Selv om det er sent i sesongen er det vel ikke forbudt å legge ut bilde av årets asfalt-hest... Hvertfall siden ingen har lagt ut bilde av lik sykkel kan det jo hende folk vil se på en spansk "klassiker".
Den har fått nytt hjulsett, shimano RS80, og nytt styre etter at en spanjol kjøpte den ny i butikk rundt 1997... Et sted skulle jo landeveissyklingen min starte, og det ble her.
-- esben
Re: Vis oss din 2011 racer!
[Re: esb]
#125725408/09/201117:16
Den har fått nytt hjulsett, shimano RS80, og nytt styre etter at en spanjol kjøpte den ny i butikk rundt 1997...
er den fra 1997 ? utifra utstyret, gaffelen og stem hadde jeg tippett rundt 2000-2002
Hjulsettet som satt på sykkelen var et sett mavic reflex clinchers som bare ble laget fra 96-98, så det er egentlig det jeg har brukt som base for å finne ut når den er fra. Har ikke funnet noe info om sykkelen på www, så hvis noen vet noe spennende er det bare å høre fra seg. Kjøpte den fra en kollega som hadde kjøpt den av en liten spanjol... den har hengt lenge i en garasje, og er ikke brukt veldig mye. Veier 8 kg blank med pedaler, og gjør nytten sin for min del. Pluss at det er litt morsomt med en sykkel ikke så mange andre har... Men kjenner jo på det at styre- og krank-lager er originale og at kanskje de fortjener en utskiftning. Men det er jo litt sjarm med styrelager med Massi-logo på. Pluss at det er 1" lager, så er ikke så enormt utvalg...
Storck'en er en 59 cm ramme, Stan's Alpha 350 hjul, kranken er FSA Gossamer, Easton styre og stem, Gir og bremser er en blanding av alt fra Shimano 105 til Dura Ace. Veier ca 7,8 kg slik vist på bildet.
Fantastisk god ramme, kan anbefales... Men den er stiv så man kjenner enhver liten hump i veien...
Siden damå er bortreist og jeg plutselig har masse tid til overs tenkte jeg å dele med dere min ræser. Det er en BMC Race Master SLX0 (09) med nymonterte (i går) Rol Race SL med Vittoria Open Pave Evo dekk. Slankekuren skal fortsette utøver høsten og vinteren med planlagt krank (Rotor Q-rings)-, sete- og vannflaskeholderkjøp. Er meget fornøyd med sykkelen etter to år sammen på landeveien.
Hah.. Den var jo finfin den.. Tok et par sekunder får jeg så teksten "dama sin"... Så følgende tanke slo meg... "han er jaggu ganske selvsikker om han legger ut på landeveien på en rosa pinarello"..... hahahaha....
Men hvis det er dama sin....hva sykler du da på selv...?
Det krever sin mann å sykle på den ja, jeg har prøvd den i gata etter girjusteringer o.l. :-)
Jeg sykler på den rake motsetning til Pinarello. En Diamant Vulcain, noen år gammel. Sykler dog ikke ritt, men hvem vet, kanskje en gang prøver jeg det også. Diamantramma er utrolig mye mindre stiv en Pinarelloen, så kvalitet og pris henger tydeligvis sammen.