Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Verifisere VISA-kort med PayPal i Nordea

Verifisere VISA-kort med PayPal i Nordea #1297433 14/11/2011 19:56
jaknudsen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Noen som har fått verifisert sitt Nordea-kort med PayPal? Dvs. at PayPal trekker penger rett fra kortet når man betaler.

Her er oppskriften:

Sitat: PayPal
To link your card:
1. Log in to your PayPal account at www.paypal.co.uk
2. Click 'View Limits' on the ‘Account Overview’ page
3. Tick the box next to ‘Receiving Limit per year’ then click 'Lift Limits'
4. Click ‘Link your card’ to add your card. If you have already added the card click 5. ‘Start process to confirm your card’
Click ‘Save and Continue’
When you click ‘Save and Continue’, you authorise PayPal to charge your card. Don’t worry though, you will be reimbursed for the amount. Your card will be charged £1 exactly and we will also send you a unique, randomly generated four digit PayPal code.

After two to three days, you should be able to see the PayPal charge on your online card statement. Alternatively you can wait for your next paper statement. You will find the four-digit PayPal code, next to or near the £1 charge on your statement. In the item description, the code will be printed next to the word 'PAYPAL'.

Once you have the details from your statement, you can then confirm your card by following these steps:
1. Log in to your PayPal account at www.paypal.co.uk
2. Click 'Confirm my debit or credit card' in the ‘To Do List’ box
3. Enter your PayPal code
4. Click 'Submit'

Jeg ser i nettbanken at pengene er trukket (for ni dager siden), men det er ingen firesifret kode noe sted, bare BUNTREF og TRANSREF. Setter stor pris på hjelp! Dette har tidligere gått knirkefritt i Skandiabanken.

Re: Verifisere VISA-kort med PayPal i Nordea [Re: jaknudsen] #1297916 15/11/2011 18:49
thoddler Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hmm...jeg har selv tidligere verifisert Nordea-kort på den måten du beskriver, men jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det, eller at det var noen særlig utfordring.
Det skader vel ikke å prøve de fire siste sifrene i TRANSREF (BUNTREF er det samme tallet for hver transaksjon). Hvis ikke, vil jeg anbefale å kontakte Nordea og finne ut om det er mer info om transaksjonen som ikke er synlig i nettbanken.

Re: Verifisere VISA-kort med PayPal i Nordea [Re: jaknudsen] #1298075 15/11/2011 22:24
ingeplinge Offline
Påklikket
Påklikket
Sitat: jaknudsen

Jeg ser i nettbanken at pengene er trukket (for ni dager siden), men det er ingen firesifret kode noe sted, bare BUNTREF og TRANSREF. Setter stor pris på hjelp! Dette har tidligere gått knirkefritt i Skandiabanken.

Siden ingen har kommet med bombesikre svar; Er ikke sikker på hvordan det er i nordea, men er det ingenting med fire tall ii teksten noe sted? Og du er sikker på at det er trukket og ikke bare reservert (siden det er ni dager siden antar jeg det, det er vel maks tid for en reservasjon omtrent, og trekket på 1$ vil jeg anta går ganske umiddelbart eller neste virkedag, men..) Står det noe slikt som "paypalexpuse" og tallene **** på detaljbeskrivelsen ved transaksjonen, (rart om dette er særlig annerledes fra bank til bank..)?
Ring dem om det hvis ingen andre her vet, i aller verste fall må du kanskje vente på en regning eller utskrift..

Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok
fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Re: Verifisere VISA-kort med PayPal i Nordea [Re: jaknudsen] #1298267 16/11/2011 09:56
cayman Offline
Ringrev
Ringrev
Den firesifrede Paypal-koden fremkommer på kontoutskriften din, se vedlegg for eksempel på hvordan dette kan se ut.

Jeg vet ikke om det er mulig å finne denne koden på noen annen måte enn ved å vente på kontoutskriften.

Vedlegg
Pp_code.JPG (7.54 KB, 197 nedlastinger)

Mountain biking is not about seeking the path of least resistance
Re: Verifisere VISA-kort med PayPal i Nordea [Re: jaknudsen] #1298379 16/11/2011 11:57
jaknudsen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Takk for svar, alle! Skal sjekke igjen når jeg har kodebrikken* tilgjengelig. Som sagt, de eneste detaljene som var tilgjengelig for transaksjonen var BUNTREF og TRANSREF, ikke noe PP*xxxx. Er det en skjermdump fra Nordea sin nettbank, cayman?

*Jeg kan ikke sette ord på hvor mye jeg HATER sånne dongle-greier.

Re: Verifisere VISA-kort med PayPal i Nordea [Re: jaknudsen] #1298586 16/11/2011 17:21
cayman Offline
Ringrev
Ringrev
Quote:
Er det en skjermdump fra Nordea sin nettbank, cayman?

Ja, det stemmer!

Da jeg var innom nettbanken nå passet jeg på å se etter om det var mulig å finne igjen den aktuelle paypal-koden i trans- eller buntref men det var (i hvert fall ikke for meg) mulig å se at koden var "innbakt" noe sted her...

Mountain biking is not about seeking the path of least resistance
Re: Verifisere VISA-kort med PayPal i Nordea [Re: jaknudsen] #1298905 17/11/2011 10:46
jaknudsen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Da jeg logget inn i sted dukket det opp, så nå er alt i skjønneste orden. Igjen takk for hjelp, rart det skulle ta så mange dager.

Moderator  support