I dagene går det to tv-reklamer som gjør meg forundret.
Den første er for Coca-Cola. Et bilde av en helt vanlig middag med familien, med tre-fire store Zero-flasker på bordet og til slutt en tekst som sier "Maten smaker bedre med Coca-Cola". Hallo? Er vi på 60-tallet eller? En slik reklame i dagens ernæringsopptatte samfunn er jo på høyde med sigarettreklame.
Den andre er Skandiabanken sin reklame for plastkort på en eller annen hytte i marka. Gretten gammel mann bak disken sier et eller annet som høres firkantet ut i forhold til hvordan ting kan kjøpes. Kunden, en søt ung dame, tar frem sitt Skandiabanken-kort og da sier gretten gammel mann "med kort blir det fem kroner ekstra". Poenget de vil ha frem er at med deres kort så har du valgmuligheter som du ellers ikke har. Men det man som seer sitter igjen med er at med kort koster allting fem kroner ekstra, så kontanter ville ha vært bedre.
Mye tomatbasert mat smaker veldig bra med vanlig Cola, men ikke Coke Zero.
Ellers er vel Cola vesentlig mindre skummel drikke til maten enn øl og vin, den inneholder hverken aceton, garvesyrer eller ekstra giftige tunge og lette alkoholer.
Enig i at Scandiabankens reklame er fullstendig skivebom, men dama har mye sjarm da. En annen reklame som får det til å tilte for meg er reklamen med han fyren som lover å ikke kjøpe flere TV-spill:"Eg lååååååååååååååååååver at eg aldri skal kjøpe fleire TV-spill.." Vet ikke helt hva det er, men den har en patetisk tone ved seg som borer seg inn langt inn i det rynkete partiet mellom beina..Jeeezess.
Mye tomatbasert mat smaker veldig bra med vanlig Cola, men ikke Coke Zero.
Jeg har det forholdet til smelta ost. Gratinerer jeg noe med jarlsberg eller lignende kan jeg bælje Cola som en tulling til. Taco likedan, skjell eller tortilla toppet med rikelige ostemengder synes jeg er knall med en Cola eller to, selv om et lyst øl nok rangerer en smule høyere Ordentlig Cola så klart, ikke noe sånn såpevann uten sukker.
Den første er for Coca-Cola. Et bilde av en helt vanlig middag med familien, med tre-fire store Zero-flasker på bordet og til slutt en tekst som sier "Maten smaker bedre med Coca-Cola".
Jeg kan ikke tenke meg hva slags mat det er som smaker bedre med søt klissedrikke til.Jeg synes søtsmaken i brus kræsjer med smakene i maten og ødelegger matopplevelsen. Jeg drikker vin, vann eller øl til middag - ikke noe annet.
Tre-fire flasker. Drikker medlemmene av denne familien 1 - 1 1/2 liter brus hver???
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Den andre er Skandiabanken sin reklame for plastkort på en eller annen hytte i marka. Gretten gammel mann bak disken sier et eller annet som høres firkantet ut i forhold til hvordan ting kan kjøpes. Kunden, en søt ung dame, tar frem sitt Skandiabanken-kort og da sier gretten gammel mann "med kort blir det fem kroner ekstra". Poenget de vil ha frem er at med deres kort så har du valgmuligheter som du ellers ikke har. Men det man som seer sitter igjen med er at med kort koster allting fem kroner ekstra, så kontanter ville ha vært bedre.
Nja.. Jeg oppfattet ironien i den reklamen første gang jeg så den. Lo godt gjorde jeg også.
Jeg kan ikke tenke meg hva slags mat det er som smaker bedre med søt klissedrikke til.Jeg synes søtsmaken i brus kræsjer med smakene i maten og ødelegger matopplevelsen. Jeg drikker vin, vann eller øl til middag - ikke noe annet.
Flere vin-kjennere deriblant Aftenpostens Geir Salvesen foretrekker Cola Zero for dens ekstra syre, fremfor vanlig Coca Cola. Salvesen anbefaler sågar denne som et alkoholfritt alternativ til mat.
Den første er for Coca-Cola. Et bilde av en helt vanlig middag med familien, med tre-fire store Zero-flasker på bordet og til slutt en tekst som sier "Maten smaker bedre med Coca-Cola". Hallo? Er vi på 60-tallet eller? En slik reklame i dagens ernæringsopptatte samfunn er jo på høyde med sigarettreklame.
Jeg likte denne reklamen. Tenkte at de vil minne om at Coca-Cola ikke "bare" er en leskedrikk, men også en utmerket drikk til mange typer mat. Selv synes jeg det passer godt til Tex-Mex og selvsagt til hamburgere. Joda, øl og vin er sikkert bra, men for meg som sjeldent drikker alkohol synes jeg faktisk Cola er mye bedre enn vann til en del matretter. Bestiller gjerne Cola til maten på restaurant, jeg.
Ali-reklamene til sprintgutta.. DET er krise det:D
Når jeg ser den nye reklamen, hvor de sitter og ser flaue ut foran skjermen med sin egen reklame, ser jeg for meg at det som filmes er deres faktiske reaksjon første gang de ser reklamen.
Jeg likte denne reklamen. Tenkte at de vil minne om at Coca-Cola ikke "bare" er en leskedrikk, men også en utmerket drikk til mange typer mat. Selv synes jeg det passer godt til Tex-Mex og selvsagt til hamburgere. Joda, øl og vin er sikkert bra, men for meg som sjeldent drikker alkohol synes jeg faktisk Cola er mye bedre enn vann til en del matretter. Bestiller gjerne Cola til maten på restaurant, jeg.
Flere vin-kjennere deriblant Aftenpostens Geir Salvesen foretrekker Cola Zero for dens ekstra syre, fremfor vanlig Coca Cola. Salvesen anbefaler sågar denne som et alkoholfritt alternativ til mat.
Soleklart, den verste maten smaker jo bra uansett, sammenlignet med kolap**** man drikker til den.
Det er ikke TV-reklame, men reklame allikevel. Føler at de bommer.
Herregud Noen ganger håper man at det bare er tull....... oi oi oi, lenge siden jeg har blitt så flau. Også synge på lead, koring, effekter da... hahaha