Samme diskusjonen har vi jo hatt med MagicShine, hvor anekdoter blir trukket fram til skrekk og advarsel. Men det er ingen som vet hele historien bak disse og det sier ingenting om statistikken. Og det er kanskje noe av problemet. Dersom Pinarello eller Giant har brekkasje, finnes det stort sett en statistikk eller en statement om det og det kan være snakk om tilbakekallelse osv. Med Kinarammer tror jeg ikke du finner noe statistikk noe sted - og det er vel også ørten forskjellige opphav.
Jeg vet om en kinaramme som har blitt syklet mye ritt på og vært med i et par-tre (små) velt allerede og fremstår helt fin.
Jeg vet også om en hi-profile ramme som knakk. Men da hører det med til historien at rammen ble tatt sporenstrax på garantien og med eksepsjonell service og hurtighet var ny sykkel på plass. Nesten real-life versjonen av disse "Don't you worry 'bout a thing" forsikringsreklamene...
Anyway. Ikke til å bli klok av. Interessant å høre om positive og negative erfaringer og hvilke butikker man har erfaring med osv.
Re: kinaramme er ankommet!!!
[Re: hbs]
#125975312/09/201108:13
Denne har vel vært linket til flere ganger når det gjelder kinarammer. Tråden er i sin 5 versjon med over 3000 innlegg i den siste. belag deg på noen dagers lesing hvis du skal igjennom alle:-)
It`s not the fart that kills, but the smell -Petter Solberg-
Approx. 5-7 manufacturing facilities are cranking out fake Pinarellos in southern China. Based on a very reliable source, several of them are systematically adding layers of fiber glass in the carbon layup, purely to save cost.
Many of you have seen the horror photos of broken steerers and smashed faces. It's not a matter of poor QC, but more a matter of systematically making unsafe products just to save a few bucks.
While many manfacturers in China are making good quality products (who are hurt by these incidents as well), it's probably best to stay away from these Chinarellos altogether.
Samme diskusjonen har vi jo hatt med MagicShine, hvor anekdoter blir trukket fram til skrekk og advarsel. Men det er ingen som vet hele historien bak disse og det sier ingenting om statistikken. Og det er kanskje noe av problemet. Dersom Pinarello eller Giant har brekkasje, finnes det stort sett en statistikk eller en statement om det og det kan være snakk om tilbakekallelse osv. Med Kinarammer tror jeg ikke du finner noe statistikk noe sted - og det er vel også ørten forskjellige opphav.
Jeg vet om en kinaramme som har blitt syklet mye ritt på og vært med i et par-tre (små) velt allerede og fremstår helt fin.
Jeg vet også om en hi-profile ramme som knakk. Men da hører det med til historien at rammen ble tatt sporenstrax på garantien og med eksepsjonell service og hurtighet var ny sykkel på plass. Nesten real-life versjonen av disse "Don't you worry 'bout a thing" forsikringsreklamene...
Anyway. Ikke til å bli klok av. Interessant å høre om positive og negative erfaringer og hvilke butikker man har erfaring med osv.
Kanskje liiiit forskjell på om chinalykta di slutter å lyse enn om du snørrer etter et uventet gaffelbrudd eller?
Akkurat Chinarelllo er jo en ren merkevareplagiat noe som neppe kan sies om magicshine
Forskjell på eksploderende batterier festet til kroppen eller å tryne på sykkelen, mener du ?
Det er litt uklart for meg hva som er chinarello og hva som er kinaramme og hva som er kinaramme med pålakkert logo til "norsk" sykkelmerke/ sportskjede....
Jeg har ei slik kinaramme, den har jeg syklet 100 mil med iår. Har montert ei Sram Force kit og Race x lite hjul. Eneste negative jeg kan si, er att jeg synes ramma virker litt myk.
Re: kinaramme er ankommet!!!
[Re: rjo]
#126365818/09/201107:59
Jeg har ei slik kinaramme, den har jeg syklet 100 mil med iår. Har montert ei Sram Force kit og Race x lite hjul. Eneste negative jeg kan si, er att jeg synes ramma virker litt myk.
Hvilken ramme er det du har? og hva er din vekt om jeg tør spørre? Greit å hvite om det er noe man bør holde seg unna:-)
It`s not the fart that kills, but the smell -Petter Solberg-
Fint! Takk. Jeg er akkurat samme størrelse. Ramma er lekker :-) Vurdere å bygge opp noe selv. Må bare finne et behov først :-) Venter spent på kinahjul, og i den forbindelse kan det jo være aktuelt med litt omrokering av deler og kanskje et nybygg ...
Det er såpass mye synsing rundt dette med kvaliteten på Kinarammer at jeg har lyst til å komme med et lite inspill. ila. sesongen som gikk har jeg knekt 3 forskjellige rammer av to "Norske" merker, men det er det ingen som snakker noe særlig om.
Jeg har sett andre "Norske kvalitetsmerker" sprekke på de samm plassene som det henvises til i den tråden som er referert til tidligere. Jeg legger ved noen bilder så kan dere se selv
For tiden sykler jeg på en Kinaramme som jeg har bygget opp selv og er veldig fornøyd med den.
Jeg har kjørt på en temporamme fra "carbonzone" denne sesongen og er veldig fornøyd!
Litt borring her og litt pussing der så funka den som den skulle. Den er også veldig stiv i forhold til andre temposykler jeg har prøvd, trek blant annet.