Heisann !
Har fått testet Lapierre X-Flow 512 tre ganger nå og har gjort meg opp en del tanker og meninger om denne sykkelen.
Specs:
http://www.lapierre-bikes.co.uk/mtb/cross-country-marathon/x-flow/x-flow-512Vekt: 12,4
Har testet sykkelen på alt fra grus til grovt terreng og kan med hånda på hjertet si at den trives klart best der det er mye teknisk, særlig bortover og nedover, dette er jo egentlig åpenbart. På grus, der den jo i utgangspunktet ikke er "ment" til å sykle på føler jeg det blir for tregt, selv med det nye (?) patentet til Lapierre,
pendbox. Føler den holder meg igjen, i forhold til ferdighetene mine.
Jeg har allerede bestilt denne sykkelen (det gjorde jeg etter første testdag), men modellen over, 612 med carbonramme og vekt på 11,8 kg.
Siden planen min er å ta spranget opp til NC rundbane neste år, er jeg redd denne blir for tung!? Har tenkt tanken på å tune vekten ned, men det krever jo en del kroner (noe jeg som student har svært lite av). Har selvsagt en del å gå på når det kommer til sete, setepinne, styre og stem.
120 mm vandring for og bak er jo kanskje også litt overkill selv i NC rundbane? 100 mm hadde vel vært det beste?
Er redd jeg har vært litt for rask på avtrekkeren!
Spørsmålet mitt er om jeg skal avbestille denne sykkelen og gå for en FS med 100 mm, lavere vekt og mer aggresiv?
Eller kan jeg beholde den?
Ønsker ikke en haug med anbefalinger av andre merker/modeller:-)