Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Kjenner man folk på sykkelmerket?

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Alpers] #1292173 04/11/2011 22:21
parkprest Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Alpers
Min Parlee er nå i besittelse av Bjørn Kjos.

At en sykkel kan besitte en person strider mot alt min mor lærte meg om rett og galt, men det stemmer vel med buddhistenes lære;
hvis du eier mere enn syv ting, så eier tingene deg.

pedalistisk !
Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1292208 05/11/2011 00:15
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
I dativ og andre oldiskasus kan plassering av subjekt og objekt på norsk være forvirrende, inkludert for undertegnede.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: A4-Biorobot] #1292259 05/11/2011 08:57
DavidS Offline
Ivrig
Ivrig
Independent Fabrication: Du handler ikke sykkel vært år, og du versetter stil og komfort. Ikke umulig at du er en jålete snobb.

Rust? Fordi det rimer på dust.
Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1292298 05/11/2011 10:44
bullet Offline
Besatt
Besatt
Er ikke Santa Cruz et skateboardmerke?

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1292310 05/11/2011 11:21
parkprest Offline
Ivrig
Ivrig
Santa Cruz er et sted i California, Santa Cruz Skateboards er utgangspunktet for mange firmaer, Santa Cruz Bicycles er et av de. Gamle skatere får dårlige knær og da er sykkel et alternativ. Rob Roskopp og Christian Hosoi var de store SC- skaterne på 80-tallet. Hosoi havna i spjeldet ( for narko tror jeg ) og Roskopp starta sykkelfabrikken.

pedalistisk !
Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1292323 05/11/2011 12:55
K
Ka så Offline
Entusiast
Entusiast
K
Gikk fra Fisher Cronus Ultimate til Trek grunnet reklamasjon..Fisheren grunnet komfort, og en sjeldenhet på veien, desverre gjorde kranken til Gary at det ble få mil før erstatningen fra Foss dukka opp hos Spinn. Dermed gikk jeg fra godtatt til fysj og fy ICON_WINK

Sykkelhilsen
Knut-Tore
Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1292327 05/11/2011 13:08
Livestrong Offline
Ringrev
Ringrev
i sykkelboden her i huset er det 1 merida racer( vinter høst) 1 Ridley (konkurranse racer) og en 12 år gammel Scott MTB, (bare rammen som er 12 år) ungene har alle 3 vær sin Trek sykkel.

Ønsket er en Trek Livestrong edition. Liker veldig godt lakkerinen på den.. ICON_SMILE

If you worried about falling off the bike,
YOU`D NEVER GET ON.

- Lance Armstrong
Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: parkprest] #1292335 05/11/2011 13:24
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: parkprest

At en sykkel kan besitte en person strider mot alt min mor lærte meg om rett og galt, men det stemmer vel med buddhistenes lære;

Endelig var det noen som skjønte den.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Alpers] #1292352 05/11/2011 14:52
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H

Endelig var det noen som skjønte den.

Mangler en sykkel på at de eier meg. Alle av samme merke...
Men syklingen eier meg ihvertfall.

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: parkprest] #1292369 05/11/2011 15:34
bullet Offline
Besatt
Besatt
Santa Cruz er et sted i California, Santa Cruz Skateboards er utgangspunktet for mange firmaer, Santa Cruz Bicycles er et av de. Gamle skatere får dårlige knær og da er sykkel et alternativ. Rob Roskopp og Christian Hosoi var de store SC- skaterne på 80-tallet. Hosoi havna i spjeldet ( for narko tror jeg ) og Roskopp starta sykkelfabrikken.

Synd det gikk slik for Hosoi. Roskopp-brettet er jo en klassiker. Hadde en Svinesundkopi på slutten av 80-tallet.

Redigert av bullet; 05/11/2011 15:37.

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1292382 05/11/2011 16:08
S
stmarc Offline
Avhengig
Avhengig
S
Hva kan en så si om de som (kun) eier NORSKE sykkelmerker - DBS, Diamant, Hard Rocx, Gekko etc.
Patrioter?

Selv har jeg siden barndommen eid 3 stk DBS og i nyere tid 2 stk Hard Rocx

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1292383 05/11/2011 16:09
A
Albo Offline
Entusiast
Entusiast
A
Kan vi slutte å snakke om flate små sykler med fire hjul uten bremser (les rullebrett)

Angående Trek. ALLE som sykler på litt dyrere Trek sykler har også Oakley Jawbone i Livestrong farger (vitenskapelig bevist). Derfor er alle Trekryttere (av dyrere/høyere klasse) stilstjelere/etterapere. ;-)

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1292399 05/11/2011 16:44
TashkentTerror Offline
Ringrev
Ringrev
stmarc: Kun norske sykler? Det blir vel litt som å drikke kun norsk vin?

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: stmarc] #1292423 05/11/2011 17:09
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: stmarc
Hva kan en så si om de som (kun) eier NORSKE sykkelmerker - DBS, Diamant, Hard Rocx, Gekko etc.
Patrioter?

Jeg har både en Gekko og en Patriot. ICON_SMILE

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Dan] #1292438 05/11/2011 17:34
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Dan
Sitat: stmarc
Patrioter?

Jeg har både en Gekko og en Patriot. ICON_SMILE

Tipper alle vaskemidlene dine er fra Lilleborg, og at Ariel er ut. I garasjen har du en gammel radio fra Radionette, og du mener statskanalen lett kan forsvare tredobbel lisens.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Alpers] #1292445 05/11/2011 17:50
Dan Offline
More than words
More than words
Tipper alle vaskemidlene dine er fra Lilleborg, og at Ariel er ut. I garasjen har du en gammel radio fra Radionette, og du mener statskanalen lett kan forsvare tredobbel lisens.

Det står en Kurér på arbeidsrommet og statskanalen kunne forsvare tredobbel lisens hvis de la alle pengene på NRK2 og kuttet ut de andre tullekanalene.

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: parkprest] #1292457 05/11/2011 18:13
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S

Jeg hadde Hosoi brett, og nå har jeg en Santa Cruz. Har også en Parlee. Poseur av verste skuff må jeg da anta?

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1292468 05/11/2011 18:30
torinb Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har en radio i garasjen som er korrodert fast på P1. Når det gjelder lisens hadde jeg med glede betalt både dobbelt og trippelt om det ble nødvendig for å beholde NRK's fantastiske tilbud.

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1292507 05/11/2011 20:01
T
turbo Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
T
Det eneste jeg savner i NRK er Sportsrunden og Sportshjørnet hhv. mandager og torsdager. Den gang det gikk, hadde vel Peugeot en ganske sterk stilling blant syklister. Og jammen ta er de tilbake i samtiden:
http://www.cycles.peugeot.fr/fiche-velo/cr01/01/

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: torinb] #1292531 05/11/2011 20:55
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: torinb
Jeg har en radio i garasjen som er korrodert fast på P1. Når det gjelder lisens hadde jeg med glede betalt både dobbelt og trippelt om det ble nødvendig for å beholde NRK's fantastiske tilbud.

Norgesglasset er min favoritt. Jeg ville gladelig ofret en sykkel i året om statskanalen fikk tilbake monopolet.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1292911 06/11/2011 20:38
james500 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Vi har 11 trek-, og to dbs-sykler i husholdningen, uten å være tilhenger av lance armstrong. Det som derimot stemmer med teoriene, er at som eier av norske sykler, er jeg også forkjemper for dobbel lisens og gjeninnføring av NRK-monopolet (med dispensasjon for Eurosport)

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1293000 06/11/2011 23:15
R
Reke Offline
Entusiast
Entusiast
R
For min del:

Vipera: Det eneste som var økonomisk innenfor mine rammer i distriktet i 2005
Wilier: Ditto, men med tilleggskravene karbon, italiensk og generelt anbefalt på forumet i 2011

Wannabee? alltid, ellers er det ingen grunn til noe som helst.

Hadde forøvrig vært stolt hvis noen av de utstrålte nrk.

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Reke] #1293015 07/11/2011 06:28
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Reke

Ikke kødd med tv-signalet mitt!

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Dan] #1293045 07/11/2011 08:08
R
Reke Offline
Entusiast
Entusiast
R
Sitat: Dan
Sitat: Reke

Ikke kødd med tv-signalet mitt!

Hvis jeg fikk bestemme, så skulle signalstyrken på NRK blitt bedret hver gang jeg sykla forbi huset dit.

Hadde også gjerne betalt trippel lisens for å styrke NRK og slippe de andre kanalene.

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1293381 07/11/2011 18:15
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Av alle uviktige ting i verden er dette for viktig til å bli tatt seriøst. Derfor tar vi det alfabetisk. ICON_LAUGH

A
Har du en sykkel med et merke som starter på A, ja da er du så sær at det knapt kan nevnes.

B
Basso: Herre min. Sykkelfrelst og Italofil så til den grad at du staver Italofil med stor I. Og hvis du tror Basso har noe med Ivan å gjøre, da har du ikke en Basso!
Battaglin: Helfrelst nettshopper med et siden anstrengt forhold til Bikeshop.
Bianchi: Eurostil med nogo turkis attåt. Muligens historisk bevisst, og kan hele merkets historie siden Edoardo sto ved sveiseflammen. Eller bare bosatt alt for nært/i Hank Sport sine lokaler i Trondheim.
BMC: Over gjennomsnittet interessert i sykkel, sykling, Sveits og sjokolademelk. Du er ung, men ikke en unge. Foruten når du snakker om BMC.
Boardman: Du har shoppa etter å ha lest hypen i engelse landeveisblader, og nekter å ta inn over deg at du har kjøpt en standard kinaramme med engelsk navn.
Bottechia: Kunne like gjerne handla sykkel på polet. Men undergrundscred fra connoisseurmiljøet rundt Sørensen sykkel.
Bros: Økonomisk bevisst og fullstendig historieløs. Med nære bånd til Nærbø og omegn.

C
Cannondale: Handmade-nerd med sans for proprietære løsninger og ølboksmateriale. Lett bytte for god PR.
Canyon: Kredittkortkonge med nettvett og tysk ordenssans. Glad i å spare penger på sykkel så man har nok til flerforldige hjuloppgraderinger.
Carrera: Glad i former og kurver, farger og rusbrus.
Cervélo: "Jeg kjøpte sykkelen i 2011, og den er allrede utgått på dato!" Og du tror luftmotstand er alt du trenger å tenke på når du sykler. Sier ikke Hushovd, men Thor.
Cipolini: Kamel. Du trenger ikke ta med deg drikke på tur, og velger en sykkel som oser av merkenavn, dyrt etterbarberingsvann og total forakt for praktiske løsninger. Du har trolig en skinsuit i mønsteret "Magic Muscle" i skapet.
Colnago: Fornuftsconnoisseur med sans for muffer. Og stål. Og gamle dager. Og synes alt var bedre før. Integret styrelager er for deg helt, helt nytt. Eller du er blodfan av Thomas Voeckler.
Cube: Stop sleeping 'round with the CyklOn-boys!

D
De Rosa: Todelt. Enten er du i retronissebåsen, og har faste samtaler med Ungarn, eller du er i wannaberetronissebåsen og har faste samtaler med din bank om nedbetalingsplaner for overprisede, lavtech-rammer med snodige former, bøyer og dopingreklamepalmares.
Diamant: "Jeg har verdens letteste sykkel kombinert med verdens tyngste lommebok. Siden jeg kjøpte så billig, mener jeg!".
Dolan: Du sykler på bane.

E
Se A

F
Felt: OverUSApatriotisk. Glad i sterke farger, så lenge de er oransje og blå.

G
Gary Fisher: Wannabehippie med tro på Gud ... eh ... Gary. Og med et like skjørt forhold til Keith Bontragers kranker som Andreas Aarflot har til Paven
Gekko: Du er fra Oslo.
Ghost: Du heter Skalstad. Eller kjenner noen som heter Skalstad.
Giant: Gammel Telekom-fan med svart og rosa garderobe i sykkelavdelingen. Og du blir enda irritert over de som sier en landeveissykkel skal ha horisontalt overrør. Tynn lommebok, siden du har betalt overpris for noe som ikke ser ut som en landeveissykkel, og kompenserer med fett utstyr både her og der.
Gios: Du vil bli som gare - eller du er gare!
GT: Du er trønder.

H
Hard Rocx: "Jeg er sponsa, fra Askertraktene og litt over gjennomsnittet opptatt av Trondheim-Oslo".

I
Indipendent Fabrications: Stålnisse med vaniljefetisj. Retroorientert og fullstendig virkelighetsfjern grunnet langt fremskredet galskap under ventetiden (som er på minst 4 lysår) mellom bestilling og levering av ramme.

J
Se A

K
Kestrel: Over gjennomsnittlig våt, siden du er triatlet med sans for "big is better"-slagord og karbon

L
Lamborghini: Du er rimelig lam hvis du tror dette er en sykkel. Det er det ikke. Det er en traktor!
Lapierre: "Voulez vous coucher avec moi?" Du tror du er en fyrrig franskmann, men vet egentlig ikke forskjellen på en lapierre og en b'Twin.
Litespeed: Gubbe med Lynskey i stallen også. Sykler bare 25% av turen en Lynskey-eier gjør.
Lynskey: Titannisse som ikke sykler mer enn en-to turer i året, men bare bygger nye sykler etterhvert som den nye "dette er Ramma!" kommer fra Gud.

M
Masi: Slu syklist som har lurt kona til å tro at man har kjøpt vin.
Merida: "Velly, velly good bike, sir!" Lite opptatt av stil, mye opptatt av sponsing. Og gode rammer. Og flammelakk. Litt sånn schizofren, egentlig.
Merckx: "Jeg bor alt for nært Sportslageret, og alt for langt unna Belgia". Og så går du og jekker en Kriek.
Monoc: "Jeg kjøpte sykkelen i 1997, og den funker enda!"
Moots: Clash of the titans - du og sykkelen er begge titaner. Dvs gamle, litt ettergivende, men også stive når det trengs.

N
Nakamura: Vektnisse med litt lettere lommebok enn Diamant-syklisten. For å spare vekt på treningsturene også, siden du har den med deg der også. Siden du trenger drosje før eller siden på hver eneste treningstur fordi AmClassic-navet til stadighet går i stykker.

O
On One: Hipster!
Orbea: Egentlig opptatt av nasjonalisme, våpen og oransje uten blått (i motsetning til Felt-syklistene), men mer opptatt av å skreve med beina slik at andre kan lese modellnavnet enn å sykle fort. Vises ofte i felt av denne grunn.

P
Parlee: Du jobber på en europeisk flyplass med Norwegian-avganger. Eller kjenner noen som gjør det.
Pegoretti: "My other, and far less expensive vehicle, is a Ferrari". Va bene!
Pinarello: "Jeg tror asymetriske sykkelrammer og asymetriske bankkontoer er noe for meg og familien min". Kona sykler neppe. Har fullt "Sky"-utstyr, ned til minste detalj (som Jaguar-følgebil).

Q
Se A

R
Raleigh: Anglofil. Tweed is the new pink.
Ridley: Belgiofil. Brostein og luftmotstand er stikkord du faller for. Selv om du aldri har satt dine sykkelsko i det første og kunne brukt pengene mer fornuftig på det andre.

S
Salsa: Jobbpendler med mer interesse for lyktetråder enn sykkeltråder. Grunnen til at du leser dette er fordi noen har tipsa deg om denne trådens innhold.
Schwinn: obs!-kunde med lyst til å prøve noe nytt/leve farlig/spare penger/kjøpe en sykkel du kan uttale navnet på i fylla. Ingen alternativ er strykbare - du er alt det der!
Scott: Lettvektsfrik med nøyaktig vekt og Powertap-nav. Du kom fra terrengsykling og inn på landeveien. Du tror du er nyskapende, men har stått stille siden 2008.
Specialized: WannabeCancellara/WannabeCav. Scientologsyklist, men nekter å innrømme det. Specialized er ikke et merke, det er en sekt.
Surly: Paktisk tursyklist med større fokus på bagasjen din enn sykkelen.

T
Trek: "Jeg hater at alle andre syklister kaller meg kjedelig"-syklist. Og med en klippefast tro på at du aldri skal bytte merke.

U
Se A

V
Viner: Se Masi. Kanskje du har lurt kona til å tro at du har kjøpt TO Masi?
Vipera: Vestlandsfande med NC i blikket

W
Wilier: Enten er du en gjenlevning fra Dal Molina - tiden, og fortjener en klem, eller du er en Bikebusterkunde som fortjener deng fordi du ikke vet hva du en gang sitter på av europeisk sykkelhistorie. Sjansene for at du ikke er det siste er små. Veldig små. Test deg selv - Hva står navnet Wilier for?

X
Se A

Y
Yosemite: "Jeg sykler, altså er jeg". Men ikke mye lenger. Sic transit gloria mundi.

Z
Se A

ÆØÅ
Ja, særlig!

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Hæ?] #1293387 07/11/2011 18:39
gare Offline
More than words
More than words
Hihi

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1293413 07/11/2011 19:22
T
turbo Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
T
Hei "Hæ?"

Bevares, dette var alt på ett brett - Hjertelig takk!

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1293416 07/11/2011 19:23
TashkentTerror Offline
Ringrev
Ringrev
Ø? Øglænd: Se DBS :-)

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: Hæ?] #1293435 07/11/2011 19:41
P
Pinello Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: Hæ?
Av alle uviktige ting i verden er dette for viktig til å bli tatt seriøst. Derfor tar vi det alfabetisk. ICON_LAUGH

Applaus! En kraftinnsats.

Men hva skal man si om den gjengen som kommer syklende opp Maridalen på sine Guerciotti'er?

Re: Kjenner man folk på sykkelmerket? [Re: turbo] #1293445 07/11/2011 19:50
R
Reke Offline
Entusiast
Entusiast
R
Bra at dette blir diskutert skikkelig. De som liker å shoppe på nett burde vel egentlig være like opptatt av å hente info generelt på nett, så noe om opphavet og navnet til sykkelen bør man vel kunne.

Savna Focus på lista? noen med presis beskrivelse?

Side 6 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support, Valentino