stisykling (kun sag i bakdemperen.. )
Hvordan er det å stille til start i rittet uten å ha vært i gjennom løypa først?
Lurer litt på å ta turen over fjellet bare for helga, mest fordi det ser veldig moro ut. Vi har ikke noe lignende her borte. Regner med at det vanker "rød lykt", men det gjør ikke så mye. Faren er vel at man roter seg bort ...
Teknisk sett er jeg sånn brukbar, men hvordan er det å stille opp etter bare å ha sett løypa på youtube?
Du kommer deg fint gjennom uten lokalkjennskap, men det kommer jo an på ambisjonsnivået.
Kjører du for å få en best mulig tid og ikke bare for kosen vil det være en stor fordel med en gjennomkjøring eller to, det er en løype hvor det er ekstremt lett å brenne kruttet for tidlig og i større mengder enn antatt...
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Hvordan er det å stille til start i rittet uten å ha vært i gjennom løypa først?
Lurer litt på å ta turen over fjellet bare for helga, mest fordi det ser veldig moro ut. Vi har ikke noe lignende her borte. Regner med at det vanker "rød lykt", men det gjør ikke så mye. Faren er vel at man roter seg bort ...
Teknisk sett er jeg sånn brukbar, men hvordan er det å stille opp etter bare å ha sett løypa på youtube?
Det går fint. Men det er ei løype du tjener mye på å kjenne. Har du vinner-ambisjoner bør du trene i løypa. Hvis ikke så går det så bra atte.
Jeg syklet 1 runde i fjor uten å ha hatt gjennomkjøring, det gikk veldig greit. Hadde krampe i armer og bein når jeg kom i mål, man har det så gøy at man glemmer at det gjør vondt underveis
Tror jeg også skal få en gjennomgang før rittet da jeg ikke har vært igjennom løypa tidligere. (Kanskje jeg slipper gjødselbille scenarioet og brenne kruttet for tidlig
Fant imidlertid et gps spor av løypa fra Sykkelspor men den var fra 08. Er det kommet endringer på løypen siden den gang ?
Tror jeg også skal få en gjennomgang før rittet da jeg ikke har vært igjennom løypa tidligere. (Kanskje jeg slipper gjødselbille scenarioet og brenne kruttet for tidlig
Fant imidlertid et gps spor av løypa fra Sykkelspor men den var fra 08. Er det kommet endringer på løypen siden den gang ?
TSR er nå knalltørr og fin på østsiden av vannet også. Var gjennom i dag og spesielt med frost om natten denne uken er det helt topp. kun litt is på et par steder på grusveien, men totalt kun 100 meter
aldri vært tørrere og finere enn nå Spesielt pga frost om nettene nå, men ellers vil jeg også tro den er veldig bra. veldig tørt de fleste steder utenom kanskje der det alltid er vått
Hvor mye vann/væske trenger man å ha med seg på 2 tunder av Terrengsykkelrittet? Holder det med 0,75 + det man klarer å drikke på drikkestasjonene, eller trengs det mye mer? Ettersom det er så mye terreng er det best å bruke camelback eller er flaske som kan etterfylles på drikkestasjoner et alternativ?