Ser det er mange her som er så topptrente at eneste måte å få bedre tider på er å spare 50 gram her og 50 gram der ved å bytte deler Jeg er derimot i den situasjonen at i uoverskuelig framtid så er det mengden trening det står på og ikke vekta på sykkelen (innenfor fornuftens grenser selvfølgelig, jeg vil jo ikke slite meg opp bakker med en sykkel som veier 20kg). Så min rittmaskin er en ganske standard Merida Twenty-nine 1800 Lite. Shimano Deore XT pedaler. RTR mudguard og for-/bakskjerm fra SRS. Fork boots fra Lizard Skins og et par små LED lykter fra Blackburn for mørke høstveier. Ikke noe hokus pokus her, men jeg testet den på 36 km med våte/tørre stier, asfalt og grusveier i Sandefjord i går og den fungerer aldeles glimrende til mitt bruk. Schwalbe Racing Ralph dekk som jeg er godt fornøyd med. Bra grep og rulle godt på asfalt/grus (har et sett med Bontrager XR1/0 liggende som jeg skal teste ved anledning). Hortensmarka rundt blir neste/siste mulighet til ritt i år regner jeg med, men neste år bruker jeg denne fra starten av.
Så sant så sant. Eneste er at det er fler folk innom ymse enn det er her. Bare se på racer forumet hvor "vis oss sin racer 2012" er populær. Tror at vis denne tråden hadde vært i ymse, kunne det vært fler som fikk øyne opp for denne tråden. I løpet av 2 år er det jo minimalt med sykler i denne tråden.
De delene som er merket med rødt er de jeg har byttet.
ramme: Specialized stumpjumper carbon 29 hjul: American Classic tubless 29 demper: RockShox Reba RL 29 90 mm styre: Specialized xc flat 680 mm Stem: Specialized x holker: Esi chunky rød Bremeser: Avid Elixir 7 SL bak gir: Sram X9 triggere: Sram X7 krank: Sram S-1250 kjede: KMC X-10 kasett: på orginal hjulsettet blir det 1030 og på det nye vet jeg ikke enda. drev: det er deore nå, men hvis jeg liker 1*10 bytter jeg til noe letter i rødt. pedaler: BBB ett eller annent. dekk: Maxxis Aspen satt på det nye hjulsettet når jeg kjøpte det så får prøve de(satt opp tubeless). sete: Specialiced Phenom Comp setepinne: Specialized 2014 alloy
sånn den står nå er den nede på ca 9.6/7 kg.
siden jeg ikke klarer og legge inn bilder her så kan dere se sykkelen her
ramme: Specialized stumpjumper carbon 29 hjul: American Classic tubless 29 demper: RockShox Reba RL 29 90 mm styre: Specialized xc flat 680 mm Stem: Specialized x holker: Esi chunky rød Bremeser: Avid Elixir 7 SL bak gir: Sram X9 triggere: Sram X7 krank: Sram S-1250 kjede: KMC X-10 kasett: på orginal hjulsettet blir det 1030 og på det nye vet jeg ikke enda. drev: det er deore nå, men hvis jeg liker 1*10 bytter jeg til noe letter i rødt. pedaler: BBB ett eller annent. dekk: Maxxis Aspen satt på det nye hjulsettet når jeg kjøpte det så får prøve de(satt opp tubeless). sete: Specialiced Phenom Comp setepinne: Specialized 2014 alloy
Fin sykkel du har fått deg Torjus, bør gå fort i år Hva måtte du ut med for hjulsettet?
ramme: Specialized stumpjumper carbon 29 hjul: American Classic tubless 29 demper: RockShox Reba RL 29 90 mm styre: Specialized xc flat 680 mm Stem: Specialized x
holker: Esi chunky rød Bremeser: Avid Elixir 7 SL bak gir: Sram X9 triggere: Sram X7 krank: Sram S-1250 kjede: KMC X-10 kasett: på orginal hjulsettet blir det 1030 og på det nye vet jeg ikke enda. drev: det er deore nå, men hvis jeg liker 1*10 bytter jeg til noe letter i rødt. pedaler: BBB ett eller annent. dekk: Maxxis Aspen satt på det nye hjulsettet når jeg kjøpte det så får prøve de(satt opp tubeless). sete: Specialiced Phenom Comp setepinne: Specialized 2014 alloy
En omlakkert Specialized Stumpjumper 05 mod. Xt krank, Xo veksler bak Xt foran. Gripshift, Kcnc pinne og styre. Magura martha brems, KMC gold kjede, Ashima skiver. hjul fra rundehjul. ritthjul Balez xc 1.3. 9kg rittklar.
Spider2 med XTR980 10- delt, Fun Works krank, hygia Elite bremser. Talas demper foran, og en Rp23 bak. Selvbygde Hjul(treningshjul), Flow, HopeII og supercomp, magura skiver. Ritchey stem og styre i alu, Kcnc pinne. Gobi sete. ca. 11kg rittklar.
Redigert av krisch; 23/03/201211:57.
Re: Rittsykler - Bilder av ritt-riggen her.
[Re: krisch]
#136390902/04/201216:08
Her er min nybygde 29" sykkel. Trek Gary Fisher Elite ramme 21" XX bakgir, skiftere, kasett og bremser XTR krank, framgir og pedaler Fox gaffel DT 240 med Crest 29" felger RaRa 29" Crankbrothers Cobalt 11 setepinne og styre
Borret opp festene for girvaier sånn at jeg fikk tredd heltrukket.
Edit: beklager dårlig kvalitet på bildet, men terrengsykkel aksepterte ikke over 488KB, mens opprinnelig fil var på 3MB(Iphone 4S)
Redigert av Freakout; 02/04/201216:10.
Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
[Re: Freakout]
#136394402/04/201217:01
Her er en detalj fra mitt nye glis. Alltid litt kult med detaljer:)
Har det endelig blitt en Superfly nå?
Åja En drøm ble født første gangen jeg såg et bilde av en Superfly og den er nå realisert. Har kun fått en tur på sti (pilgrimsleden nordover fra Lillehammer). Sykla der forrige uke med 26" hardtail og satt bare og tenkte at hit må jeg stikke med Remedyen, men etter å ha sykla der med Superfly tror jeg ikke det blir mange turene dit med Remedy... Kupert terreng med smal sti og krappe svinger og 29" var en fryd. En liten åpenbaring. 26" er hoppetusse i sammenligning Plutselig er det to altfor flotte sykler i stallen gitt
Info: Sykkel: Gary Fisher Superfly 100 Carbon (2011)
Ramme: OCLV (Optimum Compaction, Low Void) Mountain karbon Gaffel: Fox F29 RL Utstyr: SRAM X.9 Shimano M552 krank og Avid Elixir R Eftersom orginalstyret är som en banan har jag skiftat detta mot ett Easton Haven. (Det är dock orginalstyret på bilden)
Redigert av Xennox; 01/07/201221:35.
[Re: Xennox]
#143632001/07/201222:05
Blir vel neppe noen ritt på denne i år, men neste år...!
2012 Scott Scale RC med full XX og Ritchey WCS-komponenter. Orginalt DT Swiss XRM-gaffel og DT Swiss XR-RS-hjul. Dette blir treningsoppsettet, også blir rittriggen som på bildet, DT Swiss XRC 100 RL Carbon-gaffel og NoTubes ZTR Podium MMX med XTR-nav. Har i tillegg satt på svarte og hvite Elite Patao-flaskeholdere og midlertidig xPedo-pedaler. Pedalene skal nok byttes ut, men med hva...?
Dårlig iPhonebilde av min nye semi-budsjett rigg. Bremseslanger må kappes. Ventilhetter beholdes.
Salsa Mamasita Large/20" Reba RLT XT Gruppe og bremser, 38/26, 11-36 Praxis Works kranklager (anbefales) Syntace P6 Hiflex pinne Syntace F109 stem Salsa ProMoto styre, vil bli byttet til Duraflite XT 780 pedaler RaRa 2.25 King Cage x2 Her med trenings/vinterhjul, MT75
Scott Scale 2013 XTR bremser Sram girsystem Avbildet med Extralite Carbocamber ritthjul Niner stiv gaffel eller Rock Shox SID Selle Italia sadel Ritchey WCS 700 mm styre XTR pedaler