Sliter litt med innstillingene til en XTC Giant Advanced SL ramme. Såvidt jeg har forstått så skal forkant av kneet ligge på linje med pedal akslingen når krankarmene står horisontalt. Problemet mitt er at når setet er flyttet helt i akterkant så ligger fronten av kneet 3 cm foran pedalakslingen. Rammen er en størrelse medium og jeg er 1.80 høy. Målet fra setet til senter av kranken er 72cm. Legger jeg en loddesnor fra fronten av setet så ligger snoren 8 cm bak senteret på kranken. Etter målene til Rune Høydahl så bør setetuppen ligge 5-6 cm bak kranken men alikevel så havner kneet mitt for langt frem.. I tillegg bruker jeg en setepinne med 25mm offset.
Noen som kjenner til geometrien til denne rammen og blir jeg sittende feil på denne sykkelen ?
Setehøyden skal være ok. Jeg bruker 72cm fra toppen av setet til senteret av kranken. (Bena er rette med hælen på pedalen). Hadde jeg hatt lenger bein så ville jeg kommet lenger bak på sykkelen men jeg syntes det er merkelig at knærne kommer foran pedalakslingen når jeg har setepinne med offset og setet plassert helt i akterkant på setepinnen...