[
(1) Siden det finnes så lite forskning og siden det som finnes menes å vinkles feil, ja sågar kan man kanskje tyde en del av svarene her inne dithen at legfolk villeder andre.
(2)Hvorfor tester du ikke selv og lager en dagbok / ukeblogg eller hva som helst for å vise at dette har noe for seg?
Så kan jo en av de andre som mener man bør ha karbo gjøre det samme. Hvis dere da gjør dette og legger ut fremgangen så vil vi jo kunne følge dere gjennom et år eller så, så finner vi det ut på den måten.
(3) Altså inntak bør stå i stil til uttak og man må i minus om man skal ned.
(4) Finn en sunn livsstil så lykkes du og trives med det du gjør.
Å gå rundt og spise smør og fett tror jeg er både usunt og mindre bra for psyken over tid. Er neimen ikke overbevist om at det er sunt med slik lavkarbo heller.
(1) Jeg har jo selv sagt at man fint kan fungere på enhver av de 3 diettene
a - normalkost
b - høykarbo
c - lavkarbo
men ikke dermed sagt at en gitt person fungerer på alle.
Hele poenget er at vi er forskjellige.
Jeg har jo også sagt at klassisk vegetarisme er det beste om vi fungerer optimalt.
Lavkarbo er spesielt for de med sykligheter som gjør at man ikke funker så bra på vanlig kostsammensetning.
Man trener neppe best på en kost som gjør at man er dårlig av den ellers i døgnet...
(2) Framgang?
Jeg har uansett kommet dit at det hele består i å forsinke tilbakegangen mest mulig...når det gjelder sportslige prestasjoner.
(3) Ikke nødvendigvis.
Ifølge termodynamikkens 1.lov - ja.
Men den er bare et regnskap.
Men ifølge dens 2.lov vil ingen maskin utnytte alt 100%, så det er svinn.
En skikkelig stor amerikansk muskelbil fra 1970-årene med kriminielt dårlig justerte forgassere --- renner bensinen igjennom på...
Så det å telle kalorier er ikke bare å telle kalorier...
(4) Enig i din første setning.
Og det betyr at a kan ete smør og flesk og en annen en brød + pølse + fisk + gulrot, ikke sant?
Jeg hevder hardnakket at det ikke finnes noe objektivt korrekt kostfor for alle!