Hei!
Nå har jeg snoket rundt på dette forumet i cirka 9 måneder og har funnet ut at jeg får ta det dristige steget inn i lyset og presentere meg selv, samtidig som jeg søker litt hjelp fra dette forumets vise synsere;)
Mitt navn er Aleksander, er 27 år og kommer fra Tønsberg. Min bedre halvdel lurte meg til Holmestrand, noe som merkelig nok har ført til at jeg har blitt særdeles opptatt av friluftsliv og trening:) Som så mange andre her inne lever jeg også i systemutviklingsbransjen
Nå har det seg slik at jeg er veldig glad i å sykle, og har fått veldig sansen for terrengsykkel (i hovedsak gjennom dette forumet og det flotte bladet) - MEN, jeg har ennå ikke fått kjøpt meg min første 'ordentlige' sykkel.
Høsten og vinteren har blitt brukt til utallige timer på en tacx flow (og jeg har blitt hekta).
Jeg har vel også brukt 9 måneder på å legge til rette for hvorfor jeg bør få lov til å bruke utallige tusener av kroner på en sykkel hos min bedre halvdel;)
Så valgets kval, jeg vet det er en mengde tråder med slike spørsmål og dere er sikkert lei av å svare, men jeg føler jeg trenger litt tips og hjelp her...
Jeg har tenkt som følger:
Jeg kommer til å sykle grus, og en del sti, men ikke _sykt_ krevende teknisk sett. Jeg har også ambisjoner om å være med på noen ritt i år. (Jeg er også ritt-jomfru). Jeg er 185 og veier rundt 93kg (har noen kilo å gå på med andre ord...)
Ettersom jeg er rimelig fersk og nybegynner vil jeg starte med en hard-tail, jeg er åpen for 29'er, men har ikke noen spesiell preferanse akkurat her... Jeg håper på en grei start i prisklassen 10-15k...
Jeg har sett et par alternativer, men jeg er HELT åpen for innspill og tips.
Noen erfaringer med denne:
http://www.merida-bikes.com/en_int/bike/2012/209/MTB+Hardtails/O.Nine+Pro+1000-DDenne har jeg sett til 9999,-
Evt så jeg at White XC Ultimate Carbon 2011 var på tilbud nå til 14.999,-
Og hva med denne:
FULL DYNAMIX F29 X.9 CARBON TERRENG 2012
http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=19129Noen erfaringer?
Det ble en veeeldig lang post:)
Håper på hyggelige svar!
Hilsen Aleksander