Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 8 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Kjenner man folk på sykkelmerket?

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: polkaDOT] #1308982 06/12/2011 21:24
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Sitat: polkaDOT

Når har Head vært et statussykkel på landeveien?
Når har Head vært et statusmerke noe annet sted enn på tennisbanen? ICON_WINK

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Hæ?] #1308983 06/12/2011 21:24
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Hæ?

I 2010 og 2011 i visse alpinmiljøer..... ICON_WINK

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Raymond] #1308984 06/12/2011 21:26
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Raymond

Men Head har absolutt aldri vært noe status på sykkelfronten, hverken terreng eller landevei.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Raymond] #1308993 06/12/2011 21:33
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.

Næhhhsjh. Ikke status - hype. ICON_LAUGH

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: polkaDOT] #1308994 06/12/2011 21:33
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Men Head har absolutt aldri vært noe status på sykkelfronten, hverken terreng eller landevei.

Det er vel sant og så....men jeg tror ikke denne tidligere Head-sykkel eieren egentlig ville frem til at det var et status merke.. mer at han refererte til listen over tidligere eide sykler og benyttet en setning ala: her er statusen....mens det kanskje burde stått: her er listen... ICON_SMILE Men selvfølgelig mulig jeg oppfattet feil...

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: polkaDOT] #1309066 07/12/2011 06:21
Dan Offline
More than words
More than words

Du reagerte bare på Head? ICON_SMILE Tror nok Kjetil mente status i en annen forstand.

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Dan] #1309237 07/12/2011 11:57
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Dan

Du reagerte bare på Head? ICON_SMILE Tror nok Kjetil mente status i en annen forstand.

Ser den i etterkant. Han mente vel det Raymond kom med i posten ovenfor.

Beklager.

Team Ibis / Probike

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Hæ?] #1309333 07/12/2011 15:17
A
alfred Offline
Ivrig
Ivrig
A
Av alle uviktige ting i verden er dette for viktig til å bli tatt seriøst. Derfor tar vi det alfabetisk. ICON_LAUGH

Wilier: Enten er du en gjenlevning fra Dal Molina - tiden, og fortjener en klem, eller du er en Bikebusterkunde som fortjener deng fordi du ikke vet hva du en gang sitter på av europeisk sykkelhistorie. Sjansene for at du ikke er det siste er små. Veldig små. Test deg selv - Hva står navnet Wilier for?

Lenge leve det frie Italia! (Den mer nøyaktige oversettelsen får andre ta seg av).
- Så kan man jo diskutere dette med historien. Den tok jo egentlig slutt for en del år siden, dagens Wilier er en "nyskapning" fra 1968 - har ført de 106år gamle tradisjonene over til en ultramoderne forretning.

Mine sykler:
- Wilier Cento Crono - selve finsykkelen, fantastisk temposykkel som også håndterer bakke opp og ned.
- Wilier Imperiale - flott og komfortabel aero racer. (ja, den fikk jeg kjemperimelig på Bikebuster)
- Ragly CX
- Surly fixie

Selvsagt er mesteparten av gir, bremser og drivverk Campa.
Viser dette at jeg er gammel og over gjennomsnittet sykkelinteressert?
- Er ihvertfall for glad i å sykle til å kaste bort tiden på dårlig materiell.

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: alfred] #1309362 07/12/2011 16:47
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: alfred
Lenge leve det frie Italia! (Den mer nøyaktige oversettelsen får andre ta seg av).

Jepp, W står morsomt nok for "viva". Ser mye veimaling med W på veiene i Italia. Favoritten står i svingen under, som er et sted hvor områdets ungdom samles i helgene. Der har noen, i tillegg til alle kjærlighetserklæringer, skrevet "W le droghe!" Kan ha vært en syklist selvfølgelig... ICON_SMILE

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Dan] #1309404 07/12/2011 17:45
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Dan

Jepp, W står morsomt nok for "viva".

Viva inneholder to V, derfor W. Dobbel-V

Team Ibis / Probike

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: alfred] #1309442 07/12/2011 19:36
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.

Viser dette at jeg er gammel og over gjennomsnittet sykkelinteressert?
- Er ihvertfall for glad i å sykle til å kaste bort tiden på dårlig materiell.
Synes du fortener en klem, jeg. Kan innkreves når du føler trangen til å innløse den, og jeg er i nærheten. ICON_SMILE

Ikke er historiekunnskapen så verst heller. Og det er kanskje ikke annet enn mentalt du er en gjennlevning fra Dal Molina-tiden, men du er nok over gjennomsnittet sykkelinteressert. ICON_WINK

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: polkaDOT] #1309481 07/12/2011 21:04
Bull Offline
Entusiast
Entusiast

Det har da en status. Jeg har aldri påstått det er høystatus.

Men det var en sykkel som passa budsjettet, og jeg fikk tilogmed mer igjen på forsikringa for den enn hva jeg hadde betalt for den et år tidligere.

(forøvrig hadde den et bakdekk jeg klarte å slite høl i på under 1000 km. Skjønner fortsatt ikke åssen det kan gå an.)

Kjetil

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1309484 07/12/2011 21:10
A
alfred Offline
Ivrig
Ivrig
A
“W l’Italia liberata e redenta” (Long live Italy, liberated and redeemed) gave birth to the acronym W-i-l-i-e-r

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Bull] #1309487 07/12/2011 21:14
Bull Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Bull
Men det var en sykkel som passa budsjettet, og jeg fikk tilogmed mer igjen på forsikringa for den enn hva jeg hadde betalt for den et år tidligere.

...noe som bringer oss mer tilbake til emnet: Kjenner man folk på sykkelmerket? - eller sykkelen mer generelt, kanskje?

For egen del har økonomi alltid vært en faktor når det gjelder sykkel. Jeg har ikke vært villig til å bruke 40 000 kroner på sykkel. Heller ikke 10 000. Min dyreste sykkel noen sinne har vel vært Gekkoen, som jeg betalte 5000 kroner for brukt for et par år sia (jeg har forsåvidt lagt inn noen tusenlapper i oppgradering gjennom disse åra, men dog.). Landeveissyklene har liggi på rundt 4000 kr/stk pent brukt - det sier seg sjøl at det ikke akkurat blir "statussykler" som kjøpes da. Men jeg klarer da ihvertfall å flytte meg til og fra jobb, og en sjelden gang fra Dombås eller Lillehammer til Oslo også.

Status: gjerrigknark.

(Dan husker muligens også min første motorsykkel. Heller ikke høystatus, kan en si...)

Kjetil

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Hæ?] #1336260 14/02/2012 19:45
Frank H Offline
Ringrev
Ringrev
Av alle uviktige ting i verden er dette for viktig til å bli tatt seriøst. Derfor tar vi det alfabetisk. ICON_LAUGH

A
Har du en sykkel med et merke som starter på A, ja da er du så sær at det knapt kan nevnes.

B
Basso: Herre min. Sykkelfrelst og Italofil så til den grad at du staver Italofil med stor I. Og hvis du tror Basso har noe med Ivan å gjøre, da har du ikke en Basso!
Battaglin: Helfrelst nettshopper med et siden anstrengt forhold til Bikeshop.
Bianchi: Eurostil med nogo turkis attåt. Muligens historisk bevisst, og kan hele merkets historie siden Edoardo sto ved sveiseflammen. Eller bare bosatt alt for nært/i Hank Sport sine lokaler i Trondheim.
BMC: Over gjennomsnittet interessert i sykkel, sykling, Sveits og sjokolademelk. Du er ung, men ikke en unge. Foruten når du snakker om BMC.
Boardman: Du har shoppa etter å ha lest hypen i engelse landeveisblader, og nekter å ta inn over deg at du har kjøpt en standard kinaramme med engelsk navn.
Bottechia: Kunne like gjerne handla sykkel på polet. Men undergrundscred fra connoisseurmiljøet rundt Sørensen sykkel.
Bros: Økonomisk bevisst og fullstendig historieløs. Med nære bånd til Nærbø og omegn.

C
Cannondale: Handmade-nerd med sans for proprietære løsninger og ølboksmateriale. Lett bytte for god PR.
Canyon: Kredittkortkonge med nettvett og tysk ordenssans. Glad i å spare penger på sykkel så man har nok til flerforldige hjuloppgraderinger.
Carrera: Glad i former og kurver, farger og rusbrus.
Cervélo: "Jeg kjøpte sykkelen i 2011, og den er allrede utgått på dato!" Og du tror luftmotstand er alt du trenger å tenke på når du sykler. Sier ikke Hushovd, men Thor.
Cipolini: Kamel. Du trenger ikke ta med deg drikke på tur, og velger en sykkel som oser av merkenavn, dyrt etterbarberingsvann og total forakt for praktiske løsninger. Du har trolig en skinsuit i mønsteret "Magic Muscle" i skapet.
Colnago: Fornuftsconnoisseur med sans for muffer. Og stål. Og gamle dager. Og synes alt var bedre før. Integret styrelager er for deg helt, helt nytt. Eller du er blodfan av Thomas Voeckler.
Cube: Stop sleeping 'round with the CyklOn-boys!

D
De Rosa: Todelt. Enten er du i retronissebåsen, og har faste samtaler med Ungarn, eller du er i wannaberetronissebåsen og har faste samtaler med din bank om nedbetalingsplaner for overprisede, lavtech-rammer med snodige former, bøyer og dopingreklamepalmares.
Diamant: "Jeg har verdens letteste sykkel kombinert med verdens tyngste lommebok. Siden jeg kjøpte så billig, mener jeg!".
Dolan: Du sykler på bane.

E
Se A

F
Felt: OverUSApatriotisk. Glad i sterke farger, så lenge de er oransje og blå.

G
Gary Fisher: Wannabehippie med tro på Gud ... eh ... Gary. Og med et like skjørt forhold til Keith Bontragers kranker som Andreas Aarflot har til Paven
Gekko: Du er fra Oslo.
Ghost: Du heter Skalstad. Eller kjenner noen som heter Skalstad.
Giant: Gammel Telekom-fan med svart og rosa garderobe i sykkelavdelingen. Og du blir enda irritert over de som sier en landeveissykkel skal ha horisontalt overrør. Tynn lommebok, siden du har betalt overpris for noe som ikke ser ut som en landeveissykkel, og kompenserer med fett utstyr både her og der.
Gios: Du vil bli som gare - eller du er gare!
GT: Du er trønder.

H
Hard Rocx: "Jeg er sponsa, fra Askertraktene og litt over gjennomsnittet opptatt av Trondheim-Oslo".

I
Indipendent Fabrications: Stålnisse med vaniljefetisj. Retroorientert og fullstendig virkelighetsfjern grunnet langt fremskredet galskap under ventetiden (som er på minst 4 lysår) mellom bestilling og levering av ramme.

J
Se A

K
Kestrel: Over gjennomsnittlig våt, siden du er triatlet med sans for "big is better"-slagord og karbon

L
Lamborghini: Du er rimelig lam hvis du tror dette er en sykkel. Det er det ikke. Det er en traktor!
Lapierre: "Voulez vous coucher avec moi?" Du tror du er en fyrrig franskmann, men vet egentlig ikke forskjellen på en lapierre og en b'Twin.
Litespeed: Gubbe med Lynskey i stallen også. Sykler bare 25% av turen en Lynskey-eier gjør.
Lynskey: Titannisse som ikke sykler mer enn en-to turer i året, men bare bygger nye sykler etterhvert som den nye "dette er Ramma!" kommer fra Gud.

M
Masi: Slu syklist som har lurt kona til å tro at man har kjøpt vin.
Merida: "Velly, velly good bike, sir!" Lite opptatt av stil, mye opptatt av sponsing. Og gode rammer. Og flammelakk. Litt sånn schizofren, egentlig.
Merckx: "Jeg bor alt for nært Sportslageret, og alt for langt unna Belgia". Og så går du og jekker en Kriek.
Monoc: "Jeg kjøpte sykkelen i 1997, og den funker enda!"
Moots: Clash of the titans - du og sykkelen er begge titaner. Dvs gamle, litt ettergivende, men også stive når det trengs.

N
Nakamura: Vektnisse med litt lettere lommebok enn Diamant-syklisten. For å spare vekt på treningsturene også, siden du har den med deg der også. Siden du trenger drosje før eller siden på hver eneste treningstur fordi AmClassic-navet til stadighet går i stykker.

O
On One: Hipster!
Orbea: Egentlig opptatt av nasjonalisme, våpen og oransje uten blått (i motsetning til Felt-syklistene), men mer opptatt av å skreve med beina slik at andre kan lese modellnavnet enn å sykle fort. Vises ofte i felt av denne grunn.

P
Parlee: Du jobber på en europeisk flyplass med Norwegian-avganger. Eller kjenner noen som gjør det.
Pegoretti: "My other, and far less expensive vehicle, is a Ferrari". Va bene!
Pinarello: "Jeg tror asymetriske sykkelrammer og asymetriske bankkontoer er noe for meg og familien min". Kona sykler neppe. Har fullt "Sky"-utstyr, ned til minste detalj (som Jaguar-følgebil).

Q
Se A

R
Raleigh: Anglofil. Tweed is the new pink.
Ridley: Belgiofil. Brostein og luftmotstand er stikkord du faller for. Selv om du aldri har satt dine sykkelsko i det første og kunne brukt pengene mer fornuftig på det andre.

S
Salsa: Jobbpendler med mer interesse for lyktetråder enn sykkeltråder. Grunnen til at du leser dette er fordi noen har tipsa deg om denne trådens innhold.
Schwinn: obs!-kunde med lyst til å prøve noe nytt/leve farlig/spare penger/kjøpe en sykkel du kan uttale navnet på i fylla. Ingen alternativ er strykbare - du er alt det der!
Scott: Lettvektsfrik med nøyaktig vekt og Powertap-nav. Du kom fra terrengsykling og inn på landeveien. Du tror du er nyskapende, men har stått stille siden 2008.
Specialized: WannabeCancellara/WannabeCav. Scientologsyklist, men nekter å innrømme det. Specialized er ikke et merke, det er en sekt.
Surly: Paktisk tursyklist med større fokus på bagasjen din enn sykkelen.

T
Trek: "Jeg hater at alle andre syklister kaller meg kjedelig"-syklist. Og med en klippefast tro på at du aldri skal bytte merke.

U
Se A

V
Viner: Se Masi. Kanskje du har lurt kona til å tro at du har kjøpt TO Masi?
Vipera: Vestlandsfande med NC i blikket

W
Wilier: Enten er du en gjenlevning fra Dal Molina - tiden, og fortjener en klem, eller du er en Bikebusterkunde som fortjener deng fordi du ikke vet hva du en gang sitter på av europeisk sykkelhistorie. Sjansene for at du ikke er det siste er små. Veldig små. Test deg selv - Hva står navnet Wilier for?

X
Se A

Y
Yosemite: "Jeg sykler, altså er jeg". Men ikke mye lenger. Sic transit gloria mundi.

Z
Se A

ÆØÅ
Ja, særlig!

Hehe.... Yeti???

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1632538 25/06/2013 17:55
T
turbo Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
T
Siden det er agurktider vi går inn i, kan vi vel oppdatere status i denne debatten?

Sykler på en Trek, har en merkelig følelse av at folk synes det er litt døllt. Stemmer det? Kjører Avensis, bor i tomannsbolig og trives i åpent landskap. Med andre ord så passer Trek kanskje til min karakter?

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1632569 25/06/2013 18:42
Spiffhopeless Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg kjører Voodoo og en custom Felt F5. Det må være noe galt en plass

"If you are going to die! make sure
its in the front of the peloton!"
Raphael Geminiani to Jacques Anquetil

If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1632646 25/06/2013 20:52
Espen E Offline
Ivrig
Ivrig
On One = hipster.... Hehe, da er jeg kanskje den første snart 48 år gamle eks offiseren, nå fotonisseselgerpotet som er satt i hipsterkategorien...
Litt smigret egentlig....
At jeg også kjører Genesis forsterker vel kanskje båssettingen muligens?
Triller også rundt i Saab, men er usikker i hvilke retning det trekker....

- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg....
2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International
http://instagram.com/esp1e/
Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1632651 25/06/2013 20:56
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
A for Atala, Hæ?.

Du er Urs Freuler-wannabe som sparer til bart på tredje året, og retronisse.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1632679 25/06/2013 21:24
T
turbo Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
T
+1. Das Polizei kann nicht mehr machen.

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1634211 27/06/2013 21:59
_Moe_ Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: turbo
Siden det er agurktider vi går inn i, kan vi vel oppdatere status i denne debatten?

Jada. Siden jeg ikke liker å bli satt i bås, selv om Hæ har gjort et hederlig forsøk, så sykler jeg på en sykkel jeg har laga sjæl ICON_SMILE
I tillegg har jeg en EDR, Mest, men ikke veldig kjent for å være den første produsenten av Rotor-krankene. Sykkelen er som den først nevnte også en one of a kind.

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Frank H] #1635276 29/06/2013 21:11
E
elviz Offline
Veteran
Veteran
E
Fuji mangler
White mangler

Redigert av elviz; 29/06/2013 21:11. Rediger grunn: slettet vipera
Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: elviz] #1635290 29/06/2013 21:34
CyberTrack Offline
Veteran
Veteran
Sitat: elviz
Fuji mangler
White mangler

Kan bli lang den lista over merker som mangler. Isaac, BH, KTM, Corratec, Vellum, Skør'n, DBS, etc... Var nok ikke poenget at alt skulle være med.

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1635348 30/06/2013 06:07
T
turbo Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
T
Fuji og White: Sykler for prisbevisste. Du kjører Octavia og fyller diesel på søndag. Du har matpakke på jobb og er en likandes kar.

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1635381 30/06/2013 08:30
E
elviz Offline
Veteran
Veteran
E
Fuji og White: Sykler for prisbevisste. Du kjører Octavia og fyller diesel på søndag. Du har matpakke på jobb og er en likandes kar.

Uææ! Du er synsk! Vennligst send meg lottorekka neste uke.

Tusen takk!

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: elviz] #1635384 30/06/2013 08:31
E
elviz Offline
Veteran
Veteran
E

Uææ! Du er synsk! Vennligst send meg lottorekka neste uke.

Tusen takk!

Helst på PM !

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: CyberTrack] #1653606 05/08/2013 23:13
kimare Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: CyberTrack
Fuji mangler
White mangler

Kan bli lang den lista over merker som mangler. Isaac, BH, KTM, Corratec, Vellum, Skør'n, DBS, etc... Var nok ikke poenget at alt skulle være med.

Tull! Og selvsagt skal Rose med og Cinelli. Britisk sykkelsport er i vinden, på koksholmen rul(l)er Moda, Forme og Raleigh. Er du godt ute på landsbygda i Frankrike har du sikkert en Vitus, alternativ har du bare handlet billig på crc.

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #2387757 08/03/2017 20:40
B
bamse_bra Offline
Avhengig
Avhengig
B

Og hvem er man hvis man kjører Fara?

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #2387758 08/03/2017 20:41
B
bamse_bra Offline
Avhengig
Avhengig