Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Bestilte fra chainreactioncycles.com fikk en smell

Re: Bestilte fra chainreactioncycles.com fikk en smell [Re: afixy] #1313134 16/12/2011 19:07
Espen Offline
More than words
More than words
...og jeg regner med at Dan og Martin sikkert kan fortelle om rare ting fra Tyskland og Sverige også.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Bestilte fra chainreactioncycles.com fikk en smell [Re: afixy] #1313155 16/12/2011 20:34
N
nyzeta Offline
Veteran
Veteran
N
Skjønner trådstarter godt jeg. Det er litt frustrasjon bak det.

Regelen er som følger:
1. Koster varen under 200 kr ved den kursen du kjøpte varen for skal du ikke betale mva. Jeg har sendt inn kvitering og utskrift fra paypal til posten og fått tilbakebetalt.
2. Er det tekstiler du kjøper, skal du betale 13% i avgift
3. Du skal pr dags dato betale 25% moms
4. De forskjellige transportfirmaene tar et gebyr for å ha lagt ut for deg og for å ha brukt tid på det.

Så 201kr kan fort bli til 400.

Du kan forøvrig deklarere varene ved å bruke tollskjema på toll.no. Så må du varsle transportselskap, feks posten, om at du har ordnet med det og gi dem et ref. Nr. Da kan de ikke ta gebyrer for å håndtere varene dine, men de kan ta betalt for at varen ligger på lager hos dem i påvente av at du skal ordne opp.

Redigert av nyzeta; 16/12/2011 20:44.
Re: Bestilte fra chainreactioncycles.com fikk en smell [Re: afixy] #1313200 16/12/2011 22:20
Markus S Offline
Entusiast
Entusiast
Fikk den sammen smellen da et nav jeg bestilte kom etter resten av pakken. navet kostet 206 kr og det gjorde da at jeg fikk 170 kr i moms og gebyr på navet. fikk nesten lyst å si neste gang at de skulle senke verdien med et pund eller to.

Men vi har jo en ganske konkurransedyktig sykkelbutikker i Norge. Det kommer vel mest ann på hvem du kjøper det fra. for eksempel. Store deler av forumet her er jo glade i Race king. På xxl har de kostet 599 eller 699 for 2 slanger og 2 dekk. Det er vel ikke mange nettbutikker du finner dette billigere.

Det jeg prøver å si er at de butikkene som kjøper mye fra et merke får det bare billigere og billigere inn desto mer man kjøper. CRC tar vel rundt 11-12 tusen for en xtr gruppe, noen av de norske/svenske tar vel ca 9500,- uten skiver, i riktig butikk kan du få det for under 9000,- inkludert skiver og adaptere.
Klarte å få til en xtr gruppe uten skiver for under 8000,- i norsk butikk.

Grassroot instruktør

Vipera XC 9 Selges for 22 500,- Som ny. Kontakt på pm.
Salgsanonse
Re: Bestilte fra chainreactioncycles.com fikk en smell [Re: Espen] #1313304 17/12/2011 10:49
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Espen
...og jeg regner med at Dan og Martin sikkert kan fortelle om rare ting fra Tyskland og Sverige også.

Ikke fra Sverige. Overgangen derfra til Norge var faktisk et sjokk, siden det første jeg skulle gjøre var å dokumentere at jeg oppfylte kravene til å få ta med motorsykkelen som flyttgods. Det gjorde blant annet at jeg måtte bevise at jeg hadde bodd i Sverige de siste fem årene. Som dokumentasjon krevde de blant annet Visa-kort-utskrifter og minibank-kvitteringer. Det holdt ikke at jeg kunne vise papirer fra det svenske folkeregisteret. Norge i et nøtteskall.

Men spør meg om Italia derimot... ICON_SMILE

Re: Bestilte fra chainreactioncycles.com fikk en smell [Re: afixy] #1313311 17/12/2011 11:08
Espen Offline
More than words
More than words
Så det finnes over hode ingen spesielle eller sære ordninger/situasjoner/praksiser/regler i Sverige?

Ikke innen noen områder i samfunnet?

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Bestilte fra chainreactioncycles.com fikk en smell [Re: Espen] #1313312 17/12/2011 11:09
Rene Offline
Besatt
Besatt
Så det finnes over hode ingen spesielle eller sære ordninger/situasjoner/praksiser/regler i Sverige?

De har svensk som nasjonalspråk, da. Det teller vel som ganske sært.

Re: Bestilte fra chainreactioncycles.com fikk en smell [Re: afixy] #1313317 17/12/2011 11:16
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
For ikke å snakke om folkøl.

Mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: Bestilte fra chainreactioncycles.com fikk en smell [Re: OveR] #1313350 17/12/2011 13:39
Dan Offline
More than words
More than words

Joda, helt sikkert, men ikke som har plaget meg nok til at jeg husker dem. Det er jo nesten tolv år siden jeg emigrerte så eventuell irritasjon over svensk byråkrati har rukket å legge seg. ICON_SMILE

Sitat: OveR
For ikke å snakke om folkøl.

Jepp, da jeg var nyinnflyttet til Norge var det med oppgitthet jeg oppdaget at jeg ikke kunne dra til den nærmeste matbutikken søndag formiddag og kjøpe melk. Hva jeg skulle med melken? Sikkert bøte på bakfyll som resultat av all ølen jeg plutselig klarte å få kjøpt lørdagsettermiddagen før. ICON_SMILE

Re: Bestilte fra chainreactioncycles.com fikk en smell [Re: Dan] #1313368 17/12/2011 15:19
ileirtro Offline
Entusiast
Entusiast
Sverige har vel en tollgrense på 0kr for land utenfor EU,
mens innenfor blir momsen betalt i avsenderlandet.

Re: Bestilte fra chainreactioncycles.com fikk en smell [Re: Dan] #1313371 17/12/2011 15:24
A4-Biorobot Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Dan
Ikke fra Sverige. Overgangen derfra til Norge var faktisk et sjokk, siden det første jeg skulle gjøre var å dokumentere at jeg oppfylte kravene til å få ta med motorsykkelen som flyttgods. Det gjorde blant annet at jeg måtte bevise at jeg hadde bodd i Sverige de siste fem årene. Som dokumentasjon krevde de blant annet Visa-kort-utskrifter og minibank-kvitteringer. Det holdt ikke at jeg kunne vise papirer fra det svenske folkeregisteret. Norge i et nøtteskall.

Men spør meg om Italia derimot... ICON_SMILE

Fy faen, ass. Skjerp deg, Dan. Hvis du ikke liker alt, absolutt alt, og nothing but alt med Norge, som tross alt har et stort og rettferdig byråkrati som er nødt til å være sånn for å skape fred, likhet, god sysselsetting, samt ha et sted å plassere skattepenger, og fordele kake, så kan du se å pelle deg fort som faen tilbake til söta bror.

Byttet profil, ny er "Bioroboten"
Re: Bestilte fra chainreactioncycles.com fikk en smell [Re: A4-Biorobot] #1313384 17/12/2011 16:04
svegar Offline
Besatt
Besatt
Skjønner ikke problemet. Er det moms som prinsipp noen egentlig er i mot her? Eller er det Posten, som ikke tar tilstrekkelig hensyn til feilvurderinger gjort av oss som vil handle i utlandet, og tar seg betalt for hva det koster å håndtere pakker selv om kjøpet bare er på 201 kroner?

For øvrig er det ikke slik at dusteregler er noe vi har patent på her til lands. Derimot kan vi skilte med et svært effektivt byråkrati sammenliknet med de fleste land.

Videre er det jo snarere slik at utviklingen med global handel og ikke minst netthandel snarere er et argument for å ta beløpsgrensa helt vekk fremfor å legge lista på samme reelle pris som i 1975, da postordreverden så nokså annerledes ut.

sv

Re: Bestilte fra chainreactioncycles.com fikk en smell [Re: A4-Biorobot] #1313433 17/12/2011 18:42
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: A4-Biorobot
Fy faen, ass. Skjerp deg, Dan. Hvis du ikke liker alt, absolutt alt, og nothing but alt med Norge, som tross alt har et stort og rettferdig byråkrati som er nødt til å være sånn for å skape fred, likhet, god sysselsetting, samt ha et sted å plassere skattepenger, og fordele kake, så kan du se å pelle deg fort som faen tilbake til söta bror.

Hehe. ICON_SMILE Som svenske i Norge, og det gjelder sikkert for andre innvandrergrupper også, så blir man noen ganger slått av likheten mellom Norge og Nord-Korea når det gjelder nasjonalfølelsen. devilsmile

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support