Dette ser spennende ut. Vent med å "dømme" fargen før du har den i stua. Hvitbalansen i bildet ser litt rar ut. Du sitter med 99% sannsylighet heller ikke på kalibrert skjerm, så her er store rom for avvik :-)
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/
Jeg synes ramma så knakende fin ut, blir spennende å se når den er "kjørbar". Ser ut som finishen på lakkeringen er bra også?
Takk, vi må nok begge smøre oss med litt tålmodighet før denne er kjørbar. Kommer helt sikkert til å legge ut bilder når bygget er ferdig, og kanskje litt underveis også.
Sitat: Espen E
Dette ser spennende ut. Vent med å "dømme" fargen før du har den i stua. Hvitbalansen i bildet ser litt rar ut. Du sitter med 99% sannsylighet heller ikke på kalibrert skjerm, så her er store rom for avvik :-)
Noen må være 1% andelen også :p, men helt kalibrert er den ikke siden det sikkert er minst ett år siden jeg brukte Spyder Pro. Men når man vet hvor dårlig fargegjengivelsen er på noen kompaktkamera innendørs skal man kanskje ikke dømme for hardt før jeg har ramma i stua.
Har ramma i hus nå den ser utvilsomt flott ut. Snart på tide å fette opp lagre, plassere den i sofaen og ta bilde. Spurte i en annen tråd hvilket fett jeg burde gå for, uten å få svar. Det er ut som Finish Line og Rock n' Roll er to merker som anbefales. Har funnet dette, men også her er det flere å velge mellom.
Til bolter bruker du kobberpasta for montering der du har alu-stål eller titan-alu eller titan-stål-kontakt (eller bare stål-stål)
Til lagre bruker du enten Finish Line Teflon eller R'n'R Super Web. Begge disse er for lagre og fungerer supert. Kan også brukes istedenfor kobberpasta på de fleste steder. Felles for disse er at du bør/må ha en fettpresse til som gjør underverker i lite søl.
Finish Line Ceramic er for keramiske lagre, og kan fint droppes hvis du ikke har det.
R'n'R Super Coat er fin til monteringsflater som f.eks. setepinne (ikke styreområde, så det er sagt).
Skal du ha minst mulig liggende i kassa, ville jeg kjøpt enten Finish Line Teflon eller R'n'R Red devil.
Dersom det blir problemer er jeg redd du vil lese om det her
Sitat: baronKanon
Til bolter bruker du kobberpasta for montering der du har alu-stål eller titan-alu eller titan-stål-kontakt (eller bare stål-stål)
Til lagre bruker du enten Finish Line Teflon eller R'n'R Super Web. Begge disse er for lagre og fungerer supert. Kan også brukes istedenfor kobberpasta på de fleste steder. Felles for disse er at du bør/må ha en fettpresse til som gjør underverker i lite søl.
Finish Line Ceramic er for keramiske lagre, og kan fint droppes hvis du ikke har det.
R'n'R Super Coat er fin til monteringsflater som f.eks. setepinne (ikke styreområde, så det er sagt).
Skal du ha minst mulig liggende i kassa, ville jeg kjøpt enten Finish Line Teflon eller R'n'R Red devil.
Takker for tips om kobberpasta, er det gjengene som skal ha litt av dette? Forøvrig en liten tube karbonpasta, skal denne legges mellom delen som griper fast og karbonflaten?
Hvor lenge holder en tube med fett? Kan en tube spare meg for å kjøpe en fettpresse? Dersom jeg kjøper fettpresse regner jeg med en fra Biltema duger?
Dersom jeg kjøper fettpresse regner jeg med en fra Biltema duger?
Hvis du skal handle en på Biltema, ikke ta den til 30 kroner. Den i prisklassen over er verdt pengene og vel så det. Koster fortsatt under hundrelappen.
Takker for tips om kobberpasta, er det gjengene som skal ha litt av dette? Forøvrig en liten tube karbonpasta, skal denne legges mellom delen som griper fast og karbonflaten?
Hvor lenge holder en tube med fett? Kan en tube spare meg for å kjøpe en fettpresse? Dersom jeg kjøper fettpresse regner jeg med en fra Biltema duger?
Jepp jepp lenge jepp ikke sett noen som passer tubene der
Hvis du skal handle en på Biltema, ikke ta den til 30 kroner. Den i prisklassen over er verdt pengene og vel så det. Koster fortsatt under hundrelappen.
Sitat: baronKanon
Jepp jepp lenge jepp ikke sett noen som passer tubene der
Da begynner jeg med en tube Finish Line Teflon, dersom denne er grei å jobbe med dropper jeg fettpistol i denne omgang. Hvis ikke sjekker jeg Biltema. Så på Finish Line pistolen, men den eneste tilbakemeldingen var svært negativ avventer derfor den. Uansett ikke stress å etterbestille iom at PBK har gratis frakt
Da begynner jeg med en tube Finish Line Teflon, dersom denne er grei å jobbe med dropper jeg fettpistol i denne omgang. Hvis ikke sjekker jeg Biltema. Så på Finish Line pistolen, men den eneste tilbakemeldingen var svært negativ avventer derfor den. Uansett ikke stress å etterbestille iom at PBK har gratis frakt
Det er brukerfeil som gir den dårlige tilbakemeldingen. Man må sørge for at pumpen har fett å jobbe med, og da fungerer det helt til du treffer en luftboble, og må klemme litt til Har en Pedros som må dras igang når det er luftboble, men det er slik i alle slike design - de er avhengige av noe håndfast å suge inn.
LTK023 geo chart shows it will take a 2.3 tyre. I am running Maxxis Ikon 2.2 on my LTK023 and plenty of clearance.
pic taken during my LTK023 build shows the Ikon tyre
Det er jo velkjent at 2.2 på ett dekk ikke nødvendigvis er samme størrelse som et 2.2 fra en annen produsent. Produsentene blåser mao opp tallene mer enn dekkene.
Da er pistolen fettladd og jeg forsåvidt er klar for litt Rock 'n' Roll.
Jeg tenker jeg begynner forsiktig med kranken. Har sett på denne videoen, som jeg regner med gir meg noenlunde riktig veiledning dog for XTR og ikke XT som jeg har men forskjellen er vel ikke veldig stor?
Nå har jeg funnet instruksjoner for kranken og holder meg til disse.
Før jeg begynner, antar jeg at kobberpasta eller karbonpasta i liten grad benyttes på kranken, evt på noen av skruene. Fettet skal vel i stor grad smøres på gjengene som skrues i ramma, andre steder?
Annet jeg bør være oppmerksom på?
Når det gjelder resten av monteringen av sykkelen, dersom jeg ikke finner riktig dreiemoment, antar jeg ikke at jeg gjør mye galt dersom jeg benytter dette som et utgangspunkt. http://bicycletutor.com/torque-specifications/
Dette var spennende! Jeg venter på samme ramme fra kina, da med benevnelsen FR211. Er det lov å spørre om hva det kostet å få lakkering på ramma? Jeg har bestilt med Carbon UD klar finish. Jeg ser også at det kanskje er forskjell på krankhuset, da den jeg har bestilt skulle ha BB30 og din ser ut som om den er en gjenget variant?
Tror det var $45 for lakkeringen og $40 for bokstavene. Eller i det minste der omkring. Kompisen min angrer på at han ikke gjorde noe lignende. Har forøvrig satt inn kranklageret. Vil få hjelp av et forummedlem til innsetting av styrelager. Skal prøve å få tatt bilder snart.
Det har tatt tid, men nå er både krank- og styrelagre på plass, samt et par andre små ting. Dog oppdaget jeg at det ikke fulgte med beskyttelsestrømpe til girwirene. Får man dette løst? Evt må jeg kjøpe wiresett som her.
edit: ellers har kranken et hulrom som er delvis dekket på venstresiden og ingen beskytelese på høyresiden. Skal det være sånn?
Redigert av kimare; 16/03/201213:49. Rediger grunn: manglet noe vedr kranken.
Plukket opp girstrømper på XXL, satser på at de duger.
Men har støtt på ett annet problem. Formula Oro K18 bremsene jeg kjøpte er forhåndsfyllte med olje, noe som nok er supert for de fleste. Mitt problem er at ramma har interne kanaler slik at jeg må fjerne endestykkene for å få strømpen gjennom kanalene. I den forbindelse lurer jeg på et par ting.
1. Vil karbonen ta skade dersom Dot 4 olja kommer i kontakt? (I såfall er kanskje det lureste å kjøpe ny strømpe). 2. Når jeg demonterer delene i enden av strømpen, kan jeg bruke noen av disse om igjen? Evt hvilke?
3. Dersom jeg kommer i skade for å søle all oljen ut av strømpen (meget sannsynlig for en klossete funksjonær), hvor mye ny olje trenger jeg? 4. Har noen erfaring med Epic Bleed Solutions? 5. Jeg antar at en god tang gjør en like god jobb som en strømpekutter
Sto for snart fire år siden og gjorde ferdig mitt første egenbygg i en studentleilighet i Haugesund, og hadde samme problem. jeg endte opp med å legge slangen under overrøret, så hvis slangen ikke er for lang og det ikke er superviktig å få lagt den inni er det en helt kurant løsning. Og stripsinga holder den dag i dag...