I stedet for å grue oss til alt regnet vi får i birken, kan vi begynne å glede oss til vinteren og all den snøen vi får:) Ok vi har noen måneder med flott stisykling før det, den fineste tiden til sykling faktisk! Men inspirasjon fra nyeste Fri Flyt og Powder som dukket opp i postkassa siste uken, fikk jeg lyst til å tenke ski også.
Men sikkert noen tanker til vinteren, toppturer, alpeturer, amerikaturer, norske turer, nye carvingski eller løssnøski etc.
Min mål for vinteren er iallefall - 3 ukers tur til alpene i slutten av januar, med bil fra Norge. Destinasjon ukjent til dagen før eller dagen vi er der:) - Langhelg alpene i desember (siste vintrene har desember vært bra snørik). - Flinkere å komme seg på toppturer tidlgere på sesongen. - Bruke sesongkortet i Trysil noen ganger etter Januar (ingen turer etter ca 20 Januar denne vinteren).
På utstyrsfronten har jeg tenkt å være litt tilbakelent, men sikler på de nye Tecnica AT skoene (Cohise), med dynafit inserts. Ellers har jeg det jeg trenger av ski, men mulig jeg finner ut noe annet i november hehe.
Langrenn: Håper på masse snø i Elverum, langrenn er digg:)
Gleder meg som en unge til snøen faller. Skal ikke gjøre noe annet enn ski, toppturer og litt vinterbestigning i vinter, kanskje jobbe litt i blandt.
Planen var egentlig å flytte til sogndal, men det gikk i dass, så tar nok noen uker i canada i stedet.
Utstyret bør holde for i vinter, 3 par toppturski og 1 par med faste bindinger bør holde.. fjellski og racing ski har jeg pokker meg også stående, har for mye utstyr, klarer jo ikke velge.
Kommer til å teste ut G3 onyx i år vedsiden av mine standard dynafit vertical og marker baron, håper de holder mål på ski greit over 100mm midje.
Kommer til å teste ut G3 onyx i år vedsiden av mine standard dynafit vertical og marker baron, håper de holder mål på ski greit over 100mm midje.
De holder mål på ski med over 100 mm midje ja:) ikke vær redd for det! Det samme gjør jo Dynafit Vertical FT, og den nye frikjøringsbindingen til Dynafit, Radical FT. Høres som du har gode planer for vinteren:)
Gleder meg stort til vinteren. Håper på like mye snø som i fjor, som var mye. Blir lite reising, ser man bort fra helgeturer til røldal, hemsedal og geilo. Mål for vinteren blir å kose seg i løssnø uten å slite med kneet!!
"You should never underestimate the predictability of stupidity."
For meg går vinteren ut på å jobbe så mye som mulig:P Sitter i Tråkkemaskina å gnur terrengpark fra medio oktober til ca 1. mai.... De dagene det er bra med pudder ligger jeg på sofan med arbeidsverk etter å ha fikset rails hele natten i forveien!
Kos dere med pudderen i vinter;) (men kom å test ut Parken i Trysil også da..hehe)
3 ukers tur til alpene i slutten av januar, med bil fra Norge.
Du får stikke innom snøhølet Obertauern og vise meg snøhølene dine. Etter å tilbragt mange år å mye tid i Saalbach siden 1972 er det blitt oppbrukt. Sist vinter ble finalen, med 6 strake dager med blå himmel og vindstille.
Bank på hos hotell Perner og spør etter en gammal snøgnurk. Er der den siste uka i januar.
Alt fra 17 varmegrader og striregn til stengte heiser og bakker på grunn av mye snø, dager med minus 25 blanke grader tør jeg påstå at vi har opplevd det meste av vær i disse årene.
Etter å ha sett og hørt dine erfaringer om Obertauern prøver vi det til vinters. Mye snø vil si mye natursnø og det blir litt av greie og håpet. Lite ja men vi skal tilbringe en del tid sittende å bare nyte. Å så har hotellet en del muligheter
Ski, tar vel med Nordica Speedmachine Mach 4 som var nye i fjor. Tror jeg velger å la mine løssnøplanker fra Lacroix på 204 være hjemme. Om det skulle bli forhold så leier jeg et par egna løssnøski der nede noe dager.
Sko, Tecnica icon karbon 11 år gamle. De er så godt tilpassa så de må bare få leve videre.
Mål for sesongen: Flere skidager enn i fjor, noe jeg vet jeg kommer til å slite med - men jeg må jo prøve. Dvs. at målet er 73 dager eller flere... Sesongens store happening: Har booket inn 8 dager med Mica Heli i januar... Utstyr: Jeg er vel ferdig innkjøpt for sesongen, pleier å gjøre unna det på vårparten når alt er på tilbud. Gleder meg til å prøve Fat-ypus A-Lotta'ene i det føret de er laget for...
Tror jeg velger å la mine løssnøtannpirkere fra Lacroix på 204 være hjemme. Om det skulle bli forhold så leier jeg et par egna løssnøski der nede noe dager.
[vennlig sleivspark] Høh? StigB skal kjøre løssnø med breie planker? Og det skriver du uten å raljere om at løssnø kan og bør kjøres med lange, tynne ski? Nu står ikke verden til påske. [/vennlig sleivspark]
Tror jeg velger å la mine løssnøtannpirkere fra Lacroix på 204 være hjemme. Om det skulle bli forhold så leier jeg et par egna løssnøski der nede noe dager.
[vennlig sleivspark] Høh? StigB skal kjøre løssnø med breie planker? Og det skriver du uten å raljere om at løssnø kan og bør kjøres med lange, tynne ski? Nu står ikke verden til påske. [/vennlig sleivspark]
He he!
Jeg har alt for mange ganger overrasket meg selv. Og jeg har alt for mange ganger krypi til utallige kors. Verden går fremover har noen fortalt meg og det er vel riktig. For meg er nok og blir løssnø snø som du står dypt i der du bare fornemmer hvor skiene er. Som jeg nevnte til TerjeM bakdelen er at du må ha et brattere terreng.
Nja, det skulle vært morsomt og prøvd disse nymotens greiene der man mer eller mindre står oppå snøen. Jeg har heller ikke helt skjønt denne tilbakelente stilen hvor det er om å gjøre med å få tuppa opp. Nøytralt med vekta midt på skia, men det er vel helt ut det også. Men den følelsen av å stå i snøen uten å se skia, bare føle at du pumper deg ut av svingen og inn i neste kontrollert, tja er det mer å si.
Det blir deilig med vinter! Her er det bestilt en uke til Bad gastein i januar, det har vært suksess flere ganger.. utover det blir det vel en 10-12 dager i skiskole-jakka innimellom annen jobb...og ellers skikjøring når det lar seg gjøre.. Også har jeg et liiiite håp om å skvise inn en langhelg eller uke til til alpene i mars, men det blir dersom-atte-hvis-atte..
Også må'n vel skvise inn en og annen sofa-kveld med fruen og, når vinteren setter inn?!
Håper på å få pressa 2 par ski til et par fatskis til, 150 på midten eller noe. Samt et par lette topp tur ski, på rundt 100 på midten. Begge parene blir selfølgelig i carbon
Må vel kanskje kjøpe større skiboks også.
Før våren kommer, blir det Stranda skisenter som gjelder. Når våren er her blir det topptur der det er bra vær
Nytt brett akkurat levert på døra, så det er glede i heimen er også. Prøver meg på rocket for første gang. Bindingene er gode gamle Custom, som jeg ikke klarer å gi slipp på.
Enten får de sprelske fargene meg til å føle meg mye yngre enn jeg er, eller så utvikler jeg epilepsi. Vi får se.
Håper på minst like mange dager med snowkiting som i fjor, i tillegg har jeg nå to barn som skal ha sesongkort i Vassfjellet så det blir vel mange dager i bakken også.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Da er det vel også på tide å kikke litt på den beste skifilmen jeg har sett på lenge: http://unofficialnetworks.com/gnar/ Kanskje det skulle være et mål å spille litt GNAR i løpet av vinteren?
Kan du forklare forskjellene på alle de forskjellig blåvariantene til Rode, inkl. Weissene. Jeg får til Multigrade og varmere, men aldri noe greie på "de blå".
Første sesong med egen bolig i Hemsedal tilsier at i år blir det myyye ski. Sesongen starter vel kun om få helger og gleder meg som en unge.
Siste nytt er at Hemsedal åpner 25/11, dvs neste helg. Det var såvidt det kunne gå nå til helga, men produksjonen av snø har ikke holdt på lenge nok til å gi et godt nok tilbud.
Men vi leker i snøen så det spruter etter her oppe, snowskate, akebrett, brett og ski, se en liten video fra søndag 13/11 :
Står 18/11 på trysil sine sider, men tipper også at det blir 25/11 her også. Er ikke mange snøhaugene de har produsert ser jeg! Men betalte sesong kortet i dag, så vinteren kan komme etter helgen, skal bare ha en siste høyfjellstur på sykkel:)
Er det kaldere enn den klassiske multigraden bruker jeg Blå Ekstra eller Ski-Go. Har ikke forsket på Rodes kaldere. Men Rodes multigrade finner jeg svært anvendelig. Bruker den ned mot -10.
Og så bruker jeg Rodes klister om det høver seg slik.
Skjønner jeg fremstår som mindre enn råproff nå. Og det er nok sannheten.
Kan du forklare forskjellene på alle de forskjellig blåvariantene til Rode, inkl. Weissene. Jeg får til Multigrade og varmere, men aldri noe greie på "de blå".
Synes denne smøreguiden er fin. Den inkl. mye Rode voks. http://teamxtrapersonell.no/2011/01/06/sm%C3%B8retips-til-team-xtra-comeback/
Vi er en liten gjeng som vurderer å ta noen litt annerledes toppturer i år. Ikke gå standardstedene, men sjekke ut fjell langt utenfor kjente områder (f.eks. i Femund nasjonalpark, Sørøst Trønderlag m.m.). Får se hva vi får til.
Skiboden ble oppgradert med et par Atomic racingski akkurat, men ellers får det holde med plankene fra henholdsvis LibTech, Dynastar og Ninthward
På turfronten tror jeg nok det heller mot det samme som ifjor, at vi heller legger inn en sykkelferie til sydligere strøk. I fjor ble det jo tur med Terrengsykkeljournalistene til Spania for å teste sykler, og håper vi kan få til noe lignende i år.
Jeg krysser armer, bein, tær og alt annet jeg kan krysse i håp om at det snart snør på østlandet og!!!
Skiene er velpleid, planslipt, mettet med voks, polert kanter....gjort alt bortsett fra slip om igjen......og en gang til.....ER VELDIG KLAR FOR Å FÅ BRUKT DE OG, IKKE BARE KLÅ PÅ DE...
Stallen i år består av: 190 Prorider, 184 Rossi R9 Oversized og et par 165 Fischer SL ski med hull i tuppen.. Hvis snøen begynner å falle ordentlig skal også et par utenfor-løypa-ski med rocker på plass... Støvlene er Rossi plankestive racingstøvler med Surefoot innerstøvel..
I fjor på på d.d. hadde jeg 14 skidager og 5-6 kvelder, i år har jeg 0....abstinensene begynner å bli vanskelige å hanskes med.. Nattesøvnen blir dårligere og dårligere, matlysten synker og humøret veksler...og eneste kuren er SNØ!!!! Hehehhehe...