Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Stisykkel-konkurranse i jam-format?

Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Horgen] #1296144 12/11/2011 09:50
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Horgen
Legger du ut en føremelding etter prøveturen? Har lyst til å bli med, men har ikke grovere utstyr enn HT med rocket ron.. Noe estimat på hvor lenge det varer evt?

Vil anta at du kanskje kan ha behov for andre dekk, men er du teknisk flink burde du klare det også. Ned PTK kommer de fleste av oss til å feige ut.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Nils_Arne] #1296156 12/11/2011 10:14
Horgen Offline
Veteran
Veteran
Jeg har vel bestemt meg for å bli med uansett, det er jo bare å knalle på med det jeg har. Er litt fersk så ingen ambisjoner annet enn å ha det gøy ICON_WINK

Cube Agree SLT Di2
Trek Superfly 100 m/DB inline og Pike 120mm
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: SimonS] #1296158 12/11/2011 10:15
S
SgtPepper Offline
Avhengig
Avhengig
S
Sitat: SimonS
Håper forøvrig at noen av forumets ypperlige fotografer/filmmakere kan stille opp for å filme dette.
Så har vi som befinner oss langt unna noe fint å se på senere.

Den støttes! Jeg har heller ikke mulighet til å være der, men gleder meg til bilder og video.

Canfield Brothers Balance
Ragley Bluepig X
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: SgtPepper] #1296325 12/11/2011 17:52
N
Nils_Arne Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
N
Hvis det er noe som ikke kommer fordi de mener at utstyret er for dårlig blir jeg skuffa og vonbråten! Dette handler om sykkelglede og ikke utstyr. Har en Ragley Mmmmbop... i medium å lånebort hvis det er krise.

Inspiserte løypa i dag og den er så fin og tørr som den kan bli. Jæskla artig løype forøvrig!
Traff på en eldre dame på vei opp til Årvollåsen, hun var sikkert 75. Hun ble litt skuffa da vi ikke tok cruxet ved utsiktsplassen der oppe, men kunne fortelle at hun hadde sett på noen som holdt på nederst i åsen. Vi kom fram til at det var ptk. Hun flirte godt da jeg fortalte hva ptk stod for. Hun fortalte at ingen kom opp den dagen, men hun hadde vært inne på internett og sett på en kar som klarte den. Slå den!
Så da ser det ut som både leverandørene, vandrerne og værgudene liker terrengsyklister denne helga. Slett ikke ille.

Oppfordrer alle til å ta med varm jakke og lua for det kan sikkert bli litt venting. Det blir fort kaldt.
Ellers er niste og noe varmt å drikke sikkert lurt. Alt er på stell, så da er det bare å si god kveld og vel møtt i morgen.

Redigert av Nils_Arne; 12/11/2011 19:26.

Friksjon - sykkelbutikk
Importør av Saracen, Genesis, Omnium, Cinelli, Rock 'N Roll, Mucky Nutz & Shovel.
Got Gimbal?
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Nils_Arne] #1296352 12/11/2011 18:55
S
SgtPepper Offline
Avhengig
Avhengig
S
Nei, det har ingenting med utstyr å gjøre, men økonomi og avstand ICON_SMILE

Canfield Brothers Balance
Ragley Bluepig X
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Nils_Arne] #1296368 12/11/2011 19:26
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Har litt med lang reisevei å gjøre men mest med rare tekniske problemer på samtlige hojer jeg kunne brukt..

Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Nils_Arne] #1296381 12/11/2011 19:47
Tallak Offline
Ivrig
Ivrig
Silje da, siden når ble 45 minutter lang reisevei?
(vet du ikke har lappen, men må da være andre drammensfolk som vil bryne seg på Lillo-crux?)

Se på FUX, han kjører Kristiansand-Drøbak for Fastride og har vel gjort det flere ganger...

Insta
VIMEO
2023 Forestal Siryon lett eMTB
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Nils_Arne] #1296385 12/11/2011 19:54
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Showstopperen er nok innerbeinet som hoppet ut av krona nettopp ICON_SMILE

Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Nils_Arne] #1296388 12/11/2011 20:09
Horgen Offline
Veteran
Veteran
Er løypa mye mer teknisk enn terrengsykkelrittet? Fikk endelig en unnskyldning for å slenge på demper i stedenfor carbongaffelen ICON_SMILE

Cube Agree SLT Di2
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Tallak] #1296393 12/11/2011 20:32
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Tallak
(vet du ikke har lappen, men må da være andre drammensfolk som vil bryne seg på Lillo-crux?)

Se på FUX, han kjører Kristiansand-Drøbak for Fastride og har vel gjort det flere ganger...

Drammensere er generelt vanskelige å få til Oslo, har jeg erfart, de vil heller ha alle andre til Drammen. *host*

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Ripen] #1296410 12/11/2011 20:57
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Sitat: Ripen
Sitat: Tallak

Drammensere er generelt vanskelige å få til Oslo, har jeg erfart, de vil heller ha alle andre til Drammen. *host*

Det er sant men det er et bittelite lys i tunnellen nå faktisk...tbc

Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: SiljeKH] #1296433 12/11/2011 21:48
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: SiljeKH
Det er sant men det er et bittelite lys i tunnellen nå faktisk...tbc
Er det farlig eller ikke?

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: baronKanon] #1296587 13/11/2011 14:02
N
Nils_Arne Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
N
Tusen takk til alle som deltok!

Det ble en fin dag med mye fantastisk sykling og pushing av egne grenser sammen med en utrolig bra gjeng!
Vi fikk representert sporten ganske bra tror jeg. Fikk endel positive tilbakemeldinger fra turfolk langs løypa.

Cruxet ved utkikkspunktet fikk navn. Hva ble det? Ballabakken? Mange som kom seg ned. Imponerende!

Endel presset utstyr og seg selv så langt det gikk. Øystein(?) på hardtail hoppet lengst av alle, datt på flata og kløyvde nesten to trær.
Kristian(?) fikk etter 6 års prøving tatt ptk nedover.

Konseptet fungerte ganske bra. Vi får fintenke litt på hvordan det kan blir bedre.

Setter pris på alle typer tilbakemeldinger. Diskuter det gjerne her eller send meg en pm.
Arrangøren tar allerede selvkritikk for under middels kunnskap om å fordele poeng. Outsources til neste gang.

Takk for spons til Cycle Service Nordic/Sram, Norrøna, POC-importør Roxee og Red Bull. Fine premier satte en spiss på det hele.

Alle var enige om at det hadde vært en fin tur! Takk foren bra dag!

Friksjon - sykkelbutikk
Importør av Saracen, Genesis, Omnium, Cinelli, Rock 'N Roll, Mucky Nutz & Shovel.
Got Gimbal?
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Nils_Arne] #1296593 13/11/2011 14:11
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Var det noen som tok bilder eller filmet?

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Nils_Arne] #1296602 13/11/2011 14:16
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Nils_Arne

Tron.

Enig at det var vellykket. Og veldig bra konsept. En ting er poengdelingen, som du selv nevner, kan telles opp litt bedre. Men jeg lurer litt på om det er bedre ha kortere partier for dømming, og litt bedre køordning. Kanskje ikke alle enig med dette, men jeg tror at det er lett å gå glipp av en god prestasjon. Med kortere partier går det også litt fortere å sykle og slipper at folk stopper opp før selve hovedcruxet. Dermed må det kanskje være flere oppoverpartier som telles og et maks antall forsøk som er tillatt.

Kanskje det hadde morsomt å ha flere kategorier? Tidtaking opp, tidtaking ned, teknisk opp, og teknisk ned. Det innebærer kanskje for mye og blir vanskeligere å ha det som en jam.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Nils_Arne] #1296606 13/11/2011 14:21
tron Offline
Besatt
Besatt

Cruxet ved utkikkspunktet fikk navn. Hva ble det? Ballabakken? Mange som kom seg ned. Imponerende!

Endel presset utstyr og seg selv så langt det gikk. Øystein(?) på hardtail hoppet lengst av alle, datt på flata og kløyvde nesten to trær.

Foreslår Ballangrud-spranget, siden det er han som har steinsatt det.
Det var jeg som brøt med 6 års PTK-forbannelse. Mange av disse sesongene har hele PTK blitt ignorert, men ja, jeg har noen mindre vellykkede forsøk der.

Konseptet var artig. Kanskje bør man holde en slik konkurranse på et litt mer konsentrert areale, og kanskje bør man finne et annet poengsystem. Det blir liksom til at man stemmer på dem man vet hvem er, kanskje, og i dag var det veldig mange nye ansikter, for meg i hvert fall. Enda flere crux med prikker for fotisett - både opp og ned, gjør seg også.

Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: tron] #1296623 13/11/2011 14:51
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Her er en video av dagens mestvinnende.

Og her er Strava gps-spor.
http://app.strava.com/rides/2313946

Redigert av magnusc; 13/11/2011 15:06. Rediger grunn: La til gps

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Nils_Arne] #1296628 13/11/2011 15:08
Horgen Offline
Veteran
Veteran

Det var meg, Øyvind, som syklet hardtail ICON_SMILE
Dette var et kjempe artig arrangement. Forslag til neste gang er kortere partier som skal kjøres uten fot i bakken. Evt også poeng for enkelte nedover crux?
Premie for beste nedover var mer stas enn merket i Birken! ICON_WINK
Takk til alle for en flott tur.

Cube Agree SLT Di2
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: magnusc] #1296741 13/11/2011 18:47
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
Sitat: magnusc
Her er en video av dagens mestvinnende.

Og her er Strava gps-spor.
http://app.strava.com/rides/2313946

Dette er fox her på forumet, helt rått det an gjør der.
Så han tok cruxet ned motsatt vei dødsdalen på ormen langen på vått føre. heftig var det.

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride

- John F. Kennedy

http://www.nots.no/blimedlem
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: edmann] #1296792 13/11/2011 20:32
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Sitat: edmann

Dette er fox her på forumet, helt rått det an gjør der.
Det gikk jo inflasjon i å ta det cruxet på andrerunden. Det var jo tydeligvis mulig å ta det på hardtail, til og med ICON_LAUGH

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Nils_Arne] #1296793 13/11/2011 20:32
haavardhun Offline
Veteran
Veteran
Dette var fantastisk moro, stiller gjerne neste gang. Fikk atter en gang vist at demo 7 er en glimrende stisykkel :-)

Noe som det ble snakka om var vi kanskje kunne delt inn i grupper på 5, med 5min mellomrom, lettere å få flyt i løypa og at alle blir sett. Dette åpner jo opp for at man kan ha lagkonkuranse, eller at beste fra hver gruppe går videre.

grove sykler og mørk musikk
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Nils_Arne] #1296804 13/11/2011 20:45
Bjørn B Offline
Ivrig
Ivrig
Høres ut som dere hadde det gøy! Hadde vært moro å være med, men samling trumfet jam. Håper det passer bedre neste gang!

Hvilke Crux brukte dere?
Var det mange som fikk full score?

Forøvrig hyggelig å få navnet mitt på et parti.

Bjørn

Insta: @bjornballangrud

Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel
Løypelegger Ultrabirken
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: haavardhun] #1296811 13/11/2011 20:51
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Noen kjappe videosnutter fra dagen i dag, i litt vekslende kvalitet. Kan forsøke å redigere sammen noe mer fyldig når jeg får tid, evt slenge opp noen flere snutter.

Beklager at jeg ikke fikk avslutningen (sjekke om lyngen var våt) på Horgens første tur ned droppet, men sånn er det. :-)

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: DesmoSkier] #1296827 13/11/2011 21:08
Fox Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Desmoskier
Det gikk jo inflasjon i å ta det cruxet på andrerunden. Det var jo tydeligvis mulig å ta det på hardtail, til og med ICON_LAUGH

Ja virkelig! Fra å aldri ha sett dette bli syklet, virket det som om det var hverdagspraksis å komme ned der.

Nivået var egentlig veldig jevnt. Ulempen med stemme-utdeling er at det blir en winner-takes-all effekt. Årsaken er som nevnt at det ikke er plass til så mange alternativer i bevisstheten.

Lars
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: knuthaug] #1296828 13/11/2011 21:09
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Til de konstruktive tilbakemeldingene: Jeg syntes kanskje det blitt veldig lite poeng ut av å klare crux kontra stemmegivning. Hadde det vært en idè med f.eks 2 poeng på første forsøk, 1 poeng på andre (samt kanskje to forsøk maks? Tok jævlig lang tid på førsterunden). Det favoriserer hjemmesyklister, men det vil det vel alltid være litt av.

En annen idè er kanskje et eller flere mer kompakte crux som er i sjangeren nesten-alle-greier-det-med-litt-flaks-godt-tråkk-og-bra-trøkk-i-bakhjulet, men som er såpass kompakte (en liten kneik, f.eks.) at alle kan se alle kjøre. Ble litt stor spredning på de seksjonene.

med litt fler poeng (potensielt) på fotisett-crux, et par småcrux til (koster dog mer tid, selvsagt), ville det blitt mer spredning på poengene, kanskje?

Ellers bra arrangement og en fin dag i skogen. Topp initiativ!

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: knuthaug] #1296830 13/11/2011 21:12
Fox Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: knuthaug
Til de konstruktive tilbakemeldingene: Jeg syntes kanskje det blitt veldig lite poeng ut av å klare crux kontra stemmegivning. Hadde det vært en idè med f.eks 2 poeng på første forsøk, 1 poeng på andre (samt kanskje to forsøk maks? Tok jævlig lang tid på førsterunden). Det favoriserer hjemmesyklister, men det vil det vel alltid være litt av.

+1

Lars
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: knuthaug] #1296865 13/11/2011 22:00
Horgen Offline
Veteran
Veteran
Video er stas! Landet heldigvis mykt i lyngen.
Første runden gikk jeg bare ned ballangrud spranget og så ikke hvordan det skulle være mulig, men når man så hvordan det skulle gjøres blir man jo nødt til å prøve... Turen var veldig lærerik for en sti-fersking som meg, "se og lær" metoden funker som bare det.

Cube Agree SLT Di2
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: knuthaug] #1296877 13/11/2011 22:28
tron Offline
Besatt
Besatt
Sitat: knuthaug

Jepp. Tror vi var ganske mange som sykla alt på 2. runden, uten at det ble noen poeng. Og ja, hjemmebane er jo alltid fordel, men man kan jo lage en helt ny løype, litt slik man gjør på en fastride. Har en ide om at et område bak Trollvann vil egne seg supert til akkurat det.

Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: Nils_Arne] #1296974 14/11/2011 08:52
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Jeg synes stemmegivingen ble en smule vanskelig. Det kan sikkert være greit å stemme over hvem som er mest vågal, satser hardest, beste innsats og at det blir gitt en egen pris til den personen, men jeg synes ikke stemming skal ha noen innvirkning på hvem som vinner prisen for å være best på klatring, utfor eller sammenlagt.

Problemet er vel kanskje at uten stemmingen så blir det vanskelig å skille de beste…

Om det er flere som klarer alle crux så kanskje man kan ha et finale-heat hvor man finner noen virkelig vanskelige crux eller at man kjører sudden death i de man allerede har kjørt. En annen måte å skille folk på er vel å ta tiden på folk, men da forsvinner kanskje litt av sjarmen?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format? [Re: magnusc] #1297025 14/11/2011 09:32
N
Nils_Arne Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
N
Mange bra innspill på hvordan det kan bli bedre. Det er viktig å holde opplegget enkelt synes jeg.
Det som fungerte var at vi fikk verdige vinnere. Det skyldtes at de ble stemt fram.
Enig i at fotisett-partiene skulle vært vektlagt mer.
Kanskje det skulle vært flere og kortere fotisett-partier og poeng for definerte crux? Kanskje bare stemming etter siste runde?
Er det et poeng å sende noe ut etter første runde? Litt usikker på det.

Vi bør også tenke på antallet deltagere. 20 stk var absolutt maks. Hvordan løser vi det hvis det kommer 40 stk?
Det ble foreslått start med flere grupper, men da må det være en utslagsmetode og et slags cup-opplegg.

Beste tilbakemelding var å ha arrangementet på lørdag og premieutdelingen på pub!

Friksjon - sykkelbutikk
Got Gimbal?
Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support