Der tror jeg ikke du bør foreta noen endringer de nærmeste 10 årene. Bedre blir det ikke! ....Bortsett fra setet da. Bør byttes til Specialized romin, for å sikre mulighet for å få ståkuk som pensjonist.
Specialized Romin og Toupe er prøvd uten spesielt hell. Ritchey setet er jeg veldig fornøyd med. Bytter vel til en Hollowgram SL krank som jeg har liggende før våren kommer.
Da er jaggu Fulcrum hjula kassert....og et par pent brukte Cosmic Carbone Premium på plass.. I morgen blir det testtur! Men ikke noe langtur, for jeg har ikke flere slanger med lang ventil.... Og ventilforlengerne mine passet ikke noen av de andre slangene jeg har liggende.... Jaja.. Testtur blir det uansett! Vekta slik den står nå er 7,2kg..
Noen små modifikasjoner til kommer på plass ila første halvdel av mars.. Når veiene da blir kostet og jeg kan sette på "sommerhjula" så vipper vekta ned rett under 6,0.
Nei, syns ikke den er for liten.. Styret skal ned og styrerøret kappes, har bare testet litt forskjellige høyder... "test først, kapp etterpå" Ang setepinnen så er vel den estetisk sett litt lang, men når jeg valgte størrelse tok jeg mer hensyn til lengden på ramma, og da føltes denne mer riktig. Originalpinnen som står på og den er godt innenfor max merke osv..
Det må vel nødvendigvis bli en del setepinne på disse rammene på grunn av Cervelos geometri. Se Cerveloen på første side av denne tråden, er litt pinne der og.
Da har eg endelig kommet meg hjem med nye sykkelen. Så årets sykkel blir en Cervelo R5 med RED gir. å litt forskjellige hjulsett. hva ble best? synest egentli FFWD felgene passet best inn...
på en veldig uoffisiel vekt så veier den 6,2kg med FFWD hjulene.. håper å slanke den ned på 5,9
Re: Vis oss din 2012 racer!
[Re: RGi]
#134445702/03/201222:21
hehe.. godt poeng. det er stilt inn slik etter mål fra Ben hos Nimi.. men tror eg må ta en sjekk og se om det skal endres litt ja.. har ikke fått testet sykkel en da så håper på å kunne snu stemmet og få vekk noen spacere gitt
Re: Vis oss din 2012 racer!
[Re: RGi]
#134446202/03/201222:28
Gjerne rette litt på hvor du låser QR-ene dine også. Likte FFWD-hjulene, men hadde nok vært vel så bra hvis forhjulet hadde vært likt bakhjulet (Zipp).
ja.. Zipp forhjulet er et erstaning eg fikk fra Zipp for en defekt felg eg hadde.. så nye dekaler er under bestillinge.. så da blir dem like.. FFWD hjulene ble kjøpt i panikken mens Zipp hjulet var på service.. men fikk meget god service av importøren. QRène ? ahh.... ja.. det gikk litt fort for seg.. måtte jo bare slenge meg inn døra å få av alu felgene å på med karbonen vettu.. ikke tid til slike detaljer da.. men dere andre som har meget lav front.. har dere vært hos fysio å stilt inn eller har man bare tatt det på feelingen? eller har eg valgt et hakk for liten ramme? er jo ikke det fineste med 15cm med spacere..