Utstyr: Jeg er vel ferdig innkjøpt for sesongen, pleier å gjøre unna det på vårparten når alt er på tilbud.
Jeje, slik ble det visst ikke likevel. Falt for fristelsen til å bestille et par Fat-Ypus I-Rock også. Dvs. at skistallen neste år er:
Fat-Ypus D-Sender (kun camber, ingen rocker)
Fat-Ypus I-Rock
Fat-Ypus A-Lotta Rocker
Völkl Kuro - årets grus&stein-ski
Fischer RC4 193 WC-SSL
I tillegg har jeg noen gamle ski med ødelagte Atomic 614-bindinger. Et par gamle Big Daddy og et par Fischer dame-SL-ræsere på 151 cm. Har lenge tenkt at jeg skulle prøvd å få tak i brukte bindinger så jeg ihvertfall kunne kjøre slalåmræserene, de er ustyrtelig morsomme (og slitsomme) å kjøre på. Uansett bærer vel skistallen preg av alt for mye overlapp på pudderplank, og man kan muligens kalle meg like mye for skisamler som skikjører. Nuvel...
Nå får Hemsedal se å åpne snart, jeg vil flytte inn for sesongen!
Abstinensene blir ikke akkurat bedre heller, når bla Salomon Freeski Tv for tiden leverer bilder av ekstreme pudderdager fra fjoråret, og bilder/video strømmer sørover fra Alta, hvor det nå ser ut som de har kjempeforhold.
Skistallen for året ser ut som den har fått sine siste touch nå, bare jeg får bestemt meg for hvilke bindinger som skal på hvilke ski. Ser ut til at det blir:
Kästke MX128 Race 190 - Marker Duke (Pudder, storfjell, korte topper med mye snø) Line Prophet 115 186 - Tyrollia FR17/Px12 (Skog, de litt ubestemmelige dagene i trekk) BD Verdict 190 - Dynafit (Toppturer) Fischer WC SL - Tyrollia FR17 (Kosedager i bakken) Egebygde pudderplanker, type lang og bred, står også og venter på bindinger og såleslip. Hva som kommer på får tiden vise.
I tillegg har jeg noen gamle telemarkski og super-g ski som kanskje får smake på snøen hvis humøret tillater det. Desverre har de gamle SSL-skiene mine sett sine beste dager og har endt opp med en smule bananbøy i begge tuppene. De skal overleveres en kamerat som hadde lyst å teste konseptet "racingski med rocker".
Har krysset alt som kryssess kan nå, for at jeg snart kan sitere Jokke.
Redigert av Mr.Jacobsen; 22/11/201120:53. Rediger grunn: La til største godbiten..
Fet skipark Desmoskier, nesten som om jeg skulle valgt den selv. Min:
Fat-Ypus I-Rock 186 m/Duke (funker som fjell over alt, så lenge det ikke er is) Fat-Ypus D-Sender ER 182 m/Plum Guide (topptur) Rossignol WC GS 193 m/FKS 185 (funker som fjell over alt, så lenge det er is) Völkl Mantra 184 m/Baron (gode gamle med sort nihilist-design)
På innkjøpslista: WC SL ski på 165 som erstatning til mine gamle (2005) Fischer RC4 SL (helst Rossignol eller Dynastar 1-2 år gamle med slant nose - hvis noen har noe til salgs, ta kontakt!)
Var innom Sportslageret i dag og så på skiveggen deres. Imponerende bredde i utvalget der i år. De har tatt inn enda flere bakkeski enn vanlig, samtidig som de har en bråte andre planker.
For egen del har runding av ti-år medført et par håndlagde ski på mål i gave, produsert på Lønset i Sør-Trøndelag. Det blir nok vondt å toppe det, så da er skiparken komplett.
K2 Hellbent m/ Duke(2010/11) Dynafit Stoke (2010)m/ Dynafit FR Atomic Supercross SX 12 (ca 4-5 år gamle) K2 Public Enemy (allround/park ski 3-4 år gamle, selges superbillig, pent brukte) + Noen gamle rossignol XXX m/telemark og 2 stk K2 Snowboard som brukes noen turer i året (desverre).
Vurderer som Zwartander å skaffe meg noen SSL racing ski i 165. Har også lekt med tanken om nytt telemark utstyr (NTN), men får se:)
Støvler: Tecnica Diablo Race. Bakkekjøring. Tecnica Cochise (ny i år, ikke kjørt med enda). Frikjøring, og litt toppturer. Dynafit TLT5 performance (toppturer)
Kommet 1 mm snø i Elverum i dag:) Helt vilt:) bring it on:)
For de som var litt kreative og holdt seg langt unna en overbefolket Hemsedalsløype ble det en go'helg i Hyggedalen.
Reidarskaret er herved erklært for åpnet sesongen 11-12 Rundt Tinden er det også muligheter for å leke litt utenfor løypene. Alt man trenger er litt ork til å rusle og et par gamle ski man ikke er så redd for.
Her i Stryn har det snødd nærmere meteren siden fredag, måtte måke oppkjørslene igjen imorres, 50 cm iløpet av natta. Snør fortsatt, og skal fortsette ut dagen.
Vil tro at det har kommet en del på Sunnmøre og, får mye av det samme været når det kommer fra nordvest.
Med nyinnkjøpt utstyr, så er det deprimerende med eksamenstid og lite snø, men regner med at bedre tider venter!
Årets stall består av: Armada AK JJ med Dukes (nyinnkjøpt, sammen med feller og teleskopstaver) Völkl Wall med Jesters Et par gamle Ninthward First Blood, men noen skrøpelige px 12 jib jeg fikk tak i.
Sistnevnte er da tiltenkt bruk på urban og railparken som er på vei opp i dødens dal her i bartebyen. Det er vel ikke tilfeldigvis noen her som har en stopper eller to til overs til px12? Jeg trenger ikke selve stopperen, men den plastbiten som skoen ender opp med å stå på. (jeg har for øyeblikket en halv slik plastbit, fra en knekt stopper, så trenger en til den andre bindingen også) Med andre ord kan stopperen godt være ødelagt, så lenge man har litt av plastbiten som man skrur fast i bindingen.
Sistnevnte er da tiltenkt bruk på urban og railparken som er på vei opp i dødens dal her i bartebyen. Det er vel ikke tilfeldigvis noen her som har en stopper eller to til overs til px12? Jeg trenger ikke selve stopperen, men den plastbiten som skoen ender opp med å stå på. (jeg har for øyeblikket en halv slik plastbit, fra en knekt stopper, så trenger en til den andre bindingen også) Med andre ord kan stopperen godt være ødelagt, så lenge man har litt av plastbiten som man skrur fast i bindingen.
For en (lang)helg! 3 dager på ski i Hemsedal pluss 1 dag i Myrkdalen unnagjort, jeg fikk stilt pudderhungeren til de grader Gummiskogen ga full valuta for de av oss som gadd å rusle opp Roni, og A-Lotta'ene fikk kjørt bra seg i Vestlandsløssnø
Høres bra ut Desmo, og jeg kan vel si jeg har belegg for å tro det siden jeg også var i Myrdalen forrige uke (torsdag) og hatt flere fine turer i Hemsedalsområdet også. Ruslet opp Roni i formiddag, fremdeles fin snø og lite spor. Heisen åpner til helga.
(toppen av Roni, før avgang mot Gummiskogen, ikke la deg lure av snømengdene..)
Var også på en kjapp topptur igår mornings, Ulvehaugnosi ved Eldervatn med Hr ToHee, flott tur med litt ustabil snø:
Var i Røldal i helga, helt fantastiske forhold! Bunnløst deilig pudder. Ble veldig oppkjørt og litt vindpakka på søndagen, men stort sett hele lørdagen ble tilbrakt i urørt snø
Var i Sogndal mandag-torsdag, og Myrkdalen fredag, og kan definitivt bekrefte at Vestlandet var stedet å befinne seg i uken som var! Nå er det bare å håpe på at mildværet som er meldt ikke blir fullt så mildt som det ser ut til, så blir også juleferien en artig affære med turer til Røldal!
Da vil jeg ønske alle en god skiuke....håper det kommer litt snø her og der.... Jeg setter meg på flyet til Østerrike i morgen, og satser på at forholdene er så bra som det sies.....