Kan jenter og gutter bare være venner...egentlig?
|
Re: Kan jenter og gutter bare være venner...egentlig?
[Re: Trygve_]
09/03/2012 20:11
|
Oddi
Avhengig
|
Avhengig
Hmmm! Mulig vi prater forbi hverandre..  Hvertfall. Det virker på de i filmen at de ikke syns det er greit, fordi de er redd for hva som vil kunne komme til å skje. Bekymring. Jeg er også enig i at det å ha tanker om det er veldig langt fra det å gjøre det. Derfor ser jeg ingen grunn til å uroe seg for dersom kjæresten min har guttevenner hun henger med uten andre der. Jeg er en fantastisk lite sjalu person, men har hatt ganske spennende forhold likevel. 
Ta deg en bolle.
|
|
|
[Re: Reke]
09/03/2012 21:11
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Fordi det er mer sannsynlig at du dør i ei ulykke på veien til guttevennen din enn at du plutselig finner ut at du vil "slå opp teltet på andre siden av elva" sammen med han? Det er jo bare tull. Statistisk er sjansen ganske stor for å rote seg opp i et forhold (om enn bare forbigående eller noe som man ikke nødvendigvis lever ut) med en av samme kjønn kanskje like stor som å forgå i en trafikkulykke. (Parantesen her er ganske viktig egentlig; en "homse" i en heterofil kropp er ikke noe som kjæresten din vil leve med.) Om man skal gå å være sjalu på alt på to bein derimot så blir livet vanskelig å leve ...
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
[Re: FHanserud]
09/03/2012 21:11
|
jontheman
Medlem
|
Medlem
Jeg planlegger å havne i seng med en rekke jenter, har både det kroppslige og mentale på min side for å si det sånn!. Har mange deilige jentevenner og mange stygge. Samme med gutter også, men der havner jeg ikke i seng med de da liksom.
|
|
|
[Re: Garpen]
09/03/2012 22:02
|
Reke
Entusiast
|
Entusiast
Fordi det er mer sannsynlig at du dør i ei ulykke på veien til guttevennen din enn at du plutselig finner ut at du vil "slå opp teltet på andre siden av elva" sammen med han? Det er jo bare tull. Statistisk er sjansen ganske stor for å rote seg opp i et forhold (om enn bare forbigående eller noe som man ikke nødvendigvis lever ut) med en av samme kjønn kanskje like stor som å forgå i en trafikkulykke. (Parantesen her er ganske viktig egentlig; en "homse" i en heterofil kropp er ikke noe som kjæresten din vil leve med.) Om man skal gå å være sjalu på alt på to bein derimot så blir livet vanskelig å leve ... Du har helt rett. Det er bare tull. Det var i hvertfall ment som det. Er vel ikke noe poeng å være sjalu på alt og alle heller, men det å kunne kjenne følelsen inniblant kan umulig være usunt.
|
|
|
[Re: jontheman]
09/03/2012 22:55
|
Mr Blomst
Ivrig
|
Ivrig
Jeg planlegger å havne i seng med en rekke jenter, har både det kroppslige og mentale på min side for å si det sånn!. Har mange deilige jentevenner og mange stygge. Samme med gutter også, men der havner jeg ikke i seng med de da liksom. Nå vet jeg ikke hvordan du ser ut, men det mentale virker å være helt i orden ja.
Didn't anybody tell you how to gracefully disappear in a room?
|
|
|
[Re: Reke]
10/03/2012 02:07
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er vel ikke noe poeng å være sjalu på alt og alle heller, men det å kunne kjenne følelsen inniblant kan umulig være usunt. Sannsynligvis ikke, tror heller at det kan være sunt. Man må bare rette sjalusien i riktig retning og i riktig mengde ...
Redigert av Garpen; 10/03/2012 02:09.
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
10/03/2012 10:56
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Jentevenner er potensielle partnere man ikke har sjangs på, men som man likevell ikke klarer å gi helt slipp på  Slik jeg ser det: om jeg kjenner ei dame som ser fantastisk ut, som jeg deler interesser med og som jeg går godt overens med, så hadde jeg vært en idiot om jeg ikke hadde vært tiltrukket, med mindre jeg er sammen med ei som er hakket vassere på alle områder.
Trønder osv
|
|
|
10/03/2012 17:57
|
Thilda
Fersking
|
Fersking
Haha, ler litt.. men ja, jenter og gutter kan vel egentlig være bare venner
Jente 28, bitt av sykkelbasillen
|
|
|
[Re: Thilda]
10/03/2012 21:00
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jenter kan være bare venner med gutter, men det er sjelden det er omvendt.
Jenter har ofte gutter i friend zone, noe de ofte nyter, fordi disse guttene ofte vil oppvarte dem uten at de trenger å gi noe tilbake. Mange gutter tror feilaktig at hvis de gjør de "riktige tingene" så vil jentene til slutt "come around" og bli forelsket i dem. Men de graver heller sin egen grav her. For jenter er det ikke så viktig hva du gjør, men hvem du (gir unntrykk av at du) er. Skal du oppnå attraksjon hos jenter er en bedre strategi å ignorere dem (den spesielle) enn å gi oppmerksomhet.
For at gutter skal ønske å ligge med en dame så trenger hun puls, vagina, et minimum av utseende og en tålelig personlighet. Jenter ser derimot etter en person med penger og/eller status. Status er i overført betydning, nemlig at man utsondrer at man er noe.... eller som en amerikansk venn av meg en gang sa: "As long as he believe in his own bullshit". Jenter vil nemlig ikke ligge med en mann hvis hun ikke ser på ham som en potensiell partner, men unntak hvis hun er ekstremt kåt. I dette tilfellet kan hun dra ham med hjem basert kun på utseendet. Menn ligger med damer som kvinner spiser sjokolade..... de må ha det og fordi det er godt. Det får dessuten menn til å føle at de er menn (noe som er ganske uforståelig for kvinner). På den annen side betyr ikke dette siste at menn er mer utro enn kvinner (forklaringen kan jeg ta en annen gang). Derimot er en potensiell livspartner og de han ligger med ganske forskjellig for en mann og han tar seg ofte god tid, selv etter at han har blitt kjæreste med en dame, til å fortløpende vurdere henne, hvis han ser potesial som livspartner. "Why won't men commit" er noe som går igjen i amerikanske filmer. Ofte blir det mistolket av kvinner som om mannen er umoden. Men det er en av tre grunner: Hun er hans sexleketøy i en periode (ofte er hun en av flere), han vurderer henne enda eller han venter på at hun forandrer holdningen sin. Han skal nemlig også ha drømmedama, og den dama skal ikke bare se bra ut, men også ha psyken på plass.
Så hvis du er dame og kompisen din ikke har lyst til å ligge med deg, så bør du bli litt nervøs. Enten ser du ikke bra ut eller så er du en psycobitch (eller begge deler). For gutter er det mer at hun ikke ser på deg som en potensiell livspartner.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
10/03/2012 21:43
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Tar av meg hatten! Takk skal du ha, hater greit å være i "friend zone". Jenter ser utifra mitt synspunkt på guttevenner som homofile venner som ikke har noen lyst til å ligge med de, men som de tror er mer enn villig til å gjøre ting sammen med dem. Gutter derimot gjør ting sammen med jenter for å oppnå en ting. Mottoet til mange gutter er "den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves".
Hvis jenter hadde hatt samme tenkemåte som gutter på ett område, hadde verden vært ganske så annerledes...
Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
|
|
|
[Re: Freakout]
10/03/2012 21:57
|
StigB
Señor
|
Señor
Mulig jeg er gammeldags, men man knuller ikke sine venner.
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
[Re: StigB]
10/03/2012 22:08
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
øh? Kall meg gammeldags, men jeg knuller heller en venn som takker ja til en kopp kaffe om morgenen og kan si noe intelligent til meg enn en person jeg ikke bryr meg om.
|
|
|
[Re: StigB]
10/03/2012 22:13
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Poeng. Lyst og moral er to forskjellige ting.... men på den annen side så ligger man fra tid til annen med folk i sin nærmeste krets (ps jeg ville ikke gjort det hvis ikke både jeg og dama var singel)
- Voltaire
|
|
|
10/03/2012 22:22
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Er jeg feminin eller gammeldags når jeg med hånden på hjertet kan si at jeg har flere jentevenner uten at jeg har noen som helst planer om at det skal bli noe mer enn venner?
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
10/03/2012 22:29
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Hvor har det blitt av testosteronet deres? Man tar det man får! 
Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
|
|
|
[Re: bjerkseth]
10/03/2012 22:39
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er jeg feminin eller gammeldags når jeg med hånden på hjertet kan si at jeg har flere jentevenner uten at jeg har noen som helst planer om at det skal bli noe mer enn venner? Vet man at dama er klar hjemme så står man jo glatt over.
- Voltaire
|
|
|
[Re: supernalle]
10/03/2012 22:48
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Er jeg feminin eller gammeldags når jeg med hånden på hjertet kan si at jeg har flere jentevenner uten at jeg har noen som helst planer om at det skal bli noe mer enn venner? Vet man at dama er klar hjemme så står man jo glatt over. Jeg har vært singel et par år, så det er ikke helt sånn det står til heller.
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
10/03/2012 22:54
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Om kompiskortet er spilt er det vel ikke så lurt å fortsette å flørte? Om jenta er kul er man jo venner, noe annet ville vært veldig rart i min verden.
|
|
|
[Re: bjerkseth]
10/03/2012 23:19
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ikke vet jeg.... noen menn er mer feminine og noen kvinner er mer maskuline, men det kan være andre ting man ikke finner attraktivt ved kvinner. En kvinne jeg ikke har så mye kontakt med lenger kledde seg på en merkelig måte og brukte ikke deo. Skikkelig potenskiller. Så selv om menn er mestre til å forestille seg kvinner nakne så kan de oppfattes som uattraktive på måten de kler seg eller har andre motbydelige vaner..... her er nok kvinner og menn ganske like i tankesettet. Det er selvfølgelig satt litt på spissen det jeg skrev over, men jeg er sikker på at hovedtrekkene er riktige.
Den norske barnehagen er også mestre til å få oss til å miste kjønnsidentiteten (roller)..... Jeg er enig med John Gray at vi i skandinavia har mistet lidenskapen i forholdet. Vi tror at så lenge sexen føles godt og vi ser stjerner når vi får orgasme så er det lidenskap. Skal vi toppe det skikkelig så highfiver vi etterpå. Men lidenskap er noe som er en spenning hele tiden og får et fullstendig energiutløp igjennom sexen. Det er en forskjell fra Norge og USA her (som filmen er fra) og sånn sett er det nok mer natulig å ha kvinnelige venner i Norge enn USA, basert på sterkere kjønnsroller der.
Redigert av supernalle; 11/03/2012 00:11. Rediger grunn: to much information
- Voltaire
|
|
|
|
|