Det spørs om krokstadkollen er eneste sykkelbare nedkjøring i området. Eller nesten: Syklet fra batteriet på lysløypa opp til nerdammenveien for å se om det er sykkelbart. Lysløypa frem til parkeringen er grei, noen meter med is her og der. Etter parkeringen ned mot brua feiga jeg ut pga is.
Så ut som stiene under knabben er bare også, for de som har bein til å sykle opp (og ned) der.
-joachim Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
Knabben og ned har pleid å vært en av mine første stiturer, blir ofte tidlig bart. Rusler opp til Knabben rett opp korteste vei og sykler stien langs åskammen og kommer ned ved Batteriet. Har da sett bart ut her i lang tid nå.
Knabben og ned har pleid å vært en av mine første stiturer, blir ofte tidlig bart. Rusler opp til Knabben rett opp korteste vei og sykler stien langs åskammen og kommer ned ved Batteriet. Har da sett bart ut her i lang tid nå.
Dette høres jo interessant ut. Har du noe gps spor så jeg får orientert meg helt 100% her? Veien opp til Knabben som du beskriver ahr jeg ikke tatt før, kun kommet "inn bakfra". Har syklet en gang nedover til Stenseth derfra bare.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Enten sykler du opp Ulevannsveien og tar av ved skytebanen, og finner stien opp på baksiden. Vi tok pushbike opp på fremsiden. "Fremsiden" er da fra broen ved Årbogen og rett opp.
Ser riktig ut på kartet der, 800 meter`n går på tvers og stien oppover krysser den. Etter ca 100-150m oppover får du en gampestein på høyre side som har et navn jeg ikke husker i farta. Litt lenger opp er det bindt fast et tau som du må bruke for å komme deg opp en fjellskrent (ikkenoe voldsomme greier).
På toppen er du tydeligvis kjent, som nevnt blir det ofte rekordtidlig bart der pga at den ligger i åskanten.
Enten sykler du opp Ulevannsveien og tar av ved skytebanen, og finner stien opp på baksiden. Vi tok pushbike opp på fremsiden. "Fremsiden" er da fra broen ved Årbogen og rett opp.
Takk Må ta en sjekk av de mulighetene i løpet av helga tror jeg.
Ser riktig ut på kartet der, 800 meter`n går på tvers og stien oppover krysser den. Etter ca 100-150m oppover får du en gampestein på høyre side som har et navn jeg ikke husker i farta. Litt lenger opp er det bindt fast et tau som du må bruke for å komme deg opp en fjellskrent (ikkenoe voldsomme greier).
På toppen er du tydeligvis kjent, som nevnt blir det ofte rekordtidlig bart der pga at den ligger i åskanten.
Være med i morgen Per? ut ca kl 13/14?
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Eneste snøen jeg så i dag i området rundt Knabben/Aslakkene var litt i skyggesiden av Knabben....og det var ikke mye. Tror vi sykla ned den stien du snakker om forrige søndag og der var det knusk-skogsbrannfare-tørt.
Ja, der var veldig tørt og fint. Det ble en nydelig tur, selv om vi endte opp et annet sted enn planlagt... Lokalkunnskapen bedrer seg vel etter hvert, jeg føler i alle fall at å flytte til Drammen var et riktig valg
Det var noen ferske sykkelspor på Knabben, var det dere?
Vi var også over Knabben søndag ettermiddag. Strøkent tørt og deilig!
Gravningen bør dog få lov til å tørke opp skikkelig, evt at vi stikker opp og jobber med drenering av de gjørmehullene som aldri forsvinner.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Det er jo størt sett de øverste 200-300 meterene før det tipper nedover dette gjelder og de vil aldri tørke.. Har ikke opplevd det selv ihvertfall. Vi ser etter andre innfallsvinkler forbi de første hundre meterene så vi slipper det helt når snøen er helt borte.
Det øverste partiet er myr ja. Den får vi gjort lite med.
Men jeg tenkte mer på gjørmehullene som nå ligger med jevne mellomrom nedover hele stien. De blir bare større og større, særlig når vi sykler der nå før det tørker opp. De bør dreneres vekk eller fylles igjen.
Og så bør man kanskje droppe å straightline gjennom de shortcut'ene som har dukket opp. Gravningen er jo ikke noe morsom hvis man kutter alle svingene?
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Tror det en er "shortcut" som har oppstått som følge manglende oppmerksomhet/teknikk/tunellsyn (stryk det som ikke passer). Er det ikke sånn nye stier oppstår?