Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Svindlet av Chainreaction

Re: Svindlet av Chainreaction [Re: progres] #1315361 23/12/2011 16:19
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: progres
Sitat: Dan

Hvis han (M@rtin) skriver noe som er over streken så er det andre moderatorer som kan ta seg av ham.

Nei. Da er det feil person om har fått moderatoroppgaven. Smak på ordet - m o d e r a t o r -

Hvis en moderator skal ha mindre rett til å utfolde seg på forumet enn vanlige brukere så tror jeg du ville slite med å finne frivillige til den oppgaven.

Neppe. en moderator skal naturligvis ikke ha mindre rett til å utfolde seg på forumet enn andre. Men jeg vil mene at moderatorfunksjonen bl.a automatisk tilplikter noe større forsiktighet.

Må jeg jatte med når en person skifter bruker og late som at jeg ikke har skjønt at det er samme person?
hvorfor ikke? Jeg trenger ikke vite hva hva du mener eller tror om forskjellige id'er her inne.

Hvis Hvilepuls og A4 er samme person, men ikke ønsker å bli oppfattet som samme person, så ville det kanskje vært smartere å skifte stil enn bruker.
eller bare respektere/ overse det ? Vedkommende har kanskje en god grunn?

Hvis det mot formodning er to forskjellige personer så veier min outing like tungt som alle mine andre innlegg her, nemlig som høyst subjektive betraktninger over ting jeg ser rundt meg. Jeg sitter ikke med en fasit som sier at Hvilepuls og A4 er samme person og det tror jeg neppe at M@rtin gjør heller.

altså står vi en situasjon uten noen fasit - mao så er det slik at dine "subjektive betraktninger" om hvilepuls/ A4mm fort endrer status til at
outing er outing og en uting

Nå er jeg en av de som synes innlegget til M@artin var strålende festlig, men så synes jeg at alle som skriver noe om neo-nihilisme fortjener en stjerne i boken.

Hvorda i all verden kan det være outing av hvinepus-roboten i og med at det ikke er noen som har kommet med navn, adresse, bilde og kontonummer samt kortnummer til Visa og Mastercard??

Jeg tror også at Roboten er Hvilepuls(som jeg forresten savner litt innimellom), men jeg har da saktens tatt feil før.

Min mening er at progres er litt vel voldsom her.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Svindlet av Chainreaction [Re: progres] #1315363 23/12/2011 16:39
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment

Jeg tror den kvasiintellektuelle hopen flipper litt ut nå for tiden for det der skjønner jeg ikke.

Det var heller ikke rettet mot deg, kjære progres, og selv om du ikke skjønner noe betyr jo ikke det automatisk at avsenderen da må være kvasi-intellektuell (selv om det jo er en fast vane hos deg å påpeke dette i forbindelse med meg, hehe).

spørsmålet - dessverre m@rtin - blir : Sitter Moderatorene ( og drifterne av dette nettstedet generelt) med en oversikt over IP-adresser til bukere med synonym - / dobbel- eller fleridentitet.

Svaret er at moderatorer ser ip-nummerne og dette er hittil blitt brukt for å finne frem til folk på salgsforumet som har prøvd å selge antatt tyvegods under forskjellige identiteter i tillegg til å sperre annen spam gjennom ip-nummer.

Likevel kan jeg trygt forsikre deg om at ingen er blitt outet her frem til du kom inn i bildet. Å bruke navnet til et kjent og kjært forumstroll og til en heller pessimistisk tysk filosof (Nietzsche) som adjektiver til å beskrive en bestemt type egenskap bør vel være mulig å gjøre uten at du får et moralsk anfall og varsler outing i bokstavstørrelse 36. Hver gang noen har hitlet en tråd jeg har deltatt i har du jo heller ikke kommet meg til unnsetning ICON_WINK.

Nåvel M@rtin - du kan din filosofi og din idehistorie, men den der postinga di var overraskende og unødvendig og den falt i dårlig jord her i huset.
Uansett: god jul herfra

Altså enten god jul eller dårlig jord - men begge deler går ikke.
Du får i hvert fall også et ønske om en god jul og en ekstra stor kvasi-klem fra meg ICON_WINK

Martin

Re: Svindlet av Chainreaction [Re: M@rtin] #1315367 23/12/2011 16:58
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Sitat: M@rtin

Altså enten god jul eller dårlig jord - men begge deler går ikke.
Du får i hvert fall også et ønske om en god jul og en ekstra stor kvasi-klem fra meg ICON_WINK

Martin

Begge deler bør vel kunne gå, tenk på Deilig er jorden, selv om det strengt tatt ikke er en julesang.

PS M@rtin, "trist tysk filosof" må vel være et av årets største understatment, tipper at han ikke drev å delt ut kvasiklemmer i hytt å pine, selv om det var jul.

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Svindlet av Chainreaction [Re: M@rtin] #1315370 23/12/2011 17:00
progres Offline
Besatt
Besatt
Sitat: M@rtin

.. ingen er blitt outet her frem til du kom inn i bildet. Å bruke navnet til et kjent og kjært forumstroll og til en heller pessimistisk tysk filosof (Nietzsche) som adjektiver til å beskrive en bestemt type egenskap bør vel være mulig å gjøre uten at du får et moralsk anfall og varsler outing i bokstavstørrelse 36. Hver gang noen har hitlet en tråd jeg har deltatt i har du jo heller ikke kommet meg til unnsetning .

Feil, feil og atter feil. 1/Jeg får et moralsk anfall av outinga, og 2/ fontstørrelsen er ikke 36, men 20 -tyve - hvis jeg ikke husker feil. og til sist 3/ ser jeg at du blir herset med så skal jeg nok komme deg til unnsetning!

det får bli min kvasi-juleklem til deg. Du fortjener den for du er nok sikker en grei kar.

btw : er du og Dan en og samme bruker?

Re: Svindlet av Chainreaction [Re: progres] #1315387 23/12/2011 18:00
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment

Outing!!!!!!

Re: Svindlet av Chainreaction [Re: progres] #1315388 23/12/2011 18:01
Dan Offline
More than words
More than words

Dette er på grenzen til outing! Fych og fych!

Re: Svindlet av Chainreaction [Re: A4-Biorobot] #1315395 23/12/2011 18:41
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Jeg ser ingen outing her jeg da.Kun en fyr som skriker seg hes over noen varer som ikke datt ned der de skulle og er temmelig forurettet.*snufs* lissom.Martin er som vanlig treffende & vittig.
Min holdning til trådstarters problem er pragmatisk,pust med magen,ting ordner seg.Ikke en kjeft bryr seg om at du prøver å sverte verdens største sykkelnettsjappe.De er store,du er liten.Sånn er det.
Dette lærte jeg nettopp av Nick Cave.

Hva ville Lemmy gjort.......?

Re: Svindlet av Chainreaction [Re: pinwiz] #1315444 23/12/2011 22:20
A4-Biorobot Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: pinwiz
Min holdning til trådstarters problem er pragmatisk,pust med magen,ting ordner seg.Ikke en kjeft bryr seg om at du prøver å sverte verdens største sykkelnettsjappe.De er store,du er liten.Sånn er det.
Dette lærte jeg nettopp av Nick Cave.

Nå har jeg hørt fra forskjellig folk at sykkelbutikker kan tape mye på en kunde som er misfornøyd. Jeg leser også negative tråder, både når jeg kjøper bøker på amazon, forskjellige deler, osv. Er det en bruker som har hatt en stygg brekkasje på et styre, så spiller det liten rolle for meg om 50 andre på mtbr.com syns at fargen og finishen var bling. Jeg tenkte på en viss sykkelbutikk i hjembyen som har fått fres på ting etter at de har blitt klagd på i tråd her, og dersom man poster en legitim story med video/bildebevis på div nettsider.
Det er resultater jeg vil ha, frustrasjonen fikk jeg ut ved første innlegget. Jeg skjønner jo godt at ting kan feile både en, to og tre ganger. Når noe først går galt, så går det fort galt helt fra begynnelsen. Det gjelder andre bedrifter jeg har mer kjennskap til.
Dessuten er det kjipt når jeg bestiller så mye fra chain, at jeg ender opp med å havne i mistenkeliggjort-kategorien/svindler på grunn av deres blunder, som igjen kan straffe meg neste gang de gjør det samme.

Men nå fikk jeg en mail ila dagen om at de har opprettet en ny ordre, så får vi se hva det betyr. Det blir litt tynnere under juletreet. Jeg får trøste meg med noe øl jeg har kjøpt inn på inspirasjon fra klientellet her. Hva slags temperatur skal en brown ale drikkes ved, forresten? (For en som er helt n00b på øl) God jul! ICON_SMILE

Byttet profil, ny er "Bioroboten"
Re: Svindlet av Chainreaction [Re: A4-Biorobot] #1315623 25/12/2011 14:45
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Jeg handler litt fra CRC når det er ting som det ikke er så lett å få tak i gjennom butikken. Mitt inntrykk er at hvis det blir for mange linjer på pakkseddelen så blir det ofte pakket feil. Tror mer feilen ligger i litt inkompetente folk på lageret enn at CRC bevisst prøver seg på noe snusk. Gidder man å klage så ordner det seg, men det tar tid. Sånn er det bare.

Har et 660mm styre og noe annet snacks fra romjulssalget på vei nå, og satser på at de klarer å pakke riktig ICON_SMILE

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Svindlet av Chainreaction [Re: gikke] #1318075 02/01/2012 15:04
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Noen som har vært borti å bli trukket flere ganger for samme ordre...? Jeg burde kanskje merket meg det som et lite varsko når jeg fikk beskjed om at kortet var declined, selv om jeg visste med sikkerhet at det var meeeer en nok til å dekke kjøpet.. Men jeg fulgte anvisningene og dobbeltsjekket all info og prøvde på nytt.... Dum som jeg var så gjorde jeg jo dette da enda en gang og fikk til slutt godkjent betalingen og gjennomført bestillingen....men hallllooooo, jeg har jo blitt trukket TRE ganger!?! Jeg regner med at det løser seg ila noen dager, men pokker da... frown

Har fyrt av en epost til CRC, så får jeg se hva de sier..

Men om det er noen som har vært ute for det samme så setter jeg pris på erfaringer og tips om hva som er raskeste/beste/riktig løsning.. F eks, burde jeg kontakte banken også, i tillegg til CRC osvosv..? ICON_SMILE

Re: Svindlet av Chainreaction [Re: Raymond] #1318259 02/01/2012 23:51
pblind Offline
Ivrig
Ivrig
Har opplevd det, men ikke ved handling fra CRC. Der bruker jeg kun paypal, ref trådene om kortsvindel og hacking av CRC sine sider.

Re: Svindlet av Chainreaction [Re: Raymond] #1318260 03/01/2012 00:00
Anders Offline
Besatt
Besatt
Som oftest har det blitt trukket for depositum ved bestilling. Dette er penger som ikke er overført ennå, men som Visa (f.eks) selv trekker for å være sikker på at det er dekning når den faktiske transaksjonen kjøres.
Disse skal egentlig slettes automatisk når den egentlige transaksjonen kjøres igjennom. og det skal selvsagt bare være et depositum som trekkes.
Ring banken om de blir stående eller det er trukket samme beløp flere ganger, så kan de fikse det for deg om det ikke allerede har gått av seg selv innen banken åpner.

Anders
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support