Heisann!
Har en to år gammel alu-Intruder 3:00 som ble levert med felgbrems og hjul med XT-nav og Mavic XM317 felg. Den er ellers godt utstyrt med RS SID team demper, X0 osv. Sykkelen har så langt fungert glimrende, og jeg har planer om å bruke den aktivt i en sesong eller to til før jeg kjøper en ny og konverterer den til vintersykkel.
Jeg har imidlertid lyst til å gi den en oppgradering på hjulfronten i år, og ser for meg tre alternativer.
1. Kjøpe hjulsett til felgbrems, f. eks NoTubes ZTR 355 V-Brems Hjulsett på 1520 gram til 3200 på Bikeshop.
2. Bruke 1500-2000 på XT skivebremser samt 3000 på greit hjulsett.
- Beholde sykkelen en sesong eller to ekstra.
3. Drite i det hele, innse at hjulsettet jeg har er godt nok til den sykkelen og nøye meg med nye dekk samt evt. prøve meg på slangeløst.
- Kjøpe ny sykkel til neste år.
Jeg kan legge til at bruken er grus / grovere sti samt en fjelltur i ny og ne. Den kommer nok også til å stille i en del ritt i løpet av sesongen, både grus og mer tekniske ritt.
Jeg kan også legge til at mesteparten av tiden allikevel blir brukt på landeveissykkelen, selv om jeg begynner å bli mer og mer glad i skogen etterhvert som teknikken blir bedre

.
Noen som har noen
fornuftige innspill?