Da var Flow rulla i heimen og montert. Snekret et lite bord til pcen for underholdning gjennom vinteren. Har noen høytalere som også skal opp å få litt gang på intervallmusikken!
Er det kaldt kan jeg skru på panelovnen, er det varmt er det bare å lukke opp kjellerdøra som jeg står i når jeg tar bildet. Så det er justerbare muligheter alt etter temperatur.
Gleder meg allerede til å innvie rulla så snart som mulig!
Tror du ikke det ville vært lurere å rigge deg til slik at underholdninga står rett foran deg ? jeg er sikker på at jeg ville fått problemer i rygg og nakke hvis jeg skulle sitte assymetrisk med hode vendt til ene siden hele tiden.
Jeg overlever bra, for jeg har en lei tendens til å bli snufsete og småforkjøla når jeg utsetter meg mer eller mindre direkte for en vifte. Den avfukteren jeg har bidrar med tilstrekkelig luftsirkulasjon.
Jeg sykler for tiden på soverommet og har en ventil som jeg åpner. Med tanke på at det er tosifrede minusgrader ute for tiden, funker dette ganske greit, spesielt når jeg drister meg til å sykle i kun bib uten overdel
Setter opp rulla i kjellergangen. Tar ca 5 min å montere opp hver gang den skal brukes. Flow med T1925 VR kit. PC skjermen som sønnen ikke bruker lengre kom til nytte igjen. Fikk tak i VR kitet nå i høst (her på forumet), og jeg synes det er mye mer motiverende å sykle på rulla nå. Har i løpet av noen uker brukt den mer enn i hele fjor vinter.
På tide å vekke denne tråden til live igjen. Min Satori har tatt kvelden og jeg har gått til anskaffelse av en billigrulle, en Mag Tranz X.
Men rulla er uvesentlig, min "pain cave" har nå virkelig fått atmosfære. Den er flyttet ned i kjelleren. Hit er det kun jeg i familien som tør å gå på grunn av alle edderkoppene.
(Skoene settes slik på sykkelen etter bruk for å slippe uinviterte gjester i skoene når de skal tas på neste økt).
Det er ikke sånn du har den stående når du tråkker ? Jeg er nøye på at pc og sykkel står på linje slik at jeg sitter symmetrisk.
Nå på årets første økt var det det. Det som står i kroken er noe utstyr fra en tannklinikk som holdt til her for 10 år siden. De har ikke etterlyst det til nå så det går på dynga i løpet av uka.
Et triks er jo å ha skjermen i en sånn høyde at du må kikke omtrent like mye opp som når du er ute langs veien. Ellers kan det bli kink i nakken til våren
Fikk bygd meg et lite treningsrom i garasjen. Er isolert, har strøm og Internett:) Kjøpte meg også en rullesykkel nå i høst. Siden det her i Bergen ikke altid(med unntak av de to siste vintrene)blir vinter, er det kjekt å alltid ha landeveissykkelen klar dersom været skulle tillate det.
Redigert av kawa versys; 27/11/201120:32. Rediger grunn: Bilde.....
jeg har slik balanse rulle, men det er en kreasjon lagd av djevelen selv, og jeg er på leiting etter en slik monterings brakett til forhjulet slik att jeg får brukt rulla:D
Har ikke noe rullerom for øyeblikket, da det er under oppussing. Men når kjellerstua er ferdig oppusset, så blir det nok et meget bra rullerom/kinorom:)
Her var det mye datamaskiner, tv, skjermer og kabler og greier. Mitt oppsett er mer i Rocky-genren. Meg. En sykkel. En balanseulle i kledelig brunt. En pulsklokke til 345 kroner. En sykkelcomputer fra forrige århundre. Og en walkman. Den inneholder selvsagt kun autentisk rootsrock av fyrer med flanellskjorte og lengsel etter farmen som banken tok, gammal AC-DC og Eye of the Tiger
Intervaller på rulle skal ikke være morsomt uansett. Så dette oppsettet sparer i alle fall masse penger i forhold til de mer utbygde cybersyklerommene omkring. Jeg klarer uansett ikke følge med på mer enn enten fart eller puls og den lengden jeg har bestemt at draget skal ha.
Balanserulla stilles opp langs veggen når den ikke er i bruk og det tar 30 sekunder å rigge opp hele greia.
Kikket gjennom hele tråden nå, og så at vi er faktisk hele 3 stk Jaja, rulle er gørrkjedelig okke som I år har jeg ihvertfall rigget meg med vifte, så da blir det sikkert gøyere. (Eller ihvertfall ikke like varmt)
Har endelig fått montert ferdig rulla, sparka sykkelen oppi. Handla EDB-apparat, installert Windows i ulike versjoner, satt opp Tacx Training Software og gamle Fortius. Bygget hylle, satt opp skjerm, mus, tastatur, vifte, høyttalere og pc. Laget holder for styreenheten. En del som gjenstår enda på det presentable, spesielt siden hun jeg deler postkasse med mener at jeg har voldtatt loftstua med å sette opp dette styret der.
Frekk interiørdetalj med egen holder for styreenheten!
Takktakk. Ingeniøren i meg som så sitt snitt - dette er da et kosteskaft (Biltema) kappet til egnet lengde og montert med patentbånd på baksiden av hylleplata.
Klar til Bergen - Voss for første gang. Har balanserulle også, men dette gir mye hardere trening. (Litt mer bakker) Kjekt med egen poddebu i kjelleren.