Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Latterlige foreldre...

Re: Latterlige foreldre... [Re: pinwiz] #1281679 18/10/2011 06:25
Tomas Offline
Kaffe?
Kaffe?

Re: Latterlige foreldre... [Re: SgtPepper] #1281734 18/10/2011 07:55
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: SgtPepper
Bilder og video overføres automatisk i linux og Windows på samme måte som å koble til et digitalkamera. Jeg velger musikkmapper jeg vil ha på telefonen og bruker "dra og slipp" metoden i filbehandler. Om jeg vil bruke telefonminne, minnekort eller begge velger man selv.

Kjekt å kunne bruke telefonen som en portabel harddisk når man har bruk for det.

Har aldri bruk portabel HD egentlig, bruker Dropbox...

Musikkmapper er det lenge siden jeg brukte, har Wimp og Spotify.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Latterlige foreldre... [Re: SgtPepper] #1281736 18/10/2011 07:56
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Ja, det er genialt å koble i hdmi-kabel og kunne vise film i HD med flerkanalslyd hos kamerater. Jeg er glad for å slippe å dra på den slepbare maskinen min hver gang vi skal ha videokveld.

Vet du hva, mine kompiser har som oftest satt opp media-spiller til tv med flerkanalslyd... å spille fra mobil har aldri blitt vurdert annet ved "se hva min telefon kan"-tilfeller.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Latterlige foreldre... [Re: pinwiz] #1281739 18/10/2011 07:58
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: pinwiz
Sitat: hårfin
Egentlig er jeg litt irritert på hele denne tråden... Har gått inn på den for å lese om de latterlige foreldrene flere dager på rad nå, og det eneste som kommer opp er en helt meningsløst flisespikkeri om mobiler crying

Jepp.Det ble en gedigen skuffelse.Her prøver man etter fattig evne å erte på seg hockeymødrene der ute....
Runkepellere ass! Jeg håper barna deres blir mindre anale enn dere.

Sklei litt ut her ja... men det du egentlig vil er at de latterlige hockeymødrene skal runkepelle deg i a###en??

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Latterlige foreldre... [Re: RazeFaze] #1281741 18/10/2011 07:59
S
SgtPepper Offline
Avhengig
Avhengig
S
Dropbox skal prøves ut. Takk for tipset ICON_SMILE

Wimp og Spotify har jeg, men det er mye musikk som ikke er tilgjengelig der.

Jeg bruker ofte mobilen til filmvisning. Det er ikke alle som har en mediaavspiller. Svigermor er en av dem.

Redigert av SgtPepper; 18/10/2011 08:07. Rediger grunn: La til et svar.

Canfield Brothers Balance
Ragley Bluepig X
Re: Latterlige foreldre... [Re: SgtPepper] #1281765 18/10/2011 08:23
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Dropbox skal prøves ut. Takk for tipset ICON_SMILE

Wimp og Spotify har jeg, men det er mye musikk som ikke er tilgjengelig der.

Jeg bruker ofte mobilen til filmvisning. Det er ikke alle som har en mediaavspiller. Svigermor er en av dem.

Skjønner :-)

Men du er kanskje inne på det viktigste mellom Ipon og Android... det er forskjeller, og det er kanskje ikke viktigst hva som er "best", men hva som passer den enkeltes "bruksmønster".

Jeg kunne godt tenkt meg en Android, men med alle tilpasningene og applikasjonene jeg har opparbeidet meg på Ipon over de siste 3 åra gjør jeg holder meg til eplene en stund til.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Latterlige foreldre... [Re: RazeFaze] #1281812 18/10/2011 09:21
S
SgtPepper Offline
Avhengig
Avhengig
S
Helt klart. Jeg anbefaler ikke min mor eller bestemor en smarttelefon, men jeg vil heller ikke anbefale å kjøpe fra en produsent som låser kunden til kun deres produkter.

Ja, ikke sant? Det kalles lock-in. Alle gjør det i større eller mindre grad. Det blir vanskelig å velge andre produkter. Ganske smart ICON_SMILE
Sitat: Wikipedia
In economics , vendor lock-in, also known as proprietary lock-in or customer lock-in, makes a customer dependent on a vendor  for products  and services , unable to use another vendor without substantial switching costs . Lock-in costs which create barriers to market entry  may result inantitrust  action against a monopoly .

Ragley Bluepig X
Re: Latterlige foreldre... [Re: SgtPepper] #1281866 18/10/2011 10:23
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Helt klart. Jeg anbefaler ikke min mor eller bestemor en smarttelefon, men jeg vil heller ikke anbefale å kjøpe fra en produsent som låser kunden til kun deres produkter.

Ja, ikke sant? Det kalles lock-in. Alle gjør det i større eller mindre grad. Det blir vanskelig å velge andre produkter. Ganske smart ICON_SMILE
In economics , vendor lock-in, also known as proprietary lock-in or customer lock-in, makes a customer dependent on a vendor  for products  and services , unable to use another vendor without substantial switching costs . Lock-in costs which create barriers to market entry  may result inantitrust  action against a monopoly .

Og dette er noe du mener Android/Google IKKE gjør? :-D

Jeg anbefalte trygt min mor å kjøpe iphone. Store taster, klare bilder, enkel å forstå... og kan utvides, tilgang til nettbank, aviser, epost etc uten å måtte dra opp pc, samt alt kjøres i sandbokser og telefonen er utrolig stabil da den aldri "kjøres" full :-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Latterlige foreldre... [Re: RazeFaze] #1281905 18/10/2011 11:07
pinwiz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Nå vil jeg ikke leke med teitinger mer
nå skal jeg sladre til pappa
om at mamma driver hor
mens han er på kontor
det er en orgie på gang ned i trappa.

om at mamma driver hor
med anarkistene som bor
rett bak den nedlagte sjappa.

Hva har jeg gjort for å havne i ei blokk
med 50 kåte husmødre som nesten går amok
fordi de trenger en elsker og en venn
ikke myke møter og impotente menn?

om at mamma driver hor
mens han er på kontor

Hva ville Lemmy gjort.......?

Re: Latterlige foreldre... [Re: RazeFaze] #1281921 18/10/2011 11:21
S
SgtPepper Offline
Avhengig
Avhengig
S
Sitat: RazeFaze

Og dette er noe du mener Android/Google IKKE gjør? :-D

Jeg anbefalte trygt min mor å kjøpe iphone. Store taster, klare bilder, enkel å forstå... og kan utvides, tilgang til nettbank, aviser, epost etc uten å måtte dra opp pc, samt alt kjøres i sandbokser og telefonen er utrolig stabil da den aldri "kjøres" full :-)

Nei, som jeg har nevnt tidligere, så er man låst til andre plattformer også når det gjelder apps. Man kan enda ikke ta med seg apps fra en plattform over til en annen. På hvilke andre måter er man låst til Android/Symbian/Maemo? Jeg holdt på å nevne WP7 i samme slengen, men der er også menyer låst og du er nødt til å bruke Zune for filoverføring, hehe.
Android apps kjøres i sandbox og inaktive programmer avsluttes automagisk ved behov. Stabilt og fint er det også.

Ja, den hadde nok passet fint til min teknofobe mor også, men hun vil ha de enkleste modellene fra Nokia. Går kun i sms og samtaler. PC blir bare brukt til nettbank ICON_LAUGH

Redigert av SgtPepper; 18/10/2011 11:29.

Ragley Bluepig X
Re: Latterlige foreldre... [Re: RazeFaze] #1281991 18/10/2011 12:51
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
er kanskje ikke viktigst hva som er "best", men hva som passer den enkeltes "bruksmønster".

Jeg er VELDIG fristet til å foreslå at det upresise "best" defineres til å bety akkurat hva RazeFaze sa - "som passer den enkeltes bruksmønster". Og vips - så er debatten om hvilken telefon som er best alldeles bortkastet.

I følge "The Daily Yomiuri", som jeg leste i dag morges, ble iP 4S solgt for opptil 6 ganger retail på gata i Hong Kong i går. Flere kjøpte så mange som 10 telefoner i håp om å selge dem videre til enda høyere pris. Jeg tror HTC og Samsung har en vei å gå før de kommer dit, uten at det trenger å være et mål.

God natt!

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Latterlige foreldre... [Re: GeirK] #1282011 18/10/2011 13:16
S
SgtPepper Offline
Avhengig
Avhengig
S
Hvis du ser Ios og antall aktiverte telefoner så er det 325000 per dag mot Android med 500000 per dag.

Sov godt!

Ragley Bluepig X
Re: Latterlige foreldre... [Re: SgtPepper] #1282014 18/10/2011 13:20
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Hva betyr egentlig dette?

Skulle bare mangle at de 4-5 mobilprodusentene i verden tilsammen greide å selge flere telefoner enn Apple som har 5-6 modeller, og kun EN modell til enhver tid.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Latterlige foreldre... [Re: RazeFaze] #1282030 18/10/2011 13:36
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Hva betyr egentlig dette?

Skulle bare mangle at de 4-5 mobilprodusentene i verden tilsammen greide å selge flere telefoner enn Apple som har 5-6 modeller, og kun EN modell til enhver tid.

Det som er den store diskusjonen og som irriterer "andriod-leiren" er hvorfor iPhone har største delen av skriveriene med god margin (hvertfall var det slik sist jeg så en oversikt over det), når de er langt i fra markedsledende på antallet solgt. Ofte er også "nyhetene" gamle og vært på konkurrerende telefoner lenge før, men blir kun viet oppmerksomhet når det kommer i en iphone.

Jeg bryr meg fint lite om folk bruker iphone eller en annen smarttelefon. Det eneste som irriterer meg er når eplefanatikere konsekvent påstår at iphone er "the shit", "mye bedre", vinner "alle tester", "har ett mye bedre brukergrensesnitt" osv osv - uten å ha noe å begrunne det med. Har du hatt iphone i 3 år og sammenlikner dagens iphone med det du hadde å velge mellom på den tiden så greit nok, men smarttelefoner anno 2008/2009 er ganske langt unna dagens smarttelefoner..

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Re: Latterlige foreldre... [Re: BeefCake] #1282066 18/10/2011 15:10
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: BeefCake
... men smarttelefoner anno 2008/2009 er ganske langt unna dagens smarttelefoner..

Når man har valgt iPhone de siste årene og ikke har sett noen særlig utvikling er det ikke så rart at man ikke skjønner dette. ICON_SMILE

Redigert av EgilS; 18/10/2011 15:11.
Re: Latterlige foreldre... [Re: RazeFaze] #1282068 18/10/2011 15:25
S
SgtPepper Offline
Avhengig
Avhengig
S
Det betyr at Android har 52% av markedet og Ios 29%. Ser du på hver enkelt produsent så er Apple den største smartmobilprodusenten. Jeg snakker om antall aktiverte Ios-enheter vs Androidenheter. Det er jo ikke hver enkelt mobilprodusent som lager Android, men Google.

Ragley Bluepig X
Re: Latterlige foreldre... [Re: pinwiz] #1282103 18/10/2011 17:10
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Applikasjoner lages til operativsystemet, ikke til telefonen, derfor er det logisk å dele inn i OS. iPhone-brukere blir ofter overrasket over at min Android-telefon kan gjøre "det og det", og jeg er overrasket over at de er overrasket.

Re: Latterlige foreldre... [Re: pinwiz] #1282264 18/10/2011 20:39
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: pinwiz
om at mamma driver hor
mens han er på kontor

om at mamma driver hor
med anarkistene som bor
rett bak den nedlagte sjappa.

Hva har jeg gjort for å havne i ei blokk
med 50 kåte husmødre som nesten går amok
fordi de trenger en elsker og en venn
ikke myke møter og impotente menn?

om at mamma driver hor
mens han er på kontor

Kjenner at Helge Gaarder er litt savnet innimellom ja.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support