1- Hehe, LOL som ungdommen sier og skriver.
2.Skal si du er selvhøytidelig som tror du kan såre meg i en debatt om ernæring. Eller i en debatt overhodet.
3. Jeg er hverken utdannet innen eller jobber med ernæring, så ikke la det gnage deg. Men jeg har derimot studert nok til i det minste å avsløre folk som har lest seg litt opp på fragmentert kunnskap , lært noen fagtermer og sprer rundt seg med svada uten innsikt i sammenhenger.
4.Jeg er heller ingen motstander av lavkarbo, noe du åpenbart tillegger meg uten at du har belegg for det. Jeg har bare påpekt åpenbare feil i dine "faktaopplysninger".
5.Når du tror at alle de "etablerte" innen ernæring motarbeider lavkarbo mot bedre vitende fordi de forsvarer egne og andres jobber og andre interesser, så er det altså en konspirasjonsteori. På lik linje med de som tror noen holder en kur for kreft skjult for å tjene penger, eller at mennesket aldri har vært på månen osv. Du skjønner sikkert tegninga.
1. Slikt er barnslig og bare et forsøk på å vinne sympati i forumet.
2. Fint.
Ettersom du bare siterte mitt hyperbolske utsagn om Statens ernæringsråd og sa det rare 'nok sagt fra din side' lurte jeg rett og slett bare på det.
3. Interessant.
Du sier du har studert noe og det du selv har tatt inn forvalter sannheten...
4. Faktafeil?
Dette må da være i ditt innlegg av 27.11 klokken 22:38.
I et annet innlegg sier du at nullkarbo er en umulighet.
Mener du da at vi er fysiologisk avhengige av karber?
Ja eller nei.
Hvis ja - så er det jo etterhvert mange som sier nei, selv at de som utdannes innen dette idag.
Hvis nei - så er ikke påstanden din lenger din påstand, eller???
Ditt innlegg av 27.11 klokken, er fint på mye det.
Men her frontet jeg et makrosyn, og ikke et mikrosyn.
Du tenker sort-hvitt og rører ved detaljer som ikke har noe med denne saken å gjøre.
eksempel:
Bl.a. gjør du et poeng av energi fra ikke-mc.
Når 90%+ kommer fra mc er ikke så veldig viktig utfra forholdet om nedbryting av molekyl vs helt molekyl inn i mc.