Din teori om at det må være flere som har syklet var bra men stemmer dessverre ikke. I fredags syklet jeg en tur hvor jeg var alene om å ha klatret og ble KOM. Forskjellen er muligens at det segmentet ikke var i konkurranse med andre segmenter på den samme strekningen, og jeg endret ikke på det i det hele tatt. Bare aksepterte Stravas forslag.
hvis det er første turen og du så lager segment, så vises ikke KOM. Men det du gjør er å sette stravaturen til Privat (inne under Edit ride), lagre, så inn igjen for å fjerne Private innstillingen. Da vises KOM (evt annen plassering med ikon )
Nå kom jeg akkurat hjem fra tur, og jammen har ikke Strava klart å matche den med et privat testsegment jeg har laget. Selv om biter av turen har gått på andre stier.
Turan er gull ja. Hadde de fått til lasting rett fra Garmin-enheten bare vet å si "last opp nye", hadde det vært topp.
Du kjenner sikkert noen som kan bidra. Skulle jo være en relativt liten oppgave å implementere Garmin Connector. http://developer.garmin.com/
hvis det er første turen og du så lager segment, så vises ikke KOM. Men det du gjør er å sette stravaturen til Privat (inne under Edit ride), lagre, så inn igjen for å fjerne Private innstillingen. Da vises KOM (evt annen plassering med ikon )
Allerede brukt Segment Exploreren. Meget nyttig. Skulle bare ønske at det i tillegg fantes en Tour Explorer (slik at ikke hvert ritt eller hver tur må legges inn som segment). Fint også å kunne skille mellom kortere oppoversegmenter og lengre turer.
Finnes det noen konsensus om hvordan segmenter skal lages? Det jeg selv føler er naturlig er at hvis f eks en klatring har to startpunkter, A og B, som møtes i M før de går til toppen T så lager man fem segmenter: A-M, B-M, A-T, B-T og M-T. Da får alle som sykler opp til toppen konkurrert på M-T og den som sykler A-M-B eller B-M-A får også være med på en del av moroa.
A-M og B-M er vel strengt tatt ikke en del av moroa all den tid det finnes en T lenger opp
Ikke si det. Noen ganger er M bare en vei til T2.
Jeg har mange standardturer som grunnet mitt start- og målpunkt både kommer inn i lengre klatringer og hopper av fra den ene klatringen for å komme til en annen. Det er derfor jeg er opptatt av at det ikke bare skal være én offisielt godkjent løype til T, men flere segmenter.
Da har jeg endelig somlet meg inn på strava http://app.strava.com/athletes/73155. Dette er jo genialt, det blir vel enda hardere økter nå som man kan konkurrere litt mer
Jeg klarte å grave frem loggen for min rekordtid opp Steinshøgda og la inn den i Strava. Resultatet ble at jeg kom opp til 8. plass av 94. Det var jo gøy, men burde jeg føle meg som en jukser som graver frem en tre år gammel logg? Det føles litt som å bruke et ti år gammelt profilbilde på Facebook.
Jeg klarte å grave frem loggen for min rekordtid opp Steinshøgda og la inn den i Strava. Resultatet ble at jeg kom opp til 8. plass av 94. Det var jo gøy, men burde jeg føle meg som en jukser som graver frem en tre år gammel logg? Det føles litt som å bruke et ti år gammelt profilbilde på Facebook.
Begge deler er vel helt greit? Jeg har planer om å laste opp ALT, tar det en dag jeg har tid..
Jeg har planer om å laste opp ALT, tar det en dag jeg har tid..
Jeg er litt fristet til det jeg også, men jeg tror kanskje at det kan få holde å laste opp det siste året. Det ville jo i tilfelle være for å få ut litt oppdatert statistikk, ref tråden her om høydemeter under året som gått.
Takk for svar på spørsmålet jeg stilte for noen uker siden. Heller ikke denne gangen har jeg tid til å browse gjennom alt som allerede er skrevet, tar en snarvei og spør med en gang: Hvem hos, og hvordan kontakter jeg, Strava når jeg finner ut at jeg er utelatt fra et segment? Syklet en ny rute i dag (dvs. syklet en grusrute i omvendt retning av hva jeg alltid har gjort), fikk god plassering på det lengste segmentet, men er utelatt fra et segment som overlappes av førstnevnte segment. Er keen på å få de målingene jeg kan.. Har vært på supportsiden til Strava uten å bli klokere. På forhånd takk for hjelp!
Oppdaget noe merkelig med Strava etter rulleøkta idag. Til nå har jeg kjørt uten kadenssensor, men etter å ha satt på denne i dag ble dette resultatet:
Har du slått av gps-en? Jeg fikk tilsvarende feil når jeg har gps-en på innendørs på rulla. Ang. pulsen vet jeg ikke helt. Men imponerende lav puls på en rulleøkt:)
Har du slått av gps-en? Jeg fikk tilsvarende feil når jeg har gps-en på innendørs på rulla. Ang. pulsen vet jeg ikke helt. Men imponerende lav puls på en rulleøkt:)
Ja ihvertfall kombinert med den farta så er det jo fantastisk
En tanke som plutselig slo meg. Jeg startet treningsøkta og slo først av GPS delen etter noen sekunder, så det kan jo være at den har registrert hele lengden på treningsøkta og begrenset lengde med GPS.
Der er du sikkert inne på noe, på denne økta: http://app.strava.com/rides/2222930 så glemte jeg også å slå av gps-en før jeg startet, slo den av etter et minutt eller så, og får en fantastisk snittfart.
Jeg la inn en gammel jobbsyklingslogg for en tid siden, hvor jeg blant annet syklet opp Vollsveien fra Lysaker. Men tiden på det segmentet ble over åtte timer, siden gps-en ikke hadde kontakt den første kilometeren fra jobben og Strava dermed tok tiden fra jeg passert startpunktet om morgenen til jeg passerte målpunktet om kvelden. For å slippe å ligge helt i bunn av leaderboarden så valgte jeg å gjemme segmentet fra min ride. Men hvordan får jeg gjort unhide på dette segmentet nå som jeg har litt mer vettuge logger på det?
Kjørte Juvass på ca 1:01 i sommer, men uten GPS selvsagt. Uten tvil den vondeste time i mitt liv, men innser at all sykling uten GPS heretter er totalt bortkastet.. Edge 800 til jul? Ja takk!