Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ?

Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: Dan] #1289481 31/10/2011 17:20
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
I min urokkelige søken etter et bedre forum mener jeg det er på tide å innføre meta-nivået. Ingenting er jo så beregnelig og avgjort som å diskutere dekk, kaffe eller høytalerkabler. Samtlige veteran-gnomer sier akkurat det samme de har sagt hundre ganger før og man har som vanlig ikke kommet et skritt videre eller bidratt med ny underholdning.

Underholdningsverdien stiger derimot betraktelig dersom man inntar et meta-nivå og begynner å diskutere hvordan diskusjonen i tråden om 29ere vs 26ere foregår eller hvordan andre argumenterer for eller imot stilpolitiske hensyn.

Dessverre bærer ennå altfor mange tråder preg av å være en salig lapskaus der unødvendige innlegg direkte til temaet støyer for gode og infame innlegg om andres innlegg.

Derfor: innfør meta-avdelinger nå! Spesielt ønsker jeg meg en der jeg endelig kan få lettet meg om alle bloggene jeg ikke leser.

Jeg har forøvrig i alle år også vært talerør for oss som ønsker et underforum for tyske single-speedere (partysvensker, liksom!).

Martin

Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: polkaDOT] #1289515 31/10/2011 17:55
chalshus Offline
More than words
More than words
Sitat: polkaDOT
Sitat: erling
Sitat: Alpers
Vi jobber for tiden med et eget partysvenskeforum.

Specialy for Dan and Fredriks?

YODA er jo ikke særlig til stede.

YODA? Er han svensk? Trodde han bare var DEILIG?

Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: lars-frr] #1289560 31/10/2011 19:06
Liol Offline
Ringrev
Ringrev
Diverse forslag om å endre forumet kommer vel titt og ofte, men har forstått det slik at forumet har en notorisk endringsvegring og slike forslag er sjeldent populære (det er jo bare å se hvordan "diskusjonen" sklir ut i denne tråden). Sist gang jeg dristet meg til å bifalle et slik forslag ble jeg bedt om klage mindre og smile mer....

Dermed må en vel bare leve med et forum som er litt dårlig proporsjonert i forhold til trafikken som blir generert og bare akseptere at slik er det og slik skal det fortsette å være. Hvis det er noe som oppleves som rotete så er det bare en del av forumets sjarm.

Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: Liol] #1289576 31/10/2011 19:29
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Liol
Hvis det er noe som oppleves som rotete så er det bare en del av forumets sjarm.

Et tips til de som synes Arena er rotete er å gå til HappyMTB og se hvordan Sveriges største og beste terrengsykkelforum er organisert. Kom så tilbake hit og pust rolig og lettet ut. ICON_SMILE

Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: lars-frr] #1289629 31/10/2011 20:37
RaymondJ Offline
Veteran
Veteran
Åfyf.... :-D Vi har INGENTINg å klage på etter å ha sett det der! Jøje meg!

Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: Dan] #1289687 31/10/2011 22:28
S
SgtPepper Offline
Avhengig
Avhengig
S
Åh! For et kaos! Jeg må hvile øynene.

Canfield Brothers Balance
Ragley Bluepig X
Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: lars-frr] #1289809 01/11/2011 09:34
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: lars-frr
Hei

Ser at Racer har en egen gruppe/avdeling på dette formumet, hvorfor finnes det ikke en slik for MTB ? Sikkert dumt spørsmål.

Kort svar: Ja, i grunn. ICON_WINK

Gaute
Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: Dan] #1289818 01/11/2011 09:50
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: Dan
Hvis det er noe som oppleves som rotete så er det bare en del av forumets sjarm.

Et tips til de som synes Arena er rotete er å gå til HappyMTB og se hvordan Sveriges største og beste terrengsykkelforum er organisert. Kom så tilbake hit og pust rolig og lettet ut. ICON_SMILE

Jeg synes nå egentlig mtbr og er ille nok, det tar jo fem minutter å lese gjennom alle forumkategoriene. Men de har kanskje en brukerbase som gjør at man får jevn nok trafikk på alle underforaene.

Per B.
Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: Liol] #1290001 01/11/2011 15:32
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Diverse forslag om å endre forumet kommer vel titt og ofte, men har forstått det slik at forumet har en notorisk endringsvegring og slike forslag er sjeldent populære (det er jo bare å se hvordan "diskusjonen" sklir ut i denne tråden). Sist gang jeg dristet meg til å bifalle et slik forslag ble jeg bedt om klage mindre og smile mer....

Dermed må en vel bare leve med et forum som er litt dårlig proporsjonert i forhold til trafikken som blir generert og bare akseptere at slik er det og slik skal det fortsette å være. Hvis det er noe som oppleves som rotete så er det bare en del av forumets sjarm.

Det er et eller annet med merverdi vs. ressursbruk som vil veie tyngst ved slike vurderinger. I bunn og grunn har vi ikke ressurser til å gjøre dette særlig annerledes.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: lars-frr] #1290013 01/11/2011 16:09
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Hvorfor er ikke landevei.no/ubb oppe? Så slipper vi å svare på feil spørsmål som blir stilt i Deler og Ymse. Når folk spør om dekk og Zipp-hjul, så slipper vi å svare at 20mm er litt smalt til terrengsykkel og "Jøss, har Zipp begynt med terrengsykkelhjul?". Det er jo tydelig at FriFlyt eier landevei.no-domenet, lizzm.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: baronKanon] #1290078 01/11/2011 19:06
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: baronKanon
Hvorfor er ikke landevei.no/ubb oppe? Så slipper vi å svare på feil spørsmål som blir stilt i Deler og Ymse. Når folk spør om dekk og Zipp-hjul, så slipper vi å svare at 20mm er litt smalt til terrengsykkel og "Jøss, har Zipp begynt med terrengsykkelhjul?". Det er jo tydelig at FriFlyt eier landevei.no-domenet, lizzm.

Om du ser hva jeg skrev i innlegget før ditt, så har du svaret på nettopp det.

Jeg kan forøvrig nevne at vi jobber med å lage et eget grinebiterforum, men at dette har blitt møtt en del motbør fra sure mennesker.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: lars-frr] #1290087 01/11/2011 19:20
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
Terrengsykling er navigasjon i ulendt terreng. Bevar uforutsigbarheten og manglende struktur på forumet!

Dersom det lages Landevei forum(hæ? hva sa du Alpers..!) så kan jo det være glatt, effektivt og hyperstrukturert. Kansje litt glossy også.

Forandring..... *grøss*

Del stien, skru av Strava
Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: baronKanon] #1290149 01/11/2011 20:55
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Den dagen en ellevill sum penger står til rådighet, vil det sikkert komme. Da kan folk ansettes til å gjøre jobben som jo må gjøres, nemlig.

For øvrig: landevei.no-domenet blei kjøpt for flere år siden, da visjonære redaktør Øyvind hadde en entusiastisk og halvrealistisk drøm om å få til noe av det samme som terrengsykkel.no har gjort for norske terrengsyklister. Og det var flere år før Landevei forelå som coffe table-lektyre.

Gaute
Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: Alpers] #1290205 01/11/2011 22:10
N
nicolai Offline
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
N
Haha, nydelig ICON_LAUGH

/Are Nicolai
Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: Alpers] #1290218 01/11/2011 22:20
Loki Offline
Besatt
Besatt

Jeg kan forøvrig nevne at vi jobber med å lage et eget grinebiterforum.

Hvorfor ble ikke dette prioritert over Blogg Blogg Forum?

- Loki / grinebiter

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: Alpers] #1290220 01/11/2011 22:21
StigB Offline
Señor
Señor

Jeg kan forøvrig nevne at vi jobber med å lage et eget grinebiterforum, men at dette har blitt møtt en del motbør fra sure mennesker.

Hva i svarte, så grinebiterne vil ikke ha et eget forum. I tilfelle ville det konka ut TS : NO ICON_WINK

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: lars-frr] #1290320 02/11/2011 08:38
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Jeg ønsker IKKE ett eget grinebiterforum. Jeg vil spre surhet og bitterhet over ALLE ikke bare likesinnede, de er så negative hele tida.

Dette ble for surt altså. Kos og Kattepuser til alle i stedet

LarsB

Redigert av larsb; 02/11/2011 08:42.
Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: larsb] #1290342 02/11/2011 09:15
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: larsb
Jeg ønsker IKKE ett eget grinebiterforum. Jeg vil spre surhet og bitterhet over ALLE ikke bare likesinnede, de er så negative hele tida.

Dette ble for surt altså. Kos og Kattepuser til alle i stedet

LarsB

Pass deg nå, pusebæsj er opphav til mye grinebiting.

Per B.
Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: gauter] #1290407 02/11/2011 10:41
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: gauter
Den dagen en ellevill sum penger står til rådighet, vil det sikkert komme. Da kan folk ansettes til å gjøre jobben som jo må gjøres, nemlig.

For øvrig: landevei.no-domenet blei kjøpt for flere år siden, da visjonære redaktør Øyvind hadde en entusiastisk og halvrealistisk drøm om å få til noe av det samme som terrengsykkel.no har gjort for norske terrengsyklister. Og det var flere år før Landevei forelå som coffe table-lektyre.
Skjønner at man sliter med å lage entusiastblad i lille Norge med en håndfull potensielle lesere. Men var det ikke sånn (nå får de virkelige grinebiterne korrigere meg) at Terrengsykkel.no startet før bladet og ikke var betalt av annet enn annonser og dugnadsånd? Og så var det oppe og gikk, og Fri Flyt tok over - akkurat som Utfor.com. Ikke grinebitersk, men ser muligheten til å kunne gi evt. landeveisentusiaster/datanerder en tumleplass for å bygge opp noe man kan ta over senere? Eller er det noe annet som stikker kjepper i hjulene?

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: baronKanon] #1290415 02/11/2011 10:52
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: gauter

Skjønner at man sliter med å lage entusiastblad i lille Norge med en håndfull potensielle lesere. Men var det ikke sånn (nå får de virkelige grinebiterne korrigere meg) at Terrengsykkel.no startet før bladet og ikke var betalt av annet enn annonser og dugnadsånd? Og så var det oppe og gikk, og Fri Flyt tok over - akkurat som Utfor.com. Ikke grinebitersk, men ser muligheten til å kunne gi evt. landeveisentusiaster/datanerder en tumleplass for å bygge opp noe man kan ta over senere? Eller er det noe annet som stikker kjepper i hjulene?

Godt spørsmål.

Landevei.no står på planen, men akkurat når det kommer vet jeg ikke, dog vil jeg tippe i løpet av første halvår 2012. Ettersom det er Fri Flyt som eier domenet og konseptet, ønsker vi å utvikle en side på samme plattform som våre øvrige sider, og med samme konsept som de øvrige produktene vi eier. Å overlate utviklingen av dette til frivillige blir dermed ikke en aktuell problemstilling.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: baronKanon] #1290444 02/11/2011 11:30
Dan Offline
More than words
More than words
Ikke grinebitersk, men ser muligheten til å kunne gi evt. landeveisentusiaster/datanerder en tumleplass for å bygge opp noe man kan ta over senere? Eller er det noe annet som stikker kjepper i hjulene?

Den største kjeppen i hjulet er selvfølgelig at racersyklister er noen kjedelige tørrpinner, så et slikt forum vil aldri ha samme potensiale til verdensforbedring som det terrengsykkel.no har.

Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: Dan] #1290456 02/11/2011 11:42
EgilS Offline
More than words
More than words
Tja, jeg husker noen diskusjoner på forumet til Syklingens Verden. Temperaturen der inne var nok vel så høy som det er på det verste her. ICON_SMILE

Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: StigB] #1290460 02/11/2011 11:45
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: StigB

Hva i svarte, så grinebiterne vil ikke ha et eget forum. I tilfelle ville det konka ut TS : NO ICON_WINK

Jeg lurer på når grinebiterne oppretter et eget krangleforum for å grinebite over mangelen på grinebiterforum.
Stig, du er jo selvutnevnt livstidsdiktator, tar du saken?

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: Anders A-R] #1290482 02/11/2011 12:11
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Jeg var delaktig i at vi fikk en egen mailingliste der vi kunne diskutere hvorvidt det var telefon eller ikke på kafeen (Edgar) på Samfundet. Folk begynte å melde seg av drittlisten for å slippe å høre på kveruleringen.

Ordner du www.grinebiter.no, Anders?

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: baronKanon] #1290498 02/11/2011 12:36
Kjesk Offline
Ringrev
Ringrev
Hva kreves for å bli en grinebiter?

Finnes det måter å øve på det eller er det medfødt?

Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: Alpers] #1290531 02/11/2011 14:02
femte_gir Offline
Besatt
Besatt

Godt spørsmål.

Landevei.no står på planen, men akkurat når det kommer vet jeg ikke, dog vil jeg tippe i løpet av første halvår 2012. Ettersom det er Fri Flyt som eier domenet og konseptet, ønsker vi å utvikle en side på samme plattform som våre øvrige sider, og med samme konsept som de øvrige produktene vi eier. Å overlate utviklingen av dette til frivillige blir dermed ikke en aktuell problemstilling.

Kommer dere til å opprette et underforum for Terrengsykkel på landevei.no? I så fall blir jeg gjerne med. ICON_SMILE

Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: Kjesk] #1290544 02/11/2011 14:27
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Nutte

Grinebiter kommer når du har minst 5000 innlegg. Deretter må det fortjenes ettersom man legger inn surmulende grineinnlegg over dette.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: baronKanon] #1290566 02/11/2011 15:18
Kjesk Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Nutte

Grinebiter kommer når du har minst 5000 innlegg. Deretter må det fortjenes ettersom man legger inn surmulende grineinnlegg over dette.

Ok. Da fortsetter jeg å være blid ca. 4650 innlegg til! ICON_SMILE

Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: femte_gir] #1290597 02/11/2011 16:55
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: femte_gir

Godt spørsmål.

Kommer dere til å opprette et underforum for Terrengsykkel på landevei.no? I så fall blir jeg gjerne med. ICON_SMILE

Landeveissykling har blitt en større og større idrett i Norge, og først nylig har vi fått bekreftet at et eget blad er levedyktig. Om landevei.no får et eget forum vet jeg ikke, det kan godt hende at landeveissyklister må bruke forumet til terrengsykkel.no litt til.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Hvorfor er det ikke en egen MTB avdeling ? [Re: Alpers] #1290701 02/11/2011 20:05
bullet Offline
Besatt
Besatt
det kan godt hende at landeveissyklister må bruke forumet til terrengsykkel.no litt til.

Det liker jeg. Er så glad i dette forumet at jeg helst vil slippe å forholde meg til to.

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support