Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Gledene med terrengsykling i drittvær.

Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: Espen J] #1312416 15/12/2011 06:21
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: dopapiret
Det der med vasking glemte jeg. Bor også uten utevaskemuligheter, så prosedyren med å komme hjem fra tur, vaske sykkelen, vaske meg selv, vaske badet fritt for gjørme. gjør jo fort at en 2-timers tur tar 4 timer

Du sykler ikke forbi en bensinstasjon på vei hjem da? Ha noen poletter tilgjengelig og spyl av sykkel og det meste på buksene i selvvasken. Da er det meste gjort. Kun å tørke sykkel med en fille litt senere på utsatte steder som dempere o.l og smøre kjedet når ting er tørt. Stikke innom bensinstasjon tar 10 minutt ekstra

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: -Jan] #1312439 15/12/2011 07:55
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: -Jan
Sitat: pedaIglipp
Jeg tror ikke jeg har brukt terrengsykkelen siden september jeg.

Turene er glatte, mørke, treige og fulle av elg. Før turen en masse påkledning, og etter turen full klesvask, sykkelvask og frosne tær.

Skal jeg drive med utesykling etter september er det klart at jeg må gjøre ganske store anskaffelser i personlig bekledning.

Du er ikke ute på ski om vinteren heller da, antagelig?

Jag tycker det är en väldigt stor skillnad på vilka kläder som fungerar på ski och vad som fungerar på sykkel. På mina sista sykkelturer skogen i november i ett par plus grader så tyckte jag att jag var bra klädd i början men efter kanske en timme började fötterna och bena bli kalla och på vägen hem frös jag ganska mycket.

Samma beklädning fungerar bra på ski i rätt många minus grader utan att jag börjar frysa och hastigheterna på en skitur och en stitur är nog ganska lika så det är inte fartsvinden som är problemet på sykkel.

Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: ] #1312666 15/12/2011 17:19
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Og hva har ski med saken å gjøre?

Jeg forsto deg sånn at det var bekledningen som var avgjørende for at du ikke dro ut på sykkel:

Skal jeg drive med utesykling etter september er det klart at jeg må gjøre ganske store anskaffelser i personlig bekledning.

Man trenger like mye klær og utstyr når man skal ut på ski, og det tar ofte lengre tid å preppe ski og kjøre bil ut i skiløypa enn det tar å vaske sykkelen. Så hvis du er en som faktisk går en del på ski, så skjønner jeg ikke helt argumentasjonen.

Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: Espen J] #1312835 16/12/2011 01:04
Espen J Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Noen skulle bygd en innendørs terrengsykkelbane i samme stil som i videoen under, bare med mer knot innebygd her i norge. Kunne lagd en egen krux-bakke over et par etasjer (med flere runs) for å tilfredsstilt stisyklistene og generellt brukt mer variert underlag. Hadde gjort sykkel og bekledningsvask (og våte røtter) på regnfulle dager til en ikke-sak.

Trønder osv
Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: Espen J] #1313002 16/12/2011 12:29
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Kunne jo arrangert birken på den innendørsbanen der - fellesstart med 15 000 ryttere, 500 runder... :))

Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: Espen J] #1313007 16/12/2011 12:39
P
psychlogard Offline
Entusiast
Entusiast
P
Det er ekstra bra å komme hjem fra drittværturer, øllen etterpå smaker litt bedre også. Dessuten alt det dere andre sier.

Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: Espen J] #1313009 16/12/2011 12:43
bullet Offline
Besatt
Besatt
En av gledene med å bruke terrengsykkelen i drittvær er jo at man slipper å møkke til raceren.

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: -Jan] #1313120 16/12/2011 18:33
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: -Jan

Man trenger like mye klær og utstyr når man skal ut på ski, og det tar ofte lengre tid å preppe ski og kjøre bil ut i skiløypa enn det tar å vaske sykkelen. Så hvis du er en som faktisk går en del på ski, så skjønner jeg ikke helt argumentasjonen.

Utesykling i møkkavær = klærne til vask umiddelbart etter ankomst
Skigåing uansett vær = klærne til tørk og til vask etter et par turer.

Ganske stor forskjell der for min del hvertfall.

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: Espen J] #1313187 16/12/2011 21:57
N
nyzeta Offline
Veteran
Veteran
N
Hvis vind kan betegnes som dritt, så vil jeg jo påstå at det å stå på toppen av Gråkallen i storm med orkankast og litt regn i kastene er ganske grisete. Gleden med det... hmmm vel jeg har gjort det. Gjør det kanskje igjen en gang, men det blir lenge til.

Artig nedoverbakke med gjørmehull, vann, bekker, glatte steiner.. Artig! Bakken blir mye vanskeligere å sykle ned enn om det var tørt. Mestringsfølelse...

Oppoverbakke med gjørmehull er usannsynlig kjedelig.. Du glir.. du spinner.. føttene du setter nedi ender opp med bananskalleffekten (shwoopp)...

Oppskriften min er grus opp.. gjørmebakker ned.. Utrolig artig. ICON_SMILE

Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: Espen J] #1313775 18/12/2011 22:51
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Interessant tema ja, jeg skal ikke si at jeg liker dritvær, men heldigvis gjør det meg mindre og mindre. Kanskje er det en dyd av nødvendighet, hvis man liker å være ute i Norge kan man ikke være redd for dritvær. Det er rart, men de gangene jeg har tenkt mest på hvor mye drittvær vi har er i de få korte periodene med godvær. Plutselig kommer jeg opp nye plasser, jeg føler meg ti ganger tøffere nedover og når er jeg er hjemme er det bare å sette i fra seg sykkelen. Ingen spyling, tørking av klær vasking av gang og trapp, deilig. Heldigvis er jeg kommet til det steget at min sykkelsesong varer hele året ICON_SMILE

Jeg tror det er tre ting som har gjort drittværssykling litt artigere for meg:

1) Et sett Muddy Marry med vertstar gummimiksen. Jeg har ikke prøvd alt av klissedekk, men jeg er så fantastisk fornøyd med disse. Disse to dekkene reddet sesongen 2011 for min del.
2) Endura regnbukse. www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=50314
3) Arctery Alpha jakke. www.arcteryx.com/Product.aspx?EN/Mens/Jackets/Alpha-SL-Jacket#

Jeg har funnet ut at jeg er veldig fornøyd med å gå på ski i sykkelbuksene mine (den fra Endura og en litt tynnere fra craft), men at det er dårlig deal å sykle i skibukser. Fra nå av legger jeg heller pengene i en sykkelbukse jeg er skikkelig fornøyd med og dropper heller skibukse. Jeg snakker om sykkelbukse type lang overtrekk her. Jeg tror ikke dere får se meg oppi lysløypa i kort spandex og bleie ICON_SMILE

Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: erikskon] #1313791 19/12/2011 06:10
R
RobG Offline
(Formerly Fux)
(Formerly Fux)
R
Geden av mestring av å kunne sykler i drittvær på ritt, er grunnen til at jeg liker å øve i drittvær.

Det var ikke mange ritt i sommer som ikke var gjørmete.

Her etter Bukkerittet iår.

Man blir god på det man øve på.

Redigert av RobG; 19/12/2011 06:11.

#Pedalenkrs
Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: Espen J] #1313818 19/12/2011 08:44
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Sitat: dopapiret
Noen skulle bygd en innendørs terrengsykkelbane i samme stil som i videoen under...

Grøss, hadde dem brukt all planken til å lage noe fornuftig! Nøstedhallen i sin enkelhet er mer å foretrekke.

Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: RobG] #1313825 19/12/2011 08:50
N
nyzeta Offline
Veteran
Veteran
N
Sitat: RobG
Geden av mestring av å kunne sykler i drittvær på ritt, er grunnen til at jeg liker å øve i drittvær.

LIKER!! (fantastisk bilde)

Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: nyzeta] #1313980 19/12/2011 14:21
L
larsove Offline
Entusiast
Entusiast
L
Sitat: nyzeta
Sitat: RobG

LIKER!! (fantastisk bilde)

Det ser ut som et manipulert bilde i en reklame for Kashima coating ICON_SMILE

Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: Espen J] #1313983 19/12/2011 14:35
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Selve været var jo knallfint under Bukkerittet, da.

Re: Gledene med terrengsykling i drittvær. [Re: kjerts] #1314183 20/12/2011 05:58
R
RobG Offline
(Formerly Fux)
(Formerly Fux)
R
Sitat: kjerts
Selve været var jo knallfint under Bukkerittet, da.

Ok, da sier jeg f.eks. her etter Å i Heiene....

#Pedalenkrs
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support