kattebæsj i hagen
|
Re: kattebæsj i hagen
[Re: sl500]
11/10/2011 19:49
|
Dan
More than words
|
More than words
Hva er problemet med en liten pose med hundedritt i søpplekassen din ? Hva er problemet med å ta med posen hjem til din egen søppelkasse? Hva hvis jeg driver og stapper litt kvist ned i min søppelkasse, punkterer bæsjeposen og så oppdager at jeg nok må ta opp kvisten og knekke den en gang til for at den skal gå ned? Da har jeg veldig lite lyst å få hendene fulle av hundedritt.
|
|
|
[Re: perbl]
11/10/2011 19:54
|
Syklist1
Besatt
|
Besatt
Tror jeg må gi meg selv 30 minutters karantene fra middagshvil til posting i forumet.
|
|
|
[Re: Tex]
11/10/2011 19:57
|
sl500
Ringrev
|
Ringrev
Jeg er vesentlig mer villig til å kompromisse når det gjelder bruk av fellesgoder enn bruk av min hage.
Det er også noen av oss som bor slik til at sosialistene synes bruk av våres hage er et fellesgode. Jeg klarer ikke å øse meg opp over katter og sykelister i hagen ei eller om noen hadde puttet en pose hundedritt i søpplekassa mi. Mulig jeg er dumsnill
Redigert av sl500; 11/10/2011 20:06.
|
|
|
[Re: Dan]
11/10/2011 20:15
|
sl500
Ringrev
|
Ringrev
Hva er problemet med å ta med posen hjem til din egen søppelkasse? Hva hvis jeg driver og stapper litt kvist ned i min søppelkasse, punkterer bæsjeposen og så oppdager at jeg nok må ta opp kvisten og knekke den en gang til for at den skal gå ned? Da har jeg veldig lite lyst å få hendene fulle av hundedritt.
Ikke vet jeg hvor du bor men de fleste møbelerte steder i Norge har kildesortering. Kvist og hundedritt i plastpose skal i vær sin dunke henholdsvis brun og grønn.
Redigert av sl500; 11/10/2011 20:20.
|
|
|
[Re: sykleguten]
11/10/2011 20:30
|
baarddyrhaug
Fersking
|
Fersking
Vi er et av få hus i nabolaget som ikke har dyr, dette er pga at vi har allergi, så ikke selvvalgt.
Ulempen med dette er at "alle" kattene bruker hagen vår som toalett, dette er ikke kult, og jeg syns det er skikkelig kjedelig å få blomsterbedene gravd opp om sommeren. På vinteren kommer ungene inn med bæsj på dressene sine fra snøhulen de lager i hagen, i våres plukket jeg ikke mindre enn 3 bæreposer fulle med bæsj.
Har prøvd "katt deg vekk" pepper, hvitløk og alt jeg finner av kjærringråd uten hell. Har prøvd med vann, (etter å ha informert eierene om dette, og fått samtykke) og diverse annen skremseltaktikk ingen ting ser ut til å hjelpe.
På toppen av dette kommer kattene inn i huset og hviler seg i møblene våre, så dørene har vi blitt tvunget til å ha stengt. Jeg føler at jeg har fått innskrenket min frihet pga mine naboers katter og finner dette veldig urettferdig.
Baard
|
|
|
11/10/2011 20:36
|
perbl
More than words
|
More than words
At katter slåss plager vel ingen andre enn de som må plastre om katten sin etterpå. Må bare kommentere denne. Da jeg bodde nede på Øya her i Trondheim var det flere katter som hevdet suverenitet over trappeoppgangen til leilighetene, og ofte hadde lange forhandlingsrunder om dette i tre-firetida på feil side av døgnet. Når dette pågikk på daglig (nattlig) basis over tid ble det rimelig frustrerende, spesielt når noen jeg kjenner godt skulle opp tidlig dagen etterpå og gjerne kombinerte dette med ikke altfor tidlig leggetid. Er det noen som spiller høy musikk kan man i det minste klage til noen som (forhåpentligvis) forstår problemet, en katt jeg ikke aner hvem eier er ikke fullt så lett å irettesette så lenge jeg er for glad i katter til å bli ufin med dem.
Per B.
|
|
|
[Re: baarddyrhaug]
11/10/2011 20:41
|
StigB
Señor
|
Señor
Har prøvd "katt deg vekk" pepper, hvitløk og alt jeg finner av kjærringråd uten hell. Har prøvd med vann, (etter å ha informert eierene om dette, og fått samtykke) og diverse annen skremseltaktikk ingen ting ser ut til å hjelpe.
Hvor vanskeligkan det være denne funker utmerket på katter. Den får kattene til å gå lange omveier om den plasseres ute i friluft. Men siden katt er så jævla vanskelig for enkelte. Hva da når det står to tre elger i hagan kveld/natt etter natt og koser seg med knopper og skudd. Eller hvem skal en ringe til når grevlingen grynter rundt garasjen og driter midt på gårdsplassen. Elgemøkk er jo kroner, tørka lakkert elgemøkk i sølvkjede selges for store penger flere steder. Jeg må si jeg har ikke sett så mye sutring på lang tid. For dere som plages kjøp et par radarcan og plasser de ut, vips så er problemet løst med tanke på mus og katter. Men da vil vel problemet være at det ikke er så mye annet å sutre om. For en gjeng 
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
11/10/2011 20:42
|
Sobril
Medlem
|
Medlem
http://www.gardex.no/kattejager-grevlingjager-rådyrjager/ Noen som har testet denne typen? Vet de selger sånne på Bauhaus edit: StigB slo meg med noen sekunder 
Redigert av Sobril; 11/10/2011 20:45.
|
|
|
[Re: Sobril]
11/10/2011 20:49
|
StigB
Señor
|
Señor
Tenker vi sier noen timer "#1277847 - I dag 15:56 " 
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
[Re: StigB]
11/10/2011 20:50
|
SimonS
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tja,er vel alltids noe å sutre om... Når det kommer snø og minusgrader får vi vel noen av de gode gamle trådene i reprise. Hydrauliske VS mekaniske i minusgrader,manglende brøyting,og syklister i skiløypa kanskje? Dessuten kostet jo den kattskræmarn 29 kroner(+ batterier),mener du at folk skal ta det av sykkelbudsjettet eller? Makan.
|
|
|
[Re: SimonS]
11/10/2011 20:52
|
StigB
Señor
|
Señor
Dessuten kostet jo den kattskræmarn 29 kroner(+ batterier),mener du at folk skal ta det av sykkelbudsjettet eller? Makan.
 penger er bare en teknisk greie, egentlig oppskrytt.
|
|
|
11/10/2011 20:52
|
baarddyrhaug
Fersking
|
Fersking
Har prøvd, funker ikke her ihvertfall! Har elg og annen fauna her i Røyken og, men da vi kun har knopper og skudd om våren er disse ikke noe stort problem. Ikke kommer de inn i huset mitt heller.
Kan jo prøve å ringe viltnemda hvis du har problemer med vilt, (hvor vanskelig kan det være?)
Baard
|
|
|
11/10/2011 20:58
|
sl500
Ringrev
|
Ringrev
Jeg må si jeg har ikke sett så mye sutring på lang tid. For dere som plages kjøp et par radarcan og plasser de ut, vips så er problemet løst med tanke på mus og katter. Men da vil vel problemet være at det ikke er så mye annet å sutre om.For en gjeng Da kan de få frigjort litt ekstra tid til å bruke på hundeeiere som kaster en liten pose i restavfallsdunken deres en gang vært jubelår. De fleste av de har ikke opplevd det enda men NÅR det eventuelt skjer da skal de bli forbannet da.
Redigert av sl500; 11/10/2011 21:02.
|
|
|
[Re: baarddyrhaug]
11/10/2011 21:11
|
StigB
Señor
|
Señor
Hva har du prøvd? Om du mener dingsen er du i såfall den første som ikke får det til av ca. 13 stk. jeg vet om som er kjempefornøyd med tanke på å holde katter unna. På elg hadde den ingen virkning, ikke grevling heller.
|
|
|
11/10/2011 21:15
|
StigB
Señor
|
Señor
Jeg må si jeg har ikke sett så mye sutring på lang tid. For dere som plages kjøp et par radarcan og plasser de ut, vips så er problemet løst med tanke på mus og katter. Men da vil vel problemet være at det ikke er så mye annet å sutre om.For en gjeng Da kan de få frigjort litt ekstra tid til å bruke på hundeeiere som kaster en liten pose i restavfallsdunken deres en gang vært jubelår. De fleste av de har ikke opplevd det enda men NÅR det eventuelt skjer da skal de bli forbannet da. Det er jo enkelt å fikse da. De dunkene er det hjul på. Trill de ned til veien på hentedager. Tviler på at noen går opp eller inn til huset for å kaste møkkaposene sine i en dunk som står tett ved inngangen.
|
|
|
[Re: Syklist1]
11/10/2011 22:12
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Forøvrig er livet for kort til å irritere seg og det å ha dyr har svært mange positive sider for både barn og voksne.
Mange positive sider for barn og voksne passer vel dårlig inn sammen med katt. Makan til talentløse dyr. Hva i alle dager skal man med katt(er)?
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
[Re: Tor Arne]
11/10/2011 22:19
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvor ren jord har dere egentlig i hagen hvis dere er så redd for kattebæsj
Hvis du faller i hagen din og ansiktet kommer i kontakt med bakken. Er det totalt likegyldig for deg om trynet ditt får litt jord på seg eller om det får avføring fra en katt smurt utover trynet?
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
11/10/2011 22:24
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Enn annen ting er at det er helt fortreffelig å sitte på verandaen å nyte kveldssolen i en eim av katteurin etter at det har vært et eksemplar og urinert under verandaen.
|
|
|
[Re: cvrokka]
11/10/2011 22:28
|
Syklist1
Besatt
|
Besatt
Forøvrig er livet for kort til å irritere seg og det å ha dyr har svært mange positive sider for både barn og voksne.
Mange positive sider for barn og voksne passer vel dårlig inn sammen med katt. Makan til talentløse dyr. Hva i alle dager skal man med katt(er)? Det er mye selskap i en katt.
|
|
|
11/10/2011 22:29
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hva da når det står to tre elger i hagan kveld/natt etter natt og koser seg med knopper og skudd. Elg har jeg fremdeles ikke opplevd å ha i hagen i løpet av de 25 årene jeg har eksistert. Det kan jo sikkert skje en eller annen gang, mens katt derimot er omtrent daglig.
|
|
|
[Re: Syklist1]
11/10/2011 22:30
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Mange positive sider for barn og voksne passer vel dårlig inn sammen med katt. Makan til talentløse dyr. Hva i alle dager skal man med katt(er)? Det er mye selskap i en katt. Hvor mye selskap det er i en katt kan i høyeste grad diskuteres, så der har vi en halv grunn, flere?
|
|
|
12/10/2011 00:09
|
GeirK
More than words
|
More than words
Ikke vet jeg hvor du bor men de fleste møbelerte steder i Norge har kildesortering. Kvist og hundedritt i plastpose skal i vær sin dunke henholdsvis brun og grønn. Så Trondheim er ikke et møblert sted siden vi har tre grønne dunker og kvist og dritt skal ned i den samme grønne dunken.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
12/10/2011 00:19
|
GeirK
More than words
|
More than words
Tror du att det är möjligt att du skulle endra åsikt om just detta om du hade barn som leker på lekplatser där katter tycker om att drita? Niks. Unger er jo for øvrig enda mer irriterende enn katter, men jeg aksepterer at folk føler en tvang til å reprodusere seg og lever fint med det. Jeg drister meg til å påstå at unger bidrar til langt større samfunnsnytte enn katter gjør. Selv Dan har stor nytte av dem rundt seg som velger å reprodusere.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
12/10/2011 05:07
|
Dan
More than words
|
More than words
Jo, men det er mye samfunnsnyttig som fortsatt er litt irriterende.
|
|
|
[Re: M@rtin]
12/10/2011 05:26
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Jo, men det er mye samfunnsnyttig som fortsatt er litt irriterende. I det at noen skal lage en toddy til deg når du har blitt gammel? Og du begynner allerede å bli gammel, Dan. Gammel og moderat. I gamle dager var sånne som meg i det minste egoistiske sosialpsykopater i kraft av å være småbarnsforeldre. Nå aksepterer du tilogmed "at folk føler en tvang til å reprodusere seg og lever fint med det". Jeg tror vi kan begynne å varme opp toddyen. Martin 
|
|
|
[Re: bik3man]
12/10/2011 06:10
|
Raskall
More than words
|
More than words
Denne tråden har alt som trengs for å minne meg på hvorfor jeg slutta å henge regelmessig på dette forumet...... jeez
Eks katteeier, eks hundeeier, småbarnsfar Til dels enig. Denne tråden viser veldig tydelig sider som ligger på "con"-siden på listen for om man skal gidde mer. "Hatet" som vises her er det samme hatet som bilister viser syklister. I et samfunn må man utvise toleranse og samarbeid for å trives. Hvis ikke blir man en gretten gammel gubbe/kjerring som sitter på bussen og klager høylydt over hvor fæle ungdommen (alle under 60) er nå til dags. Da vi flyttet fra Nodeland til Fredrikstad i 2002 ble vi skremt under innflyttingen. For hver tur vi hadde til leiligheten observerte vi rotter tett inntil både egen og andres husvegg og vi var sikre på at vi hadde kjøpt katta i sekken. Vi hadde med oss en katt på lasset. En god jeger-katt. Etter at han ble sluppet utendørs forsvant rotteplagen helt. Nærmeste nabo ble også kvitt sin museplage. Hun har ikke sett en eneste mus i fellene sine etter at Andreas (katten) begynte å gå løs i nabolaget. Andreas er nå dessverre død men det er andre i nabolaget som har fått seg katter og vi er fremdeles velsignet fri for smågnagere i nabolaget. Jeg er av den bestemte oppfatningen at nytten katter gjør for et lokalsamfunn er mye større enn ulempene de medfører. Gravide blir heller ikke smittet av toksoplasmose ved å ha en kattebæsj i hagen sin. Skal den plukkes opp får jo da heller gubben gjøre det.
|
|
|
12/10/2011 06:31
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men siden katt er så jævla vanskelig for enkelte. Hva da når det står to tre elger i hagan kveld/natt etter natt og koser seg med knopper og skudd. Eller hvem skal en ringe til når grevlingen grynter rundt garasjen og driter midt på gårdsplassen. Elgemøkk er jo kroner, tørka lakkert elgemøkk i sølvkjede selges for store penger flere steder.
Konstigt men jag har faktiskt varken haft problem med elg eller grävling på tomten men katter däremot. Det kanske är så att folk bor på olika ställen och har olika gäster på besök? Jeg må si jeg har ikke sett så mye sutring på lang tid. For dere som plages kjøp et par radarcan og plasser de ut, vips så er problemet løst med tanke på mus og katter. Men da vil vel problemet være at det ikke er så mye annet å sutre om.
En möjlighet är ju att alla inte vet om att musjagare (om de ens vet att det finns något sådant) fungerar på katter.
|
|
|
[Re: Raskall]
12/10/2011 06:37
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
"Hatet" som vises her er det samme hatet som bilister viser syklister. I et samfunn må man utvise toleranse og samarbeid for å trives. Hvis ikke blir man en gretten gammel gubbe/kjerring som sitter på bussen og klager høylydt over hvor fæle ungdommen (alle under 60) er nå til dags.
Jag läser nog mest ditt och andras inlägg som att ni som har katt inte förstår att katter kan och orsakar problem för andra. Att katter dritter ner en hel lekplats som de gjörde hos oss förra året är faktiskt inte spesiellt roligt.
|
|
|
[Re: fredriks]
12/10/2011 06:44
|
EgilS
More than words
|
More than words
"Hatet" som vises her er det samme hatet som bilister viser syklister. I et samfunn må man utvise toleranse og samarbeid for å trives. Hvis ikke blir man en gretten gammel gubbe/kjerring som sitter på bussen og klager høylydt over hvor fæle ungdommen (alle under 60) er nå til dags.
Jag läser nog mest ditt och andras inlägg som att ni som har katt inte förstår att katter kan och orsakar problem för andra. Att katter dritter ner en hel lekplats som de gjörde hos oss förra året är faktiskt inte spesiellt roligt. Jeg synes det verste er katteeiere som fullt er klar over at kattene deres skaper problemer på andres eiendom, og så fullstendig gir blaffen og overlater til andre å rydde opp i problemene de selv skaper.
|
|
|
[Re: Raskall]
12/10/2011 06:56
|
perbl
More than words
|
More than words
Denne tråden har alt som trengs for å minne meg på hvorfor jeg slutta å henge regelmessig på dette forumet...... jeez
Eks katteeier, eks hundeeier, småbarnsfar Til dels enig. Denne tråden viser veldig tydelig sider som ligger på "con"-siden på listen for om man skal gidde mer. Oh the drama! Den der "jeg holder snart ikke ut å henge her lengre"-linja brukt som ultimatum er en smule oppbrukt i forumverdenen. Vi har en uskyldig diskusjon om katter, det er liksom ikke helt nede på nettavisartikkeldebatt enda. Jeg synes da katter er generelt trivelige dyr jeg, og jeg klapper nå gjerne en katt som kommer bort til meg og vil kose og klenge. Jeg har til og med fungert som kattepasser i kortere og lengre perioder. Det jeg reagerer på er den "hvis jeg har katt er det utelukkende du som nabo som har ansvar for å innrette deg"-holdningen som ofte kommer fra katteeiere. I så måte liker jeg mye bedre den proaktive holdningen StigB skisserte der katteeieren innser at det kan forekomme (små) plager for naboene av katta, og heller oppsøke dem og tilby seg å løse problemet, som slettes ikke er stort.
Per B.
|
|
|
|
|