Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Terminliste Terreng 2012

Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1297728 15/11/2011 12:15
P
Petter Aa Offline
Fersking
Fersking
P
Flyktningerittet i Lierne, Nord-Trøndelag blir arrangert 28.07.2012

Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: Moose] #1297729 15/11/2011 12:15
Heliboy Offline
The Photographer
The Photographer
Det var like mange O-løpere i Østmarka samme dag både i 2011 og 2010, så den utfordringen er løst.

Løvsteika
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1297730 15/11/2011 12:18
Heliboy Offline
The Photographer
The Photographer
Terrengsykkelrittet har heller ikke søkt om NC for 2012. Mer om dette senere.

Løvsteika
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1297785 15/11/2011 14:01
N
nesteby Offline
Entusiast
Entusiast
N
Ser ut som Norgescupen fader ut her...?

Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: nesteby] #1297789 15/11/2011 14:13
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: nesteby
Ser ut som Norgescupen fader ut her...?

Når var den egentlig på topp? Sorry å si det til alle som er glad i N-cup men det har aldri vært rare greiene. De viktige rittene er de store rittene. Det er der statusen er uansett N-cup eller ei. Det er vel kun en håndfull som satser N-cup maraton? Grunnen til at folk er med er fordi det går i populære ritt.

Terrengsykkelrittet, Raumerrittet, Farrisrunden, Birken, Grenserittet, Cykelvasan, Vestmark osv er jo uansett de rittene de fleste setter opp som satsningsritt. Sjelden jeg ser noen setter opp N-cup maraton er årets mål.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1297831 15/11/2011 15:36
L
lrm Offline
Maratonmannen
Maratonmannen
L
Enig med deg, samme om et ritt er NC eller ei, vi kjører de rittene som har bra løyper og som betyr noe. Å vinne NC betyr egentlig svært lite.

Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: Heliboy] #1297845 15/11/2011 16:12
Sprett Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Heliboy
Det var like mange O-løpere i Østmarka samme dag både i 2011 og 2010, så den utfordringen er løst.

I år var ikke samlingsplass for o-løpet på Skullerudsletta, men i Bjartbakken. Altså nord for Terrengsykkeltraseen. Nå vil sykkeltraseen gå gjennom mål- og startområde, i tillegg til at det høyst sannsynlig vil være o-løpere på kryss og tvers av sykkelløypa på og ned fra Skullerudåsen. I 2010 var Terrengsykkelrittet uka før. Kan nesten garantere at det blir en stor utfordring å få til.

Give me a map, and I'm magic!
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: lrm] #1297858 15/11/2011 16:53
Moose Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: lrm
Enig med deg, samme om et ritt er NC eller ei, vi kjører de rittene som har bra løyper og som betyr noe. Å vinne NC betyr egentlig svært lite.

Jeg synes det er stas med Norges Cup. Både å delta og å kunne vinne. Nivået og antall i damefeltet har hevet seg mange hakk. Jeg synes det er motiverende å ha en slik ritt-serie.
Håper det fortsetter og håper på at det blir enda flere som blir med.

FATBIKE UTLEIE Geilo - www.geilo-aktiv.com
FAT VIKING - www.fat-viking.com
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1297940 15/11/2011 19:24
L
lrm Offline
Maratonmannen
Maratonmannen
L
Men viss et av de store rittetene koliderer med med et NC så ville du heller velge et NC-ritt. Tror de fleste av mine sponsorer synes det er mye mer stas at jeg vinner f.eks Cyklevasaen enn Drammensrittet. Ikke særlig bra økonomisk for oss er det heller ikke å velge et NC-ritt foran et annet litt større ritt. Jeg kommer helt sikkert til å delta på et og annet NC-ritt viss det passer, men kommer ikke til å satse på den serien.

Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: lrm] #1297953 15/11/2011 19:38
Moose Offline
Entusiast
Entusiast
Hadde du valgt Drammenrittet fremfor Vasa'en hvis du hadde hatt en sjanse å vinne Norges Cupen :-) ???
Det virker som om NCF er flink til å unngå kollisjon mellom NC og "grandiosa-rittene". At Cykelvasa'en krasjer er selvfølgelig synd. Skjønner deg godt.

Jeg sykler for en norsk klubb, for et norsk lag og for Norges beste sykkelmerke. Da skal jeg jammen være med i Norges Cupen også ;-)

Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1297965 15/11/2011 19:55
olechr Offline
More than words
More than words
Det er et enkelt regnestykke. Vinner du Vasan vinner man 20000,- pluss publisiteten.

Ambassadør for Scott.
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: olechr] #1297976 15/11/2011 20:08
Moose Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: olechr
Det er et enkelt regnestykke. Vinner du Vasan vinner man 20000,- pluss publisiteten.

Skjønner deg/ dere. Sier ikke nei til prispenger jeg heller, men velger ikke ut rittene etter det. Jeg er en entusiast. Drev med roing før og der var det enda mer smerter, helt uten penger ;-). Hadde jeg ønsket å tjene mer penger hadde jeg jobbet 100% året rundt og ikke tatt meg så mye fri om sommeren. Pengene tjener jeg på arbeidsplassen min.
Skjønner at dere "proffe" må tenke annerledes.
For me it's a sport, not a job!

Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1297979 15/11/2011 20:11
L
lrm Offline
Maratonmannen
Maratonmannen
L
Hadde nok valgt Vasaen da ja:) Hadde sjans til å vinne NC i år, men valgte bort det. Slik det ser ut til at NC blir neste år, så tror jeg at flere ritt vil kollidere med de stor. Da blir det nok oftere vi må velge

Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1298001 15/11/2011 20:50
stosu Offline
Besatt
Besatt
bør modellen for NC marathon forandres, da? Virker som om flere av rytterne som satser hardt prioriterer ned NC for å kjøre andre mer lukrative ritt. For meg høres det dust ut å arrangere NC når f.eks 10 av de beste kjører ritt i Sverige. Bør de store rittene innlemmes i NC for å gjøre NC mer interessant for de beste? Vi ser uansett på resultatene at de beste er best likevel ICON_WINK

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: stosu] #1298016 15/11/2011 21:14
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: stosu
bør modellen for NC marathon forandres, da? Virker som om flere av rytterne som satser hardt prioriterer ned NC for å kjøre andre mer lukrative ritt. For meg høres det dust ut å arrangere NC når f.eks 10 av de beste kjører ritt i Sverige. Bør de store rittene innlemmes i NC for å gjøre NC mer interessant for de beste? Vi ser uansett på resultatene at de beste er best likevel ICON_WINK

Jeg syntes de store rittene godt kunne vært i N-cup. Da med Birken som siste ritt. Da med sammenlagtpremieringen på torvet om kvelden. Da hadde det klinget litt. Da hadde N-cup blitt synlig.

Det vil nok aldri skje da alle de store rittene har sine egne sponsorer og det vil da koste for mye å rette seg inn i N-cup malen.

For meg er det egentlig ett fett hva som skjer med maraton cupen da jeg ikke kommer til å kjøre den uansett. De få maraton rittene jeg kjører er de der man blir sett.

I fremtiden kunne jeg ønske det var slik:

Rundbane cup: For norden, alle rittene som UCI ritt. Nordic XCO cup

Norgescup: Rundbane, sprint, grusritt og maraton i en cup. Avsluttning på Birken med premieutdeling. Fordel med dette er at hvis man reklamerte for dette vil det også kanskje gjort at mosjonister prøvde ut runbane ritt. Alle disse rittene ga da også ranking til birken.

Ambassadør for Scott.
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1298029 15/11/2011 21:34
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
Så lenge rittarrangørene må søke om å få arrangere NC, kan ikke disse "innlemmes" på noe vis av noen.
Jeg tror ikke det er noen tvil om at mange klubber ønsker å få NC-status på sine ritt, men det er ut fra noen forutsetninger.
Det viktigste er selvsagt at det er sannsynlig at eliten stiller, ellers faller poenget med NC-status bort. Det betyr at det må ha en verdi (pengepremier, publisitet, status, whatever) for eliterytterne å delta der.
Det er selvsagt en mulighet for arrangørene å øke premiepotten på rittene, men det vil i mange tilfeller avhenge av økt deltakerantall eller økt startavgift for mosjonistene, siden eliterytterne i Norge ikke er "store" nok til å tiltrekke flere sponsorer til rittene.
En ting er ihvertfall sikkert; mosjonistene bryr seg ikke om et ritt har NC-status eller ikke.

Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: Tgabriel] #1298051 15/11/2011 21:57
Moose Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg mener å huske at noen av det store rittene var med i NC før. Siden det skal sykles TERRENG maraton (med krav på 15% sti osv, se regelverk) får ikke ritt slik som Farrisrunden og Raumerrittet NC status lengre.
Det er ikke lett. Rittene skal jo gjerne være preget av en mer teknisk løype men da er de i hvert fall ikke grandiosa.

En kombinasjon av rittformatene hadde sikkert vært morsom, helt enig.

Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1298085 15/11/2011 22:50
RNRacing Offline
Entusiast
Entusiast
Hvorfor ikke lage NorgesCup Maraton Classics eller noe sånt?

1. Terrengsykkelrittet
2. Raumerrittet/Nordsjørittet
3. Grenserittet
4. Birken

Tror det hadde vært litt mere stas å vinne sammenlagt her hjemme.

De som vil kjøre lange, harde tekniske ritt kan satse internasjonalt i World Cup Marathon-serien, mens her hjemme kjører vi en light variant for å trekke mest mulig oppmerksomhet til de allerede etablerte plassene. NCF bør tilpasse seg sporten/markedet, kontra det motsatte...

Ronny Nyhus
Bikeguide og Cannondale ambassadør
Free Motion, Gran Canaria
'15 Cannondale SuperSix Hi-mod DA Di2
'15 Cannondale F-Si Carbon Team
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1298112 16/11/2011 06:03
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Her var det mange synspunkter, og stort sett alle disse var på borset da fremtiden til NC ble diskutert.

Det som er helt klart er at NC innlemmet i "de store" var ingen suksess, det druknet fullstendig. Alternativet til omlegging var nedleggelse.

Målsetningen var å ha NC-ritt som lignet litt mere på det sum vi møter ute (altså ikke rask lagtempo på grus), slik at vi etterhvert kan få internasjonale maratonryttere også på herresiden.

Til dere som synes deltakelsen på NC maraton er dårlig nå; den er i snitt mere enn dobbelt så høy som før omleggingen...

Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1298129 16/11/2011 07:10
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Mener å vite at de fleste store maratonrittene i Sverige er med i Longloppscupen (sveriges svar på NC?). Det funker jo der, hvorfor skal ikke det funke i Norge at de store rittene er med i NC?

Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1298132 16/11/2011 07:27
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det finnes meg bekjent ingen svensk cup i maraton, kun SWE-Cup - XC(?)
Langloppscupen er en kommersiell cup, mer tilsvarende det Ronny skisserer.

Redigert av Oystein L; 16/11/2011 07:28. Rediger grunn: Denne skulle vært et tilsvar til Erling
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: RNRacing] #1298141 16/11/2011 07:40
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: RNRacing
Hvorfor ikke lage NorgesCup Maraton Classics eller noe sånt?

1. Terrengsykkelrittet
2. Raumerrittet/Nordsjørittet
3. Grenserittet
4. Birken

Tror det hadde vært litt mere stas å vinne sammenlagt her hjemme.

De som vil kjøre lange, harde tekniske ritt kan satse internasjonalt i World Cup Marathon-serien, mens her hjemme kjører vi en light variant for å trekke mest mulig oppmerksomhet til de allerede etablerte plassene. NCF bør tilpasse seg sporten/markedet, kontra det motsatte...

Det er vel å tilpasse seg sporten man gjør når man utelukker grus- og asfaltrittene fra NC? Disse er jo et særnorsk fenomen, og har vel lite med sporten å gjøre slik den er i de fleste andre land?

Hvis det er pengepremier som lokker og som skal til bør vel forbundet kunne gå inn med midler i NC-rittene. Hvis de beste lokkes til Sverige for 20.000,- snakker man ikke om så helsikkes mye i støtte som skal til. Det samme bør vel for øvrig gjelde for rundbane. Slik det er i dag er det et lite sjansespill å stå som arrangør av NC rundbane, i hvert fall for slike som TVK som ligger utenfor østlandet. Hvordan for eksempel TVK ender opp på neste års NC/UCI-ritt vet vi ikke, men at vi tjener noe særlig på det er vel nesten garantert at vi ikke gjør. Sjansene er vel større for at det blir tap.

Jeg stusser for øvrig litt over OleChr som her uttaler at han mener man skal bruke grusløyper i NC, som ikke ligner det man finner i maratoncupene utenlands, mens han på rundbane mener at løypene vi har skulle vært enda mer tekniske for å bli likt det man finner utenlands.

Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1298162 16/11/2011 08:15
olechr Offline
More than words
More than words
Det vi finner her hjemme ligner jo ikke på de maraton rittene vi finner ute uansett som fort er over 4 timer og 3000-4000 høydemeter.

Selvsagt lokkes vi av 20000. Vi er en liten gjeng her hjemme som prøver å få hjulene til å gå rundt som terrengsyklister på heltid. 20000 kan man som syklist leve ganske lenge på. Det er vel derfor den svenske cupen var så populær for noen år siden. De beste svenskene dro inn 60-120000 på premiepenger og sammenlagtpremie. Selvsagt var dette viktig for de. Det var jo det som dro budsjettet rundt. Samtidig når man drar til cykelvasan får man et helsikes bra arrragement samt det er en av de største rittene som er viktig for sponsorer.

Det er pr dags dato veldig lite av det vi finner her hjemme som minner om det der ute. For min del så er det som er gøy er å kjøre mot de beste. Hvis man ser hvilke ritt som har hatt de beste elite feltene her i år er det: Raumerrittet, Cykelvasan, Birken og Grenserittet. Selv om jeg ikke er så glad i grusritt så er det fortsatt mest gøy å kjøre der da det er der det er best konkurranse.

Jeg er selvsagt for å ha tekniske ritt. Derfor kjører jeg Terrengsykkelrittet hvis jeg er hjemme. Men om det er Norgecup eller ei er jo helt likegyldig. Det kjører jeg fordi det er det feteste rittet, bra omtale og hyggelig folk som arrangerer.

Jeg trur forbundet hadde hatt litt/mye nytte av å være litt mere samarbeidsvillige på en del punkter. Om det gjelder landslag/arrangere ritt eller andre oppgaver. Man må huske på at alle som arrengerer evnt driver lag gjør dette fordi det er gøy. De brenner for det. Da er det synd å føle at man blir motarbeidet av det genet som faktisk er der for arrangører og ryttere. Ikke motsatt.

Man kan si at den komersielle cupen i sverige ikke fungerer. MEN det er den de best satser på ved siden av å kjøre rundbane ute. Det er ingen som satser på den svesnske rundbane cupen så det er litt likt her.

"Til dere som synes deltakelsen på NC maraton er dårlig nå; den er i snitt mere enn dobbelt så høy som før omleggingen.."

Øystein det har vel vel så mye med at Birken har ikke minsket i popularitet og den letteste måten å få bra seeding til Birken er igjennom N-cup.

Ambassadør for Scott.
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1298188 16/11/2011 08:36
olechr Offline
More than words
More than words
Bare så det er sagt så svarer jeg litt slik jeg ser det. For min del kommer jeg ikke til å kjøre maraton n-cup nesten uansett da det er rundbane jeg satser. Så da er det stort sett ritt ute jeg kjører. Men jeg vet at Raumern, Grenserittet, Cykelvasan og Birken skal jeg kjøre neste år. Kjører jeg de 4 rittene kan jeg gjøre det jeg vil resten av året da det er de 4 rittene som er viktig for laget vårt.

Det er synd det har blitt slik men det er der man får PR.

Ambassadør for Scott.
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: olechr] #1298201 16/11/2011 08:46
tbh Offline
Dekktester
Dekktester
...Men jeg vet at Raumern, Grenserittet, Cykelvasan og Birken skal jeg kjøre neste år. Kjører jeg de 4 rittene kan jeg gjøre det jeg vil resten av året da det er de 4 rittene som er viktig for laget vårt.

Jeg synes det er bra at de beste sykler NC-rundbane da det er den internasjonale og olympiske grenen.

Det hadde selvfølgelig vært hyggelig om NC-maraton også hadde vært veldig attraktivt. Hvis vi ser litt til andre idretter så er det jo på landevei bare de store klassikerne i tillegg til internasjonale mesterskap de fleste kjenner til. I langrenn synes hverken NC eller skandinavisk cup på TV. Her er det kun wc samt at de største turrennene er populære.

--
Tord Bern Hansen

Sjekk bernhansen.com for turer, sykkeltips og tester
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: tbh] #1298204 16/11/2011 08:49
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: tbh
...Men jeg vet at Raumern, Grenserittet, Cykelvasan og Birken skal jeg kjøre neste år. Kjører jeg de 4 rittene kan jeg gjøre det jeg vil resten av året da det er de 4 rittene som er viktig for laget vårt.

Jeg synes det er bra at de beste sykler NC-rundbane da det er den internasjonale og olympiske grenen.

Det hadde selvfølgelig vært hyggelig om NC-maraton også hadde vært veldig attraktivt. Hvis vi ser litt til andre idretter så er det jo på landevei bare de store klassikerne i tillegg til internasjonale mesterskap de fleste kjenner til. I langrenn synes hverken NC eller skandinavisk cup på TV. Her er det kun wc samt at de største turrennene er populære.

Det er jeg veldig enig. For maraton rittene går av seg selv cup eller ei. Det burde vært mest mulig fokus på evnt å få til en N-cup/skandinavisk cup rundbane. Her er det vel svenskene som holder igjen etter hva jeg har skjønt.

Ambassadør for Scott.
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: olechr] #1298218 16/11/2011 09:01
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Jeg trur forbundet hadde hatt litt/mye nytte av å være litt mere samarbeidsvillige på en del punkter. Om det gjelder landslag/arrangere ritt eller andre oppgaver. Man må huske på at alle som arrengerer evnt driver lag gjør dette fordi det er gøy. De brenner for det. Da er det synd å føle at man blir motarbeidet av det genet som faktisk er der for arrangører og ryttere. Ikke motsatt.

NCF drives også av frivillige som brenner for sporten, det beryr ikke nødvendigvis at vi kan se bort fra økonomi og prioriteringer (eller at vi er enige med alle utøvere om alt).

"Til dere som synes deltakelsen på NC maraton er dårlig nå; den er i snitt mere enn dobbelt så høy som før omleggingen.."

Øystein det har vel vel så mye med at Birken har ikke minsket i popularitet og den letteste måten å få bra seeding til Birken er igjennom N-cup.

Er du helt sikker på det?

Ukvalifisert "synsing" i startlistene viser at mye (mesteparten?) av økningen på NC-rittene kommer fra ryttere som enten allerede finnes i eliteklassen på Birken, eller som ikke sykler ritt som Birken

Det burde vært mest mulig fokus på evnt å få til en N-cup/skandinavisk cup rundbane. Her er det vel svenskene som holder igjen etter hva jeg har skjønt.

Der ER mye fokus på dette, men siden svenskene er lunkne får vi så langt nøye oss med et Dans/Norsk samarbeide hvor cupene er tilpasset hverandre

Nei NC-maraton rittene er ikke så tøffe som de ute (hadde vi laget de slik, ville vi vel knapt hatt deltakere...), men 70-75km tunge og delvis tekniske løyper med kjøretid godt over tre timer for de aller fleste ligner i alle fall mere enn rask lagtempo på grus med kjøretid mellom 2:00 og 2:30, og gir et langt bedre uttaksgrunnlag til internasjonale aktiviteter.

Redigert av Oystein L; 16/11/2011 09:06.
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: Oystein L] #1298225 16/11/2011 09:10
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Oystein L

Er du helt sikker på det?

Ukvalifisert "synsing" i startlistene viser at mye (mesteparten?) av økningen på NC-rittene kommer fra ryttere som enten allerede finnes i eliteklassen på Birken, eller som ikke sykler ritt som Birken

Ikke sikker. Men det jeg er ganske sikker på er at cupen har vært såpass som den har vært fordi den har inneholdt ritt som TS rittet feks. Det har hjulpet mye da det er en av de rittene som har vært i cupen som blir skrevet om. Hvis de ikke søker som det står lengre opp i tråden. Trur jeg man har et problem. For da blir N-cup noe kun de aktive vet at finnes.

Men siden dere allerde gjør ting rett så regner jeg med at det er lett å finne arrangører da?? ;-)

Redigert av olechr; 16/11/2011 09:15.

Ambassadør for Scott.
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: larscjojh] #1298247 16/11/2011 09:37
Heliboy Offline
The Photographer
The Photographer
Uten å utbrodere det nærmere her, så kan jeg på vegne av Terrengsykkelrittets arrangementskomitè bekrefte at det er betydelig avstand mellom oss og NCF på hvordan man bør og kan arrangere et godt maraton terrengritt.

Vi ønsker å utvikle Terrengsykkelrittet videre på en måte som tjener deltakerne og arrangørklubbene (herunder rekruttering) i større grad enn hva det gies rom for innenfor NC-normen. Vi har gitt en klar input til NCF på dette. Slik NC-normen i dag foreligger, så innebærer den betydelig merarbeid (og merkostnader) for arrangøren, mens den parallelt gir kommersielle begrensninger for arrangøren. Det er nokså åpenbart at ingen arrangører er tjent med slike vilkår, enn så lenge NC har en såpass lav status (ref. klare meldinger fra de aktive eliterytterne her på forumet). Vi i Terrengsykkelrittet har de tre siste årene forsøkt å komme med innspill på dette overfor NCF.

Vi registrerer at det er flere og flere klubber som takker nei til å arrangere NC terrengritt i 2012. Et klart tegn på at noe ikke er velfungerende, og at mange klubber finner det mer lukrativt og morsomt å arrangere terrengritt som går mer på egne og deltakernes premisser.

Løvsteika
Re: Terminliste Terreng 2012 [Re: olechr] #1298250 16/11/2011 09:38
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
TS-rittet har helt klart vært en sterk motor for NC, og det er synd om ikke ritt som TS og Vestmarkrittet er med.

Noen ritt er låst til dato(er) og utgår på grunn av datokollisjon, noen fordi de ikke har løyper/arenaer som tilfredsstiller kravene, andre fordi de heller vil arrangere turritt (mere egenstyring og $$$).

NCF gjør selvfølgelig ikke alt rett, jeg bare påpekte at i likhet med klubber og arrangører består alle besluttende organer i NCF av ildsjeler som jobber dugnad fordi de brenner for sporten.

Side 4 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support